Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Blackstar HT-5 "makuuhuone-käytössä"
1
steelduck
18.12.2009 10:27:05
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitäisi löytää HYVÄ combo kotikäyttöön ja treenailuun. Onnistuuko Blackstarilla soitto makuuhuonevoluumeilla, niin että muu perhe kykenee keskustelemaan samassa huoneessa puheäänellä?
 
Vladi
18.12.2009 10:43:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mesan Mark IV:llä pystyy ;)
 
Ei vaan, kyllähän tuolla varmasti pystyy soittelemaan. Ja eikös tuossa ole vielä kuulokeliitäntäkin jos ympäristön ihmiset ovat ekstraherkällä päällä.
 
Kyllä se siitä.
steelduck
18.12.2009 10:51:09 (muokattu 18.12.2009 10:53:00)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisiko tuo Mesa sitten the ultimate koticombo. Pähkin nyt siis parasta mitä saa 0-1500e välillä. Musiikkimaku kaikki BB Kingin ja Panteran välillä.
 
Grugi
18.12.2009 10:53:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä tolla Blackstarin mini-stackilläkin onnistuu ihan hyvin. Emuloitu lähto pelaa ihan kivasti hyvillä kuulokkeilla ja vielä paremmin jos ajaa mikserin kautta.
 
SDMF
Vladi
18.12.2009 10:56:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

steelduck: Olisiko tuo Mesa sitten the ultimate koticombo. Pähkin nyt siis parasta mitä saa 0-1500e välillä. Musiikkimaku kaikki BB Kingin ja Panteran välillä.
 
Mesa oli lähinnä vitsillä heitetty. 85wattinen combo on täysin järjetön hankinta jos meinaat vaan kotona soittaa. Onhan tuossa paras mastervolume mihin oon törmänny, mutta kyllä kotona pärjää pienemmälläkin teholla. :)
 
Eri asia sitten, jos haluat myös bändillä vetää.
 
Kyllä se siitä.
steelduck
18.12.2009 11:01:24 (muokattu 18.12.2009 11:04:52)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bändissä veto on kaukainen haave. Eli olen 20 vuotta korporaatio-oravanpyörässä juossut "nuotiokitaristi" ja huono sellainen, mutta pidän soittamisen treenaamisesta ja työtilanne mahdollistaa kunnon kamojen hankkimisen.
 
Eli harrastaminen on kotona pojan kanssa treenaamista rumpukompin päälle ja rehellisyyden nimissä hyvien kamojen hymyillen hiplaamista.
 
Grugi
18.12.2009 11:32:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

steelduck: Bändissä veto on kaukainen haave. Eli olen 20 vuotta korporaatio-oravanpyörässä juossut "nuotiokitaristi" ja huono sellainen, mutta pidän soittamisen treenaamisesta ja työtilanne mahdollistaa kunnon kamojen hankkimisen.
 
Eli harrastaminen on kotona pojan kanssa treenaamista rumpukompin päälle ja rehellisyyden nimissä hyvien kamojen hymyillen hiplaamista.

 
Käväseppä testaamassa tota Blackstaria Musamaailmassa keskustassa.
 
SDMF
Nöyrä
18.12.2009 12:09:35 (muokattu 18.12.2009 22:32:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

steelduck: Bändissä veto on kaukainen haave. Eli olen 20 vuotta korporaatio-oravanpyörässä juossut "nuotiokitaristi" ja huono sellainen, mutta pidän soittamisen treenaamisesta ja työtilanne mahdollistaa kunnon kamojen hankkimisen.
 
Eli harrastaminen on kotona pojan kanssa treenaamista rumpukompin päälle ja rehellisyyden nimissä hyvien kamojen hymyillen hiplaamista.

 
Minusta kuulostaa siltä että HT-5 voisi olla juuri sinun laitteesi, mikäli vahvistimen soundipolitiikka sinua miellyttää. Itse olen kotikäytössä käynyt muutaman vaihtoehdon läpi, on ollut 120w 1x12 trankkuhybridicombo, hedelmäpeli, 60w 2x12 täysputkicombo, microcube ja nyt viimeisimpänä HT-5 nuppi ja sille 1x12 kaappi.
 
HT-5 toimii pienemmälläkin volyymilla (keskustelu onnistuu soitellessa) siten kuin kitaravahvistimen voi olettaa, mutta toisaalta sillä saa halutessaan myös sukat pyörimään jaloissa kotikäytössä. Järkevää ääntä on saanut siis ulos samoilla äänenpaineilla kuin tuolla trankkuhybridilläni ja microcubellakin. Kerrostalovolyymeilla jää laitteesta riippumatta mielestäni aina puuttumaan se viimeisin terä, en ainakaan itse ole sellaiseen vehkeeseen törmännyt joka ns. kuiskailisi hunajaa. Tapaan kyllä olla aika tarkka volyymitasoista, naapurisopua vaalin. Laitteessahan todellakin on myös emuloitu kuulokeulostulo äärimmäisiin tilanteisiin. Kelpaa treenaamiseen kyllä, muttei juuri kummempaan.
 
Laitteen särösoundi on mielestäni todella terve. Ei välttämättä mikään kovin originaali tai tajuntaaräjäyttävä, mutta sellainen .. aito ja rehellinen, toisin kuin esim. microcubessa. Se on myös toistanut hyvin pedaalejani, buustailu yms on toiminut samoin kuin isommassa vahvistimessani. Taitaapa vahvistimesta löytyä myös karvan verran enemmän säröä kuin suorista kilpailijoistaan, mikä itselleni oli yksi vaikuttavista tekijöistä valintaa tehdessäni. En osaa soittaa ilman rosoa, joten puhtaisiin soundeihin en voi ottaa kantaa.
 
Itselleni tulee HT-5 nupista juuri tuollainen 'hyvien kamojen hymyillen hiplailu' -fiilis. Sen saa pienellä rahalla ja siinä on vähän tehoa, mutta silti sillä on terävät hampaat joita on kiva välillä esitellä. Kaikin puolin pienessä paketissa asustaa aivan oikea kitaravahvistin, ainakin niin oikea kuin itse tulen ikinä tarvitsemaan. Sillä on kiva soitella kotona silloin tällöin, ja mökkireissuilla sitä on vielä mukavampi huudattaa. Minulle HT-5 on kuin pieni jalokivi paskameressä, jonka on onnistunut kohtuullisen vähällä vaivalla poimimaan itselleen - ei sellainen vakava kiloeuroja maksanut laitos, jota kuljetetaan höyhenpehmusteisessa kultakotelossa ja jolle kerrotaan iltasatuja, vaan sellainen reissukaveri, joka kulkee takapenkillä mukana ja jolla soittaessa tulee hyvä mieli. Ja silti se myös onnistuu näyttämään komealta, toimii myös sisustuselementtinä.
 
En väitä että laite olisi paras mahdollinen esittämässäsi hintaluokassa - todennäköisesti etsimällä löydät kuitenkin itseäsi enemmän miellyttävän laitteen. Itse joka tapauksessa, myös esittämässäsi hintaluokassa, ostaisin uudelleen tämän kokoonpanon. Loppurahat sitten voisi käyttää johonkin muuhun mukavaan. Parempaa laitetta en kuitenkaan käyttötarkoitukseensa ole vailla.
 
steelduck
18.12.2009 12:14:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos Nöyrä erittäin asiallisesta vastauksesta. Pitää mennä tuonne musamaailmaan hiplaamaan laitetta.
 
Grugi
18.12.2009 12:19:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kävi tässä nyt niin että piti painamani plussaa erittäin hyvälle kirjoitukselle mutta olin niin euforisessa tilassa että vahingossa liipasin kirjoitukselle varoitusta, pahoittelut siitä. Laitoin kuitenkin sen plussan.
 
Nöyrä: Minusta kuulostaa siltä että HT-5 voisi olla juuri sinun laitteesi, mikäli vahvistimen soundipolitiikka sinua miellyttää. Itse olen kotikäytössä käynyt muutaman vaihtoehdon läpi, on ollut 120w 1x12 trankkuhybridicombo, hedelmäpeli, 60w 2x12 täysputkicombo, microcube ja nyt viimeisimpänä HT-5 nuppi ja sille 1x12 kaappi.
 
HT-5 toimii pienemmälläkin volyymilla (keskustelu onnistuu soitellessa) siten kuin kitaravahvistimen voi olettaa, mutta toisaalta sillä saa halutessaan myös sukat pyörimään jaloissa kotikäytössä. Järkevää ääntä on saanut siis ulos samoilla äänenpainoilla kuin tuolla trankkuhybridilläni ja microcubellakin. Kerrostalovolyymeilla jää laitteesta riippumatta mielestäni aina puuttumaan se viimeisin terä, en ainakaan itse ole sellaiseen vehkeeseen törmännyt joka ns. kuiskailisi hunajaa. Tapaan kyllä olla aika tarkka volyymitasoista, naapurisopua vaalin. Laitteessahan todellakin on myös emuloitu kuulokeulostulo äärimmäisiin tilanteisiin. Kelpaa treenaamiseen kyllä, muttei juuri kummempaan.
 
Laitteen särösoundi on mielestäni todella terve. Ei välttämättä mikään kovin originaali tai tajuntaaräjäyttävä, mutta sellainen .. aito ja rehellinen, toisin kuin esim. microcubessa. Se on myös toistanut hyvin pedaalejani, buustailu yms on toiminut samoin kuin isommassa vahvistimessani. Taitaapa vahvistimesta löytyä myös karvan verran enemmän säröä kuin suorista kilpailijoistaan, mikä itselleni oli yksi vaikuttavista tekijöistä valintaa tehdessäni. En osaa soittaa ilman rosoa, joten puhtaisiin soundeihin en voi ottaa kantaa.
 
Itselleni tulee HT-5 nupista juuri tuollainen 'hyvien kamojen hymyillen hiplailu' -fiilis. Sen saa pienellä rahalla ja siinä on vähän tehoa, mutta silti sillä on terävät hampaat joita on kiva välillä esitellä. Kaikin puolin pienessä paketissa asustaa aivan oikea kitaravahvistin, ainakin niin oikea kuin itse tulen ikinä tarvitsemaan. Sillä on kiva soitella kotona silloin tällöin, ja mökkireissuilla sitä on vielä mukavampi huudattaa. Minulle HT-5 on kuin pieni jalokivi paskameressä, jonka on onnistunut kohtuullisen vähällä vaivalla poimimaan itselleen - ei sellainen vakava kiloeuroja maksanut laitos, jota kuljetetaan höyhenpehmusteisessa kultakotelossa ja jolle kerrotaan iltasatuja, vaan sellainen reissukaveri, joka kulkee takapenkillä mukana ja jolla soittaessa tulee hyvä mieli. Ja silti se myös onnistuu näyttämään komealta, toimii myös sisustuselementtinä.
 
En väitä että laite olisi paras mahdollinen esittämässäsi hintaluokassa - todennäköisesti etsimällä löydät kuitenkin itseäsi enemmän miellyttävän laitteen. Itse joka tapauksessa, myös esittämässäsi hintaluokassa, ostaisin uudelleen tämän kokoonpanon. Loppurahat sitten voisi käyttää johonkin muuhun mukavaan. Parempaa laitetta en kuitenkaan käyttötarkoitukseensa ole vailla.
 
SDMF
duc
18.12.2009 14:01:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä vahivstin on kyseessä, kyllä sillä kehtaa kotona soitella vaikka treeniksellä on mullakin tuo Mesan Mark IV. Blackstar toimii pienelläkin äänenvoimakkuudella ihan kivasti, tosin aika herkkä on masteri siinä. Auttaa jos laittaa EQ-pedaalin efektilenkkiin tasoa laskemaan, tai kenokuorman kaiuttimen eteen.
call_of_c
18.12.2009 15:39:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei mitään lisättävää jäsen Nöyrän selostukseen. Kuin omasta kynästä, paitsi selkeämmin kirjoitettu... Plussaa pukkaa.
 
Mulla oli HT-5 combo jonkinaikaa lainassa, ja teki juuri em. syistä sellaisen vaikutuksen että heti tilanteen salliessa hommasin torilta nuppiversion aiheesta, eli hakusessa on sama ratkaisu kuin Nöyrälläkin (1x12-kaappi). Ei se combokaan huono ollut, mutta itsestä vaan toi isompi soi paremmin.
 
Guitar Zero
Ziggy Bubba
18.12.2009 17:55:09 (muokattu 18.12.2009 18:03:28)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos budjetti yltää 1500 euroon asti, niin Orangen Rockerverb on aikas messevä makuuhuonevaffari. Iteltä löytyy 50-wattinen nuppi ja Orangen takaa suljettu 2x12 kaappi, eikä soundiin oikein parannusta keksi. Soittotilana oma pieni kerrostaloyksiö.
 
Masiinasta lähtee säröt oikeestaan joka lähtöön ja kliinit on todella heleät. Zoom H2:lla nauhotettuja soundiklippejä löytyy vaikka tästä (kaikki soitettu tässä pienessä kopissani, volumet hyvin snadilla):
 
http://maihinnousu.net/s/?song_id=5165 (puhdasta helinää Telellä)
http://maihinnousu.net/s/?song_id=3163 (mättöä SG:llä)
http://maihinnousu.net/s/?song_id=3165 (Rokettirollia Lespalla)
 
Tuolta sitten loputkin klipit, parin "biisiäkin" seassa - kaikkiin vedetty skebat samaan tyyliin):
http://maihinnousu.net/a/?artist_id=830
 
The Crookmachine Project
Vladi
18.12.2009 18:23:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sikki-six: Jos budjetti yltää 1500 euroon asti, niin Orangen Rockerverb on aikas messevä makuuhuonevaffari. Iteltä löytyy 50-wattinen nuppi ja Orangen takaa suljettu 2x12 kaappi, eikä soundiin oikein parannusta keksi. Soittotilana oma pieni kerrostaloyksiö.
 
Masiinasta lähtee säröt oikeestaan joka lähtöön ja kliinit on todella heleät. Zoom H2:lla nauhotettuja soundiklippejä löytyy vaikka tästä (kaikki soitettu tässä pienessä kopissani, volumet hyvin snadilla):
 
http://maihinnousu.net/s/?song_id=5165 (puhdasta helinää Telellä)
http://maihinnousu.net/s/?song_id=3163 (mättöä SG:llä)
http://maihinnousu.net/s/?song_id=3165 (Rokettirollia Lespalla)
 
Tuolta sitten loputkin klipit, parin "biisiäkin" seassa - kaikkiin vedetty skebat samaan tyyliin):
http://maihinnousu.net/a/?artist_id=830

 
Joo oranki oli kans mitä meinasin suositella! Toimii kaikessa musiikissa, voi soittaa kotona, riittää bändinkin kanssa tarvittaessa ja ennen kaikkea näyttää hienolta! ;)
 
Kyllä se siitä.
jrom
21.12.2009 17:31:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on vähän huono kokemus HT-5 -nupin ja pedaalien yhteensopivuudesta. Muutamat pedaalit syövät signaalin lähes olemattomiin, vaikka eivät olisi edes aktiivisena (pl. true-bypass-polkimet). Tällaisia olivat ainakin BYOC Wah, EHX Little Big Muff, EHX Holy Grail Plus ja Roger Mayer Voodoo Vibe. Taas esim. Bossin SD-1 pelaa ihan hyvin. Yritin laittaa purkkeja eri järjestykseen, eteen, luuppiin, mutta ei vain toiminut. Samat kamppeet toimivat bändivahvistimena käyttämäni Kochin Powertonen kanssa ongelmitta.
 
Olisiko HT-5:ssa matala tuloimpedanssi jolloin pedaalien kuorma alkaa kyykyttämään etusta? Kuulostaa kyllä käsittämättömältä miksi noin olisi.
 
"Raakana" tykkään kyllä vahvistimesta kovasti. Soundi muistuttaa aika tavalla em Kochia vaikka häviää kyllä sille headroomissa ja muutenkin laadussa, noin mutulla arvioiden. Särökanava myös kohisee enemmän, vaikka ei makuuhuonevolumeilla häiritsevästi.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «