Aihe: Kumu
1 2
Kailis
23.12.2009 21:32:51

joravuo: Haun tulokset ovat henkilökohtaisia.
Linkittäköön keskustelut suoraan jotta muutkin näkevät.

Kerpele! How should I know?

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … 0&t=89579&o=0&#p2570445

Vaikka.
Vallu-Veke
23.12.2009 21:59:16
ramzuz: No suomalaista käsityötä jos haetaan niin kilpalijoita on vähän. Mutta jos yleisesti katsotaan maailman rumpumerkkejä, niin lähes jokaiselta merkiltä löytyy ohutrunkoisia koivurumpuja, mutta myös monia eri runkorakenteella olevia.
Tuntuu vaan siltä että aika monet (eteenkin nuoremmat) rumpalit lankeavan sanaan Kumu eivätkä edes tiedä millaiset rungot niissä on. Ennätys oli joskus kun joku oli ostamassa DWn alumiini virveliä, ja joku vastasi siihen että älä tyhmä ole sillä tuollahan hinnalla saisi jo kumun! Alumiini : koivua?
Itse arvostan Kumuja ja suomalaista käsityötä, mutta ainakaan itselleni en noin ohut runkoista settiä ostaisi. Tunnen monta saman tunteen omaavaa. Kuoppiksen uudet paksummilla rungoilla olevat Kumut olivat kiinnostavat.

Tarkoitinkin ulkomaalaisia kilpailijoita.
Eikö ohuet rungot ole järkijään kalliita?
Niihin on aika pakko laittaa kunnon ripustukset,...
Onko ohuet rungot parhaita juuri esim. rokki tai metallihommiin?
moderndrummer88
23.12.2009 22:01:12
Vallu-Veke:
Onko ohuet rungot parhaita juuri esim. rokki tai metallihommiin?

Eikäkö just toisinpäin...
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
Kailis
23.12.2009 22:07:46

Joo. Väittävät että paksurunkoiset rummut ovat kovaäänisempiä. Mutta missä se raja tulee vastaan? Jos on 12" rumpu ja seinämän vahvuus 5" niin ei se kovin kovaa varmaan pauku?
Mun Bradyt on hyvinkin ohutrunkoiset eivätkä ole kovaääniset lain.
Vallu-Veke
23.12.2009 22:30:15
moderndrummer88: Eikäkö just toisinpäin...

Sitä minäkin.
Olen sitä mieltä, että saattaa olla ehkäpä jopa edes hieman moraalitonta pilkata ja vaahdota jonkun pro jazzsetin ominaisuuksista aloittelijoille, jos halvemmilla rokki soi jopa paremmin? Sama pätee pelteihin.
Tuli ihan yleisesti mieleen vaan ja en nyt tarkoita ketään sen kummemmin, en tässä keskustelussa, jne. Olen vaan ihan muuten kiinnostunut aiheesta.
Katselen ohut runkoisia just sen takia, että tässä olisi tarkoitus mennä jazziin päin hieman enemmän. Ne on vaan helvetin kalliita näköjään erilaisten ratkaisujen takia,..
Ne on mun mielestäni eri soittimia eri tarkoitukseen.
Kailis
23.12.2009 22:35:10 (muokattu 23.12.2009 22:37:37)

Varsinkin jos on vielä vähän matalammat syvyydet.

Ai niinko syvenpääm mahtuu emennäm? Saatan olla ihan tollo mutta mielestäni ne mun vanhat MLX:t meni helpommin tukkoon kuin nykyiset matalammat Bradyt. Tai siis eihän samaa halkaisijaa noissa seteissä ollut kuin 12" etutomi...

saattaa olla ehkäpä jopa edes hieman moraalitonta pilkata ja vaahdota jonkun pro jazzsetin ominaisuuksista aloittelijoille

Kyllä jos sellaista ilmenisi. Kaikenlaista muuta disinformaatiota täällä kyllä esiintyy =D
moderndrummer88
23.12.2009 22:36:02 (muokattu 23.12.2009 22:38:58)
Vallu-Veke: Sitä minäkin.
Olen sitä mieltä, että saattaa olla ehkäpä jopa edes hieman moraalitonta pilkata ja vaahdota jonkun pro jazzsetin ominaisuuksista aloittelijoille, jos halvemmilla rokki soi jopa paremmin? Sama pätee pelteihin.
Tuli ihan yleisesti mieleen vaan ja en nyt tarkoita ketään sen kummemmin, en tässä keskustelussa, jne. Olen vaan ihan muuten kiinnostunut aiheesta.
Katselen ohut runkoisia just sen takia, että tässä olisi tarkoitus mennä jazziin päin hieman enemmän. Ne on vaan helvetin kalliita näköjään erilaisten ratkaisujen takia,..
Ne on mun mielestäni eri soittimia eri tarkoitukseen.

No erikseen sitten ihan jazz-setit mutta, ethän sä kellekkään aloittelevalle jazz-rumpalillekkaan mene hevisettiä ja peltejä tyrkyttämään. Hommaa hyvälaatuisen setin, yleispätevillä kooilla (20", 12" 14") ja monipuoliset symbaalit, niin kyllä niillä hoitaa niin jazzit, kuin rokitkin.

Gayliz:
Ai niinko syvenpääm mahtuu emennäm? Saatan olla ihan tollo mutta mielestäni ne mun vanhat MLX:t meni helpommin tukkoon kuin nykyiset matalammat Bradyt. Tai siis eihän samaa halkaisijaa noissa seteissä ollut kuin 12" etutomi...

Enemmän sinne mahtuu ilmaa, jolla on pidempi matka kulkea kalvosta toiseen. Voisikohan rumpujen laadulla, kalvotuksella ja soittotatsilla olla jotain tekemistä tämän sinun asian suhteen. Nyrkkisääntönä kuitenkin on, että matalampi menee helpommin tukkoon.
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
Kailis
23.12.2009 22:43:33 (muokattu 23.12.2009 22:44:30)

Voisikohan rumpujen laadulla epäilemättä, kalvotuksella joskus ja soittotatsilla ei tosiaan olla jotain tekemistä tämän sinun asian asian mä kusen vähän niinku sä kirjotat, mulla on prosta-ta-ta-ta-tan kanssa ongelmia suhteen.
hansakemanelius
23.12.2009 22:53:05

Kailis: mulla on prosta-ta-ta-ta-tan kanssa ongelmia

Sanoituksia teet rumpukoneen avulla ....?
Twistkompilla pärjää pitkälle...
Krisse82
23.12.2009 23:13:23
moderndrummer88: Joo ja ohutrunkoiset tuppaa mennä myös "tukkoon" helpommin. Varsinkin jos on vielä vähän matalammat syvyydet.

Riippuu varmaankin monesta asiasta. Kuitenkin kun Kumu-rummuista on kykymys niin sen verran voin asiaan kommentoida että, G2/G1 kalvotuksella ei ainakaan omat rummut tunnu tukkoon kovinkaan helposti menevän. Käsittääkseni omani ovat hieman tavallista "matalammat". Toki kaikkia rumpuja voi koittaa "soittaa tukkoon".

Niin ja hyvää jouluanarvon rumpaleille!
Jos vaikka opettelis soittamaan... mutta olisko se sitten enää kivaa?
Analuuk
23.12.2009 23:29:30
Kumuissa on lämmin ja luonnollinen, avoin ominaissoundi sekä todella pitkä sustain. Jos kompaktia rocksoundia hakee, on geittaus aika välttämätöntä. Basarin tuntuma ehjällä etukalvolla vaatii totuttelua, mutta soundi on akustisesti omaa luokkaansa. Livetilanteessa useimmat miksaajat taas pyytävät lyhyempää ja vähemmän botnekasta sointia. Itselläni 20" basari on treeniksellä ehjällä kalvolla akustisessa käytössä. Keikkabussissa on 22" malli, jossa on kalvossa reikä ja tyyny sisällä. Helpommalla pääsee...

Kumuille plussaa antaisin laajasta viritysalueesta, laajasta väri- ja kokovalikoimasta, laatuunsa nähden edullisesta hinnasta, ulkonäöstä (tosin nykyään yleistymisen myötä alkaa kokea jo inflaatiota tuo ulkonäkö).

Huonoista puolista voi olla toki montaa mieltä, mutta viime aikoina olen mielummin soittanut vanhoilla seteillä. Modernissa rockhommissa taas kotoisampi olo on tullut mm. DW:n ja Ayotten settien takana. Toisaalta hinta nousee niissä jo paljon korkeammalle. Ehkä Kumuissa se basarin soittotatsi ja varsinkin 14" lattiatomien (omistan kaksi, ja moemmissa sama juttu) loppumaton sustain on ärsyttänyt eniten.

Edelleen nuo plussat painavat vaakakupissa enemmän ja suosittelen Kumuja ehdottomasti ennemmin kuin esimerkiksi samanhintaluokan japsisettejä (mm. Tama/Pearl).
http://youtube.com/watch?v=U2w4ZVWb3_Y
ferodoz
23.12.2009 23:32:21

Muutamaa Kumun settiä potkineena, ja yhdellä noin puolisen tuntia soittaneena, ei ole mitään haukuttavaa kumun suhteen. Ja itse en ainakaan normaalilla soitolla saanut kumua tukkoon, vaikka lyöntikäsi hieman raskaanpuoloinen onkin. :) mutta niinkuin krisse aikaisemmin sanoi, riippuu monestakin asiasta. Kumun basari on jotain niin hienoa. Kävin tehtaalla viikko sitten ja potkaisin muutaman kerran 22"x18" basaria, niin oli hymy korvasta korvaan loppupäivän. Lämpimät suosittelut.

Jouluja kollegoille!
Eihän se oo mun vika ettei joillain oo rytmi veres. Näiden körttiläisten kulttuuriinhan kuuluu vain palli, haitari ja äijjä. - Remu
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)