Aihe: Rastapäät
1 2 3 4 516 17 18 19 2023 24 25 26 27
Milkop
25.11.2009 13:30:47

SuvantoJ-: Imo on valittu vähän väärä hiustyyli, jos ne takut pitää saada valmiiksi ja tiiviiksi pötkylöiksi just-heti-nyt :)

Hyvin sanottu. Tuntuu että monella on hirmuinen kiire saada pötköt valmiiksi päivässä. Ei se ihan niin mene. Itselläkin meni parisen vuotta että tiivistyivät tarpeeksi mutta mitäs siitä, ei tässä hevosen selässä olla. Vahoja en ole kokenut tarpeelliseksi käyttää.
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
Nardhen
05.12.2009 14:22:09
Mielenkiintosta ja informatiivista keskustelua täällä...

Itellä on rastat ollu mielessä nyt sen 5/6 vuotta ku tukkaa olen kasvatellu, ja nyt alkaa oleen pehkolla pituutta tuonne lapaluitten alle.. Takut olis siis seuraava askel, vai onko pituus sopiva eksperttien mielestä? Itse kun en haluaisi päätyä sellasten nakin mittasten rastojen kanssa elämään. :D

Erityisesti tääl keskustelussa on Vasaran rastat ollu mielenkiinnon kohde:
"Vasara
25.08.2009 06:03:44_

Mulla on ohuet ja liukkaat, tosi helposti rasvottuvat hiukset. Mietin että onko tämmöseen siimaan järkeä edes yrittää pötkylöitä. Siihen kun vielä lisää nuo työolosuhteet. ---
Mua nyt vähän mietityttää että miten mulla toimis takkutukka kun hikoilen pään märäksi töissä päivittäin. Jos peseminen ei joka päivä ole hyvä juttu niin miltä mahdan haista parin viikon päästä?"
- Itselläni kun on aikalailla sama tapaus. Eli pitkät, suorat, ohuehkot liukkaanlasiset hiukset omaan, ja tapaan hiota aikapaljon..

Myös kutiseva/rasvoittuva päänahka ja tukka on ongelmana itsellä..
Onko vinkkejä tarjota tai varoituksia että kannattaako tällaseen päähän lähteä yrittään?

Nuo vasaran rastat ainaki kuvissa näyttää helkkarin hyviltä, kuinka nuo on toteutettu? Ihan takuttamalla, solmimalla vai mitenkäs? Entä onko tapahtunu minkälaista muutosta ajan kanssa..?

Kiitos jo etukäteen!
BassLass
05.12.2009 15:11:22 (muokattu 05.12.2009 15:11:40)
^ Oma vinkki on että takkuun vaan, kyllä ne ajan kanssa muodostuu vaikka oiski liukkaat jne.

Pituudesta voin sanoa että itellä oli vähä olkapäiden yli hiukset kun laitoin takut niin nyt menee ponnarille hiukset, eli ei niistä nakkeja uskois tulevan :P
Da Make
06.12.2009 20:06:50
Rasvottuminen vähenee kun pesumäärät vähenevät eikä haitallisia kemikaaleja sisältäviä shampoita käytetä ja hiuspohja saa hengittää.
Katso omat plussasi täältä! "Vedetään sisään tai ulos muttei REAMPATA !"
pehko
19.12.2009 13:23:39

"Kaikki järjestäytyneet dogmaattiset uskonnot ovat harhaanjohtavia, eikä itseään kunnioittavan ihmisen pidä hyväksyä niitä ehdottomina." - Hypatia Aleksandrialainen
Sensi
28.12.2009 14:40:40
Hei löyty nopee ja helppo keino saada hienot rastat!!1

http://www.fun-shop.com/show_image. … p?im=/img/08/81136.jpg&size=300

Jooh, locksit edustaa kaikille vähän eri asioita, mut alkaa vaan sapettaan tämä "iiks tein rastat viikko sit eikä ne näytä yhtää hyvilt viel"-asenne.

Lockseja ei tehdä, ne syntyy itestään. Heittäkää kammat viduu ja älkää käyttäkö hoitoainet. Hifistit voi repiä isompia klönttejä erilleen.
Nokkelat pojat
pehko
28.12.2009 22:47:12

Hei löyty nopee ja helppo keino saada hienot rastat!!1

http://www.fun-shop.com/show_image. … p?im=/img/08/81136.jpg&size=300

tulee ihan mieleen meduusa.
"Kaikki järjestäytyneet dogmaattiset uskonnot ovat harhaanjohtavia, eikä itseään kunnioittavan ihmisen pidä hyväksyä niitä ehdottomina." - Hypatia Aleksandrialainen
Milkop
29.12.2009 00:33:47

"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
TheNamelessGuy
29.12.2009 11:53:57
Onko Promoe mainittu. http://userserve-ak.last.fm/serve/5 … 01/Promoe+_press_erikbyerik_022.jpg

Itseänikin on pitkään himottanut antaa tukan vaan takkuuntua mutta ei ole kärsivällisyys riittänyt muutamaa viikkoa pidemmälle, ja olen taas kammannut kun kampaamattomana on ollut niin hölmön näköinen. Saa nähdä jos joskus jaksaa tuohon ryhtyä, ja vain "unohtaa" koko homma.
mungiisi
29.12.2009 13:06:06 (muokattu 29.12.2009 13:10:39)
Ei, ei, ei....

Kyllä hienoimmat rastat on ehdottomasti Tomi Joutsenella: http://www.metalitalia.com/cms/images/bands/a/amorphis/amorphis_2.jpg
Ei liian paksut, eikä liian lyhyet. Just passelit.

Meikäläiseltä lähtee tukka päästä parin viikon päästä (valtio veloittaa). Hieman surettaa koska rastat on tähän mennessä se tyyli josta oon dikkaillu eniten. Minkälaista skullettia pitäisi ajella nyt kun tässä on pari viikkoa aikaa kokeilla?
brn2sk8
23.01.2010 23:51:14
Hei hei hei, kelailin kans rastoja ottaa, näitä melkolailla ohuita yksilöitä pään täyteen, ni kuinka paljon hiusten pituus sen jälkeen sit muuttuu? Kun ilmeisemminkin sinne sekaan pistetään jotain kuituja jne, niin lyheneekö se hiusten pituus sit sellasen about kolmasosan, vai peräti vaikka puolet? Kun oma tukkani ei mikään heviletti oo, vaan suunnilleen olkapäihin joka puolelta niin mietin vaan että jos lyhenee liikaa se pituus ni niistähän tulee vaa sellasia saatanan postilaatikoita mun päähän niinku ois pistetty jotain tappeja kalloon... Eli kokemuksesta ois ihan jees kuulla asiasta? Kuinka paljo se pituus muuttuu?
Cry Baby and ask me WHY WHY
Super-Jari
24.01.2010 18:02:50 (muokattu 24.01.2010 18:03:47)
Nardhen:

Myös kutiseva/rasvoittuva päänahka ja tukka on ongelmana itsellä..
Onko vinkkejä tarjota tai varoituksia että kannattaako tällaseen päähän lähteä yrittään?

Nuo vasaran rastat ainaki kuvissa näyttää helkkarin hyviltä, kuinka nuo on toteutettu? Ihan takuttamalla, solmimalla vai mitenkäs? Entä onko tapahtunu minkälaista muutosta ajan kanssa..?

Kiitos jo etukäteen!

Moi.

Ehdottomasti kannattaa jos siltä tuntuu että takut kiinnostaa vielä kuukaudenkin päästä.

Mun hiukset tupeerattiin väkivallalla. Sekaan lisättiin jonkun verran hiusta just mun ohuiden omien karvojen vuoksi. Tupeerauksen jälkeen vahattiin vähän ja päitä tuputeltiin huovutusneulalla. Ajan kanssa on toki tapahtunut muutosta. Latvat aukeaa vähän ja tyvestä aukeaa and. Irtohiuksia on tosi paljon päässä, mutta olen edelleen päähän täysin tyytyväinen. Ja vähän nuo vetäytyy kasaan ja lyhenee samalla.

Pesen noin kerran viikossa mäntysuovan kanssa. Siis pelkät pötkylät. Kastelen eka pökylät läpimäräksi ja sitten suopaa käteen, vettä sekaan ja sitten pyörittelen sen pötkylöihin. Huuhtelen tosi huolella pois.
Pään pesen linnashamppoon kanssa aina kun hiukset on rasvaiset. Siis liikkumisen jälkeen jne. Kun pesen pelkän pään niin en kastele pötkylä läpi asti. Hiuspohjan kanssa siis toimin ihan samalla tavalla kuin toimin suorien hiusten kanssakin.

Joskus pesun jälkeen kun hiukset on kuivat laitan vähän vahaa. En kyllä ole mitään varsinaista hyötyä siitä löytänyt. Ovat hetken tiiviimpiä kun se sitoo irtohiukset pötkyyn kiinni.

Laitan omiinkuviin hetkeksi näkösälle miltä näyttää nyt.

e. tulipa ilme
Lateksi
24.01.2010 21:24:06
brn2sk8: Kuinka paljo se pituus muuttuu?

Paljon. Mulla oli hiukset jotka ylsivät sopivasti vähän farkkujen vyötärölle viime kesänä, sitten pistettiin rastat ja nyt pisimmät pötkylät yltävät lapaluiden puoleen väliin. No, sentään on ~50 pötkylää päässä.
Siitä mennään missä vire on matalin.
brn2sk8
24.01.2010 21:32:48
Lateksi: Paljon. Mulla oli hiukset jotka ylsivät sopivasti vähän farkkujen vyötärölle viime kesänä, sitten pistettiin rastat ja nyt pisimmät pötkylät yltävät lapaluiden puoleen väliin. No, sentään on ~50 pötkylää päässä.

Ok eli mulle tulis vaa sellasii tappeja, ihan jees tietää... Pitänee viä odotella kärsivällisesti, kiitti
Cry Baby and ask me WHY WHY
Sälski
24.01.2010 23:28:15

Olen vain jättänyt hiukset harjaamatta varmaan kuukauden pari(?), välillä erotellut takkuja ja nyt näytän rölliltä. Täydellisen luonnollista. Ps. Äitini on kauhuissaan!
Tasan arvot jaetaan, emme kaipaa Johtajaa, antamalla vain voit kaiken saavuttaa.
pehko
25.01.2010 07:10:13

Kun pesen pelkän pään niin en kastele pötkylä läpi asti. Hiuspohjan kanssa siis toimin ihan samalla tavalla kuin toimin suorien hiusten kanssakin.

en kyllä ite pysty käsittämään, että millä tekniikalla voi pestä päänahan ilman että pesee tukkaa.
Super-Jari
25.01.2010 08:41:11
pehko: en kyllä ite pysty käsittämään, että millä tekniikalla voi pestä päänahan ilman että pesee tukkaa.

Ei mulla ainakaan takut kastu ellei niitä ihan tietentahtoen kastele ja uita vedessä.
pehko
25.01.2010 09:05:53 (muokattu 25.01.2010 09:06:21)

Ei mulla ainakaan takut kastu ellei niitä ihan tietentahtoen kastele ja uita vedessä.

lähinnä mietin sitä shamppoon tunkemista sinne...

ite en näe mitään syytä, miks pitäis ruveta pesemään päänahkaa erikseen..
Super-Jari
25.01.2010 18:37:08
pehko: lähinnä mietin sitä shamppoon tunkemista sinne...

ite en näe mitään syytä, miks pitäis ruveta pesemään päänahkaa erikseen..

Sinnehän se menee minne sen hieroo. Päänahan pesulla on se juttu että pökylöitä on mun mielestä turha pestä monesti viikossa. Ne ei vaan tarvi sitä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)