Jucciz 23.12.2009 00:19:49 (muokattu 23.12.2009 00:21:15) | |
---|
Kivijalka: Ei perhana, Jucciz puhuu kerrankin asiaa! :O Onkohan meikäläisestä tulossa Jucciz vai toisinpäin? Ostanko minä kohta Buddan ja Sheptonet vaiko J. seitsemänkielisen kitaran? Niin, asiaakin... Sikäli "end of an era" -tyylinen levy kyseessä että mielestäni Bon Jovin kaikki biisit tämän jälkeen alkoivat kuulostaa enemmän tai vähemmän samalta. Mitähän oikein tapahtui tämän levyn ja Crushin välissä? Usko pois, mä puhun yleensä asiaa, kunhan vaan palaat mun kirjoituksiin riittävän pitkän ajan päästä. :) Mun mielestä jo Keep The Faith enteili muutamilla erittäin onnistuneilla ralleillaan, että jotain hyvää olisi luvassa - ja niinpä olikin. Mun mielestä These Days on Bon Jovin uran musiikillinen huipentuma - ehkä näin papparaisena uskallan jopa väittää, että These Daysin biisit kestävät paremmin aikaa kuin kulahtaneimmat Bon Jovi -rallit (Living on a Prayer, You Give Love a Bad Name ja kumppanit), joissa toki niissäkään ei ole mitään vikaa. Jos haluut olla tämän hetken true-Jucciz, ostat Bognerin etkä Buddaa. Bogner mun pääasiallinen keikkakone on ollut jo vuoden. En mä silti keksi syytä, miksi Buddan möisin - on se sen verran kiva. :) Simo78: Eipä, niissä nyt ei mitään muuta olekaan kuin vikaa ja paljon:-D. Pakko nyt avautua kerrankin takasin päin;-) No helkkari, nyt kun katsoin tuon levyn biisiluetteloa, eihän siinä ole kuin hyviä ja erittäin hyviä biisejä - huonoimmatkin on vähintään "ok". Enpä olisi heti uskonutkaan, että juuri Bon Jovin levystä voisi sanoa näin, mutta minkäs teet. P.S. Mä muuten soitin "This Ain't a Love Song":in aikanaan musiikkiopiston pääsykokeissa vuonna 1997 yhdelle kitaralle arrattuna. Raati oli myyty. ;) |
hollstro 23.12.2009 09:13:43 | |
---|
Bon Jovi on viime aikoina ruvennut maistumaan. Muutama aika makee livekeikka tullut esim. BBC:n HD-kanavalta. Kyllä tämä bändi on suosionsa ansainnut ja hitto, Sambora soittaa tyylillä ja hyvällä maulla. Bändihän toimii kokonaisuutenakin hienosti. Mun toisen vakkaribändin kitaristilla on tollainen varhainen RS Signature Strato Floikalla ja humpparilla. Siinä on myös aktiivielektroniikka, joka ei mua niin napaile, mutta hyvältä se saundaa ja on kommee. Ehdoton keräilykappale ja oli kuulema aikoinaan yksi kalleimmista USA stratoista ja helppohan se on uskoa kun speksiä katsoo. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
tracyjacks 23.12.2009 10:13:20 | |
---|
Kannattaa muuten tsekata Bon Jovi : The Lost Highway Tour-dvd. Soittavat kokonaisuudessaan tuon LH-levyn ja pari vanhaa helmeä myös. Richiellä ihan älyttömän hyvät soundit tuossa, kelpaa katsella ja kuunnella. Muutenkin kivempi katsoa, kun tuo on kuitenkin tuollainen "pieni klubi-/teatterikeikka", eikä mikään Wembley. Son, your ego is writing checks your body can't cash! |
kimurantti1 23.12.2009 14:41:38 | |
---|
Toi mainittu These Days -levy on mustakin Bon Jovin paras. Richie Samboraa arvostan paljolti myös laulutaitonsa ansiosta, ja se on aika tärkeä juttu Bon Jovissa, melkeinpä yhtä tärkeä kuin herran kitaransoitto. Mitä siihen Samboran kitarointiin tulee, niin musta se on aika vaihtelevaa. Levyillä toimii ihan kympillä, livenä usein myös, mutta kyllä oon kuullut Samboralta myös monia aika luokattomiakin vetoja. Ei sillä etteikö niitä kaikilla joskus olisi, mutta ei Samboran soitto livenä aina mitään niskakarvoja värisyttävää mun mielestäni ole. |
Tande 23.12.2009 14:43:17 | |
---|
Toivottavasti tulisivat myös tällä rundilla Suomeen... In Rock. |
Simo78 23.12.2009 19:01:33 | |
---|
Jucciz: No helkkari, nyt kun katsoin tuon levyn biisiluetteloa, eihän siinä ole kuin hyviä ja erittäin hyviä biisejä - huonoimmatkin on vähintään "ok". Enpä olisi heti uskonutkaan, että juuri Bon Jovin levystä voisi sanoa näin, mutta minkäs teet. P.S. Mä muuten soitin "This Ain't a Love Song":in aikanaan musiikkiopiston pääsykokeissa vuonna 1997 yhdelle kitaralle arrattuna. Raati oli myyty. ;) Joo ei vakuuttanut vaikka kuinka katsoin. Silloin joskus kasarilla tais Sambora vetää KMD:n vahvarilla, tai siis oli diili tuon "legendaarisen" merkin kanssa. Putkikmd:stä ei tietoa, mutta trankku aika karun kuuloinen laitos... |
Simo78 23.12.2009 19:01:33 (muokattu 23.12.2009 19:02:40) | |
---|
tuplat joulun kunniaksi. |
Terihteeri 25.12.2009 13:29:24 | |
---|
Tuli topicin innoitamana kuunneltua pikksen Bon Jovia/Richie Samboraa ja osui kohdalle tällänen video youtubessa, http://www.youtube.com/watch?v=JFPcMlNml0s. Fender näyttäisi vahvistinkalustossa lukevan, mutta mitähän kamoja tarkalleen herra mahdollisesti käyttää tässä pätkässä / yleisesti noihin aikoihin? |
P.S. Mä muuten soitin "This Ain't a Love Song":in aikanaan musiikkiopiston pääsykokeissa vuonna 1997 yhdelle kitaralle arrattuna. Raati oli myyty. ;) Pakko kysyä että mistähän tämmöseen sovitukseen löytyis jonkun näköset notaatiot? Ja ettei ihan offtopiciks menisi niin pakkohan sitä on itsekin these daysia kehua. Samboran saundi on siinä mun mielestä jotenkin jännä, vaikka se onkin säröllä niin sieltä puskee semmonen kuulaus läpi mitä esim. Claptonilla on puhtaassa saundissa. Tykkään erittäin paljon! Edit: Kantsii perehtyä myös Samboran soolotuotantoon. Tajuttoman lepposaa hyvää musiikkia, vähän enemmän bluesiin päin kuin Bon Jovi. Esim. spotifystä löytyy molemmat levyt. |
zepeteus 25.12.2009 14:40:52 | |
---|
Simo78: Silloin joskus kasarilla tais Sambora vetää KMD:n vahvarilla, tai siis oli diili tuon "legendaarisen" merkin kanssa. Putkikmd:stä ei tietoa, mutta trankku aika karun kuuloinen laitos... Muistelen vanhasta artikkelista, jotta KMD:n vermestä oli lavaritilöiden alla yläviistoon suunnattuina, toimivat siis lavamonitoreina. Backline oli sitten perinteisempää osastoa, en tosin muista mitä. |
Izer 25.12.2009 15:42:02 (muokattu 25.12.2009 15:43:24) | |
---|
Terihteeri: Tuli topicin innoitamana kuunneltua pikksen Bon Jovia/Richie Samboraa ja osui kohdalle tällänen video youtubessa, http://www.youtube.com/watch?v=JFPcMlNml0s. Fender näyttäisi vahvistinkalustossa lukevan, mutta mitähän kamoja tarkalleen herra mahdollisesti käyttää tässä pätkässä / yleisesti noihin aikoihin? Luulen, että siellä on tuo ToneMaster josta aiemmin kyselin. Tuo live kun on 95 Wembleyltä. On muuten paras veto Alwaysista, jonka tiedän. Harmi kun studioversiossa on laimeammat soolot ja feidaus, tuo rokkaa. Got a six-string heartbeat |
trih 25.12.2009 15:52:57 | |
---|
Rhythm In Jump, Dancing Close To You. |
tilujätkä 25.12.2009 16:46:23 | |
---|
trih: Eikös Sambora ole strato-mies. mikäs se tämä on ja miksi? Munsta yksi rumimmista. http://www.espguitars.com/guitars_richie.html Lost Highway kiertueella ja kiertueen DVD:llä ainakin on toi kitara näkynyt. Hyvältä se kuulostaa mutta stratolla se munkin mielestä sais vedellä :) |
tracyjacks 25.12.2009 16:51:09 | |
---|
Kyllä mulle tollanen kelpais. Pari kertaa tuollaista tullut soiteltua, ja hyvältä se soundaa ja tuntuu. Ulkonäkö on sitten sellanen, että harva tykkää, mutta itse olen yksi niistä harvoista. Son, your ego is writing checks your body can't cash! |
Terihteeri 25.12.2009 17:24:33 | |
---|
Izer: Luulen, että siellä on tuo ToneMaster josta aiemmin kyselin. Tuo live kun on 95 Wembleyltä. On muuten paras veto Alwaysista, jonka tiedän. Harmi kun studioversiossa on laimeammat soolot ja feidaus, tuo rokkaa. Mikähän nykyaikainen budjettiluokan putkivahvistin voisi ulostaa samantapaista soundia, kuin tonemaster? Ehkä joku 20-50w combo voisi olla omaan käyttötarkoitukseen sopivin. Pahoittelen osittain otsikkoa sivuavaa kysymystä. |
Tami 25.12.2009 18:02:23 | |
---|
Terihteeri: Mikähän nykyaikainen budjettiluokan putkivahvistin voisi ulostaa samantapaista soundia, kuin tonemaster? Ehkä joku 20-50w combo voisi olla omaan käyttötarkoitukseen sopivin. Pahoittelen osittain otsikkoa sivuavaa kysymystä. Voxin ac15.... vaihdettuna valveking settiin.....Hiih!!!! En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... |
loner 25.12.2009 20:08:47 | |
---|
Simo78: Joo ei vakuuttanut vaikka kuinka katsoin. Silloin joskus kasarilla tais Sambora vetää KMD:n vahvarilla, tai siis oli diili tuon "legendaarisen" merkin kanssa. Putkikmd:stä ei tietoa, mutta trankku aika karun kuuloinen laitos... You are only cowboy in this bar, in the case if you didn´t notest.. Sombaro on kyllä paska jätkä paskoilla soundeilla.Oli ja on. Humalassa? Toki.. |
Simo78 25.12.2009 20:31:34 | |
---|
zepeteus: Muistelen vanhasta artikkelista, jotta KMD:n vermestä oli lavaritilöiden alla yläviistoon suunnattuina, toimivat siis lavamonitoreina. Backline oli sitten perinteisempää osastoa, en tosin muista mitä. Mä vaan googletin aikoinaan KMD:n vahvaria minkä ostin pilkkahintaan ja tuli tieto Bon Jovin "käyttävän" noita http://www.ovationtribute.com/Catal … g/Kaman%20KMD%20Amps%20Catalog.html ei ollut kyllä toi sivu, mutta vastaava... |
Jucciz 25.12.2009 21:20:04 | |
---|
loner: You are only cowboy in this bar, in the case if you didnt notest.. Mitähän ihmettä tää mahtaa olla suomeksi? |
tracyjacks 25.12.2009 21:30:01 (muokattu 25.12.2009 21:30:32) | |
---|
Jucciz: Mitähän ihmettä tää mahtaa olla suomeksi? Humalassa? Toki.. Vastaus lauseen sekavuuteen luultavasti tuossa, ei tiedä itsekään mitä yritti sanoa englanniksi, saatika suomeksi. Son, your ego is writing checks your body can't cash! |