Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: MIDI, Mac ??
1 2
Galgal
24.12.2009 23:34:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen ihan aloittelija näiden midiasioiden kanssa, mutta se kiinnostaa tapana tehdä esim demoja kirjoittamistani lauluista jne.
Myös livenä voisi olla ihan kätsy tuollainen koneella ohjattava syna+rumpukone ja muut taustaräpellykset.
 
pointtini oli, kun kytken syntikkani MIDI-palikat tietokoneeni USB-reikään, tarvitseeko siihen jotain ajuri-asiaa? Onko muuta jota olisi syy ottaa huomioon? Kyseessä on siis applen macbook+snow leopard, jolla tätä midiasiaa aion työstää.
 
Lennu
25.12.2009 01:17:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Galgal: Olen ihan aloittelija näiden midiasioiden kanssa, mutta se kiinnostaa tapana tehdä esim demoja kirjoittamistani lauluista jne.
Myös livenä voisi olla ihan kätsy tuollainen koneella ohjattava syna+rumpukone ja muut taustaräpellykset.
 
pointtini oli, kun kytken syntikkani MIDI-palikat tietokoneeni USB-reikään, tarvitseeko siihen jotain ajuri-asiaa? Onko muuta jota olisi syy ottaa huomioon? Kyseessä on siis applen macbook+snow leopard, jolla tätä midiasiaa aion työstää.

 
Ei tarvii. Esimerkiksi Livessa tai Logicissa, tai missä vaan ns. stand alone -softassa (mikä vaan kiipparimallintaja) on standardit midikanavat tietyille jutuille. Ei siinä oikeen tarvii mitään ajuria, kun se midihän on pelkkiä ohjauskäskyjä, niin ohjelmat kyllä osaa nappaa ne ilmankin.
 
[kokarek: En kehtaa tuhlata aikaani niiden kommentointiin kun et sinäkään ollut tuhlannut aikaa niiden säveltämiseen.]
Naq
28.12.2009 14:49:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lennu: Ei tarvii.
 
Riippuu kyllä vähän vehkeestä. Mäkki ei esim tunnista Rolandin Fantom-X kiippareita (USB-Midi -tilassa) lainkaan ennenkun on asentanut ajurit.
 
kmh
30.12.2009 16:26:09