Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kipee soolo
1
L.Ruoska
18.12.2009 18:10:57 (muokattu 18.12.2009 18:13:06)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://milesmosley.com/?p=260
 
Löysä ja tylsä biisi ekat pari minsaa, mut tiuha soolo. Hauskaa kun tossa on tommonen jammittelutunnelma (vaikka iso bändihän toi on) niin ton basistin ei oo pakko soittaa koko ajan vaan se mölyää ja soittaa mihin tykkää. Mut tosiaan kipee soolo, yleensä en tykkää yhtään semmosista "kattokaa miten legendaarinen mä oon" mut ton kyllä jaksoin tsiigata :)
 
edit: kohdassa 2:30 alkaa siis sooloilu.
 
jazzbass-74
18.12.2009 20:31:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No jopas kolahti. Otan kontran nurkasta heti, koska mulla on siinä särö vakiona = kansi halki. Rajumpi fuzzi ja rähinä, kuin missään sähköhärpättimessä. No korjauslistalla heti Egmond Thunder -65 vuosimallin entisöinnin jälkeen. Varaosia anyone?
 
Bassonsoiton salat on nopeat jalat!
JudeJude
19.12.2009 09:37:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä teihin kolahtaa tuossa? Ja tämä on nyt ihan uteliaisuudesta esitetty kusymys, en halua kettuila.
 
Mä nimittäin kuulen tuossa epävireistä, huonotaimista (lue: vetelästi rytmitettyä, voi toki olla tyylikysymyskin) bluesasteikon r*nkkaamista, ja saundikin on kuin sähkökitarassa (ei sillä että sähkökitara kuulostaisi jotenkin huonolta, mutta kyllä mä tykkään bassoni saundista paljon enemmän). Ehkä mä olen liian paljon viettänyt soittoaikaa jatsareiden kanssa, mutta jotenkin ei aukea mulle. Biisi sinänsä on musta ihan kiva. Kontrabasso vain hukkuu tuohon miksaukseen tosi herkästi. Sähkis olisi ollut ehkä parempi valinta.
 
"Kaikki jotka soittavat bassoviulua tai pasuunaa, ovat useimmiten neuvottomia." -Anton Tsehov, Romaani bassoviulusta
Doc_Louis
19.12.2009 12:22:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse en biisiä pääse nyt kuuntelemaan, mutta haluaisin tietää mikä tuosta blues-asteikosta tekee huonon. tai en tiä meinasitko sitä. Huomannut vain että monesti kuulee tämmöisiä kommentteja. Pelkkää blues-ateikon runkkaamista. Vähän siihen tyliin kuin että tuotahan nyt osaa apinakin tehdä, tai että rivienvälistä voi lukea että esim. joku fryygisen tai lyydisen tiluttaminen olisi mukamas jotenkin vaikempaa.
 
badcompany
19.12.2009 19:25:50 (muokattu 19.12.2009 19:57:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tässä on tosi kipee soolo.skaaloja voi blokailla tästä
 
http://www.youtube.com/watch?v=BeDD2bXnACU
 
Nieby
19.12.2009 20:00:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

badcompany: tässä on tosi kipee soolo.skaaloja voi blokailla tästä
 
http://www.youtube.com/watch?v=BeDD2bXnACU

 
Sillon vissii melko matalalla kielet ku tuo tappinki onnistuu yhellä handulla noin mukavasti... :D
 
www.myspace.com/beyondotherdimensions
hollstro
19.12.2009 22:07:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JudeJude: Mikä teihin kolahtaa tuossa? Ja tämä on nyt ihan uteliaisuudesta esitetty kusymys, en halua kettuila.
 
Mä nimittäin kuulen tuossa epävireistä, huonotaimista (lue: vetelästi rytmitettyä, voi toki olla tyylikysymyskin) bluesasteikon r*nkkaamista, ja saundikin on kuin sähkökitarassa (ei sillä että sähkökitara kuulostaisi jotenkin huonolta, mutta kyllä mä tykkään bassoni saundista paljon enemmän). Ehkä mä olen liian paljon viettänyt soittoaikaa jatsareiden kanssa, mutta jotenkin ei aukea mulle. Biisi sinänsä on musta ihan kiva. Kontrabasso vain hukkuu tuohon miksaukseen tosi herkästi. Sähkis olisi ollut ehkä parempi valinta.

 
Samat fiiikset. Idea n OK, mutta suoritus ei ihastuta yhtään.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Muusikonrenttu
19.12.2009 22:32:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.youtube.com/watch?v=G9Sir70gT60&NR=1
 
Tässäpä aloitusviestiin liittynyttä jantteria vähän eri tyyliin.
Kuuntelin kokonaan.
 
Aika vintage..
JudeJude
20.12.2009 00:16:10 (muokattu 20.12.2009 00:17:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Doc_Louis: Itse en biisiä pääse nyt kuuntelemaan, mutta haluaisin tietää mikä tuosta blues-asteikosta tekee huonon. tai en tiä meinasitko sitä. Huomannut vain että monesti kuulee tämmöisiä kommentteja. Pelkkää blues-ateikon runkkaamista. Vähän siihen tyliin kuin että tuotahan nyt osaa apinakin tehdä, tai että rivienvälistä voi lukea että esim. joku fryygisen tai lyydisen tiluttaminen olisi mukamas jotenkin vaikempaa.
 
Moi Doc,
 
en tarkoittanut että blues-asteikko olisi välttämättä jotenkin huono. Mutta sitä tarkoitan, että mikä tahansa asteikko pelkällään käytettynä menettää tosi nopsaan tehokkuutensa. "Fryygisen tai lyydisen tiluttaminen" olisi näin ollen aivan samalla asteikolla blues-asteikon tiluttamisen kanssa. Vaikka runkkaisi jotain saakurin puolidimi- tai alt-asteikkoa, niin runkkaamista se on silti. Minusta soitossa pitää olla jotain sanottavaa, ja jos ei ole, se on merkityksetöntä. Minusta tuntuu että tuon soolon sanottava oli tyyliin "kattokaa kun mä vedän ja hyvät särötkin mulla on jee ja jousellakin vielä soitan" vaikka perusasiat kuten vire ovat hataralla pohjalla. Vastustan siis tilutusta tilutuksen vuoksi.
 
Edit: Ja niin, en mä osaisi tuolla tavalla soittaa, vaikka en ihan apina olekaan.
 
"Kaikki jotka soittavat bassoviulua tai pasuunaa, ovat useimmiten neuvottomia." -Anton Tsehov, Romaani bassoviulusta
Jooba
21.12.2009 12:06:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä ei ole äänten suhteen tarkka korva, mutta kyllä tuossa ensimmäisessä videossa tuo sooloilu kusee aika pahasti. Enemmän reeniä niin pysyy sormet oikeissa kohdissa.
 
Thefish
21.12.2009 18:38:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikäs siinä. Hauska pumppu ja hyvin toimii. Vielä kun ukko sais soolossa äänet kohilleen niin se kohta olis jotenkin järkevä. Nyt meni niin far out vaikka olikin hyvä bore.
 
"Rapuja piti uittaa todella pitkään noin haaleassa vedessä, eivätkä ne meinanneet edes kuolla. Lopputulos oli maultaan vetinen ja jotenkin stressihormooninomainen."-Jäärä
zxcasdqwe
22.12.2009 08:39:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei tossa kyllä mitään kipeetä ollut. Mun mielestä toi kipale oli ihan kiva, jos ei oteta tota sooloa huomioon. Muuten koen olevani kyllä samaa mieltä JudeJuden kanssa.
 
"If you cant reach the stars, try the boobs."
Basismi
22.12.2009 22:24:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvähän toi oli koko veto. Huomattavasti enemmän vituttaisi jos joku ogeliheepo vetäisi viimoisen päälle kovat skaalat ja niin hiotusti ettei varmasti tule virheitä.
 
Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri.
J.Nikkanen
23.12.2009 10:30:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Basismi: Hyvähän toi oli koko veto. Huomattavasti enemmän vituttaisi jos joku ogeliheepo vetäisi viimoisen päälle kovat skaalat ja niin hiotusti ettei varmasti tule virheitä.
 
Näin on. Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt Näin on!
 
Hartke and soul.
badcompany
23.12.2009 11:40:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Basismi: Hyvähän toi oli koko veto. Huomattavasti enemmän vituttaisi jos joku ogeliheepo vetäisi viimoisen päälle kovat skaalat ja niin hiotusti ettei varmasti tule virheitä.
 
noin ogeliheebon lailla pitääkin vetää
 
L.Ruoska
23.12.2009 23:11:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JudeJude: Mikä teihin kolahtaa tuossa? Ja tämä on nyt ihan uteliaisuudesta esitetty kusymys, en halua kettuila.
Jamitunnelma, jonkinlainen holtittomuus ja noise. Semmonen Metallica-tyylinen sooloilu ei oikein putoa.
 
JudeJude
24.12.2009 10:58:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Leo Lindgren: Jamitunnelma, jonkinlainen holtittomuus ja noise.
 
Jes, kiitti. Hyviä pointteja. Mutta mitä tarkoitat noisella? Mä ymmärrän sen kahdellakin tapaa mutta nyt kumpikaan ei tunnu sopivan tähän. Aina on siis uutta opittavaa :)
 
"Kaikki jotka soittavat bassoviulua tai pasuunaa, ovat useimmiten neuvottomia." -Anton Tsehov, Romaani bassoviulusta
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «