Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Harley Benton (kitarat)
1 2 3 4 57 8 9 10 11
petovaan
15.12.2009 18:05:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Thomannilta saa Harley Benton -kitaroita pilkkahintaan. Uskaltaako ostaa?
 
Juicy
15.12.2009 18:11:12 (muokattu 15.12.2009 18:12:15)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

petovaan: Thomannilta saa Harley Benton -kitaroita pilkkahintaan. Uskaltaako ostaa?
 
Uskaltaa, jos ei pelkää vaihtaa kaikkia rautaosia, kolvi pysyy kädessä että voi korjata elektroniikan sekä hallitsee sujuvasti puuntyöstön sekä kitaran säätämisen. Täysin soittovalmiita kitaroita ei taida olla yksikään niistä ihan halvimmista... Toisin sanoen ei kannata.
 
Jos käy hyvä tuuri, niin tulee ihan soitettava ritsa, huonossa tapauksessa tulee kalliita takkapuita.
 
"Kyllähän sitä voi silti vaikka umpihumalassa onkin, kontata sivistyneesti kuin herrasmies."
naavanka_
15.12.2009 18:12:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

petovaan: Thomannilta saa Harley Benton -kitaroita pilkkahintaan. Uskaltaako ostaa?
 
Uskaltaa jos uskaltaa, ne 160 rahan kitarat on hyvinkin soitettavia kunhan ne nauhanpäät yms muistaa viimeistellä ja säädöt tarkistella.
Sen halvemmista kitaroista ei ole tietoa enkä luultavasti haluakkaan.
 
Ainiin ja HAKU on keksitty, käytä sitä!
 
Simo78
15.12.2009 18:14:09 (muokattu 15.12.2009 18:15:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla yksi akustinen, maksoin tädin miehelle 50€. Kaula ihan mutkalla ja kielet n.1.5 sentin korkeudella 12nauhasta. Ihan paska vehje, pitää varmaan polttaa jos joskus tehään "oikea" musavideo. Mutta joo eiköhän tää oo jälleen trollausketju, mutta pitipä kuitenkin osallistua. Ja sanotaan vielä se vakiovastaus, säästä rahaa ja osta käytettynä parempaa kamaa:-D
 
naavanka_
15.12.2009 18:38:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Simo78: Mulla yksi akustinen, maksoin tädin miehelle 50€. Kaula ihan mutkalla ja kielet n.1.5 sentin korkeudella 12nauhasta. Ihan paska vehje, pitää varmaan polttaa jos joskus tehään "oikea" musavideo. Mutta joo eiköhän tää oo jälleen trollausketju, mutta pitipä kuitenkin osallistua. Ja sanotaan vielä se vakiovastaus, säästä rahaa ja osta käytettynä parempaa kamaa:-D
 
Word, osta vaikkapa yamahan pacifica 112v jos haluat kohtuullisen ja halvan
 
rize88-
15.12.2009 19:54:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juicy.
 
Jos käy hyvä tuuri, niin tulee ihan soitettava ritsa, huonossa tapauksessa tulee kalliita takkapuita.

 
no varmaan juurikin näin. ostin joskus harley benton lp kitaran muutamalla kympillä ostarista. kyllä siitä ihan soitettava peli tuli kun suoristin kaulan ja vaihdoin tallaan vähän paremman mikin. uutena ei varmaan kannata ostaa. ennemmin vaikka joku halpa ibanez, tai ltd torilta..
 
Peku911
15.12.2009 21:39:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Enoni erehtyi ostamaan tuollaisen puoliakustisen harley bentonin tässä muutama vuosi sitten ja kyllä kotelossaan on pysynyt. Eipä tee mitään koko kitaralla ja jos siitä haluaisi kunnollisen, niin lähes kaikki menisi vaihtoon. Ensimmäisenä vaihtaisin virityskoneiston, mikit ja kaikki konehuoneen osat. Myös talla uusiksi ja satulakin pitäisi vaihtaa.
 
Sanotaan nyt näin, että jos ei kaikkea pitäisi vaihtaa niin lähes kaikki. Puutyökään ei ole mitenkään hyvää, joten suosittelen, että älä osta HB:n kitaroita.
 
Voihan olla, että kitara oli huono yksilö, mutta aivan hirveä peli se kyllä on.
 
narmo
15.12.2009 22:08:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hb stratokopio löytyy, haljennut kolmesta kohdasta. Yksi halkeama alkujaankin, 2 lisää kun laitoin 013-52 kielisetin. sitten alkoi *normaalit* vireongelmat, eli yläsatulaa piti viilata kielisetin mukaiseksi. y-satula on melko pehmeää muovia, suositeltavaa vaihtaa. itse kaulassa ei paljon valittamista. hurinattomat mikkien väliasennot. kaikki rautaosat ovat pehmeitä, eivät kestä ruuvailua. hyvin honottava akustinen soundi. tonepotikoista saa hyvin tummat soundit, jotka myös epäselvät. normistratosoundit löytyy, koska mikitys kopioi stratoa. hinta 80 euroa. laminoitu runko! alla jotain puun näköistä mössöä. en suosittele aloittelijalle, mutta räplääjälle ok. paljon tuunattavia osia.. suurin osa kitarasta itseasiassa.
yllättävän paljon tuota on tullut hiplailtua. nykyisin treenikämpällä kitarana, jolle saa tapahtua mitä vain. ei harmita.
 
Peku911
15.12.2009 22:53:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

narmo: hb stratokopio löytyy, haljennut kolmesta kohdasta. Yksi halkeama alkujaankin, 2 lisää kun laitoin 013-52 kielisetin. sitten alkoi *normaalit* vireongelmat, eli yläsatulaa piti viilata kielisetin mukaiseksi. y-satula on melko pehmeää muovia, suositeltavaa vaihtaa. itse kaulassa ei paljon valittamista. hurinattomat mikkien väliasennot. kaikki rautaosat ovat pehmeitä, eivät kestä ruuvailua. hyvin honottava akustinen soundi. tonepotikoista saa hyvin tummat soundit, jotka myös epäselvät. normistratosoundit löytyy, koska mikitys kopioi stratoa. hinta 80 euroa. laminoitu runko! alla jotain puun näköistä mössöä. en suosittele aloittelijalle, mutta räplääjälle ok. paljon tuunattavia osia.. suurin osa kitarasta itseasiassa.
yllättävän paljon tuota on tullut hiplailtua. nykyisin treenikämpällä kitarana, jolle saa tapahtua mitä vain. ei harmita.

 
Tällaisella kitaralla voi tarvittaessa toteutta Hendrixit... Siihen noi HB:n kitarat toimvat hyvin.
 
Doxxistor
15.12.2009 23:40:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla meinas rehellisyyden nimissä loppua innostus soittamiseen tykkänään kun ensimmäiseksi sähkökepiksi "ajautui" benttonin "kitara". Kyseessä oli siis LP mallinen n.80 euron benttoni, minkä sain kaverilta vaihdossa tupakka-askia vastaan.
 
petovaan
16.12.2009 17:05:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Asia tuli selväksi. Kiitos kommenteista!
 
TemeL
22.12.2009 09:55:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä olinkaan tekemässä...? Meinasin aluksi heikkona hetkenä ostaa Thomannilta Harley Bemtonin SG-halpiksen (80e) mutta sitten (onneksi) ajattelin olla ostamatta, sen perusteella, mitä siitä olen kuullut.
 
Volle
22.12.2009 12:27:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KAverilta jäi ulkomaille muuttaessaan Harleu Benttonin peltikoppainen resonaattorikitara, joka nyt siis pyörii mun nurkissa. Kielet on korkeella, mikä on slidehommiin hyvä. Saundikin on sellainen kuin noissa mun mielestä kuuluukin eli vähän banjomaisen honottava. Virittimetkin tuntuvat pitävän. Ihan kelpo peli siis. Sitä en tiedä mitä toi on aikanaan maksanut.
 
Muutama muukin akkari ja sähkis on kavereilla ollut, mutta ne on olleet heikompia esityksiä, joskin se blues-kitarana mainostettu akkari, joka maksaa nelisen kymppiä, on kai kestänyt jo pari kolme kesää kännistä puistomusisointia, joten kai se on ihan hintansa väärti. Ehkä onnettomin oli sellainen kullanvärisellä floyd rose -kopiotallalla ollut hevikeppi. Maalipinta ja viimeistely oli aika siisti, mutta vire ei pitäny vanhoilla eikä uusilla kielillä oikein mitenkään, vaikkei kampeen koskenutkaan.
 
Eli kai se on aika sattumaa mitä sieltä tulee.
 
metalli fani
24.12.2009 21:25:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pilkka hinnalla Bentonit lähtee mutta ne on ihan paskoja. Hermot menee niittenkaa.
 
narmo
25.12.2009 09:58:18 (muokattu 25.12.2009 09:58:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hiljattain soittoharrastuksen aloittaneella työkaverillani(kiva kun on tällaisia työkavereita jotka hankkii musakamaa usein) on 2 HB lyhytskaalaista sähköbassoa. Niissä on hämmästyttävän hyvä kaula, oikein siisti lakkakin vielä lavassa. Kevyt. Precision tyyliset mikit ja kas kas, precision tyylinen soundi. Tää kaveri soittaa sillä kaiken ylijäävän ajan ja on erittäinen tyytyväinen kun sai 68 eurolla soittimen jota tykkää käyttää. Hänellä on myös HB:n sg-kopio, siinäkin oli minusta yllättävän hyvä kaula. Sitä hän ei käytä enää kun bassottelu alkoi tuntua mieluisammalta.
Halpojahan nuo mutta riippuu mitä hakee.
 
narmo
25.12.2009 10:27:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

niin joo ja itellä on tuo hb:n resonaattorikitara. se alumiinikartio ei soi. no oli sen kanssa hauskaa silti mutta tilasin siihen stew-macilta halvimman 'nimettömän' vaihtokartion ja ero on hyvin hyvin suuri. hb:n kartio on soinniltaan 'splät', stew macin taas soi pitkään. tuossa riittää kuitenkin tuunaamista vielä. yläsatula on sitä tuttua halpaa muovia, nauhatyö saisi olla parempaa. bluestouhuun se käy kyllä mutta meikä haluaakin enempi tuunata kuin soittaa. haluan ainakin vaihtaa sen yläsatulan ja tehdä siihen *itse* nauharempan joku päivä.
 
jpjanhun
25.12.2009 12:20:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sanoisin että jos ostaa kokeilematta noita halpiksia niin on kyllä melkoinen riski. Sensijaan jos voi kokeilla ja ymmärtää mikä on helposti korjattavaa ja mikä ei niin sitten pystyy tekemään arvion kannattaako ostaa vai ei.
 
Itse luokittelen helposti korjattavaan osastoon sähkökamat (mikit, potikat yms), virittimet, tallat ja vaikeasti korjattavaan esim. kaulan koveruus/suoruus/kierous/kaularaudan toimivuus/akustisen soundin "elävyys".
 
Nauhat ja satulat kuuluvat mielestäni helposti ja vaikeasti korjattavan välille. Oon vaihtanut nauhat vain kerran ja homma oli kyllä yllättävän piece of cake siihen verrattuna miten homman vaikeutta joskus liioitellaan ja kauhistellaan. Sensijaan työtä siinä oli jonkin verran. Sanoisin että verrattavissa kuopan kaivamiseen: ei vaikeaa, mutta työlästä ja tylsää. Eli jos aikaa on eikä muuta tekemistä niin mikä ettei.
 
Kitaran ulkonäkö koskien lakkauksen tasaisuutta yms. on mulle täysin yhdentekevä enkä ole valmis maksamaan siitä juuri mitään kun kitarat kuitenkin käytännössä kolhiintuvat ja kuluvat. Keräilijät ovat tietysti sitten erikseen. Usein halpiksissa tämä osasto ei ole kovin hyvin mallillaan, joten jos tällä on merkitystä niin se useimmiten tietänee lisätyötä.
 
Jos löytää halvalla kitaran joka akustisesti soi mieleisellä tavalla, on korjattavissa, osaa itse korjailla ja arvelee että kitara korjailtuna vastaisi itselle jotakin sellaista mistä muuten joutuisi maksamaan paljon enemmän niin homma kaiketi kannattaa.
 
Sokkona voi tietysti ostaa jos on valmis ottamaan riskin. Olen itse tehnyt niin ja toisinaan katunut ja toisinaan en. Oon sitten maksanut realisoituneista riskeistä omalla työllä, eli korjaillut kitaroita tarpeideni mukaan. Soittelen oikeastaan pelkästään halpiksilla ja tuntuu ettei ole tarvetta enää millekään uudelle kitaralle. Toisaalta olenkin ainoastaan sohvasoittaja.
 
Yleisesti ottaen minusta näyttää siltä että jos ostaa halpiksen niin joutunee melkein aina korjaamaan ainakin jotain. Jos tämä ei muodosta estettä niin oikein valittu halpis saattaa olla kannattava hankinta.
 
trih
25.12.2009 16:06:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Komppaan jpjanhunia. Aloittelijan ei ikinä kannata ostaa esim hoobeeta. Tai kyllähän mullakin oli eka kitara huonompi kuin bentonit mutta oli halua fiksailla eikä pelottanut availla luukkuja ja tutkia romua. Siitähän sitä oppii. Jos taas ajatus kitaran säätöjen opiskelusta tuntuu ahdistavalta, niin kannattaa ostaa merkkituote.
 
Kokemusta löytyy parista bentonin beissistä (J ja P)ja ne oli ainakin ihan hyviä pelejä ja molemmat maksoivat alle huntin.
 
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
Azzed
26.12.2009 00:42:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Legendaarinen ensimmäinen sääntöhän on, jos aloittelija ostaa kitaraa niin siinä ei saa lukea Harley Benton
 
trih
26.12.2009 02:41:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Azzed: Legendaarinen ensimmäinen sääntöhän on, jos aloittelija ostaa kitaraa niin siinä ei saa lukea Harley Benton
 
Niinpä. Iskän pitää tekstata siihen ESP.
 
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 57 8 9 10 11

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «