Aihe: Stagg-symbaalit
1 2 3 4 525 26 27 28 29 30
Niq
24.12.2009 07:45:44

Kylläpä se nyt sodaksi äityi. DH:t on hyviä symbaaleja, en huonoon sellaiseen ole vielä törmännyt. Ottaisin settiini paljon mielummin niitä kuin esim. mainittuja 2002:sia.Mut se on taas makuasia kun tykkään että pellissä on luonnetta ja muutenkaan nuo korkeaviritteiset pellit ei itselle maistu ollenkaan.

Samoilla linjoilla ollaan kyllä sen kolinan suhteen. Jos se symbaali ei hipaisemalla syty niin silloin se kolisee. Paksut ja kolisevat crashit sais mun puolesta viedä takaisin sulattoon, Tuolla baarikeikoilla on tullut monesti korvatulppia ikävä kun on ostettu läjä liian paksuja symbaaleja ja paiskotaan niillä yleisön tärykalvot tötterölle.
"An amateur practices until he gets it right. A pro practices until he can't get it wrong."
Akahito
24.12.2009 09:59:12 (muokattu 24.12.2009 10:10:21)

moderndrummer88:
No halppis on aina halppis, mikä siinä on niin hankalaa, soundikvaliteetit ei vastaa kunnon peltejä. Laittaistko zildjianin ZBT:n samalle viivalle?

Taas ajatellaan peltien soundeista yksinkertaisena viivasuorana liukumana huonosta hyvään. Aika yksisilmäistä! Vittuako sillä väliä mitä pelti maksaa, jos se soundaa hyvälle. Ei niistä tykätä tarvitse jos ei halua, mutta jos kaikki Staggit kuulostaa sun mielestä yhtä yksiulotteiselta ja vivahteettomalta kuin ZBT:t, on korvissa vikaa. Kyllä noista soundia, dynamiikkaa, moniulotteisuutta ja vivahteikkuutta löytyy haastamaan jokaisen K-sarjalaisen, jos niitä on pakko lähteä kilpailuttamaan; Täysin eri eläimiä kun ovat noin muuten. Mutta sillähän ei voi olla merkitystä, koska Turkulaiset ei tajua mistään mitään ja Staggit on halppiksia, joten ne ei voi olla yhtä hyviä kuin K:t jotka kuitenkin maksaa järjestäen useamman satasen. Että nih.

ramzuz:
Stagg on halppis muusta syystä kuin ZBT.

moderndrummer88:
Heppoisempi laadunvalvonta, epätasainen työnjälki, alipalkatut työntekijät?

...versus vain nimeksi symbaalin muotoon prässätyt instrumentinkorvikkeet, jotka on suunniteltu riistämään rahat aloittelijoiden hyväuskoisilta vanhemmilta ja merkkihuorilta, jotka jostain syystä kuvittelee että merkki on laadun tae? Phäh.
"Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?" http://paiste-only.com/phpBB2/
Krisse82
24.12.2009 10:42:22
Saanko minäkin, joulun kunniaksi, liittyä keskusteluun. No liityn kuitenkin.

Olen kuullut nimim. Ferodoz:n soittavan ja ollut jopa kertaalleen nappuloita pyörittämässä. Täytyy myöntää että Staggit kyllä istuvat siihen (patoutuma)musiikkiin kuin nyrkki silmään. Leikkaavat varmasti kitaravallien läpi.

Älkää toki ymmärtäkö minua väärin, en todellakaan kyseisiä symbaaleja itselleni ostaisi. Jos joku on sitä mieltä että kyseiset symbaalit ovat sitä parhautta, niin antaa olla, ei ole minulta pois. Kyllä korva siitä aikojen saatossa harjaantuu ja jos ei, niin rahaa varmastikin säästyy. Ei niitä rahojaan kannata esim. Byzanceen laittaa jos ei eroa kuule/tiedosta.
Jos vaikka opettelis soittamaan... mutta olisko se sitten enää kivaa?
ferodoz
24.12.2009 11:02:05

Ja Krisse, niinkuin tuos aikaisemmin sanoin, että kyllä jos saisin valita Staggin tai esim Byzancen/HHX:n/AAX:n niin sen sanon että valinta ei tosiaankaan olisi stagg. :) Mutta kun tämän ketjun nimi on Stagg symbaalit, niin kerroin oman mielipiteeni nimenomaan Stagg symbaaleista.

nyt se joulurauha arvon kollegat!
Eihän se oo mun vika ettei joillain oo rytmi veres. Näiden körttiläisten kulttuuriinhan kuuluu vain palli, haitari ja äijjä. - Remu
Krisse82
24.12.2009 11:09:12
ferodoz: Ja Krisse, niinkuin tuos aikaisemmin sanoin, että kyllä jos saisin valita Staggin tai esim Byzancen/HHX:n/AAX:n niin sen sanon että valinta ei tosiaankaan olisi stagg. :) Mutta kun tämän ketjun nimi on Stagg symbaalit, niin kerroin oman mielipiteeni nimenomaan Stagg symbaaleista.

nyt se joulurauha arvon kollegat!

nii-in, joo-o! Se koira älähtää ,johon kalikka kalahtaa. Ei vaan, jospa tämä ei ollutkaan tarkoitettu kohdennettavaksi keneenkään yksilöllisesti, vai oliko sittenkin.

Olkoon tämä tämän joulun arvoitus, koska minulle kerrottiin ettei joulupukkiakaan muka ole! :)
Jos vaikka opettelis soittamaan... mutta olisko se sitten enää kivaa?
moderndrummer88
24.12.2009 15:10:26 (muokattu 24.12.2009 15:10:39)
Akahito:

moderndrummer88:
Heppoisempi laadunvalvonta, epätasainen työnjälki, alipalkatut työntekijät?

...versus vain nimeksi symbaalin muotoon prässätyt instrumentinkorvikkeet, jotka on suunniteltu riistämään rahat aloittelijoiden hyväuskoisilta vanhemmilta ja merkkihuorilta, jotka jostain syystä kuvittelee että merkki on laadun tae? Phäh.

No voi jeskamandeer... Kenen aloittelijan vanhemmilla/itse aloittelijalla on mahdollisuus, aikaa ja taitoa kiertää musakauppoja etsien, että jos sattuisi nyt se yksi kymmenestä oleva hyväsoundinen ja vielä hyvällä tuurilla kestävä Stagg kohdalle?
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
TAMAS
24.12.2009 15:36:50
Voihan markkinat teidän kanssa! :D
south_of_heaven
24.12.2009 15:40:44
moderndrummer88: Akahito:

No voi jeskamandeer... Kenen aloittelijan vanhemmilla/itse aloittelijalla on mahdollisuus, aikaa ja taitoa kiertää musakauppoja etsien, että jos sattuisi nyt se yksi kymmenestä oleva hyväsoundinen ja vielä hyvällä tuurilla kestävä Stagg kohdalle?

Niinkuin on puhuttu, ei sitä alussa hyvää soundia tunne... ja täytyyhän ne paskatkin saada myydyksi, ei ne lautasiksikaan kelpaa kun niissä on reikä keskellä.

Vähän niinkuin hedelmätiskillä, pitää ne hyvät kappaleet etsiä itse. Itselläni ei ole Staggista muuta kokemusta kuin että omistan yhden BM bellin, mutta tarkoitus olisi joko Myraa tai DH:ta ostaa, mutta kieltämättä siksi että olen köyhä.
Life in plastic, it's fantastic!
Akahito
24.12.2009 15:54:00 (muokattu 24.12.2009 15:58:17)

moderndrummer88:

No mihin tuo nyt liittyi, kun halvan symbaalin soundista oli puhe? Kuten sanottu, ZBT:t on halpoja eri syystä kuin Staggit, ja pidän ZBT:iden halpuutta itse paljon huonompana juttuna, kuin Staggin. Kyllä niitä rikkinäisiä Zildujakin on nähty matkan varrella sen verran paljon, että verraten Zildjianin liikevaihtoa Staggin vastaavaan, sanoisin Staggin hinta/laatu-suhteen olevan jopa paremmalla mallilla. ;) Kyllä ZBT:t aloittelijalle kelpaa juuri tuosta mainitsemastasi syystä, mutta syy ZBT:iden halpuuteen kuuluu suoraan pellin soundissa: Niitä ei ole työstetty tarpeeksi, ja siitä halpa hinta. Staggin halpuuden taas huomaa yksilövaihtelusta, ei niinkään yksilöiden soundista sinällään - työstönpuute ei Staggeja vaivaa, ja laadunvalvontakin on koko ajan ollut vain paranemaan päin. Siitähän tässä oli kyse.
"Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?" http://paiste-only.com/phpBB2/
moderndrummer88
24.12.2009 18:13:42 (muokattu 24.12.2009 18:26:16)
Akahito: No mihin tuo nyt liittyi, kun halvan symbaalin soundista oli puhe...

Itse vedin juuri pari viikkoa sitten treenit ikivanhoilla ZBT-haitsuilla jotka oli tosi patinoituneet ja kyllä niiden soundi hakkasi yhdenkään Staggin haikan joita olen kokeillut...
ferodoz
24.12.2009 20:23:51

moderndrummer88: Itse vedin juuri pari viikkoa sitten treenit ikivanhoilla ZBT-haitsuilla jotka oli tosi patinoituneet ja kyllä niiden soundi hakkasi yhdenkään Staggin haikan joita olen kokeillut...

No, tässä asiassa ei ole sitten mitään ongelmaa, eihän? :) Jos olet sitä mieltä, niin hieno juttu. Mutta mikäli joku toinen on toista mieltä niin se on sen toisen mielipide, eikä sitä tarvi heti ruveta dissaamaan. Yhtä hyvin mäkin voisin nyt alkaa haukkumaan niitä sun ZBT:n haikkoja, mutta voitanko sillä mitään? no, en voita!
Eihän se oo mun vika ettei joillain oo rytmi veres. Näiden körttiläisten kulttuuriinhan kuuluu vain palli, haitari ja äijjä. - Remu
Akahito
24.12.2009 20:33:39 (muokattu 24.12.2009 20:34:49)

moderndrummer88: Itse vedin juuri pari viikkoa sitten treenit ikivanhoilla ZBT-haitsuilla jotka oli tosi patinoituneet ja kyllä niiden soundi hakkasi yhdenkään Staggin haikan joita olen kokeillut...

Onneksi olkoon. Oli varmaan once-in-a-lifetime ZBT:t. ;)

:edit: Mutemathin rumpali vetää ilmeisesti ZBT:illä. Jos ne on tarpeeksi ruttaantuneet, kyllä niistäkin siisti soundi lähtee. Tämä voisi vissiin asianomaisille kertoa, että halpakin pelti voi joskus olla hyvä.
moderndrummer88
24.12.2009 21:20:30
Akahito: Tämä voisi vissiin asianomaisille kertoa, että halpakin pelti voi joskus olla hyvä.

Niin tämä oli vissiin mulle suunnattu. No missä vaiheessa sanoin, että se oli hyvä? Sanoin, että ne hakkaa Staggit.
Kailis
25.12.2009 00:03:29

Ottaisin koska tahansa ennemmin itse valitun Stagg haikkaparin kuin ne ziibadaapahaikat. Tämä on vain oma subjektiivinen mielipiteeni. Staggeissa on kuitenkin se sohjo ja kihinä mitä Z..:stä ei löydy.
moderndrummer88
25.12.2009 00:06:13
Kailis: Ottaisin koska tahansa ennemmin itse valitun Stagg haikkaparin kuin ne ziibadaapahaikat. Tämä on vain oma subjektiivinen mielipiteeni. Staggeissa on kuitenkin se sohjo ja kihinä mitä Z..:stä ei löydy.

En mäkään semmosia pakasta valittuja ottaisi, mutta näitä oli vuosikaudet kuritettu jossain ala- tai yläasteen musaluokassa. Soundi oli ns. kypsynyt. Oikeastaan ne näytti aivan joltain Staggin VB-haitsuilta... Niin paljon paskaa oli jo pintaan kertynyt.
BanZai88
25.12.2009 01:12:44
Joo, ne ZBT:t on kyllä helvetistä. Jokusen keikan oon semmosilla soitellut ja jo silloinkin ne tuntui / kuulosti huonolta, vaikka itse en silloin vielä tiennyt, että miltä "kunnon" symbaalit oikeasti kuulostaa. Jopa nuo edelliset Meinlin Classicit vei niitä 6-0, vaikka ne samassa hintaluokassa ja samaa matskua ovatkin.

Kylläpä minäkin ne staggit kelpuuttaisin paljon mielummin kuin ZBT:t, tuurilla saattaa osua kohdalle hyväkin pari. Staggien kanssa se on mahdollista, ZBT:n kanssa ei, vaikka 10 vuodeksi ne hautaisi maan alle :) Kyllähän niistä se ärsyttävä yläpään kolina hieman vaimenee, mutta sama "halpa" luonne niissä säilyy. Staggeissa on sentään jotain yritystä kuulostaa hyvältä! Toisinaan jopa onnistuvatkin siinä.

Itsellä jokunen nuita staggeja löytyy: 10" Furia splash, joka toiminut moitteetta reilut 3 vuotta. Kuulostaa siltä miltä splashin pitääkin. Muut Furia-sarjalaiset itselle liian paksuja (haitsut / crashit). Uudempia tuttavuuksia ovat 16" DH china ja 16" VB crash.
Chinassa samaa fiilistä Wuhanien kanssa, pikkaisen helpommin syttyy ja hieman kirkkaampi soundi. VB taas on melkoisen savuinen ja efektimäinen, vähän tulee samaa fiilistä kuin Byzancen jazz-sarjan crasheista, mutta hieman lyhyempi ja jollain tavalla halvempi soundi. Ei mikään rokkicrash.
Hoo_
25.12.2009 02:01:59
Ferodoz: sanokaa jos olen väärässä, mutta en oo löytäny sellaista postausta missä niitä " PROOOOOOO" symbaaleiksi väitetään. :)

En jaksa lukea kaikkia postauksia molemmista ketjuista plus muut foorumit, joten todettakoon vain, että virtuaalimaailman lisäksi minulla on myös ihan oikea elämä ja olen myös tarttunut siihen mahdollisuuteen. Suomeksi: kaverit kylillä kehuvat kovasti staggeja
Tapatsä aikaa kunnes aika tappaa sut...?
ferodoz
25.12.2009 02:17:34 (muokattu 25.12.2009 02:20:03)

BanZai88 " VB taas on melkoisen savuinen ja efektimäinen, vähän tulee samaa fiilistä kuin Byzancen jazz-sarjan crasheista, mutta hieman lyhyempi ja jollain tavalla halvempi soundi. Ei mikään rokkicrash. "

joo ei tosiaan, tuo VB:n kyseinen crashi on sellaistaki kuraa että. Se on yhdellä keikalla mulla ollu ja miksaaja meinas keikan jälkeen lyödä pellistandillä päähän ku erehdyin kolauttamaan kyseiseen "symbaaliin" muutaman kerran. Onneksi joku hullu sen multa osti pois ja vielä melkein uuden hinnalla :)

Edit: toki melkein uushan se oliki
Epämuusikko
25.12.2009 17:48:23
Kailis: Ottaisin koska tahansa ennemmin itse valitun Stagg haikkaparin kuin ne ziibadaapahaikat. Tämä on vain oma subjektiivinen mielipiteeni. Staggeissa on kuitenkin se sohjo ja kihinä mitä Z..:stä ei löydy.

Staggin crashipari on oiva haitsu.
Ämpärit täyttyvät, mieli on iloinen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)