Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ibanez RG550
1 2
paul g
17.12.2009 23:12:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mielipiteitä ja kokemuksia kyseisestä kepistä kaivataan.
Paljon kehuttu on.
Missä hinnoissa pyörii ym. ym.
 
Fantasmic
17.12.2009 23:16:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siinä 450-550e pintaan käytettynä.
 
oiva tumpeloinen
17.12.2009 23:19:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fantasmic: Siinä 450-550e pintaan käytettynä.
 
Tuohon rahaan saa kyllä olla sitten jo kovaa laukkua ja mikkiä vaihdettu. 550 euroa taitaa olla liikaa melkein poikkeuksetta.
 
paul g
17.12.2009 23:23:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä vikaa orkkismikeissä jos vaihtoon menee?
Minä vuosina mallia tehty ja onko suuria eroja vuosimallien välillä?
 
oiva tumpeloinen
17.12.2009 23:30:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

paul g: Mitä vikaa orkkismikeissä jos vaihtoon menee?
Minä vuosina mallia tehty ja onko suuria eroja vuosimallien välillä?

 
V7 ja V8 tuuttaa kovaa tökyä ulos, mutta ei erottele kovin hyvin. Mutta todella monessa vanhemmassa RG:ssä on vähintään tallamikki vaihdettu. Yleensä sieltä löytyy jotain DiMarzion tehokkaampaa mikkiä, Tone Zonea, Evolutionia tms.
 
RG550 taidettiin valmistaa jostain 80-luvulta ja valmistus taidettiin lopettaa joskus milleniumin kulmilla. Korvaajaksi tuli RG1550, mikä on aika pitkälle sama kitara. Talla on pikkaisen eri, vaikkakin niissäkin taisi ihan alkujaan olla sama Edge. Tarkemmat vuosiluvut saat googlata itse.
 
Eri vuosina tehtyjen erot on lähinnä kaulaliitoksessa. Joskus ysärin kulmilla keppehin tuli AANJ (on siis pyöristetty kaulaliitos). Siinä erot oikeastaan RG550:n keskuudessa.
 
Fantasmic
17.12.2009 23:34:12 (muokattu 17.12.2009 23:35:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän tuhnuina kai jotkut niitä mikkejä pitävät.Kuitenkin jos keppi on hyvässä kunnossa ja esim sitä mainittua laukkua ynnä sellaista tulee mukana niin hyvin mielin siitä viisi hunttia maksaa.Miksei enemmänkin jos tuntuu että se on juuri se kitara jonka tahtoo.Vuonna 1987 noita kai alettiin valmistaa?
Tietääkseni noiden vuosimallien välillä ei ole juurikaan eroja mutta joku asiaan paremmin vihkiytynyt valaiskoon.Eri mikit saattaa olla.
2007 noista tuli "uusintapainos"(joita siis on valmistettu 1987kpl) rajoitetun erän muodossa mutta niistä mitä olen käytettynä myynnissä nähnyt, on pyydetty sellaisia hintoja etten koskisi pitkällä tikullakaan.
 
Johann Onn
18.12.2009 02:13:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fantasmic: Vuonna 1987 noita kai alettiin valmistaa ? Kyllä:
 
http://www.ibanez.co.jp/anniversary/expansion.php?cat_id=142&now=1
http://www.ibanez.co.jp/anniversary/expansion.php?cat_id=174&now=1
 
munkero
18.12.2009 12:44:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Johann Onn: Kyllä:
 
http://www.ibanez.co.jp/anniversary/expansion.php?cat_id=142&now=1
http://www.ibanez.co.jp/anniversary/expansion.php?cat_id=174&now=1

 
Tuommonen nimenomaan -87 malli olis kyllä niin nannaa! Värillä ei väliä kunhan ei musta eikä valkoinen. Ja vaahteraotelaudalla tottakai!
 
Mä tunnen sen jo kasvavan - GAS:in sisälläin. Hei beibi, saanks mä piirtää Karnaughn kartan sun totuustaulukosta? ;)
jniska
18.12.2009 13:07:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli tuollainen desert sun yellow RG 550.
 
Jos listaan pöljimpiä asioista mitä on tullut elämässä tehtyä ja joita kadun syvästi, niin tuon kitaran myyminen on sen listan TOP 1.
 
Laiha Lissu oli paras
Sensonic
18.12.2009 13:23:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on vm. 1987 valkoinen vasuri RG-550 vaahteraotelaudalla. Kaula on ottanut aika paljon woodsheddingiä osakseen ja on siksi melko kuluneen näköinen.
 
Ostin tuon kitaran uutena silloisesta Ympyrätalon Levytukusta. Maksoi jonkun 3500 markkaa.
 
Mikit olivat aika tuhnut, joten vaihdoin tallamikiksi DiMarzion ToneZonen ja kaulamikiksi samaisen firman Dual Distortionin (oli muistaakseni Super Distortionin puolitettava versio???). Keskimikkiä en ole vieläkään vaihtanut, mutta tarkoituksena on ollut laittaa siihen Tesla Pickupsin Plasma RS-1. Ehkäpä tuon asian saa hoidettua ensi vuoden puolella.
 
Edge -lisenssifloikka on todella hyvä ja pitää vireensä hyvin. Mulla on myös vm. 1988 Charvel 3, eikä sen lisenssifloikka meinaa pitää virettä sitten yhtään millään...
 
Hyvä tilukitara tuo RG-550 on, mutta siitä on turha etsiä täyteläistä soundia, koska kaula on ohuen ohut (mutta helvetin hyvä soittaa) ja body basswoodia. Soittotatsi on kuitenkin aivan ensiluokkainen, eikä tulisi mieleenikään myydä tuota kitaraa.
 
Yngwie Malmsteen: "Some people say 'less is more'. That's bullshit. Less is less and more is more."
Migo
18.12.2009 13:25:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tommosia RG550 20th Anniversary myytiin jossain vaiheessa, mutta enään niitä ei ainakaan uutena löydä...
Mikähän mahtaisi olla käypä hinta, joka kannattaisi maksaa ko. kitarasta?
 
Case hieno vaniljam tuoksuinem
munkero
18.12.2009 13:28:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Migo: Tommosia RG550 20th Anniversary myytiin jossain vaiheessa, mutta enään niitä ei ainakaan uutena löydä...
Mikähän mahtaisi olla käypä hinta, joka kannattaisi maksaa ko. kitarasta?

 
Uutenahan niitä sai levytukusta 1000€. Tonnia en maksaisi, ehkä max 800€. Ennemmin sitten niitä vanhoja...
 
Sensonic: Kaula on ottanut aika paljon woodsheddingiä osakseen ja on siksi melko kuluneen näköinen.
 
Sait tuon kuulostamaan negatiiviselta. Musta mikään ei ole niin siisti kuin kasari-RG kuluneella vaahteraotelaudalla!
 
Mä tunnen sen jo kasvavan - GAS:in sisälläin. Hei beibi, saanks mä piirtää Karnaughn kartan sun totuustaulukosta? ;)
P-man
18.12.2009 13:29:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Migo: Tommosia RG550 20th Anniversary myytiin jossain vaiheessa, mutta enään niitä ei ainakaan uutena löydä...
Mikähän mahtaisi olla käypä hinta, joka kannattaisi maksaa ko. kitarasta?

 
Tuskin kukaan noita hirveesti alle 1000e myy. Onko se sitten käypähinta, sitä on vaikea sanoa.
 
munkero
18.12.2009 13:32:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

P-man: Tuskin kukaan noita hirveesti alle 1000e myy. Onko se sitten käypähinta, sitä on vaikea sanoa.
 
Kuitenkin periaatteessa vastaavia prestigejä myydään 500€ pintaan... Siinä voi sitten itekseen miettiä että onko kannattavaa pistää tuplahintaa kitaraan ihan vaan "harvinaisuuden" värin ja vaahteraotelaudan takia.
 
Mä tunnen sen jo kasvavan - GAS:in sisälläin. Hei beibi, saanks mä piirtää Karnaughn kartan sun totuustaulukosta? ;)
Migo
18.12.2009 13:40:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

munkero: Kuitenkin periaatteessa vastaavia prestigejä myydään 500€ pintaan... Siinä voi sitten itekseen miettiä että onko kannattavaa pistää tuplahintaa kitaraan ihan vaan "harvinaisuuden" värin ja vaahteraotelaudan takia.
 
No sepä se. Hieman tässä itsekkin tuumailin, että tuskin kovin edukkaasti noita käytettynä saa ja tuskinpa tuommoisesta uudestakaan (jos niitä vielä saisi) maksaisi tonttua. Väri vaan on niin komea, siis tuo punainen ja vaahteraotelauta. Aijettä ku olis namu.
 
Case hieno vaniljam tuoksuinem
munkero
18.12.2009 13:44:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Migo: No sepä se. Hieman tässä itsekkin tuumailin, että tuskin kovin edukkaasti noita käytettynä saa ja tuskinpa tuommoisesta uudestakaan (jos niitä vielä saisi) maksaisi tonttua. Väri vaan on niin komea, siis tuo punainen ja vaahteraotelauta. Aijettä ku olis namu.
 
Metsästä jostain vanhempi kivanvärinen ja vaikkapa vaihdat siihen nauhat ja mikit jos tarve vaatii. Tulee varmaan halvemmaksikin. Ja sitten voitkin myydä sen mulle. :)
 
Mä tunnen sen jo kasvavan - GAS:in sisälläin. Hei beibi, saanks mä piirtää Karnaughn kartan sun totuustaulukosta? ;)
Migo
18.12.2009 13:53:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

munkero: Metsästä jostain vanhempi kivanvärinen ja vaikkapa vaihdat siihen nauhat ja mikit jos tarve vaatii. Tulee varmaan halvemmaksikin. Ja sitten voitkin myydä sen mulle. :)
 
Joo, täytyy pitää silmät ja korvat auki jos vaikka jossain tulis vastaan.
 
Täähän on sitten melki sovittu, että mä laitatan sen kuntoon ja myyn sulle. Reilua ja mukavaa kaupankäyntiä =).
 
Case hieno vaniljam tuoksuinem
Kimmo72
18.12.2009 14:00:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Etelä-Afrikasta :)
http://johannesburg.gumtree.co.za/c … -ELECTRIC-GUITAR-W0QQAdIdZ173164413
 
Noin 570 euroa.
 
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
P-man
18.12.2009 14:24:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

munkero: Metsästä jostain vanhempi kivanvärinen ja vaikkapa vaihdat siihen nauhat ja mikit jos tarve vaatii. Tulee varmaan halvemmaksikin. Ja sitten voitkin myydä sen mulle. :)
 
Niin.. kitara, nauhojen vaihto, uudet mikit ja aletaankin olee aika lähellä sitä tonnia :)
 
oiva tumpeloinen
18.12.2009 14:27:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

P-man: Niin.. kitara, nauhojen vaihto, uudet mikit ja aletaankin olee aika lähellä sitä tonnia :)
 
Kitara 4-500 (noi kirkuvan väriset, varsinkin mätsätyllä lavalla, on yleensä vähän arvokkaampia), nauharemppa 250 euroa ja mikit satkulla (kukaan ei koskaan vaihda sitä keskimikkiä). Ollaan siis jossain 750-850 euron maastossa. Onhan siinä vielä vähän matkaa tonniin.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «