Aihe: Stagg-symbaalit
1 2 3 4 524 25 26 27 28 29 30
moderndrummer88
23.12.2009 09:55:46
Vallu-Veke: No joo. Makuasioita.
Mun pellit: 2002 14" 16",18", 20"...
ja Staggin 20" BM ride.

"hyvilläkään Staggin yksilöillä ei ole mitään asiaa samalle lähtöviivalle"
Olenpa hieman eri mieltä, mutta tosiaan makuasioita. Tuo staggi on mun paras pelti ylivoimaisesti ja ei ole löytynyt parempaa vielä. Tuon viimeistely taitaa olla muuta kuin brilliant finishiä. Päinvastoin. Karuimman näköinen pelti, mitä olen koskaan nähnyt (,samalla komein).
Joulun alla kannattaa muistaa, että se sisäinen kauneus on tärkeintä ;)

No eihän siinä tietenkään mikään auta, että jos pidät tummempisoundisista pelleistä ja sulla on tosi korkeasoundiset paisteet setissä :D
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
Vallu-Veke
23.12.2009 13:02:49
moderndrummer88: No eihän siinä tietenkään mikään auta, että jos pidät tummempisoundisista pelleistä ja sulla on tosi korkeasoundiset paisteet setissä :D

Otan sen verran takaisin, että tuota staggia ei kärsi mennä lyömään reunaan jos ei halua vaipua syvään tajuttomuuteen. Ei se ole mikään ihan täydellinen tapaus mun mielestäni. Jos sitä lyö kerran reunaan, vaikkapa nyt, niin se lakkaa soimasta huomenna suurinpiirtein näihin aikoihin. No ridehän se onkin, mutta jotakin muuta rideä saattaa ehkä lyödä reunaankin ja kunnolla. Tätä älä missään nimessä lyö, jos joku ei ole katsomassa ja varmistamassa, avunsaantia...
Naputan sitä lappeeseen ja enemmän varovaisesti. Selkeä bingpong tms. Voisin sanoa, että kaunis ja kirkas soundi. On vaan ikään kuin jonkun kellopelin yksi kieli ja kello-osa toinen. Ei käy joka saumaan, mutta sitten, kun käy, niin käykin erittäin hyvin.
Pelti on tosiaan kait tarkoitettu hevimättöön. Käytän sitä ehkä enemmän slovarityylisiin juttuihin. Ja ehkä vähän samaan tyyliin, kun lehmänkelloa käytetään. Kestävyydestä en voi mitään sanoa, kun tuota ei voi lyödä lujaa.. Menee Duutsoni jutuiksi, jos tuota haluaa mättää kunnolla ;)
ramzuz
23.12.2009 16:49:47
Jos otetaan verrokiksi rokkitouhuun vaikka vähän stydimmät K-sarjalaiset, tai 2002:set, niin hyvilläkään Staggin yksilöillä ei ole mitään asiaa samalle lähtöviivalle...
Ja miksi ei olisi asiaa?
Eikö taas kerran jokainen instrumentti ja soittaja ole yksilöitä? Eikö olisi parempi ajatella niin, että kaikki symbaalit jotka kuulostaa hyvältä ovat hyviä, vaikka merkkinä olisi Moderndrummer88?
Akahito
23.12.2009 17:37:27 (muokattu 23.12.2009 17:40:26)

Ihan näin sivustapuuntakaa katsoen, mitä se "kolina" on? Miten pelti kolisee? Ymmärrän, että hi-hatin yläpelti osuu alapeltiin, ja jos haikka on tosi auki, voi päästä kolahtava ääni. Mutta jos ihmisellä on yhtään jalkakontrollia, ja jos vaikkapa puhutaan crasheista ja muista yksinään soivista pelleistä, miten ihmeessä ne kolisee? Minkä kanssa ne kolisee? Hä. En tajuu.

Ja mitä tulee Staggeihin, soundejahan ne on siinä missä mitkä tahansa. Milläs soundin laatua mittaat, ja asetat "samalle viivalle", kun koko peltisoundien kirjo tuntuu olevan lineaarisen skaalan sijaan ennemminkin neliulotteinen kuutio, josta käsityksen jokainen muodostaa suhteessa omaan sijaintiinsa kuutiossa. :p Myra haikkoja on monenlaisia, jotkut on raskaampisoittoisia ja vähemmän suhisevia, toiset on hyvinkin crispejä ja rehellisiä sihistimiä.
"Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?" http://paiste-only.com/phpBB2/
moderndrummer88
23.12.2009 18:55:50 (muokattu 23.12.2009 18:57:22)
Akahito: Ihan näin sivustapuuntakaa katsoen, mitä se "kolina" on? Miten pelti kolisee? Ymmärrän, että hi-hatin yläpelti osuu alapeltiin, ja jos haikka on tosi auki, voi päästä kolahtava ääni. Mutta jos ihmisellä on yhtään jalkakontrollia, ja jos vaikkapa puhutaan crasheista ja muista yksinään soivista pelleistä, miten ihmeessä ne kolisee? Minkä kanssa ne kolisee? Hä. En tajuu

Haikoista puhuttaessa kolinasta, on pellit jo niin paksut, että ne ei tuota sellaista mukavaa suhinaa, koska eivät syty ollenkaan lyönnistä. Kyllä minä miellän sellaisen paksun crash -pellin lyöntiäänen kolinaksi. Sekään ei enää soi miellyttävästi vaan lähinnä halkoo korvia. Jännä että kaikki muut täällä foorumilla tuppaa käsittämään kolinaksi saman asian peltien yhteydessä, kai siellä Turussa sitten vaan ollaan niin paukapäitä.
Hoo_
23.12.2009 19:12:36
kai siellä Turussa sitten vaan ollaan niin paukapäitä.

JEAH!!!! ;D

Hassua kun halvalla saa niin hyviä soittimia. Pitäsköhän iteki siirtyä staggeihin ja pearlin visioneihin. Säästäis rahassaki hyvän summan, ku nehän on kuitenki ihan PROOOOO tasoa.

Muistan ajan kun paisteen 802 kuulosti mun korvaan tosi hyvältä ja hulppeelta. Luulin jopa omistavani ihan oikeet symbaalit. No tottakai ne kuulosti hyvältä ja paremmasta ei ollu tietoakaan, ku edellinen satsi oli paisteen 302. :D No sillosen rumpumaikan k customit sitten paljastivat lopulta karun totuuden.

Kokeilin maanantaina staggeja samalla kun olin snareja naputtelemassa. Yksikään soitin ei tehny muhun vaikutusta ja ihmettelen kovasti niiden hypetystä PROOOOOO symbaaleina.
Tapatsä aikaa kunnes aika tappaa sut...?
Vallu-Veke
23.12.2009 19:46:34
moderndrummer88:
Kyllä minä miellän sellaisen paksun crash -pellin lyöntiäänen kolinaksi. Sekään ei enää soi miellyttävästi vaan lähinnä halkoo korvia.

Turussa on paukapäitä, mutta rehellisiä ja reiluja sellaisia. Hyvää sakkia!

No vähän samalla tavalla käsittäisin "kolinan". On se kait jotain viinankorvikettakin ollut.
On ollut vähän kaikenlaista rompetta ja kaikki ei niin priimaa aina.
Juuri tuo mainitsemani Stagg BM "kolisee" ja lujaa, jos lyö väärään kohtaan, vaikka todella hyvä pelti on muuten.
Minua ei koliseminen häiritse niin paljon, kuin se, että pelti kuulostaa pelliltä??!!.
Pellin äänenä tarkoitan tässä yhteydessä pläkkipellin ääntä. Se ääni tuo ankeat muistot mieleen...
Jos on kova rockmies, lyö aina suht. jämerästi, niin esim. Stagg DH rässit on kova sana. Hissuttelen itse välillä, niin se kuulostaa joskus pläkkipelliltä. Ei syty hissuttelulla, vaikka on ohut pelti. Sopivan napakalla iskulla parempaa peltiä saa hakea, mutta lerpulla iskulla ääni tuo mieleen Romanian, Albaniaa....
Staggin rässit ei kait sovi mun kaltaiselle nyhveröille, jos ei jaksa rokata kunnon sykkeellä.
Taitaa staggit olla yksilöitä. Puhun omista tapauksista.
Hyviä persoonallisia tapauksia. Itselläni ei ole niistä helkkarin huonoista kokemusta, jos sellaisia on, kun myyjä ystävällisesti naputteli peltejä ja minä valitsin sitten hyvältä kuulostavan. Kotona huomasin myöhemmin, että näitä pitää käsitellä yksilöinä ettei ne hermostu. Kyseessä ei ole tusinamuotista revityt pellit ;)
markkuliini
23.12.2009 20:40:35 (muokattu 23.12.2009 20:40:45)

moderndrummer88: Haikoista puhuttaessa kolinasta, on pellit jo niin paksut, että ne ei tuota sellaista mukavaa suhinaa, koska eivät syty ollenkaan lyönnistä. Kyllä minä miellän sellaisen paksun crash -pellin lyöntiäänen kolinaksi.

Näin juuri. Soundi ei syty soimaan kuin vasta kovaa lyötäessä, tai tuskin silloinkaan. Liian vähän sihinää tai suhinaa, liikaa pelkkää klonk-iskuääntä.
Jokos, Akahito tajusit? :)
Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem.
markkuliini
23.12.2009 20:44:15 (muokattu 23.12.2009 21:23:51)

Vallu-Veke: Turussa on paukapäitä, mutta rehellisiä ja reiluja sellaisia. Hyvää sakkia!

Aika persoonallista sakkia on kyllä tullut tavattua erityisen paljon just Turuus. Mistä lie johtuu.
Esit: Ai ni. Hymiöt unohtu. :)
Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem.
ramzuz
23.12.2009 21:22:21
Kai me turkulaiset sitten ollaan hulluja... Ja niin on turkulaiset äänimiehetkin? Ja jos muistetaan niin akahito omistaa erittäin suuren paiste kokoelman eikä siltikään löydä staggeista sen kummempia ongelmia. Ihmeellistä...
Akahito
23.12.2009 21:31:49 (muokattu 23.12.2009 21:34:21)

markkuliini: Näin juuri. Soundi ei syty soimaan kuin vasta kovaa lyötäessä, tai tuskin silloinkaan. Liian vähän sihinää tai suhinaa, liikaa pelkkää klonk-iskuääntä.
Jokos, Akahito tajusit? :)

E. :D Paksut pellit kuulostaa paksummalta kuin ohuet, sehän on selvä. Pelti soi miten se soi, se ei "kolise". Peltiämpäri, johon laittaa kiven ja ravistaa, kolisee. Paska adjektiivi pelleistä puhuttaessa, lienee alkujaan jotain m.net-hivemindin juttuja, joten ihmekös jos täällä on joku konsensus sen tarkoituksesta. Mulle se ei tosin kerro mitään, mutta mähän olenkin Turkulainen paukapää, Salosta päivää. ;) (Ei MD88:lla vahingossakaan mitään ennakkoasennetta Turkulaisia kohtaan? Eihän?)

Mutta tuo "soundi ei syty kuin vasta kovaa lyötäessä, tai tuskin silloinkaan" ei päde yhteenkään Myra-haitsuun mitä itse olen soittanut. Ei ne mitään sutihipistelijöiden mielikkejä varmasti olekaan, mutta täytyiskö kaiken olla? Ottaa eteen muutaman parin ja valitsee niistä sopivan, saa olla aika korkinhaistelija jos ei löydy rokkitouhuun käyttökelpoista.
"Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?" http://paiste-only.com/phpBB2/
Kailis
23.12.2009 21:48:09 (muokattu 23.12.2009 21:49:17)

Turun tuomiokirkon kellot suhisee, sihisee ja on crispejä vaan ei kolise. Hyvää Joulua!
Vallu-Veke
23.12.2009 23:16:08
Akahito: ....saa olla aika korkinhaistelija jos ei löydy rokkitouhuun käyttökelpoista.

SH on myös ihan hyvä rokkitouhuun. Pikkuisen karu, mutta sitähän se rokki on ;)
ferodoz
23.12.2009 23:23:58

sanokaa jos olen väärässä, mutta en oo löytäny sellaista postausta missä niitä " PROOOOOOO" symbaaleiksi väitetään. :) Mä oon sanonu oman mielipiteen, että rokkihommissa ne mun korvaan toimii! Mutta tuo ei edelleenkää tarkoita sitä että väittäisin niiden olevan parhaita siihen touhuun.
Eihän se oo mun vika ettei joillain oo rytmi veres. Näiden körttiläisten kulttuuriinhan kuuluu vain palli, haitari ja äijjä. - Remu
SikaPete
24.12.2009 00:27:06
markkuliini: Sulle ei kolise, mulle ja monelle mulle kolisee. Ei ne minusta todellakaan aina soi. Minusta ainakin loistava adjektiivi, kuvaa täydellisesti ilmiötä.
Mutta jotta ymmärtäisimme toisiamme jatkossakin, niin Suomi-Turku-Suomi sanakirjaan merkittäköön lisäys:

Liian paksu, koliseva symbaali = Onktoi vähänk hyvä rokipelt? O!

eli vielä uudestaan

Liian paksu, koliseva symbaali = Onktoi vähänk hyvä rokipelt? O!

:D

Edit: Lisäys: Mulla ei ole juurikaan kokemusta Stagg-symbaaleista. Se mitä on, oli ihan-kiva-osastoa.

Olen Turusta, samaa mieltä kolinasta ja viestisi sai minut jopa nauramaan. Hyvää joulua ja kaunis kiitos.
moderndrummer88
24.12.2009 00:36:05 (muokattu 24.12.2009 00:39:29)
SikaPete: Olen Turusta, samaa mieltä kolinasta ja viestisi sai minut jopa nauramaan. Hyvää joulua ja kaunis kiitos.

Tarkkaile selustaasi kaduilla liikkuessa, olet merkattu mies! Takinkääntäjiä ei hyvällä Turkkusessa katota...

MD88:Jos otetaan verrokiksi rokkitouhuun vaikka vähän stydimmät K-sarjalaiset, tai 2002:set, niin hyvilläkään Staggin yksilöillä ei ole mitään asiaa samalle lähtöviivalle...
Ja miksi ei olisi asiaa?

Ramruz: Ja miksi ei olisi asiaa?

No halppis on aina halppis, mikä siinä on niin hankalaa, soundikvaliteetit ei vastaa kunnon peltejä. Laittaistko zildjianin ZBT:n samalle viivalle?
ramzuz
24.12.2009 00:56:14
No halppis on aina halppis, mikä siinä on niin hankalaa, soundikvaliteetit ei vastaa kunnon peltejä. Laittaistko zildjianin ZBT:n samalle viivalle?
Jos tuot hyvä soundisen ZBT:n niin laitan. Eipä ole monta tullut vastaan... Stagg on halppis muusta syystä kuin ZBT.
moderndrummer88
24.12.2009 00:57:57
ramzuz: Jos tuot hyvä soundisen ZBT:n niin laitan. Eipä ole monta tullut vastaan... Stagg on halppis muusta syystä kuin ZBT.

Heppoisempi laadunvalvonta, epätasainen työnjälki, alipalkatut työntekijät?
Olly
24.12.2009 02:01:35
Tähän on helppo vastata, ZBT on klonk, Stagg DH pitää valita itse, ovat kovasti yksilöitä. Tosin, en ole vielä löytänyt ZBT tyylistä klonkia yhdestäkään DH:sta.

Jos ZBT:t ovat tasalaatuisia, niin ZBT on kristallisoitua paskaa jokaisen yksilön kohdalla. Siis, jos ei pidä klonk saundista.

Jos Stagg DH on hyvä, niin se on aikuisten oikeasti hyvältä kuullostava symbaali. Mutta, se voi olla myös muuta, kaikki ovat erilaisia. Testaa itse, ja monella yksilöllä.
Due to lack of interest, tomorrow has been cancelled.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)