Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Varoitus mahdollisesta huijarista torilla!
1 2 3
Jorkka68
23.12.2009 23:01:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muusikoiden.net torilla Telefunken ECC83 putkia kauppaava henkilö jättää kertomatta oleellista tietoa putkista ja niiden alkuperästä.
 
Myynnissä olevat putket ovat KÄYTETTYJÄ ja niiden hinta on 90 euroa kappaleelta. Myyjä ei osaa kertoa missä ja minkälaisessa käytössä putket ovat aiemmin olleet.
 
Käytettyjen ja toimiviksi testattujen Telefunken ECC83 todellinen markkinahinta on yleisesti alle 30 euroa kappale tai jopa parilta. Suuremmissa erissä ostettuna kappalehinta on vielä pienempi. Millään tavalla harvinaisia, saati loppumassa maailmasta ne eivät todellakaan ole kuten myyjä ilmoituksessaan antaa ymmärtää. Näitä putkia on helppo hankkia ja niitä on runsaasti tarjolla. Useimmiten ne ovat käytöstä poistettuja militaariputkia.
 
Uuden ja käyttämättömän NIB (New In Box)/NOS (New Old Stock) Telefunken ECC83 putken markkinahinta on 60..100 euroa kappale. Torilla myydään siis käytettyjä putkia uusien hinnalla!
 
Onneksi varoituskellot alkoivat soida ennen kuin tein kaupat. Myyjän viestinnän sävy muuttui ylimieliseksi, jopa aggressiiviseksi alettuani epäillä onko hänellä puhtaita jauhoja pussissaan.
 
Myyjän kertoman mukaan jo yli 50 kappaletta niitä on myyty ja kauppoja tulee jatkossakin.
 
Jorkka
JOPPA
23.12.2009 23:03:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä kun nyt varoitit, vaikken itse ehkä nyt tuollaisia ole ostamassa. Jollekin viestistäsi voi olla hyötyä. Toivottavasti.
 
We got both kinds. Country and Western.
tcitc
23.12.2009 23:06:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jorkka68: Muusikoiden.net torilla Telefunken ECC83 putkia kauppaava henkilö jättää kertomatta oleellista tietoa putkista ja niiden alkuperästä.
 
Myynnissä olevat putket ovat KÄYTETTYJÄ ja niiden hinta on 90 euroa kappaleelta. Myyjä ei osaa kertoa missä ja minkälaisessa käytössä putket ovat aiemmin olleet.
 
Käytettyjen ja toimiviksi testattujen Telefunken ECC83 todellinen markkinahinta on yleisesti alle 30 euroa kappale tai jopa parilta. Suuremmissa erissä ostettuna kappalehinta on vielä pienempi. Millään tavalla harvinaisia, saati loppumassa maailmasta ne eivät todellakaan ole kuten myyjä ilmoituksessaan antaa ymmärtää. Näitä putkia on helppo hankkia ja niitä on runsaasti tarjolla. Useimmiten ne ovat käytöstä poistettuja militaariputkia.
 
Uuden ja käyttämättömän NIB (New In Box)/NOS (New Old Stock) Telefunken ECC83 putken markkinahinta on 60..100 euroa kappale. Torilla myydään siis käytettyjä putkia uusien hinnalla!
 
Onneksi varoituskellot alkoivat soida ennen kuin tein kaupat. Myyjän viestinnän sävy muuttui ylimieliseksi, jopa aggressiiviseksi alettuani epäillä onko hänellä puhtaita jauhoja pussissaan.
 
Myyjän kertoman mukaan jo yli 50 kappaletta niitä on myyty ja kauppoja tulee jatkossakin.

 
Jucciz? :D
 
Amateurs built Titanic, professionals built the ark.
d3monilaama
23.12.2009 23:14:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tcitc: Jucciz? :D
 
Miks mullekin tuli sama mieleen ensimmäiseksi? :D No ei kai, eiköhän Jucciz oo ihan rehti ja reilu kauppamies.
 
Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista.
mattim
23.12.2009 23:15:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tcitc: Jucciz? :D
 
Useammalla kauppiaalla noita tuolla näyttää olevan kaupan. Kaikki eivät ainakaan ilmoituksissaan kerro putkien alkuperää tai mahdollista aiempää käyttöä. Eipä näistä kukaan aiemmin vielä ole juttua laittanut tuonne niin suositulle "Ylihintaisten kamojen palstalle".
 
Matti
 
mattim
23.12.2009 23:17:39 (muokattu 23.12.2009 23:23:24)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

d3monilaama: Miks mullekin tuli sama mieleen ensimmäiseksi? :D No ei kai, eiköhän Jucciz oo ihan rehti ja reilu kauppamies.
 
Onko epärehellisyyttä jättää jotain kertomatta, Ostajan tulee varoa ja selvittää ostoksensa laatu ennen kauppoja sanoivat jo muinaiset roomalaiset varsin viisaasti.
 
Matti
 
Väsykäsi
23.12.2009 23:21:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

d3monilaama: Miks mullekin tuli sama mieleen ensimmäiseksi? :D No ei kai, eiköhän Jucciz oo ihan rehti ja reilu kauppamies.
 
Sama nimi tuli mullekin mieleen. Kun ei noita Telefunkeneita kukaan muu torilla kauppaile suurehkoja määriä, ja eikös siinä ilmossa mainitakin, että "pelasta omasi...". Mistäs Jorkka päättelit, että putket on käytettyjä? Eikä Jukkis varmasti mikään huijari ole.
 
Hiukan enemmän toivoisi nyrkkiä naamaan saavansa. -Räbbänä
d3monilaama
23.12.2009 23:22:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mattim: Onko epärehellisyyttä jättää jotain kertomatta, Ostjaan tulee varoa ja selvittää ostoksensa laatu ennen kauppoja sanoivat jo muinaiset roomalaiset varsin viisaasti.
 
Matti

 
Olin kyllä ihan vitsimielellä liikenteessä ja samaa epäilen tcitc:stä, mutta kaiken voi näköjään ottaa tosissaan.
 
Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista.
Tympee Huttunen
23.12.2009 23:25:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistä noita Telefunkeneita voi ostaa alle 30e/pari?
Tande
23.12.2009 23:26:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juccizen pimeä puoli paljastui! :)
 
In Rock.
Karhukoira74
23.12.2009 23:30:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistä vitusta näitä huijareita oikein sikiää??? Vaikka ei ole omiin kauppoihin *kop kop* vielä toistaiseksi vastaan tullu niin silti vituttaa kun lukee muiden kokemuksia. Ja parempi onkin ettei ole tullu...Dirty Harry sen tiesi...kuten allekirjoitus toteaa.
 
-So many assholes, so few bullets-
jussi1976
23.12.2009 23:48:00 (muokattu 23.12.2009 23:52:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jättäkää nyt se Jucciz rauhaan. Hyvä ilmoitus. Kummat hinnat kyllä oli, ihmettelin itsekin. Ja eihän se nyt ole mistään kotoisin, että myyn jonkun esim. vanhan vahvistimen uutena. Kyllä se ostoaika pitää kertoa rehellisesti, vaikka ei kysyttäisikään, jo ihan takuun takia ja muutenkin. Se olisi reilua kaikin puolin.
 
Dirty Harry? "Make my day, punk, you out of the luck" PUM!
 
Mikäs estää muuten tälläistä tapausta ottamasta uutta nimimerkkiä ja myymästä putkiaan uudella nimellä? On kohtuutonta, jos jokainen ko. merkkisiä putkia myyvä joutuu syynätyksi. Tosin niitä voi aina myydä postiennakolla... mutta ainakin kyylä minä olen aina tuonut ja toimittanut kaiken tilatun ja maksetun saman tien sovittuun aikaan paikalle ja postiin ihan kuin on sovittu.
 
HeavyMachinery
24.12.2009 00:06:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi1976: Jättäkää nyt se Jucciz rauhaan. .
 
Joku on saanut joulupullon joltakulta !
 
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Eemil
24.12.2009 00:21:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt selvis miten se on mystisesti pärjänny opiskelijana taloudellisesti. Ei mitään, hyvää joulua Jukkikselle. :D
 
Snapo
24.12.2009 00:27:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eemil: Nyt selvis miten se on mystisesti pärjänny opiskelijana taloudellisesti. Ei mitään, hyvää joulua Jukkikselle. :D
 
Haha, plussa :D
 
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
jussi1976
24.12.2009 00:33:03 (muokattu 24.12.2009 00:34:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisko joku kertoa, mikä tää vitsi on?
 
Pesismailalla kakkoseen sitä joka tollasta tekee... Ja vähän ykköseenkin... Kuka salaa ja mitä? Auttakee idioottia?
 
Eemil
24.12.2009 00:37:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi1976: Voisko joku kertoa, mikä tää vitsi on?
 
Pesismailalla kakkoseen sitä joka tollasta tekee... Ja vähän ykköseenkin... Kuka salaa ja mitä? Auttakee idioottia?

 
Sen tietää vain aloittaja, muttei ole nimiä tuonut julkisuuteen, joten tämä keskustelu on pelkkää arvailua.
 
HeavyMachinery
24.12.2009 00:58:13
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eemil: Sen tietää vain aloittaja, muttei ole nimiä tuonut julkisuuteen, joten tämä keskustelu on pelkkää arvailua.
 
Näin ne asiat muuttuu ajan myötä.
 
Ennen piti raottaa hametta nähdäkseen alushuosut, nyt joutuu raottaa persettä....
 
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
jussi1976
24.12.2009 01:08:49 (muokattu 24.12.2009 01:11:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei. Nyt joutuu kohta ketjun aloittaja nostamaan petkuttajan hameenhelmaa, niin kyllä se maila taas rasvataan liukastusvoiteella....
Ja tietysti pitää ajatella aina hänenkin etuansa, joten ellei muuta, niin ummetus loppuu!!!!!!!!!
 
Jucciz
24.12.2009 01:59:01 (muokattu 24.12.2009 02:28:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meikäläistähän tässä selvästi yritetään mustamaalata. Voi vain ihmetellä (nimimerkin perusteella) viidettä kymppiään käyvän ketjun aloittajan motiiveja.
 
Tässäpä vastineeni:
 
Kummallista, että aloittaja tietää varmuudella putkieni olevan käytettyjä, sillä edes itse en sitä tiedä. Tiedän vain, että myymäni putket ovat aitoja ja testattuja (timanttilogollisia!) Telefunkeneita ja testilukemien perusteella putkilla on runsaasti käyttöikää jäljellä. Missään kohtaa tai kenellekään en ole väittänytkään myyväni uusia putkia - okei, jos kyseessä on n. 60-luvun tavara, voiko se missään tapauksessakaan olla uutta? Lisäksi jokaisen myymäni putken olen omakätisesti testannut kitaravahvistimessa maksimigaineilla (suomeksi "säröt täysillä"), jotta voin varmistua siitä, ettei ylimääräisiä kohinoita tai häiriöääniä ole ja että soundi on sitä mitä pitääkin nimenomaan kitarakäytössä - en ole myynyt enkä aio jatkossakaan myydä eteenpäin sellaista putkea, jota en itse kelpuuttaisi ja johon en luottaisi omassa käytössäni. Kuten minulle, myös asiakkailleni on (näköjään) riittänyt se tieto, että putket toimivat pitkään ja soundaavat hyvältä.
 
On totta, että toimiviksi testattuja Telefunkeneita voi hyvällä tuurilla saada 30 eurolla kappale (ei kylläkään varmasti paria, ellei myyjä todella ole täysin tietämätön siitä, mitä on myymässä), mutta tuohon hintaan myytävien putkien odotettavissa oleva elinikä on joko a)alhainen tai b)tuntematon. Mun myymien putkien kohdalla tilanne ei tämä ole - jos olisi, hinta olisi ilman muuta toinen, tai mikä todennäköisempää: en edes kaupittelisi niitä. Jonkin verran putkien hintoja seuranneenna en ole vielä törmännyt alkuperäispahvilaatikossa ja -muovissa olleeseen Telefunkeniin, jonka saisi 60 eurolla kotiin - hinnat ovat monesti olleet jotain aivan muuta.
 
