Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mielenkiintoinen kirja tee-se-itse foninkorjaajille.
1
Murgo
21.12.2009 09:32:39 (muokattu 21.12.2009 09:35:48)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hommasin tuollaisen kirjan http://www.shwoodwind.co.uk/Haynes/Haynes_sax_manual.htm .
 
Kirjoittaja on englantilainen soitinkorjaaja Stephen Howard jonka mainioita nettisivuja olen aiemminkin täällä muistaakseni hehkuttanut, joten tietysti kirja kiinnosti. Niinpä tilasin kappaleen suoraan Howardin sivujen kautta, maksu kävi PayPalilla ja kirja saapui vajaassa viikossa suoraan kotiin maksikirjeenä kirjoittajan omakätisellä nimikirjoituksella varustettuna.
 
Sain juuri luettua teoksen läpi ja voin kyllä lämpimästi suositella jokaiselle joka haluaa tehdä pikku (tai miksei isompiakin, vaikka kirja keskittyy lähinnä niihin hommiin jotka onnistuvat ilman kummempia erikoistyökaluja ja varsinaiset metallityöt kuten juottaminen on jätetty ulkopuolellle, niin isommassakin remontissa eteen tulevat asiat kuten purkaminen ja kasaaminen, tyynyjen, jousien ja korkkien/huopien vaihto sekä soittimen säätö on hyvin selostettu) korjauksia tai muuten vain haluaa tajuta paremmin fonin mekaniikkaa ja rakennetta. Erittäin selkeästi ja ymmärrettävästi kirjoitettu ja täynnä havainnollisia kuvia. Mukana on myös asiaa mm. fonin hankkimisesta sekä tarpeellisista tarvikkeista.
 
Täyden hyödyn saaminen edellyttää toki sujuvaa englannin luetunymmärtämistä, mutta koska kirja on suunnattu myös aloittelijoille, foniin liittyvä erityissanasto on melko hyvin selitetty auki, joten sen hallinta englanniksi ei ole välttämätöntä.
 
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
NeliX4
21.12.2009 17:27:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä vinkki. Mennee hankintaan.
 
Klezberg
21.12.2009 19:21:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Murgo: Hommasin tuollaisen kirjan http://www.shwoodwind.co.uk/Haynes/Haynes_sax_manual.htm .

 
Olikos tuo Haynes niiden autonkorjauskirjojenkin kustantaja? Piti oikein tarkistaa, kyllä! Mulla on Haynesin korjausopas Volvo343:seen 80-luvulta, nyt voisi sitten hankkia vastaavan saksofonille. Sitten voisi miettiä rupeisiko purkamaan ja säätämään kiinalaisvalmisteista sopraanofonia.
 
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
NeliX4
21.12.2009 22:01:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Klezberg: Sitten voisi miettiä rupeisiko purkamaan ja säätämään kiinalaisvalmisteista sopraanofonia. Suosittelen lekaa ja kotivakuutusta.
 
Armando Bugari
21.12.2009 22:17:11 (muokattu 21.12.2009 22:25:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Klezberg: Olikos tuo Haynes niiden autonkorjauskirjojenkin kustantaja? Piti oikein tarkistaa, kyllä! Mulla on Haynesin korjausopas Volvo343:seen 80-luvulta, nyt voisi sitten hankkia vastaavan saksofonille. Sitten voisi miettiä rupeisiko purkamaan ja säätämään kiinalaisvalmisteista sopraanofonia.
 
Se on paha kirja; Minulla oli Haynes Kuplaan 70 -luvun alussa - purkivat auton kohta jossain Brasiliassa. Sitten oli kirja Saab 96:een vähän myöhemmin - nyt ne purkaa koko putiikin.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «