Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol IV
1 2 3 4 524 25 26 27 28121 122 123 124 125
BigPapa
20.12.2009 22:49:52

Juzpe: Toi vois loppuu vaiks maanantaiaamuna toi äänestys, niin mäkin kerkeisin äänestään, ku vähä niinku harmittaa ku muu jengi antaa vielä palautettaki ja sit on sellanen snadisti paskamainen vapaamatkustajafiilis ku ei vaan kerkee aikataulujen takia.

Oisko joku pe 21 - ma 12 hyvä äänestysaika?

Tätä voidaan harkita tän jouluhässäkän jälkeen.
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
stratomaster
20.12.2009 22:51:04

Zeeboo: Joo, tuohan oli mun mielipide, eikä millään muotoa kiveen kalkutettua totuutta... Mutta itsellä(kin) tuntuu joskus olevan vähän taipumusta melkein yliaksentointiin kun yrittää skarpata rytmillisesti. Sitä mä meinasin tuolla "niin iskuille soittamisella".

Me muuten tehtiin jokseenkin sama huomio tosta Latuskan soiton rytmiikasta. Se ei kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa, että jätkä on äärettömän lahjakas ja pesee vielä meidät kaikki. Eikä siihen mene edes kauan tätä vauhtia.
latuska90
20.12.2009 22:54:23

stratomaster: Me muuten tehtiin jokseenkin sama huomio tosta Latuskan soiton rytmiikasta. Se ei kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa, että jätkä on äärettömän lahjakas ja pesee vielä meidät kaikki. Eikä siihen mene edes kauan tätä vauhtia.

No no... 8) Mä nyt niin hyvä... Mutta kiitos kuitenkin.
"Valkoinen mies on viisas sen sähkön kanssa, mutta mitäs sitten tehdään kun sähkö loppuu?" - Albert Järvinen
BigPapa
20.12.2009 22:54:52 (muokattu 20.12.2009 22:56:23)

Mitä tohon rytmitykseen ja fraseeraukseen tulee niin , mullahan on taipumusta sitä vääntää ihan tarkoituksella, ilmeisesti taakse, vähän sellainen kitaran Eino Grön, veli Velsahan joskus epäili leikillään, että olis peräti latenssi ongelma, mutta ei oo. Rytmin täytyy saada elää, rytmi tykkää siitä, että se elää.
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
Zeeboo
20.12.2009 22:58:12 (muokattu 20.12.2009 23:03:06)
stratomaster: ... Se ei kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa, että jätkä on äärettömän lahjakas ja pesee vielä meidät kaikki. Eikä siihen mene edes kauan tätä vauhtia.

Roger that! Eikös sitä, että nuoremmista tulee vanhuksia kovempia kutsuta kehitykseksi...
"Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta."
blues guitar
20.12.2009 23:01:17

Zeeboo: Roger that! Eikös sitä, että nuoremmista tulee vanhuksa kovempia kutsuta kehitykseksi...

Onks se sitä Evoluutioo?
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Zeeboo
20.12.2009 23:02:36 (muokattu 20.12.2009 23:06:24)
BigPapa: Mitä tohon rytmitykseen ja fraseeraukseen tulee niin , mullahan on taipumusta sitä vääntää ihan tarkoituksella, ilmeisesti taakse, vähän sellainen kitaran Eino Grön, veli Velsahan joskus epäili leikillään, että olis peräti latenssi ongelma, mutta ei oo. Rytmin täytyy saada elää, rytmi tykkää siitä, että se elää.

Tämä on sellainen taito, joka tulee toisille syntymälahjana, ja toiset taas joutuu sitten sitä asioikseen treenaamaan. Ittellä tuo "taakse" soittaminen ei toimi likikään niinkuin haluaisin. Laid-backista tulee helposti pelkästään rytmisesti lepsua.

E: Joskus pistää tuo Papan fraseeraus ****ttamaan.... ;D
"Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta."
stratomaster
20.12.2009 23:19:04

Siellä on nyt uutta skabaa. Laitoin osallistumisajan tuonne tapaninpäivän iltaan. Mitä jengi tuumaa, oisko se sopiva vai halutaanko lisää aikaa?
BigPapa
20.12.2009 23:20:50

stratomaster: Siellä on nyt uutta skabaa. Laitoin osallistumisajan tuonne tapaninpäivän iltaan. Mitä jengi tuumaa, oisko se sopiva vai halutaanko lisää aikaa?

Must se on ihan sopiva schedual.....
Illu
21.12.2009 00:54:47
Pahoittelut kun jäi taas äänestys väliin, oli taas aika kiivastahtinen viikonloppu työrintamalla, just tulin kotia reissusta.
Kiitoksia kommenteista, pitää alkaa laajentamaan likki valikoimaa, jahka sais tuon entisen edes soimaan puhtaasti ;)
Oikias viashan miä siin olin ja niin se sano se tivolmieskin.
latuska90
21.12.2009 01:25:31

Samperi kun on niin rumasoundinen tuo meksikostrato. Ei millään saa ruuvattua kunnon rock'n'roll-soundia ulos.
"Valkoinen mies on viisas sen sähkön kanssa, mutta mitäs sitten tehdään kun sähkö loppuu?" - Albert Järvinen
BigPapa
21.12.2009 01:27:53 (muokattu 21.12.2009 01:28:04)

latuska90: Samperi kun on niin rumasoundinen tuo meksikostrato. Ei millään saa ruuvattua kunnon rock'n'roll-soundia ulos.

Mun pitäs joskus mikittää tää hirmupeli

http://farm4.static.flickr.com/3405/3192448759_8b42801094.jpg

tossa menee volume 12:ta, sehän on enemmän ku Spinal Tapin Marshalleissa.
latuska90
21.12.2009 01:33:33

Jestas sentään, 233€!?!?!

http://www.thomann.de/fi/lindy_fralin_blues_special_stset.htm

Liian kallista...
BigPapa
21.12.2009 01:34:26

latuska90: Jestas sentään, 233€!?!?!

http://www.thomann.de/fi/lindy_fralin_blues_special_stset.htm

Liian kallista...

No mulla on American Standardissa ne, tähän edelliseen skabaan just soitin sillä.
latuska90
21.12.2009 01:36:29 (muokattu 21.12.2009 01:37:31)

BigPapa: No mulla on American Standardissa ne, tähän edelliseen skabaan just soitin sillä.

Siis ihan älyttömän hyvä saundi niistä lähtee, kun kuuntelin sen äsken uudestaan. Hitto, alko kuumottaa nuo mikit, mutta kun raha on pirullinen piru...

Edit: Eikä sun vedostas olis uskonu ylipäätänsäkään, että Strato siellä soipi. Luulis Les Pauliks tai jotain.
BigPapa
21.12.2009 01:42:24 (muokattu 21.12.2009 01:49:56)

latuska90: Siis ihan älyttömän hyvä saundi niistä lähtee, kun kuuntelin sen äsken uudestaan. Hitto, alko kuumottaa nuo mikit, mutta kun raha on pirullinen piru...

Edit: Eikä sun vedostas olis uskonu ylipäätänsäkään, että Strato siellä soipi. Luulis Les Pauliks tai jotain.

Tossa on toi koko setti:

Näköjään pitääkin valita tosta valikosta pickup set erikseen

http://www.custom-sounds.com/epages … 1&ChangeAction=SelectSubProduct

Ja nääkin on hyvät, mulla on JV Squierissa nämä:

ja Velsakin osaa näistä kertoa jotain.

Nyt vaan oottelen, että pääsis vetään Blues Specialin tallamikillä jotain, se on hotimpi kuin Fenderin Texas Specialeissa.
latuska90
21.12.2009 01:49:35 (muokattu 21.12.2009 01:51:20)

BigPapa: Tossa on toi koko setti:

Näköjään pitääkin valita tosta valikosta pickup set erikseen

Ja nääkin on hyvät, mulla on JV Squierissa nämä:

ja Velsakin osaa näistä kertoa jotain.

Pikkasen kalliimpaa tuolla tuo koko setti, 299€. Uuet mikit olis niin kivat, kun surkeet mikit työntää pois kitaran äärestä. Ei huvita soittaa.

Esmes tossa mun Epiphone Les Paulissa on originaalimikit ja niistä lähtee mun mielestä riittävän hyvät soundit. Joskus kun oikein ruuvaa, niin jopa todella hyvät soundit, joita skaboissa on kuultu.
BigPapa
21.12.2009 01:51:53 (muokattu 21.12.2009 01:53:35)

latuska90: Pikkasen kalliimpaa tuolla tuo koko setti, 299€. Uuet mikit olis niin kivat, kun surkeet mikit työntää pois kitaran äärestä. Ei huvita soittaa.

Esmes tossa mun Epiphone Les Paulissa on originaalimikit ja niistä lähtee mun mielestä riittävät hyvät soundit. Joskus kun oikein ruuvaa, niin todella hyvät soundit, joita skaboissa on kuultu.

Ruokankalla asennutin ja ihan mukavaa, ettei tarvinnu ite alkaa säheltää. kun siinä tuli samalla sitten potikatkin vaihdatettua. Nää on nyt vaan tälläsiä virtuaali soundeja mitä tuolta Pod Farmista saa kaivettua. Mulla on livenä miljuunakertaa parempia soundeja, mut kun en mä niitä tuolta Podista löydä samanlaisia lähellekään.
latuska90
21.12.2009 01:53:44

BigPapa: Ruokankalla asennutin ja ihan mukavaa, ettei tarvinnu ite alkaa säheltää. kun siinä tuli samalla sitten potikatkin vaihdatettua.

Sitä vois joskus mennä Ruokankaalle skittoja testaamaan, jos vaikka sieltä löytys kans jotain hyviä mikkejä. Siellähän on niitä vasurikitaroitakin varmaan testattavana...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)