Jokaiselle kiinnostuneelle ja kysyneelle olen kertonut myynnissä olevista putkista sen, mitä niistä tiedän plus vielä yleensä "kaupan päälle" yleistietoa ja omakohtaisia kokemuksia juuri Telefunkenin putkista - myös monille niille, joiden kanssa kauppoja ei koskaan syntynyt. Putkien omakohtaisen testaamisen lisäksi olen myös äänittänyt ja ilman erillistä korvausta laittanut jakoon aikanaan paljon esimerkkipätkiä siitä, miltä nimenomaan Telefunkenin putket kuulostavat eri vahvistimissa - onkohan tilanne tämä myös silloin kun ostetaan se yksittäinen 30 euron Telefunken jostain Düsseldorfista? Näiden tietojen perusteella kukin kysyjä on sitten tehnyt valinnan, ostaako vai ei. Olen antanut itseni ymmärtää myös, että jotkut ovat halukkaita maksamaan vaikka hieman enemmän siitä varmuudesta, että tavara tulee perille toimivana ja myyjä ei katoa maan alle kauppojen toteuduttua. Mut tunnetaan ja tiedetään tällä foorumilla sen verran hyvin, ettei mulla ole yksinkertaisesti varaa alkaa kusettamaan ketään - ihan oikeankin elämän puolella mut tuntee tai tietää ainakin pari sataa tän nettiyhteisön jäsentä. Sanomattakin on selvää myös se, että jos myymäni putki osoittautuu vialliseksi kohtuullisen ajan sisällä kaupanteosta, vaihdan putken toimivaan tai hyvitän rahat takaisin - try that with Hans-Jürgen.
 
Tähän mennessä kukaan putkia multa ostanut ei ole ilmoittanut haluavansa perua kaupat, minkä sinänä jo tulkitsen positiivisena signaalina. Kuitenkin - sitä vastoin - aika monelta (en mainitse nimiä tai tarkempaa tekstisisältöä, koska se ei hyviin tapoihin kuulu) olen saanut jälkeenpäin palautetta siitä, miten heidän vahvistimensa soundaa nyt paremmalta kuin koskaan ennen ja rahoille on todella saatu vastinetta. Voisinkin jakaa putkien tiimoilta muhun yhteyttä ottaneet kolmeen ryhmään: 1) kauppakumppanit, 2) ne, joiden kanssa kauppoja ei tullut ja 3) henkilö, joka jostain syystä katsoo tarpeelliseksi avata julkiselle foorumille viestiketjun, jonka näkyvimpänä tarkotuksena on tulla kertomaan, että olen valehtelija ja mistä vaan putkia saa paljon halvemmalla kuin minulta - vaikka todellisuudessa levittää itse virheellistä tietoa esimerkiksi putkien hintatasosta ja vertailee muutenkin omppuja ja appelsiineja keskenään.
 
Lopuksi voisin kaivaa esiin virallista ja/tai yleisesti hyväksyttyä tekstiä hyvästä nettikäyttäytymisestä, mitä tulee yksityisesti käytyjen keskustelujen tai edes niiden osasten julkaisemiseen laajemmalle joukolle (etenkin kun ei ele epäselvyyttä siitä, kenen kanssa viestintää on käyty), mutta se ei liene tarpeen - muusikoiden.netin säännöissäkin käsittääkseni puhutaan tästä asiasta, ja kirjesalaisuus taitaa olla suurimmalle osalle tuttu käsite (pikaviestit rinnastettaneen kirjeisiin). Viestintäni sävy yksityisviesteissä oli kutakuinkin samanlaista kuin tässäkin viestissä: kerroin sen, mitä tiedän ja olin silloinkin (kuten nytkin) eri mieltä siitä, mihin hintaan esimerkiksi NOS/NIB-Telefunkeneita todellisuudessa maailmalla liikkuu.
 
Mainittakoon vielä, että elättääkseni itseni putkien myymisellä (aika huvittava ajatuskin) tai täytyisi näitä myydä vielä monikymmenkertaisesti enemmän, eikä mulla siihen riitä aika, innostus eikä varmaan asiakkaatkaan.
 
Toivon hartaasti, että ketjun aloittaja on tasapuolisuuden ja reiluuden nimissä käynyt kaikkien muidenkin torilla myyvien ihmisten kimppuun yhtä hanakasti, koska siellä myydään koko ajan tavaraa, joiden hinta on ihan väärä ja muualta saa paljon halvemmalla ja tuotteiden kuvauksetkin ovat vähintään yhtä puutteelliset. En tahtoisi saada kuulla, että olen ainut kohde - varsinkaan kun en tietääkseni tunne tämän ketjun aloittajaa henkilökohtaisesti.
 
Toivottavasti tämä selvensi vähän tilannetta. Sinänsä jouluaatto on mitä mainioin ajankohta puida tämmöistä asiaa, vai mitä Jorkka?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «