Aihe: JVM putkista
1 2
ReBeat
09.12.2009 13:19:46

Ehkä vaikeaa tasapainottaa kun kaikilla kanavilla on samat kaks putkea (V6, V7) joista gainit otetaan. Ainoa ero cruntsin ja od-kanavan välillä on toisen putken puolikas sekä eri gain-potikka.
Vemmy
09.12.2009 16:06:59
jniska: Suomentaisiko joku tuosta kytkiksestä, että miten nuo putket menee oikein.
Eli siis mikä putki on mitäkin ja milloin käytössä.

Kyseessähän on Marshall JVM 205 H -nuppi.

http://dynotesti.net/galleria/musa/kytkis_marsu.jpg

Tossahan ne lukee hyvinkin selvästi moodeja myöten, et mitkä putket on millonkin käytössä..?

Niin, omassa kolmekanavaisessa marsussa (6100) on se hyvä puoli, että kun etusputkia löytyy 7, niin on vähempi yhteisiä putkia kanavilla, itse asiassa ei taida olla ku 2- ja 3-kanavilla yks yhteinen, ja sit vaiheenkääntöputki, muuten putket on kanavakohtaisia. Siinä sitä oliski viilaamista, ku alkais hakea sitä ultimaattista soundia putkia vaihtelemalla kanava kerrallaan... Ääh, en jaksa, kuulostaa muutenkin tarpeeks hyvältä mun korvaani...
Ketä kiinnostaa.
jalaluus
09.12.2009 18:39:35

jniska: Suomentaisiko joku tuosta kytkiksestä, että miten nuo putket menee oikein.
Eli siis mikä putki on mitäkin ja milloin käytössä.

Kyseessähän on Marshall JVM 205 H -nuppi.

http://dynotesti.net/galleria/musa/kytkis_marsu.jpg

Ongelma on seuraavanlainen:

Crunch-puolella saisi olla vähän enemmänkin gainia, tällä hetkellä gain säätö huitelee 8-9 nurkiklla jo.

Lead-puolella ensimmäinen on vielä vähän liian mieto = vaatii gainit 7-8 välille.
Taas lead-kakkonen on tuolla gainilla aivan turhan mössöä jo, parhaiten toimii tuossa 4-5 gaineilla. Lead-puolen kolmonen on sitten jo aivan käyttökelvoton, kohinaa ja ulinaa, mössöä etc riippumatta gain-säädöstä.

Tarkoitus olisi saada nuo LEAD-puolen 3 vaihtoehtoa paremmin käyttöön.

siis sullahan ei loppuneet säädöt kesken laisinkaan, mikä on ongelma ? Ehkä se od2 kanavan punainen moodi pitää vaan uhontaa ja säätää se vaan vihreä ja oranssi moodi keskenään mastereilla toimimaan.

Mulla onkin od kanavien vihreät aika cleanejä nyt putken vaihdon seurauksena, mutta lopputulos parempi. Mulla ei ole väliä, toimiiko kaikki moodit keskenään. Jos tälläinen on tavoite niin unohtakaa putkityypin vaihdot !
jniska
09.12.2009 19:53:59
jalaluus: siis sullahan ei loppuneet säädöt kesken laisinkaan, mikä on ongelma ? Ehkä se od2 kanavan punainen moodi pitää vaan uhontaa ja säätää se vaan vihreä ja oranssi moodi keskenään mastereilla toimimaan.

Mulla onkin od kanavien vihreät aika cleanejä nyt putken vaihdon seurauksena, mutta lopputulos parempi. Mulla ei ole väliä, toimiiko kaikki moodit keskenään. Jos tälläinen on tavoite niin unohtakaa putkityypin vaihdot !

Kokeilen vaihtaa putkia, josko saisi OD-puolen oranssin ja punaisen toimimaan, tai vaihtoehtoisesti vihreän ja keltaisen.
Laiha Lissu oli paras
jalaluus
09.12.2009 20:06:43

jniska: Kokeilen vaihtaa putkia, josko saisi OD-puolen oranssin ja punaisen toimimaan, tai vaihtoehtoisesti vihreän ja keltaisen.

ohjelmoi oranssille masteri kakkonen ja laita sille vähän ylimääräistä pökkyä pesään.
junnnu
10.12.2009 13:30:13
aristoteles666: heti ilmoittautui ensimmäinen joka haluaa vähemmän säröä, nössö ala soittamaan jazzia. enemmän säröä helkkari.
( edit. mä soitan itse asiassa suurimman osan aikaa niin että kovaa lyödessä vähän menee särölle)

Niin no.. Pakko tähän vastata nopiasti, vaik keskustelu menny tän ohi jo vähäsen.

Omaan engliin heitin ykkösputkeksi ja vaiheenkääntöön 12at7/ecc81 ja homma lähti pelittään heti paljon paremmin. Säröpotikkoja ei tartte säätee niin pikkutarkkaan varoen ja lähtee tosta ns tappovahvarista paljon muutakin kuin pelkät möröt.

Less is more, omasta mielestäni.
"Raha ei tuo onnea, mutta mielummin itken Jaguaarissa kuin bussissa"
jussi1976
05.07.2010 12:14:59
KT77 tietääkseni sopii kyllä JVM:ään, mutta biasointi pitää sitten olla kohdillaan, koska JVM:ään ei voi kapean bias-alueen takia tunkea ihan kaikkia pääteputkia.

Mutta etuasteputkista; Vaihdoin sekä V1 ja V2 alkup. Marshall - leimatut ECC83:set Tung Solin 12AX7 - putkiin ja vielä V3:een Sovtek 12AX7WA. Kyllä muuten repäisee; Saundi on huomattavasti tiukempi, dynaamisempi särökkäämpi, lämpimämpi, iskevämpi eikä kyllä mössöönny mihinkään suuntaan. Soolosaundi punasella OD2:lla on vähän uuden EVH 5150 III:n tyyppinen, mutta pysyy silti Marsuna. Suosittelen kokeilemaan.
Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt.
Minushuman
05.07.2010 18:43:35
jussi1976: KT77 tietääkseni sopii kyllä JVM:ään, mutta biasointi pitää sitten olla kohdillaan, koska JVM:ään ei voi kapean bias-alueen takia tunkea ihan kaikkia pääteputkia.

Mutta etuasteputkista; Vaihdoin sekä V1 ja V2 alkup. Marshall - leimatut ECC83:set Tung Solin 12AX7 - putkiin ja vielä V3:een Sovtek 12AX7WA. Kyllä muuten repäisee; Saundi on huomattavasti tiukempi, dynaamisempi särökkäämpi, lämpimämpi, iskevämpi eikä kyllä mössöönny mihinkään suuntaan. Soolosaundi punasella OD2:lla on vähän uuden EVH 5150 III:n tyyppinen, mutta pysyy silti Marsuna. Suosittelen kokeilemaan.

Juum, on ollut noi KT77:t puolisenvuotta kiinni. Ihan hyvin futaa.
"And there goes the Challenger, being chased by the blue, blue meanies on wheels. The vicious traffic squad cars are after our lone driver, the last American hero, the electric centaur, the, the demi-god, the super driver of the golden west!"
gelsmond
05.07.2010 21:16:42
Nyt kun aihe liippaa jotakuinkin läheltä niin oisin udellut viisaammilta:

Mulla on tweed-bassman -klooni joka on mitä loistavin, mutta tahtoo käyttämilläni voimakkuuksilla (volume klo 12) olla aika muroilla. Tottakai tweedin pitää vähän ollakin, mutta mietin voisiko putkivalinnoilla lisätä headroomia? Tällä hetkellä etuasteessa on kiinni 1 kpl GE 12ay7 ja 2 kpl JJ ECC83S. Päätteessä Tung Solin 6L6GC:t ja tasurina JJ GZ 34 S. Tuo ensimmäinen etusputki onkin ilmeisesti vähän vähempigaininen, mutta onko järkeä vaihtaa muitakin?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)