moderndrummer88 14.12.2009 14:47:32 | |
---|
"Well I like drummers baby you're not my bag..." |
markkuliini 14.12.2009 22:50:22 | |
---|
30 SIVUA!!!!!!! JES! :) Haluan kiittää akatemiaa, työtovereita, perhettä... Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem. |
Linnunlaulupuu 14.12.2009 23:04:32 | |
---|
markkuliini: Haluan kiittää akatemiaa, työtovereita, perhettä...sit öö heviä ja metallicaa "Sitten tuli monia hittejä leijat ehkä suukon antaa saan viimeiseen mieheen" |
Azzed 23.12.2009 01:24:26 | |
---|
Voi tuota nykynuorisoa... Niinhän ne roomalaisetkin jo sanoivat. Olikos 80 luvulla kaikilla rumpaleilla taimit ja shufflet kunnossa? Jos oli niin osasivatko he soittaa tuplapedaaleja? Entä jos nykyiset hevarit saavat tyydytettyä musiikinhimonsa soittamalla tuplapedaaleja? Antaa heidän tehä mistä tykkäävät :) |
kincy 23.12.2009 11:26:17 | |
---|
Azzed: Entä jos nykyiset hevarit saavat tyydytettyä musiikinhimonsa soittamalla tuplapedaaleja? Antaa heidän tehä mistä tykkäävät :) (Päätä seinään hakaten ja epätoivoisella äänellä) Mutta kun siinä hevissä on muustakin kyse kun niistä perhanan tuplapedaaleista..koittakaa jo ymmärtää. |
Vallu-Veke 23.12.2009 12:29:21 | |
---|
kincy: (Päätä seinään hakaten ja epätoivoisella äänellä) Mutta kun siinä hevissä on muustakin kyse kun niistä perhanan tuplapedaaleista..koittakaa jo ymmärtää. Juu uutisissa oli pari viikkoa sitten aiheesta. Asiasta on tehty väitöskirja, jotta asiasta ei tarvitse enää inttää. Kukaan ei pystynyt inttämään vastaan. Väittäjä on nyt tohtori. (Tosin Väyrynenkin on vielä tohtori, vaikka neukut romahti vuosi väittelytilaisuuden jälkeen "Neuvostoliiton vakaus,..") No joo mutta aiheessa tutkittiin hevimusiikin rakennetta. Jos nyt ajatellaan, että hevi kuuluu kevyeen musiikkiin, vaikka se nyt onkin heviä, niin se muistuttaa kuulemma aikalailla klassistamusiikkia kaikkine sävelkuvioineen päivineen,... Se on aika monimutkaistakin välillä. Tutkija oli oikein hämmästynyt tästä asiasta. Olen itsekkin vähän samaa mieltä. Activebassin puolelta voi kuunnella vaikka bassolurituksia kategoriasta metalli,... Ei taida olla sitä samaa blueskaavaa kaikki metallimusiikkikaan ;) |
kincy 23.12.2009 12:36:18 | |
---|
Vallu-Veke: Ei taida olla sitä samaa blueskaavaa kaikki metallimusiikkikaan ;) No ei toki. On siellä seassa, aivan kuten missä tahansa muussakin muusikin genressä, aika äärimmäisyyksiin vietyä (paskaa minusta:)) musiikkia. Mutta tämäkin on aika pitkälle sidonnaista makumieltymyksiin. |
markkuliini 23.12.2009 12:37:26 | |
---|
kincy: (Päätä seinään hakaten ja epätoivoisella äänellä) Mutta kun siinä hevissä on muustakin kyse kun niistä perhanan tuplapedaaleista..koittakaa jo ymmärtää. Ai niin, unohdettiin, sori! Siinähän on kans kyse pään seinään hakkaamisesta ja epätoivon äänistä. :D Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem. |
Vallu-Veke 23.12.2009 13:23:42 | |
---|
kincy: No ei toki. On siellä seassa, aivan kuten missä tahansa muussakin muusikin genressä, aika äärimmäisyyksiin vietyä (paskaa minusta:)) musiikkia. Mutta tämäkin on aika pitkälle sidonnaista makumieltymyksiin. Tuo oli asiapitoinen kommentti hyvin pitkälle. Kakkaahan se on puhtaasti. En voi väittää vastaankaan. Kyllä vähän joka kategoriasta ala allegoriasta löytyy ne omat kikkailijansa. Myös elämä ja ikä tasoittaa. Nuorena sitä ihailee taitureita ja kikkailijoita ja sen sellaisia pölvästejä. Pullo Koskenkorvan kasvovettä sisäisesti nautittuna parikytä vuotta kuurina ja muuta kuluttavaa elämää päälle, niin sitä kuuntelee joskus ihan vaan sanoituksiakin. ;) |
Sergio 23.12.2009 15:23:11 | |
---|
Jotain tyyppejä selvästi vituttaa ku Jazz ei ole IN... Haha, ei sen puolen, en mäkään tykkää hevistä enkä tosin jazzista, mutta osaan arvostaa sekä hevi- että jazz rumpaleita. Ei ole kumpikaan genre mikään maailman helpoin.. |
markkuliini 23.12.2009 15:27:28 (muokattu 23.12.2009 15:27:55) | |
---|
Sergio: Jotain tyyppejä selvästi vituttaa ku Jazz ei ole IN... :) Mä en usko, että jazz-musiikki voi synkopoidun rytmiikkansa puolesta koskaan ollakaan Suomessa in. Suomi on enemmänkin coverbändien ja kansallisen itsetunnon kohottamis-musiikin maa. Eli Baseballs ja Lauri Tähkä on se in. Jenkeissä taas jazzilla on ihan erilainen asema kuin täällä. Tiedä nyt sitten onko se "in", mutta sen asema tunnustetaan ihan perähikiälläkin. Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem. |
Kailis 23.12.2009 16:06:08 | |
---|
Jenkeissä taas jazzilla on ihan erilainen asema kuin täällä. Joo-o! Kuuntelijoita on jopa yli 50 kertainen määrä! |
jtpennane 23.12.2009 16:23:25 | |
---|
markkuliini: Mä en usko, että jazz-musiikki voi synkopoidun rytmiikkansa puolesta koskaan ollakaan Suomessa in. Suomi on enemmänkin coverbändien ja kansallisen itsetunnon kohottamis-musiikin maa. Eli Baseballs ja Lauri Tähkä on se in. Haha, näinpä. On muuten pirullinen ilmiö tää Baseballs, kun mihinkään ei pääse pakoon. Ranteet auki! Please don't clap on 1 and 3. |
markkuliini 23.12.2009 16:39:37 (muokattu 23.12.2009 20:28:16) | |
---|
Kailis: Joo-o! Kuuntelijoita on jopa yli 50 kertainen määrä! Siitä ei ole kyse. Jazz on amerikkalainen taidemuoto, ja sen vaikutus kevyeen musiikkiin on siellä paljon paremmin tiedostettu. Kun kävin metsästämässä Pittsburghissa yhtä tiettyä nahkatakkia Macy-tavarataloissa (vastaa varmaan Anttilaa noin niinkuin hinta- ja laatutasoltaan), niin piti oikein ihastella taustamusiikkivalintoja. Tyylikästä bebop/hardbob-tyylistä jazzia, ei todellakaan mitään laulettua easy listening-kamaa. Kysyin myyjältä tästä, niin oli vähän ihmeissään. Jotenkin sanoi, että mikä täällä sitten soisi, kantriko? En viitsinyt alkaa selittämään halvoista miditaustoista tai muista ihanuuksista. :) Edit: Mitä helkattia mä olin kirjoittanut?! bebob/hardbop-tyylistä piti olla. No korjasin. Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem. |
kincy 23.12.2009 18:17:28 (muokattu 23.12.2009 18:36:34) | |
---|
Sergio: Ei ole kumpikaan genre mikään maailman helpoin.. Hyvin todettu! En minäkään missään nimessä halua esim jazz tai kevyemmän musiikin rumpaleita moittia. Olen tässä kokeillut jotenkin perustellusti avartaa hiukan metallimusiikkia. Se ei todellakaan tarkoita, ettenkö kuuntelisi/soittaisi mitään muuta musiikkia. Bändin kanssa tulee se metallipuoli hyvin täyteen joten kuuntelen mieluummin ns. vapaa-ajalla jotain aivan muuta. Laajan musiikkimaun katson todella hyödylliseksi myös soittamisen kannalta. Pullo Koskenkorvan kasvovettä sisäisesti nautittuna parikytä vuotta kuurina ja muuta kuluttavaa elämää päälle, niin sitä kuuntelee joskus ihan vaan sanoituksiakin. ;) Lyriikat ovat erittäin tärkeät! On olemassa monia metallibändejä joilla on äärimmäisen hyviä sanoituksia. Otetaan helpoksi esimerkiksi vaikka Timo Rautiainen ja Trio Niskalaukaus, ei liene perusteluja vaadi. On toki olemassa myös bändejä, joiden lyriikat ei ole mistään kotoisin, mutta ne alkaa sitten olla jo aika ääripäämeininkiä. Itse olen kovasti kallistunut tuonne 80-luvun ja 90-luvun alun metalliin. Bodomit, Borgirit, Behemontit yms. ei meikässä hirveästi sytytä, mutta kyllä niistäkin poikkeuksia, kuten muutamia hyviä biisejä, löytyy. |
Kailis 23.12.2009 19:32:09 | |
---|
Sanotaan nyt näin että mun kokemuspohja ei korreloi tätä että kaikki amerikkalaiset jotenkin ylpeästi kantaisivat tätä jatsin kotimaan leimaa otsassaan. Ehkä ne alueet missä mä olen käynyt on tavaratalojensa musiikkivalintojen kannalta jatsittomia, jotenkin toi Macy's esimerkki kuulostaa aika, hmm...ainutlaatuiselta. Ainakin Tyson's, joka taitaa olla myyntineliöitä kohden laskettuna suurin, luottaa siihen kauheimpaan paskaan kun yrittävät saada ihmisiä ostotuulelle. Toisaalta, kyllähän täälläkin jollain tapaa tuetaan kansanmusiikkiperinnettä, jota jazz amerikalle edustaa. Mutta en mä näkis että siellä se tavallinen duunarikansa mitenkään ihmeemmin jaskan päälle ymmärtää niin kuin sen kantrin päälle maalla. |
markkuliini 23.12.2009 20:26:43 (muokattu 23.12.2009 20:32:05) | |
---|
Kailis: Mutta en mä näkis että siellä se tavallinen duunarikansa mitenkään ihmeemmin jaskan päälle ymmärtää niin kuin sen kantrin päälle maalla. Niin no se ymmärtäminen on vähän toki eri asia jo sitten. Musta vaan tuntuu, että se ei siellä yleisesti ottaen ole ollenkaan niin vieras asia kuin täällä. Ja toki peräkyliä on kaikkialla, jossa kaikki monimutkaisempi on vierasta. Mutta toisaalta just kun mennään muuten melko taantuneeseen syvään etelään, niin johan sielläkin on oma vahva blues/jazz-perinteensä. Kaikkihan on suhteellista, mähän vertasin jenkkilän tilannetta Suomeen. :) Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem. |
Kailis 23.12.2009 21:28:42 | |
---|
Mutta toisaalta just kun mennään muuten melko taantuneeseen syvään etelään, niin johan sielläkin on oma vahva blues/jazz-perinteensä. Joo toki. Siihen ei yksi hirmumyrsky paljon vaikuttanut vaikka hävitti osan New Orleansia =D |
hansakemanelius 23.12.2009 23:29:45 (muokattu 23.12.2009 23:30:24) | |
---|
markkuliini: Edit: Mitä helkattia mä olin kirjoittanut?! bebob/hardbop-tyylistä piti olla. No korjasin. Jos vielä bebop/hardbop niin miekin hyväksyn..... Bob on joku ihan muu. Twistkompilla pärjää pitkälle... |
markkuliini: Macy-tavarataloissa (vastaa varmaan Anttilaa noin niinkuin hinta- ja laatutasoltaan) Kyllä Target on Anttila ja Macy's on lähempänä Stockaa. |