Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Apua footswitch/multiefektipedaaleihin yms.
1
tomsa
22.12.2009 19:45:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli siis olen aika aloitteleva kitaristi näiden footswitch/multiefekti-asioiden kanssa, joten tarvitsisin vähän apua.
 
Minulla on Behringer V-Ampire -vahvistin, johon minulla on vain sen mukana tullut footswitch joka vaihtaa vain saundeja, mutta jos hankin jonkun multiefektin tai jonkun, niin pitääkö sen olla samanmerkkinen kuin vahvistin, vai onko jotain muita(kin?) rajoitteita, koska myös eräällä ystävälläni on sama ongelma ja olisi hyvä saada vastausta.
 
Anteeksi, jos minulta jäi hausta huomaamatta joku tähän liittyvä aihe.
 
vänkylä
22.12.2009 20:39:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tomsa: Eli siis olen aika aloitteleva kitaristi näiden footswitch/multiefekti-asioiden kanssa, joten tarvitsisin vähän apua.
 
Minulla on Behringer V-Ampire -vahvistin, johon minulla on vain sen mukana tullut footswitch joka vaihtaa vain saundeja, mutta jos hankin jonkun multiefektin tai jonkun, niin pitääkö sen olla samanmerkkinen kuin vahvistin, vai onko jotain muita(kin?) rajoitteita, koska myös eräällä ystävälläni on sama ongelma ja olisi hyvä saada vastausta.
 
Anteeksi, jos minulta jäi hausta huomaamatta joku tähän liittyvä aihe.

 
Täällä on peloteltu ihmiset niin hyvin että kun ne kysyy ihan asiallisesti jotain kamoihin/soundeihin liittyvää niin pitää varmuuden vuoksi pyytää anteeksi.
 
ReBeat
22.12.2009 20:42:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Ääni" liikkuu laitteiden välillä joko analogisesti tai digitaalisesti. Analoginen signaali kulkee yleensä plugi-, xlr- tai rca-piuhoissa. Laitteet eivät tiedä että minkä merkkinen laite siellä piuhan toisessä päässä on. Merkeillä ei ole väliä. On hyvä varmistaa, että liittimien signaalitasot sopivat aiottuihin liitäntöihin laitteiden välillä.
 
Jos "ääni" liikkuu digitaalisesti niin laitteiden merkillä ei ole normaalisti väliä silloin kun signaalit ovat standardien mukaisia. Signaalin digitaalinen formaatti ja laitteiden liittimet määräävät asioiden onnistuvuuden.
 
Vahvistimissa MIDI-liitännät eivät kuljeta ääntä. Jos laitteet ovat MIDI-standardeja noudattavia, niin laitteiden merkeillä ei ole väliä.
 
tomsa
22.12.2009 20:49:37 (muokattu 22.12.2009 20:51:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vänkylä: Täällä on peloteltu ihmiset niin hyvin että kun ne kysyy ihan asiallisesti jotain kamoihin/soundeihin liittyvää niin pitää varmuuden vuoksi pyytää anteeksi.
 
No kun ei sitä koskaan tiedä, millon tulee tyrmätyks =D Mutta kiitos ReBeat neuvosta, avasi tuokin jo vähäsen asiaa !
 
tomsa
23.12.2009 22:20:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anteeksi nyt tuplapostaus, mutta laitan nyt et huomaatte.
 
Sitä vielä, että jos vahvarissa on vaan yksi footswitchin paikka, niin mihin muut efektipedaalit yms. menee?
 
Trendkeel
23.12.2009 22:27:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Input tahi efektiluuppi.
 
Look mummy! There's a loud plane up in the sky!
//Eiku nyt mä tajusin. Vähän niinku Kelju K. Kojootti --> Trendi K. Iilimato. Eli oot iilis tästälähtien. - Antti1
mattim
23.12.2009 22:27:58
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tomsa: Anteeksi nyt tuplapostaus, mutta laitan nyt et huomaatte.
 
Sitä vielä, että jos vahvarissa on vaan yksi footswitchin paikka, niin mihin muut efektipedaalit yms. menee?

 
Laita kitara kiinni siihen multiefektin tai efektin sisäänmenoon (input/guitar/instrument), multiefektin ulostuosta (output) naru kitaravahvistimen sisäänmenoon (input/guitar) ja homman pitäisi toimia.
 
Kitara->multiefekti->vahvistin
 
Matti
 
ReBeat
23.12.2009 22:32:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Footswitcheissä ei kulje audio. Ne on vain johdon päässä olevia kytkimiä. Efektipedaaleissa kulkee audio. Toi kannattaa mieltää.
 
Krice
23.12.2009 22:39:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tomsa: Minulla on Behringer V-Ampire -vahvistin, johon minulla on vain sen mukana tullut footswitch joka vaihtaa vain saundeja
 
Presettejä säätämällä voisi kehitellä omat soundit, joissa jokin efekti vaihtuu. Voisi päästä halvemmalla kun V-Ampiressa kuitenkin on kaikki tarvittavat efektit, tosin presettien surffaaminen ei välttämättä ole kovin nopeaa.
 
tomsa
24.12.2009 00:37:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, nyt alan jopa vähän tajuta =D Kiitti hirveesti neuvoista !
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «