Aihe: Minne keikalle seuraavaksi?
1 2 3 4 5110 111 112 113 114122 123 124 125 126
jakeni
19.12.2009 16:23:34
26.12. La. Ruovesi/ Liera go,go!
Teimme LM-kiertueen ja se ei tässä tapauksessa tarkoita savuke merkkiä! (Klabbi) Milloin syödään? (Topi)
kenonen
20.12.2009 01:07:51
et sitte soittanu...olis ollu vapaata

No onpa yhelle keikalle tarjokkaita. En mäkään mitään kultamunia muni, oli yks vanha asiakas, jolla ollaan oltu soittelemassa joskus ja tarvi pikavaroituksella kotihippoihin bändin. Olimma kitaristin kanssa kii, joten soitin heti toisen bändin, jolla teen keikkaa, solistille, joka ei pääsyt. Mietin hetken, soitin basistillemme, joka oli vapaana, kun olimma duokeikalla kitaristin kanssa, joka lupasi järjestää trion- kvartetin. Uskoin sen olevan liian iso hippoihin ja tarjota myös pienempää kokoonpanoa, joten soitin puukolle, kun tiesin, että sillä on sopiva Duo. Tuuttas varattua pari kertaa, joten jatkoin soittokierrosta Jussille, joka oli vapaa, sitten puukkokin soitti takas. Tarjosin kaikki kolme vaihtoehtoa tuon kierroksen perusteella. Jussi veti keikan kotiin asiakkaan mielestä sopivimpana vaihtoehtona.

Tarjoan itekkin aina kolmea eri vaihtoehtoa joka keikalle, vaikka olis suunnilleen samat miehetkin. Asiakas tuntee, että hänellä on valinnan vapautta, kun voi valita muutamasta vaihtoehdosta.
Otin eli en, so not, kunhan humppa kulkee. COVS no 8
half
20.12.2009 12:19:02
Aika shöy Kenosella. Mä tarjoan vain meidän bändiä kokonaisuutena, kaikki tai ei ketään. Ota tai jätä. Omat turausjuttuni ovat minun asiani, mutta bändi on kokonaisuus, tässä tapauksessa trio. Mitään duo- tai one man-vaihtoehtoa ei OLE.

Kaikki toimivat itselleen parhaaksi katsomallaan tavalla ja se siitä, mutta näin meillä.
COVS jäsen N:o 5
isojussi
20.12.2009 12:41:37
Varsinkin privapuolella PITÄÄ olla vaihtoehtoja.

Mitenkään ensinnäkään muita tarjottuja vähättelemättä (päin vastoin) asiaa sen kummemmin selittelemättä (nyt tai myöhemmin) jälkiviisaana paikalla olleena olen kokolailla ehdottmasti sitä mieltä, että se veto oli kyllä just mun shöy. Että jotta notta oikein meni.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
kuunsirppi
20.12.2009 15:38:27
Ehtoolla taas laulaan ja laulattaan kirkkokansaa kirkkoon
Sen lauluja laulat, kenen kädestä syöt
kenonen
20.12.2009 16:43:46
half: Aika shöy Kenosella. Mä tarjoan vain meidän bändiä kokonaisuutena, kaikki tai ei ketään. Ota tai jätä. Omat turausjuttuni ovat minun asiani, mutta bändi on kokonaisuus, tässä tapauksessa trio. Mitään duo- tai one man-vaihtoehtoa ei OLE.

Kaikki toimivat itselleen parhaaksi katsomallaan tavalla ja se siitä, mutta näin meillä.

Tuo pelkkää yhtä bändiä myyminen, "meidän kokoonpano on tämä, ota tai jätä" alkoi vaikuttamaan keikkamääriin negatiivisesti. Mulla on selkeet vaihtoehdot, joita tarjoan ja varioin niitä tilaisuuden mukaan tarvittaessa. Pitäs tehdä piirakkakaavio noista bändeistä, mitkä myy mitenkin paljon, niin olis hauska nähdä miten se jakautuu. Ehkä 60% triolla, 15% duolla 15% yksin ja 10% kvartetilla.

Kun katson myyntilukuja, vuosi sitten tekemäni periaatteelliset muutokset filosofiaan ovat olleet onnistuneita.

Suosittelen kaikkien silti pitämään tiukasti kiinni omasta bändistään ja kuviostaan. Missään nimessä ei kandee alkaa tuolla tavalla souvaamaan.
Otin eli en, so not, kunhan humppa kulkee. COVS no 8
half
20.12.2009 17:11:26
Jep, sepä se. Voisinhan tietysti teettää jotain taustoja ja ilmoittaa kaikille myyjätahoillemme, että on myös halpisversio ja vetää duo:na, niin ainakin MÄÄ pääsisin keikalle. Kuten tiedetään homma pakkaa aina menemään halvimman kautta. Jonkun kusilan kapakoitsijalle ovat Trio ja Duo jäätelömerkkejä, mutta rahan ne tuntee. Sitäpaitsi bändi en entinen aika äkkiä, jos joku / jotkut jätetään rannalle ja sitten vielä edellytetään sitoutumista. Se on sitten jonkun saman nimen alla toimiva freelancer palvelu, mutta ei sillä bänditoiminnan kanssa paljonkaan tekemistä ole.
isojussi
20.12.2009 17:26:56 (muokattu 20.12.2009 17:28:30)
half: Jep, sepä se. Voisinhan tietysti teettää jotain taustoja

Eksää itte osais tehdä?

ja ilmoittaa kaikille myyjätahoillemme, että on myös halpisversio ja vetää duo:na, niin ainakin MÄÄ pääsisin keikalle.

Etkö tahallas ymmärrä, mitä Kenonen ajaa takaa? Jos on vaki paikka vakipäntissä niin sitten on - siks mä en oo. Myyn itseäni, me myself & I ja jos tilaaja tarvii ekstraa, omb:tä höystetään 1-3:lla ammattilaisella. Ja niistä liksoista ei kannata ehkä kumminkan ruveta mun ja Kenosen kans käniseen. Kattoo peiliin enste.

Kuten tiedetään homma pakkaa aina menemään halvimman kautta. Jonkun kusilan kapakoitsijalle

Mää en noissa kusiloissa - eikä tietääkseni Kenonenkaan - pahemmin soittele. Niissä vetää ohjelmatoimistojen myymät ravintolamuusikot. Ollaan kai liian kalliita.

E:Tai onhan mulla yks vakipesti, joka sit mahdollisuuksien mukaan menee omien keikkojen ohi: Paikallisen bigbandin kapunpesti. Mut niitä keikkpja amatööriBB:llä on yks per kaks kuukautta.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
isojussi
20.12.2009 17:30:20
jakeni: 26.12. La. Ruovesi/ Liera go,go!

Terveisiä isännälle ja emännälle!! Liera on jääny mieleen mukavana keikkamestana. Vaikka oli omistajan sukulaisiakin päntissä - hehe!
mack the knife
20.12.2009 17:30:55
isojussi: Varsinkin privapuolella PITÄÄ olla vaihtoehtoja.

Mitenkään ensinnäkään muita tarjottuja vähättelemättä (päin vastoin) asiaa sen kummemmin selittelemättä (nyt tai myöhemmin) jälkiviisaana paikalla olleena olen kokolailla ehdottmasti sitä mieltä, että se veto oli kyllä just mun shöy. Että jotta notta oikein meni.

Sepä hyvä.
COVS n:o 1.
isojussi
20.12.2009 17:34:28
mack the knife: Sepä hyvä.

Heh - vähän kannoin huonoo omaatuntoo varsinkin alkuehtoosta, että veinkö teitin keikan - jota en olis tod halunnut - ja olisitte kans ihan hyvin sinne sopinu, mutta illan mittaan sit homaa ui semmosiin raameihin, että ajattelin tilaajan hyvin tienneen, mitä tartti. Kerron sulle joskus tarkemmin.
half
20.12.2009 17:36:07
isojussi: Eksää itte osais tehdä?

Kyllä varmaan, mutten ilkeis.

Etkö tahallas ymmärrä, mitä Kenonen ajaa takaa? Jos on vaki paikka vakipäntissä niin sitten on - siks mä en oo. Myyn itseäni, me myself & I ja jos tilaaja tarvii ekstraa, omb:tä höystetään 1-3:lla ammattilaisella. Ja niistä liksoista ei kannata ehkä kumminkan ruveta mun ja Kenosen kans käniseen. Kattoo peiliin enste.

Etkö itse tajua? Sun peruskokoonpanosi olet sinä, Kenosen kvartetti ja meidän trio, Sinä kasvatat tarvittaessa peruskokoonpanoasi, niin mekin, mutta triosta lähdetään eikä jätetä kaveria, että MÄÄ ITTE saan keikan.

Mää en noissa kusiloissa - eikä tietääkseni Kenonenkaan - pahemmin soittele. Niissä vetää ohjelmatoimistojen myymät ravintolamuusikot. Ollaan kai liian kalliita.

Ravintolamuusikoita ei enää juuri ole, on vain no jaa, te oottekin kovia. Meidän ohjelmatoimistojen myymien urpojen täytyy sitten kai vetää halvalla ja väärin. HOH, HOH. Olet hauska poika.

E:Tai onhan mulla yks vakipesti, joka sit mahdollisuuksien mukaan menee omien keikkojen ohi: Paikallisen bigbandin kapunpesti. Mut niitä keikkpja amatööriBB:llä on yks per kaks kuukautta.

No, perskeles.
mack the knife
20.12.2009 17:43:30
isojussi: Heh - vähän kannoin huonoo omaatuntoo varsinkin alkuehtoosta, että veinkö teitin keikan - jota en olis tod halunnut - ja olisitte kans ihan hyvin sinne sopinu, mutta illan mittaan sit homaa ui semmosiin raameihin, että ajattelin tilaajan hyvin tienneen, mitä tartti. Kerron sulle joskus tarkemmin.

Mitä tuosta, tässähän on keikkaa ku ketunnenää. Hyvä että kaikille riittää.
isojussi
20.12.2009 18:00:27
half: No, perskeles.

Hehe - hyvä, että otit huumorilla - enpä aivan tosissaan kaikkia kirjoittanutkaan.

Noinhan se on, kun nyt tarkensit - siis se vakiesahomma. Tätä ei eräs kaverini ymmärtänyt, kun suuttui, kun en lähtenyt erään iskelmötöhden päntiin taannoin. Mulla ei oo mitään järkee ottaa tommosia vakipaikkoja.
isojussi
20.12.2009 18:02:14
mack the knife: Mitä tuosta, tässähän on keikkaa ku ketunnenää. Hyvä että kaikille riittää.

Näin se pitäsikin ajatella. Kenosella on muutenkin hieno asenne - jos ei itte pääse, hoidetaan keikka kavereille.

Sikälitokikyllämuutenettä nää elisiet oli yhen tavallaan taksifirman bileet.... HOHO!
half
20.12.2009 21:27:27
isojussi: Hehe - hyvä, että otit huumorilla - enpä aivan tosissaan kaikkia kirjoittanutkaan.

Noinhan se on, kun nyt tarkensit - siis se vakiesahomma. Tätä ei eräs kaverini ymmärtänyt, kun suuttui, kun en lähtenyt erään iskelmötöhden päntiin taannoin. Mulla ei oo mitään järkee ottaa tommosia vakipaikkoja.

Jep, jep mun on pakko soittaa aina vakibändissä, sillä eväät eivät mielestäni riittäisikään mihinkään sooloheikki tai freelancer hommaan. vakibändi ja mahdollisuuksien mukaan turailuja sun muita. Niillä mennään.
mack the knife
20.12.2009 21:46:02 (muokattu 20.12.2009 21:46:11)
Sikälitokikyllämuutenettä nää elisiet oli yhen tavallaan taksifirman bileet.... HOHO!

Eli?
baron
20.12.2009 23:07:44

half: Jep, jep mun on pakko soittaa aina vakibändissä, sillä eväät eivät mielestäni riittäisikään mihinkään sooloheikki tai freelancer hommaan. vakibändi ja mahdollisuuksien mukaan turailuja sun muita. Niillä mennään.

Tä! Itsevarmuutta peliin!
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
isojussi
21.12.2009 01:42:00
mack the knife: Eli?

Kaukaa haettu kevennys.... unohda.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)