Aihe: Media ja viihde-palstan jelppikerho
1 2 3 4 5 6 7 8 942 43 44 45 46
elbowski
25.12.2009 15:54:01 (muokattu 25.12.2009 15:54:24)
Thule: Mitähän sarjaa sitä alkaisi seuraamaan?

kummalliset ja lynchmaiset
- Lars von Trierin minisarjat Riget I ja II

koomiset - Amerikkalainen The Office, jota itse ainakin pidän parhaana tv-sarjana ikinä. Tämän lisäksi myös Freaks and Geeks.

Siispä, tuleeko mieleen mitään "Hei tää on ihan pakko nähdä!"-sarjaa, vanhempaa tai uudempaa? Tähän kategoriaan sitten menee Dexter ja Band of Brothers.
Photography is truth. The cinema is truth twenty-four times per second.
Planetist
25.12.2009 21:58:43
noog:

- Amerikkalainen The Office, jota itse ainakin pidän parhaana tv-sarjana ikinä. Tämän lisäksi myös Freaks and Geeks.

Eihän amerikan office ole mitään alkuperäisversioon verrattuna.
jarkkkk
26.12.2009 00:07:12 (muokattu 26.12.2009 00:23:19)
edit: löytyki parempi ketju tälle.
miten ajetaan grungeparta? -haulikolla. "Neekerit, homopopparit ja muut hipit jamittelevat. hewy äjjät vaan mulkoilevat toisiaan ja virittävät kitaroita kilpaa alemmas." -Jawski "Haistakaa kaikki paska" -Bream
Rhapa
26.12.2009 15:10:10
noog: - - Amerikkalainen The Office, jota itse ainakin pidän parhaana tv-sarjana ikinä. Tämän lisäksi myös Freaks and Geeks.

Onko tämä muuten oikeasti hyvä? Itse en koskaan ole tajunnut tuon brittiversion hehkutusta. Jotenkin hirveän väkinäistä läppää. Ehkä en vain ymmärrä toimistohuumoria.
gigity gigity
Rhapa
30.12.2009 08:32:13
Täältä niitä tietäjiä varmaankin löytyy... Olen jo pitkään miettinyt videotykin ja kankaan ostoa. Peli- ja elokuvakäyttöön. Mitä tuossa yhtälössä pitää ottaa huomioon? Olen täysin pihalla näistä jutuista, joten olisin kovin kiitollinen hyödyllisestä infosta.
gigity gigity
bedlam
30.12.2009 20:34:55 (muokattu 30.12.2009 20:35:29)

Rhapa: Täältä niitä tietäjiä varmaankin löytyy... Olen jo pitkään miettinyt videotykin ja kankaan ostoa. Peli- ja elokuvakäyttöön. Mitä tuossa yhtälössä pitää ottaa huomioon? Olen täysin pihalla näistä jutuista, joten olisin kovin kiitollinen hyödyllisestä infosta.

Melkolailla täysin pimennettävä huone olisi jees. Jos sais jotain tietoa huoneen koosta, tykin sijoittelusta ja kankaan/heijastuspinnan toivotusta koosta pääsisi helpommin eteenpäin.
Rhapa
30.12.2009 20:51:24 (muokattu 30.12.2009 20:51:31)
bedlam: Melkolailla täysin pimennettävä huone olisi jees. Jos sais jotain tietoa huoneen koosta, tykin sijoittelusta ja kankaan/heijastuspinnan toivotusta koosta pääsisi helpommin eteenpäin.

Katseluetäisyys on joko 3 metriä tai vaihtoehtoisesti 4,5 metriä. Kankaiden koosta ei ole sen kummemmin mitään käsitystä. Töllönä on tällä hetkellä 46" jotenka ainakin isompaa. olisiko sellainen reilu 90" jo liiottelua?

Mitenkäs tuo 3D. Kandeeko siitä välittää h:n peffaakaan, vai katsella sen klaaraavia tykkejä?
gigity gigity
itsy
01.01.2010 00:48:17 (muokattu 01.01.2010 00:50:11)
noog: - Amerikkalainen The Office, jota itse ainakin pidän parhaana tv-sarjana ikinä. Tämän lisäksi myös Freaks and Geeks.

Freaks and Geeks on kyllä mahtava, sääli että vain yhden kauden saivat tehtyä.

Uudehkoista tv-sarjoista Dollhousea on viime aikoina tullut katseltua paljon, jenkeissä on toisesta jaksosta vielä kolme viimeistä jaksoa tulossa minkä jälkeen lakkautetaan. Hyvinkin pätevää scifiviihdettä. Ja on muuten tulossa subilta tänä vuonna.
ex-Izzy | pian on taas villatakki aika,villa sukka menot alkaa! jee! - Jippu
juuso a
03.01.2010 13:42:11

Itchy: Freaks and Geeks on kyllä mahtava, sääli että vain yhden kauden saivat tehtyä.

Ehdottomasti. Taisi olla jenkeille liian älykästä draamaa kun ei oikein ottanut tuulta alleen.

Uudehkoista tv-sarjoista Dollhousea on viime aikoina tullut katseltua paljon, jenkeissä on toisesta jaksosta vielä kolme viimeistä jaksoa tulossa minkä jälkeen lakkautetaan. Hyvinkin pätevää scifiviihdettä. Ja on muuten tulossa subilta tänä vuonna.

Katsoin 3 ekaa jaksoa ja sen jälkeen ei meikäläistä enää napannut.
One.
carnation
03.01.2010 16:02:46
juuso a: Katsoin 3 ekaa jaksoa ja sen jälkeen ei meikäläistä enää napannut.

Dollhousea kohtaan odotukset olivat melko korkealla näin Joss Whedon -diggarina ja ykköskausi tuli lähinnä kärsittyä läpi, vaikka oli siellä loppupuolella jokunen melko hyväkin jakso. Suurin osa kaudesta oli kuitenkin sellaista tauhkaa, ettei Whedoniksi meinannut edes tunnistaa. Kakkoskausi on ollut paljon parempi, mutta ei tässä juurikaan voi enää innostua kun se jää kerran viimeiseksi. Muistaakseni sarjaan on luvattu jonkinlainen merkityksellinen loppu, ettei ihan tyhjän päälle jää vaikka kesken lopetetaankin. Lähinnä Whedonin nimen takia on tullut annettua Dollhouselle paljon siimaa ja onhan se nyt loppuun nähtävä kun kerran on aloitettu, muuten en olisi varmaan koskenut pitkällä tikullakaan. Ei mitään jakoa vertailussa Buffyyn, Angeliin tai Fireflyhyn. Harmi, ettei Whedon saa nykyään enää oikein käyntiin tuollaista pitkää ja monivuotista sarjaa, Fireflykin lopetettiin juuri kun pääsi lentoon ja Dollhousekin alkaa nyt näyttää jo vähän potentiaaliaan. Fox on paska kanava.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Oksakohta
05.01.2010 21:42:03
Tuliko Paossa juuri kolmas mainoskatko, vai muistelenko väärin?!
bedlam
06.01.2010 01:59:19

Oksakohta: Tuliko Paossa juuri kolmas mainoskatko, vai muistelenko väärin?!

Ihmeteltiin jonkun toisen ohjelman kanssa illalla myös kolmatta mainoskatkoa.
jopasoli
06.01.2010 02:00:27
bedlam: Ihmeteltiin jonkun toisen ohjelman kanssa illalla myös kolmatta mainoskatkoa.

24 varmaan
Tämä ei ole provoa.
Prophet
06.01.2010 10:26:35
Jäi näkemättä myös uusinta. Mitä tapahtui Hill Street Bluesin viime jaksossa? Jakson nimestä, Hyvästi ylikonstaapeli, voi tietysti päätellä jotain.
Bluesmies
08.01.2010 21:25:53
bedlam: Ihmeteltiin jonkun toisen ohjelman kanssa illalla myös kolmatta mainoskatkoa.

Jep. Näyttäisi myös siltä, että nelosella tunnin sarjoissa tulee nykyään kolme mainoskatkoa. Voi vitun vittu!
bedlam
09.01.2010 03:02:35 (muokattu 09.01.2010 03:11:09)

Bluesmies: Jep. Näyttäisi myös siltä, että nelosella tunnin sarjoissa tulee nykyään kolme mainoskatkoa. Voi vitun vittu!

Kaikilla kanavilla, joku uus laki joka sallii tiheämmän mainostuksen. Parhaimmillaan bongasin kolme katkoa 20 minuutin sisään...
Gandhi
14.01.2010 14:56:36
bedlam: Kaikilla kanavilla, joku uus laki joka sallii tiheämmän mainostuksen. Parhaimmillaan bongasin kolme katkoa 20 minuutin sisään...

Jep, kohta ollaan jenkkimallissa. 4-5 min ohjelmaa, 4-5 min mainoksia ja taas mainoksia jne.
Nazareth
14.01.2010 15:10:10
Gandhi: Jep, kohta ollaan jenkkimallissa. 4-5 min ohjelmaa, 4-5 min mainoksia ja taas mainoksia jne.

Ja mainoskatkojen jälkeen pitää kerrata juurta jaksain mitä ennen katkoa tapahtui.
Sitkeä rotta.
Kimmo72
14.01.2010 16:22:46
Saiskohan tätä musavideoo suomesta mistään
http://www.rockshowvideos.com/moscowmusic.html
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)