sirdickyj: Mä en ostais In Rockia, enkä ottais edes ilmaseks, ei ole, eikä tule, muut Mark II lätyt on ja Mark III ja Mark IV lätyt myös. Ostaisin Purplelta Machine Headin tai Burn:in, vaikka Stormbringer onkin paras, mulle. Rainbowlta Long live rock'n roll, munsta. Paras. Mutta Rising ja eka lätty on kans kyl todella kovia. Miksi et ostais,ottais,ei ole eikä tule...? |
mlehtinen 22.12.2009 21:07:21 | |
---|
detroit442: Mikäs olis sellanen "The" -levy Rainbowlta joka sietäis kuunnella ekaks ? Aloita ekasta, siitä se Ritchiekin Rainbownsa aloitti. Musiikillisesti vähän vaihtelevampi kuin Rising joka kyllä on aivan huippua myöskin, niinkuin ovat Long live Rock and roll ja Down to earthkin. Turnerin aikaisista levyistä suosittelisin Straight between the eyesia, etenkin Death alley driver on loistava biisi. Äh, osta saman tien kaikki... "Can they do it? Fuck yeah, they're the E Street Band!" |
sirdickyj 22.12.2009 21:13:19 | |
---|
CeeCeeÄr: Miksi et ostais,ottais,ei ole eikä tule...? In Rockia? Mä en tykkää siitä, must siinä ei ole ollenkaan sitä groovea ja kieroa meininkiä, tai lämpöä, joka on läsnä jo Fireballilla, mutta katoaa hetkeks Machine Headilla (jossa sit kyllä kaikki muu kohdallaan, ja onhan siellä Maybe I'm a leo ja Lazy) ja WDWTWA:lla (joka sekin on hyvä levy), mutta Hughesin myötä palaa kehiin Burn:illa, ja on sit parhaimmillaan Stormbringerillä ja kireydestään huolimatta loistavalla Come taste the bandilla. In Rock on must liian suoraviivaista kaahausta, makuasia, toki. Kaikilla on oikeus minun mielipiteeseeni |
Andy Six 22.12.2009 21:37:08 | |
---|
sirdickyj: In Rockia? Mä en tykkää siitä, must siinä ei ole ollenkaan sitä groovea ja kieroa meininkiä, tai lämpöä, joka on läsnä jo Fireballilla, mutta katoaa hetkeks Machine Headilla (jossa sit kyllä kaikki muu kohdallaan, ja onhan siellä Maybe I'm a leo ja Lazy) ja WDWTWA:lla (joka sekin on hyvä levy), mutta Hughesin myötä palaa kehiin Burn:illa, ja on sit parhaimmillaan Stormbringerillä ja kireydestään huolimatta loistavalla Come taste the bandilla. In Rock on must liian suoraviivaista kaahausta, makuasia, toki. Itse pidän juuri In Rockin alkuvoimaisesta raakuudesta...Homma hieman sofistikoituu sen jälkeen...Mutta niin kuin sanoit,makuasioita nää on tyystin... |
Tande 22.12.2009 21:55:32 | |
---|
Ketkä kaikki esiintyvät Difficult to Cure-albumin kannessa? In Rock. |
sirdickyj 22.12.2009 22:34:42 | |
---|
Tande: Ketkä kaikki esiintyvät Difficult to Cure-albumin kannessa? no eiksiin o Rondinelli, sit Don Ilmava, Riku ite, Turner ja onkse sit Glover? Kaikilla on oikeus minun mielipiteeseeni |
Tande 22.12.2009 23:02:56 | |
---|
In Rock. |
detroit442 23.12.2009 00:06:00 (muokattu 23.12.2009 00:07:19) | |
---|
ei juma, reps siinä kohtia ko Ritchie luonnehti suomalaisia joulutorttuja "natsileivoksiksi joissa on jotain kummaa pskaa keskellä" =P pittää ajan kanssa tutustua useempiin levyihin sitte, sekä Purplen että Rainbown kaa Driving by on my way to somewhere else |
sirdickyj 23.12.2009 07:12:21 | |
---|
sirdickyj: no eiksiin o Rondinelli, sit Don Ilmava, Riku ite, Turner ja onkse sit Glover? eiku eihän siinä niitä o, onkohan ketn bändin jäseniä? 6 veijoahan siinä on, eli jotain ihan muita urpoja lienevät. Kaikilla on oikeus minun mielipiteeseeni |
Tande 23.12.2009 13:41:29 (muokattu 23.12.2009 13:48:03) | |
---|
sirdickyj: eiku eihän siinä niitä o, onkohan ketn bändin jäseniä? 6 veijoahan siinä on, eli jotain ihan muita urpoja lienevät. Tande: Toinen kaveri vasemmalta (tai oikealta) muistuttaa kyllä erehdyttävästi Ritchietä. In Rock. |
Musta Arkipyhä 23.12.2009 13:55:15 | |
---|
sirdickyj: eiku eihän siinä niitä o, onkohan ketn bändin jäseniä? 6 veijoahan siinä on, eli jotain ihan muita urpoja lienevät. Jostain olin lukevinani ,että tuon kansikuvan piti alunperin tulla Balck Sabbathin Never Say Die-levyn kanneksi.Jos näin on niin kyseessä lienee ihan vaan "valokuvamallit". "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
sirdickyj 23.12.2009 16:15:20 | |
---|
PsychedelicWarlord: Jostain olin lukevinani ,että tuon kansikuvan piti alunperin tulla Balck Sabbathin Never Say Die-levyn kanneksi.Jos näin on niin kyseessä lienee ihan vaan "valokuvamallit". mä olen ymmärtänyt, että tota ideaa ainakin piti käyttää k.o. lätyn kannessa, mutta en tiä, et oliko just toi kansi, sitte. Kaikilla on oikeus minun mielipiteeseeni |
Nytph 23.12.2009 17:46:58 | |
---|
Olen tässä muutaman kuukauden aikana innostunut hurjasti Rainbow'sta. Blackmoren kitarointi iskee kuin miljoona volttia ja yhdistettynä Dion vokaaleihin show on kyllä aivan täydellinen. Olenkin ihmetellyt, kuinka olen missannut Rainbow'n, vaikka lähes kaikkia muita 70-luvun legendaarisia hard rock-bändejä olen diggaillut. Erityisiä suosikkeja ovat levyt Rising ja Ritchie Blackmore's Rainbow, joista löytyy aivan huikea määrä mahtavia biisejä. Olen kuunnellut jonkin verran Long Live Rock 'N' Rollia ja Down To Earthia, mutta ne ovat vasta mutusteluasteella. Yksittäisistä biiseistä voisin mainita ensimmäisenä kuulemani Rainbow-biisin Man On The Silver Mountain, Tarot Woman sekä Stargazer. Niin ja Over the Rainbow olisi joskus kiva nähdä livenä. "The sun is the same in the relative way, but you're older
- shorter of breath and one day closer to death." |
k4ne 23.12.2009 23:21:19 (muokattu 23.12.2009 23:25:57) | |
---|
Mulla kolahti 1980-luvun alussa ja lujaa Rainbow'n debyyttialbumin biisi Black Sheep Of The Family, ja se on sen jälkeen ollut yksi kaikkien aikojen Rainbow-suosikkejani. Eihän se biisinä kovin kummoinen ole, eikä edes Ritchie-boyn sävellys, mutta kaikessa yksinkertaisuudessaan se iskee täysillä tällaiseen yksinkertaiseen mieheen. Muita Rainbow-suosikkeja laulusolistista riippumatta ja sekalaisessa järjestyksessä ovat All Night Long (Down To Earth-levyltä), Freedom Fighter ja Beethoven-coveri Difficult To Cure (Difficult To Cure), Stone Cold, Power ja Bring On The Night (Straight Between The Eyes), Starstruck (Rainbow Rising) ja Gates of Babylon (Long Live Rock'n' Roll). Ritchien kitarointi noilla kaikilla on miun makkuun! Ja muutenkin Rainbow miellyttää enemmän kuin vaikkapas Deep Purple. Ja YouTube on ihan paholaisen keksintö: miten paljon Rainbow-liveakteja nähtävänä! |
sirdickyj 23.12.2009 23:28:36 | |
---|
k4ne: Mulla kolahti 1980-luvun alussa ja lujaa Rainbow'n debyyttialbumin biisi Black Sheep Of The Family, ja se on sen jälkeen ollut yksi kaikkien aikojen Rainbow-suosikkejani. Eihän se biisinä kovin kummoinen ole, eikä edes Ritchie-boyn sävellys, mutta kaikessa yksinkertaisuudessaan se iskee täysillä tällaiseen yksinkertaiseen mieheen. Muita Rainbow-suosikkeja laulusolistista riippumatta ja sekalaisessa järjestyksessä ovat All Night Long (Down To Earth-levyltä), Freedom Fighter ja Beethoven-coveri Difficult To Cure (Difficult To Cure), Stone Cold, Power ja Bring On The Night (Straight Between The Eyes), Starstruck (Rainbow Rising) ja Gates of Babylon (Long Live Rock'n' Roll). Ritchien kitarointi noilla kaikilla on miun makkuun! Ja muutenkin Rainbow miellyttää enemmän kuin vaikkapas Deep Purple. Ja YouTube on ihan paholaisen keksintö: miten paljon Rainbow-liveakteja nähtävänä! starstruck vai stargazer? Kaikilla on oikeus minun mielipiteeseeni |
k4ne 23.12.2009 23:33:02 (muokattu 23.12.2009 23:34:21) | |
---|
sirdickyj: starstruck vai stargazer? Se suoraviivainen Starstruck... On se Gazerkin kyl huippu |
Tande 24.12.2009 10:25:21 | |
---|
Olenko ainoa, jonka mielestä Ritchie Blackmore on kautta aikain paras kitaristi. In Rock. |
mlehtinen 24.12.2009 11:06:30 | |
---|
Tande: Olenko ainoa, jonka mielestä Ritchie Blackmore on kautta aikain paras kitaristi. On meitä ainakin kaksi, veikkaan kuitenkin että enemmänkin löytyy... "Can they do it? Fuck yeah, they're the E Street Band!" |
losalvaros 24.12.2009 14:29:09 | |
---|
Kolmas. Käsittämättömän loistavaa kitarointia niin riffi- kuin soolopuolellakin sekä tietysti sävellyspuolenkin osalta aivan ehdotonta kärkeä. Taitaa mennä joulunpyhätkin Risingiä huudatellessa. :D "You're no one unless you're difficult". |
Tande 24.12.2009 16:07:49 | |
---|
losalvaros: Kolmas. Käsittämättömän loistavaa kitarointia niin riffi- kuin soolopuolellakin sekä tietysti sävellyspuolenkin osalta aivan ehdotonta kärkeä. Taitaa mennä joulunpyhätkin Risingiä huudatellessa. :D Minulla on jouluyötä varten ostettuna Perfect Strangers. Täysin tuntemattomia biisejä kahta lukuunottamatta.
RITCHIE BLACKMORE In Rock. |