Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikä firma/kuka tekee hyviä HW mikkejä?
1 2
jussi1976
18.12.2009 19:11:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli kysyn; Kuka tekee erittäin laadukkaita, käsintehtyjä kitaramikkejä? Saa olla ulkomainen, tietysti.
 
Painajaismainen
18.12.2009 19:13:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bare Knuckle, Lundgren ja Haussel tullaan mainitsemaan tässä ketjussa.
 
"Palkkapäivä iskee kuin miljoona GASia" - Kivijalka
esprit de corps
18.12.2009 19:14:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Painajaismainen: Bare Knuckle, Lundgren ja Haussel tullaan mainitsemaan tässä ketjussa.
 
Ja Sheptone.
 
"This is a chord, this is another, this is a third. Now form a band."
Painajaismainen
18.12.2009 19:14:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

crowfield: Ja Sheptone.
 
Ja Lindy Fralin.
 
"Palkkapäivä iskee kuin miljoona GASia" - Kivijalka
Caprichos
18.12.2009 19:15:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Painajaismainen: Ja Lindy Fralin.
 
Ja Lollar.
 
Painajaismainen
18.12.2009 19:16:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Caprichos: Ja Lollar.
 
Entäs Kent Armstrong?
 
"Palkkapäivä iskee kuin miljoona GASia" - Kivijalka
esprit de corps
18.12.2009 19:20:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Painajaismainen: Entäs Kent Armstrong?
 
Näistä ei ole kokemusta, mutta jotkut noita Van Zandt-mikkejäkin kehuvat.
 
"This is a chord, this is another, this is a third. Now form a band."
Snapo
18.12.2009 19:23:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikähän se oli se brittiläinen lafka jonne joskus ~vuosi sitten oli tarkoitus tehdä kimppakin?
 
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
jussi1976
18.12.2009 19:33:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toksia. Katselen tässä noita. Pitäisi tosiaan löytää noista, kuka tekis ihan tietyllä speksillä mulle oikein hiivatin tehokkaat humpparit, mutta suurinpiirtein samoilla saundeilla kuin tossa MM EVH:ssa. Tietysti kun teho nousee, niin yleensä saundi tummenee hieman, mutta eipä haittaa.
 
Midrange
18.12.2009 19:42:53 (muokattu 18.12.2009 19:43:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zhanbuckerin tyyppi: täällä lisää asiaa:
 
http://www.thefenderforum.com/forum/showthread.php?t=29137
 
Kyselin tyypiltä muutama kuukausi sitten vinkkejä omaan mikkivalintaan ja sieltä tuli todella hyviä vinkkejä juuri sen halutun soundin löytämiseen. Päädyin sitten sen perusteella ostamaan Duncanin Alnico Pro:n ja löytyi luojan kiitos vihdoni se soundi jota hain. Anyway, heti kun rahatilanne paranee niin pakko kokeilla tuon jäbän väsämiä Woodbuckereita.
 
Ps. Elä välitä kirjoitusvirheistä. En oo korjaamassa
fox
18.12.2009 19:45:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Snapo: Mikähän se oli se brittiläinen lafka jonne joskus ~vuosi sitten oli tarkoitus tehdä kimppakin?
 
Tim Mills/Bareknuckle. Sinne tehtiin yks kimppa, vaan kun maahantuoja (siis virallinen) sai hajua tuosta toiminnasta, niin eipä sitte onnistukaan se kimppaaminen enää. Jonkun verran (parisenkymmentä??) mikkiä sieltä tuli, jonkin moisella alennuksella. Bareknucklen mikit on kyllä hyviä, ja ne, mitä minullakin on, on kyllä hintansa väärtejä. Kovin monesta mallista kyllä ei mulla kokemusta ole.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
jussi1976
18.12.2009 19:52:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No mitäs kimpassa on vikana? Itse olen suuntaamassa ko. maahan varmaan ensi syksyn aikana, joten sinne voisi etukäten laittaa tilauksen ja mikkien kanssa Suomeen... ;o)
 
P-man
18.12.2009 19:53:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tom holmes ja on laadukkaat.
 
Snapo
18.12.2009 19:58:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Tim Mills/Bareknuckle. Sinne tehtiin yks kimppa, vaan kun maahantuoja (siis virallinen) sai hajua tuosta toiminnasta, niin eipä sitte onnistukaan se kimppaaminen enää
 
Eip ollu BKP, vaan se oli ilmeisesti aika monelle tuntematon. Ainoo mitä muistan niin heillä oli kullekin mikille toistakymmentä erilaista värivaihtoehtoa, hinnat pyörivät jossain tavallisissa 90e lukemissa.
 
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
fox
18.12.2009 20:09:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Snapo: Eip ollu BKP, vaan se oli ilmeisesti aika monelle tuntematon. Ainoo mitä muistan niin heillä oli kullekin mikille toistakymmentä erilaista värivaihtoehtoa, hinnat pyörivät jossain tavallisissa 90e lukemissa.
 
No sitte en tiedä, mikä kimppa tuo olis ollu. Ite olin tuos BKP-kimpassa, ja sitten olin parissa Teslatek-kimpassa. Irlantilainen RD-pickups se ei ollut, eikä niillä ainakaan kovin monia vaihtoehtoja noissa mikeissä ole.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
p130
18.12.2009 21:23:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Snapo: Eip ollu BKP, vaan se oli ilmeisesti aika monelle tuntematon. Ainoo mitä muistan niin heillä oli kullekin mikille toistakymmentä erilaista värivaihtoehtoa, hinnat pyörivät jossain tavallisissa 90e lukemissa.
 
Mahtoi olla Swineshead, sivujen perusteella ei taida enää olla toiminnassa. Ainakaan minulla ei oikein pelitä.
 
http://www.swinesheadpickups.com/gallery.shtml
 
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
jussi1976
18.12.2009 21:25:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No kertokaas tosta Sheptonesta ensiksi, mitä tiedätte?
 
Snapo
18.12.2009 21:31:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

p130: Mahtoi olla Swineshead, sivujen perusteella ei taida enää olla toiminnassa. Ainakaan minulla ei oikein pelitä.
 
http://www.swinesheadpickups.com/gallery.shtml

 
Joo tää se oli!
 
jussi1976: No kertokaas tosta Sheptonesta ensiksi, mitä tiedätte?
 
Jucciz, we're waiting for ya..
 
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
Jucciz
18.12.2009 22:12:30 (muokattu 18.12.2009 22:14:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi1976: No kertokaas tosta Sheptonesta ensiksi, mitä tiedätte?
 
Sen tiiän, että mun neljästä Les Paulista neljässä on Sheptonet, samoin Stratocasterissa. Telecasterissa oli kans, mut se kitara lähti uuteen kotiin.
 
Ite tykkään mahottomasti. Tässä pari esimerkkiäänipätkää (muistaakseni) Les Paul '59 Reissuella ja Stratocaster '60 Relic:illä, vahvistimena Budda Superdrive 30:
http://mp3.jucciz.com/budda_sd30/lp_dynamics_test.mp3
http://mp3.jucciz.com/budda_sd30/strat_sheptone_blues.mp3
 
Sheptoneja ennen mulla oli muutamassa kitarassa Lindy Fralinit, ja vaikka nekin on hyviä mikkejä, ite tykästyin Sheptoneen vielä enemmän.
 
jussi1976
19.12.2009 00:19:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ok. Toi Sheptonen kaveri just laittoi mulle viestin, kun kerroin mitä haluan, ja selitti, miten se mikin käämitys sun muut pitää tehdä. Se tekisi mulle oikein special - luokan mikit, eli ihan ainutkertaiset, kun vain määrittelee suunnilleen, mitä haluaa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «