Aihe: Passiivimikkien järkevät outputit?
1 2 3 4 5 6 7
trih
21.12.2009 01:00:37
Jucciz: Etuastesäröä varmaan gain-potikalla, päätesäröä sitten masterilla, kunhan tarpeeksi lujalle koko paketti saadaan.

Huomasitko mystisen output-potikan?
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
Antti1
21.12.2009 01:02:08
trih: Huomasitko mystisen output-potikan?

Ei kait se nyt niin mystinen oo? Voishan siinä lukea vaikka pallit. Se on eri tavalla nimetty kaikkien kanavien yhteinen voimakkuudensäätö, joka sijaitsee päättärissä. Gainia sekin säätää, tässä tapauksessa toimii vaimentimena.
Sell the kids for food, weather changes mood.
trih
21.12.2009 01:03:02
BigPapa: Täh....Sivuraide...Pasilassa....

Sivuraide Sörnäinen oli mun mielessä. Siis pitseria/kaljottelupaikka.
Twinkle
21.12.2009 01:04:25 (muokattu 21.12.2009 01:05:27)
Jucciz: Etuastesäröä varmaan gain-potikalla, päätesäröä sitten masterilla, kunhan tarpeeksi lujalle koko paketti saadaan.

Toi toimii sillä tavalla, että gainilla haetaan etuastesärön määrä, kanavakohtaisella masterilla balansoidaan (tai epäbalansoidaan, miten ne nyt haluaa) kanavat. output-volumella haetaan päätesärön määrä ja kokonaisvolume ja solo-potikalla haetaan sitten boostikytkimen takaa löytyvä volume ja lisäpäätteen määrä tarvittaessa.

Kyllä tuon saa helposti riittävän kovalle sopivalla konfiguraatiolla, pääteputkiahan se syö eri yhdistelminä ja määrinä vaikka miten. Oliko minimiteho ollut joku 12 wattia mitä se hönkii.
trih
21.12.2009 01:04:26 (muokattu 21.12.2009 01:05:40)
Antti1: Ei kait se nyt niin mystinen oo? Voishan siinä lukea vaikka pallit. Se on eri tavalla nimetty kaikkien kanavien yhteinen voimakkuudensäätö, joka sijaitsee päättärissä. Gainia sekin säätää, tässä tapauksessa toimii vaimentimena.

Jösses. Mä en ikinä tuollaista styrkkaa omista mutta se on siis kanavamasterien masteri? Vai?

lisäys:
Twinkle jo täydens.
Antti1
21.12.2009 01:04:59
trih: Sivuraide Sörnäinen oli mun mielessä. Siis pitseria/kaljottelupaikka.

Ihan ok, mutta täältä lännestä päin löytyy halvempia ja parempia mestoja läjäpäin. :)
jpjanhun
21.12.2009 01:05:04 (muokattu 21.12.2009 01:07:38)

Tossa munsta on nappuloita aiwan liikaa, itse pidän tälläisestä hieman pelkistetymmästä:

Ai tuossa on volume ja manuaalinen kill switch klippaus. Tuo klippaus ei kyllä vahvista.
Antti1
21.12.2009 01:05:42
trih: Jösses. Mä en ikinä tuollaista styrkkaa omista mutta se on siis kanavamasterien masteri? Vai?

Joo, omasta (entisestä) mesasta viisastuneena sanoisin näin. Ei ne masterit oo mastereita, vaan kanavavolia. Nimetty vaan vähän kerettiläisesti.
oiva tumpeloinen
21.12.2009 01:05:43
trih: Jösses. Mä en ikinä tuollaista styrkkaa omista mutta se on siis kanavamasterien masteri? Vai?

Jottei nyt ihan liian helpoksi mene, niin ajattelepa vielä sitä, että se solo-potikkakin tekee ihan samaa kuin output-potikka.
Antti1
21.12.2009 01:07:26
oiva tumpeloinen: Jottei nyt ihan liian helpoksi mene, niin ajattelepa vielä sitä, että se solo-potikkakin tekee ihan samaa kuin output-potikka.

Ja miten mystistä olikaan mulla Einsteinin kanssa, kun siinä oli kaikilla kanavilla/moodeilla vaihdeltava master 1 ja master 2!!! Oi tätä nimikkeiden viidakkoa. :D
trih
21.12.2009 01:08:56
oiva tumpeloinen: Jottei nyt ihan liian helpoksi mene, niin ajattelepa vielä sitä, että se solo-potikkakin tekee ihan samaa kuin output-potikka.

Ei tule mesamiestä meikäläisestä. Tiedän, että jotkut diggaa säätämisestä mut mä oon ihan wash&go-mies.
trih
21.12.2009 01:14:04
Antti1: Ja miten mystistä olikaan mulla Einsteinin kanssa, kun siinä oli kaikilla kanavilla/moodeilla vaihdeltava master 1 ja master 2!!! Oi tätä nimikkeiden viidakkoa. :D

Joo kyllä tästä sunnuntaiksi (jopen sivupersoonamiehen äänellä: maanantaiksi) on muutama naurahdus irronnu.
BigPapa
21.12.2009 01:15:12

trih: Sivuraide Sörnäinen oli mun mielessä. Siis pitseria/kaljottelupaikka.

Juu juu.......tais ollakin..ei oo aikoihin tullu sielläpäin pyörittyä.....
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
jpjanhun
21.12.2009 01:17:23

Ei tule mesamiestä meikäläisestä. Tiedän, että jotkut diggaa säätämisestä mut mä oon ihan wash&go-mies.

Mua kiinnosti joskus kovasti nuo nappulat kun ajattelin että jos on paljon nappuloita niin saisin varmaan soundin käyttäytymään siten että mun soitto menisi paljon paremmin. Kiinnostus nappuloihin oli siis ehkä vähän epätyypillinen. Ei se mun yritys kuitenkaan onnistunut ja nykyisin tyydyn vähänappisiin vehkeisiin. Tajusin ettei ongelma ole soundi vaan se etten vaan osaa. Näin mun kohdalla.
BigPapa
21.12.2009 01:20:26 (muokattu 21.12.2009 01:20:48)

jpjanhun: Ai tuossa on volume ja manuaalinen kill switch klippaus. Tuo klippaus ei kyllä vahvista.

Huomasitko, että volume menee 12:ta asti, eli yli Spinal Tapin Marshallin...8)

http://farm4.static.flickr.com/3405/3192448759_8b42801094.jpg
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
jpjanhun
21.12.2009 01:23:33

Huomasitko, että volume menee 12:ta asti, eli yli Spinal Tapin Marshallin...8)

No tuota, en itseasiassa pannut merkille mutta nyt kun katson niin vaaralliselta kyllä näyttää. Kai pidät kuitenkin tuon volumen kohtuuden rajoissa?
BigPapa
21.12.2009 01:24:18

jpjanhun: No tuota, en itseasiassa pannut merkille mutta nyt kun katson niin vaaralliselta kyllä näyttää. Kai pidät kuitenkin tuon volumen kohtuuden rajoissa?

Pakko se on yrittää, ettei tuu kuulovaurioita.
trih
21.12.2009 01:25:42
BigPapa: Juu juu.......tais ollakin..ei oo aikoihin tullu sielläpäin pyörittyä.....

Meitä on tässä ketjussa jo kolme jotka tietää paikan mutta ei ole siellä vuosiin käyny :D.
pekurides
21.12.2009 01:45:57

trih: Meitä on tässä ketjussa jo kolme jotka tietää paikan mutta ei ole siellä vuosiin käyny :D.

mä muistan kun litran tuoppi ja päivän jättipizza makso 50mk... sellainen sopiva aamupala:)

Mikeistä vielä sen verran että jollain tavalla ainakin raskaammassa tuntuisi kuumemmat mikit vastaavan nopemmin soittoon tai ainakin mun tatsiin sopivat paremmin.

olen huomannut että joku "muna ja röyhkeys" heikommista puuttuu kun yrittää hakea agressiivista ja brutaalia pörinää eikä siinä metalzonet enää välissä auta.

Paljon säröä pedaalista lisää ei ole sama asia kuin alunperin väkevä runtu suoraan kepukasta.

Ehkäpä hommaan vaikuttaa se että nupista(+pedaalista) ei tarvi ruuvata niin paljon gainia joka sitten ehkä kompressoi saundia ja vie samalla sitä terää ja dynamiikkaa?
They see me rollin, they hatin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)