Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mistä löytyy aidosti osaava maalari maalaamaan uudelleen tomit?
1 2 3
petri.huttunen
22.12.2009 23:22:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve,
 
Nyt ovat hyvät neuvot kultaakin arvokkaammat!! Tilasin Recording Custom -settiini kaksi uutta punaista tomia. Maalautin ne valkoisiksi, koska muu settini on valkoinen, ja koska RC:tä ei tällä värillä enää valmisteta. Työn teki eräs porilainen heppu, joka on mainostanut itseään näillä sivuilla taitavaksi maalariksi.Tänään näkemäni työn tulokset puhuvat järkytyksekseni täysin päinvastaista kieltä. Maalipinta on epätasainen, roskainen, jopa naarmuinen, joten rummut ovat aivan hirveän näköiset.
 
Tietääkö teistä kukaan asiansa oikeasti osaavaa maalaria, jolla on vankkaa kokemusta myös rummuista? Siis henkilöä, jolle mun kannattaa lähettää nuo rummut maalattaviksi uudelleen. Vajaan kuukauden kuluttua on tärkeä keikka, jolle on tuon näköisiä kannuja voi missään nimessä ottaa.
 
Kiitos jo etukäteen neuvoista!
 
Pete
 
kincy
23.12.2009 10:42:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kysele paikallisilta automaalareilta?
 
ferodoz
23.12.2009 18:09:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse automaalarina tiedän että kun viet ne johonkin pakalliseen automalaamoon ja kerrot mitä pitää tehdä, niin saat parhaan mahdollisen tuloksen. Tälläinen maalaaminen on käsityötä (=lue, kallista) mutta uskon että olet lopputulokseen niin tyytyväinen että ei tarvi hintaa enää murehtia. Paras mahdollinen ratkaisu on se että purat tomit valmiiksi, ja jos mahdollista niin hiot ne tasaiseksi ja jokapaikasta mataksi.
 
Eihän se oo mun vika ettei joillain oo rytmi veres. Näiden körttiläisten kulttuuriinhan kuuluu vain palli, haitari ja äijjä. - Remu
markkuliini
23.12.2009 20:45:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: Paras mahdollinen ratkaisu on se että purat tomit valmiiksi, ja jos mahdollista niin hiot ne tasaiseksi ja jokapaikasta mataksi.
 
Matalaksi hiominen? Mitäseo?
 
Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem.
moderndrummer88
23.12.2009 20:50:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Matalaksi hiominen? Mitäseo?
 
Mi-mi-mitä? "Mataksi hiominen"! Eli hiotaan pinnasta lakat yms. veks. Nyt vähän tsemppiä :D
 
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
iekku84
23.12.2009 20:58:19 (muokattu 23.12.2009 21:02:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Matalaksi hiominen? Mitäseo?
 
iekku84: Eli sellaiseksi karheaksi ettei se kiillä maali ei tartu kunnolla siihen pintaan jos se kiiltää siis pohjaväri mataksi.
Karhunkielellä kevyesti saa aika herkästi jos pinta on muuten hyvä niin kiillon pinnasta pois eli lommottomaan en pistäisi pohjamaaleja vaan vanhan päälle mikäli pinta on erinomainen.
Miksi en lähtisi entisiä lakkoja vetämään veks koska siitä ei tule kuitenkaan mahdottoman paksua pintaa siihen mutta vimpanpäälle jos tekee niin ehdottomasti lakat pohjalta veks ja sitten väriä mutta tämä toimenpide on jo hermoja, aikaa, tarkkuutta ja röökiä vievää homma vaikka en poltakkaan.
Tietysti jos on lommoja niin se kaipaakin jo kittiä (pakkelia) ja varmasti muovikitti pitää kutinsa ja muistaa antaa kuivua kunnolla hionta ja pohjamaali loppuun tietysti kunnonmaalarin kädenjälki.
 
ELI EI MITÄÄN 80 SANTAPAPERIA KANNATA TARJOTA!!!!
 
MUISTAKAA MAALAUSHOMMISSA KAIKKI JÄLJET NÄKYVÄT MITÄ POHJISSA ON JÄTETTY ELI KUNNON HIONTA JA JOS EPÄVARMA NIIN PURA RUMPU JA VIE SE SINNE MAALAAMOON SIELLÄ SE HOIDETAAN VARMASTI KUNTOON.
 
Jokaisessa meissä asuu pieni leebu=)
markkuliini
23.12.2009 20:58:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moderndrummer88: Mi-mi-mitä? "Mataksi hiominen"! Eli hiotaan pinnasta lakat yms. veks. Nyt vähän tsemppiä :D
 
Kah, tuli kiluhäirö. No, mummolassa piti juoda sherryä ja punaviiniä. Laitetaan sen piikkiin. :D
 
Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem.
Groovi
23.12.2009 21:28:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kannata tehdä yhtään mitään ellei varmasti tiedä mitä tekee. Valtaosa automaalareista ei suostu maalaamaan toisten tekemien pohjien päälle, koska jos lopputuloksessa on pohjien vuoksi jotain kosmeettista vikaa, se laitetaan yleensä maalarin syyksi.
 
Yleisimmin väitellään yksityiskohdista, ja sivutetaan samalla kokonaisuus.
Vallu-Veke
23.12.2009 23:32:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Otat ne mönjät pois maalinpoistoaineella ja maalaat itse sen uudelleen.
 
iekku84
23.12.2009 23:36:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Groovi: Ei kannata tehdä yhtään mitään ellei varmasti tiedä mitä tekee. Valtaosa automaalareista ei suostu maalaamaan toisten tekemien pohjien päälle, koska jos lopputuloksessa on pohjien vuoksi jotain kosmeettista vikaa, se laitetaan yleensä maalarin syyksi.
 
Toi on totta että monet maalarit jättävät asian sikseen jos eivät itse saa tehdä pohjia.
Mutta ammattimies/ nainen kun tekee kaiken niin jälki on sen mukaista.
Hintatasoa en tiedä mutta ei se suhteessa jälkeen varmasti kamala ole, eli rahoilleen tulee vastinetta.
 
Jokaisessa meissä asuu pieni leebu=)
ferodoz
23.12.2009 23:41:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vallu-Veke: Otat ne mönjät pois maalinpoistoaineella ja maalaat itse sen uudelleen.
 
Tämän kommentin voit jättää pois laskuista. :) Vallu-Veke, ei mitään henkilökohtaista, mutta tämä ei ole vaihtoehto jos hyvää haluaa tehdä.
 
Ja pahoittelut, olisi pitänyt hieman tarkemmin kertoa asiasta ennemmin. Eli tosiaanki jos on epävarmaa niin kannattaa jättää koko hoito maalarille!
 
Kuten ennemmin mainittiin, kaikki jäljet mitkä näkyvät pohjatöissä, näkyvät myös maalipinnassa. Maali ei peitä MITÄÄN jälkiä.
 
Eihän se oo mun vika ettei joillain oo rytmi veres. Näiden körttiläisten kulttuuriinhan kuuluu vain palli, haitari ja äijjä. - Remu
Vallu-Veke
23.12.2009 23:52:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: tosiaanki jos on epävarmaa niin kannattaa jättää koko hoito maalarille!

 
Oikeassa olet. Mun maalarikokemusten mukaan noin kannattaa toimia.
Koko hoito.
 
ferodoz
24.12.2009 11:03:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

olikos tämä ny sitte ironiaa vaiko sarkasmia :) No, jokatapauksessa, joulut vain kaikille! :)
 
Eihän se oo mun vika ettei joillain oo rytmi veres. Näiden körttiläisten kulttuuriinhan kuuluu vain palli, haitari ja äijjä. - Remu
Rumpukapulat
24.12.2009 14:22:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hintaa voinee verrata siihen, et meillä koulussa nelivärisen(valkoinen, musta, hopea, oranssi) jääkiekkomaskin maalaaminen maksaa 50-80 euroa, johon kuuluu pelkästään materiaalikulut. Liikkeessä nakataan työt vielä päälle(ja rumpuun kuluu kuitenkin suhteessa enemmän maalia, kun on pinta-alaltaan isompi), niin päälle satasen menee kappale. Karkea arvio n. 150e/kpl, riippuu tietty puljusta ja kaikesta ja näin..
 
ferodoz
25.12.2009 13:19:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

200 € / pönttö vois olla lähellä totuutta, ne lasketaan nykyään tietokoneella KAPAS- systeemillä, eli todennäköisesti saat tiedon hinnasta jo ennen työn valmistumista, joissain tapauksissa jo ennen työn aloittamista.
 
Eihän se oo mun vika ettei joillain oo rytmi veres. Näiden körttiläisten kulttuuriinhan kuuluu vain palli, haitari ja äijjä. - Remu
iekku84
25.12.2009 21:08:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onneksi asuu maalla niin ammattimiehen työ ei ole ihan niin kallista tai ainakin tuntuisi, mutta tänne itäsuomeen sisävessat tuli eu:n myötä heh.
Tuntuisi kalliille maksaa maalauksesta vaikka 200€ pönttö siis kun ajatellaan suhteessa uuteen pyttyyn.
Mutta tietysti tuttavia on alalla useita voisiko se tehdä hinnan korkeuden tunteen aiheelliseksi.
Toki osaahan maalarit ottaa rahat pois mutta jos on joku tuttava joka maalailee niin kannattaa ehdottomasti rueta kyselemään siltä.
Mie arvelin kokeilla jos joskus olisi ylimääräistä niin hommaan jotkut romu milleniumit tai vastaavat jotka ei saa olla kalliit ja mitä paskemmat sen paremmat eli kokeilla paria eri pinnoitus juttua on muutamia ideoita mutta nyt ei anna rahavarat eikä harraste tilat myötä.
Jos nyt ruiskua tarjoisi vectralle ensin jos jaksaa liian iso homma kun pitäisi aloittaa.
 
Mites millaisia aineita olette käyttäneet rumpujen kiilloituksessa?
Mie tuolla autofiksaamossa työskennellessäni testailin erinlaisia vahoja lakkapintaisille rummuille ja parhaaksi totesin ensin kevyesti puhdistava vaha ja päälle nestemäisen kovavaha.
Molemmat vahat kiillotin mikrokuituliinalla ja sitten ei ole ollut kun puhallella pölyjä pois.
Taman superstar customeissa oli ihan ihmepinta kun ei meinannu kiiltoa löytyä ja se vaha ei meinnannu pinnasta lähteä kunnolla pois jäi sellaiseksi näkyväksi kalvoksi mut se vaati vaan aikaa.
Warppipintaisiin ei vahaa kannata tarjotakkaan...
 
Jokaisessa meissä asuu pieni leebu=)
M. Kekki
25.12.2009 21:19:34 (muokattu 25.12.2009 21:23:20)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iekku84: Mites millaisia aineita olette käyttäneet rumpujen kiilloituksessa?
 
Kliinerivahalla olen putsannut. Toista extra-vahaustakin olen joskus harkinnut, mutta kiilto on löytynyt aina jo pelkällä kliinerillä.
 
Ei surkutella vaan tehdään!
hollmi-5
25.12.2009 21:21:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Warppipintaisiin ei vahaa kannata tarjotakkaan...
 
Jos tarkoitat muovipintaa (eli wrappia), niin sille kannattaa vahaa tarjota oikein mielellään.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
hollmi-5
25.12.2009 21:22:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

M. Kekki: Kliinerivahalla olen putsannut. Toista vahaustakin olen joskus harkinnut, mutta kiilto on löytynyt aina jo pelkällä kliinerillä.
 
Kliinerin päälle kannattaa aina vetää (kiiltoa rankasti lisäävä) vaha. Kliineri jättää pinnan auki ja se saattaa saada pinnan himmenemään melko nopeasti. Ainakin maalipinnan.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
M. Kekki
25.12.2009 21:25:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Kliinerin päälle kannattaa aina vetää (kiiltoa rankasti lisäävä) vaha. Kliineri jättää pinnan auki ja se saattaa saada pinnan himmenemään melko nopeasti. Ainakin maalipinnan.
 
Autolle aina niin teenkin, mutta rummut eivät saa kylkeensä esim. tiesuolaa (laiskuuden selittelyä).
 
Ei surkutella vaan tehdään!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «