Aihe: 1Spot kapasiteetti
1 2 3 4
Janne19691
18.12.2009 08:12:43

jra: Se mikä jlummaan panoksessa tähän ketjuun tökki eniten, oli sitten löysin rantein tai ei, että vaati jotain mitä ei itsekään ole esittänyt, ei tässä eikä muuallakaan, ja nosti muutamassa lauseessa itsensä muun porukan tai keskusteluforumin yläpuolelle, se ei koskaan ole hedelmällinen lähtökohta kommunikaatiolle.

Kyllä kait tässä oli omalta osalta kaikki, ellei sitten juku vetäise sitä tutkimusraporttiaan esiin.

Mä olisin vaatinut itseltäni perusteluja jos olisin jotain väittänyt. Ainoa "väitteeni" tässä oli että 'perustelkaa käytännön kokemuksin asianne.'

Itse yritän näin toimia (perustella väitteeni). Jos en ole näin jossain tehnyt, siitä saa huomauttaa.

Motiivini tässä ketjussa oli se että liian paljon puhutaan/kirjoitetaan lämpimikseen kaikenlaista eikä perustella, halusin tämä epäkohdan tuoda ilmi. Ilmeisesti se tökki joten pahoittelut siitä.
Rule #1: There are no rules.
Vladi
18.12.2009 09:29:31
qal: Kummallista vääntöä ja inttämistä. Ketjun aloittajahan kyseli vaan että montaako spedua 1spotilla kukin on syöttänyt.

Welcome to m.net. Toivottavasti porukka rentoutuu jouluna niin ehkä keskustelun tasokin kääntyis taas nousuun sen jälkeen.
Kyllä se siitä.
charvette
18.12.2009 09:53:50
Tämähän täällä onkin hauskaa kun keskustelu itseohjautuu ties minne.
Sain toki suuntaa antavia vastauksia kysymykseeni. Lähinnä arvoin, että pitäisikö tuo Biyangin pedal power pistää tilaukseen kun tuo 1spot löytyy jo laudasta.

qal: Kummallista vääntöä ja inttämistä. Ketjun aloittajahan kyseli vaan että montaako spedua 1spotilla kukin on syöttänyt.
PekKampela
18.12.2009 17:27:05

Zeeboo: Eihän se, että poweri pystyy tuottamaan jonkin virran nimellisjännitteellä meinaa sitä, että sitä kaikkea tarvitaan.

Joo, ei suinkaan. Tuo nyt vaan oli tuommoinen heitto. Ymmärrät varmaan. ;)

Moni vaan tuntuu valitsevan kyseisen, kokemuksieni mukaan ongelmalliseksi muodostuvan virtalähteen nimenomaan sen virransyöttökapasiteetin perusteella vaikka ei tarvitsisikaan niin suurta määrää poweria.

Toisaalta moni tuntuu pärjäävän sen kanssa isommillakin pedaalimäärillä ilman suurempia ongelmia eli ei vaaka taida kallistua kumpaankaan suuntaan. Tai sit jengin korvat ei enää erota niitä korkeita, hyvin ärsyttäviä ininöitä. ;)
Torvi.
jra
18.12.2009 20:22:52 (muokattu 18.12.2009 20:26:47)
jlummaa:
Motiivini tässä ketjussa oli se että liian paljon puhutaan/kirjoitetaan lämpimikseen kaikenlaista eikä perustella, halusin tämä epäkohdan tuoda ilmi. Ilmeisesti se tökki joten pahoittelut siitä.

Oon samaa mieltä siinä, että jos aletaan väittämään jotain, pitää olla pohjalla vähintään omia kokemuksia, ja jos niitä on vähän sen on hyvä tulla esille. Eli ei niin että sanotaan että X-brändin virtalähde pesee kaikki 6-0 hintaluokassaan ja vähän muutkin, vaikka vehje olisi se ensimmäinen tai toinen omistettu. Vaan että reilusti sanotaan jos kokemusta on vain muutamasta vertailukohdasta. Samalla on hyvä tulla esiin se minkälaisessa setupista ne hyvät tai huonot kokemukset ovat ja millaisessa ympäristössä. Lukijan vastuulle jää sitten tehdä riittävätkö tiedot/perustelut ja vaikuttaako vehje itselle sopivalta.

En lähtis rajoittamaan keskustelua niin, että vain ne joilla on kokemusta isosta kasasta laitteita ja keikkapaikoilta ympäri Suomen, saavat kertoa mielipiteensä soittopeleistään. Pitää vaan reilusti sanoa jos kokemus on vähäistä.

PekKampela:
Tai sit jengin korvat ei enää erota niitä korkeita, hyvin ärsyttäviä ininöitä. ;)

Jos tulee tuo 1Spot hankittua, niin varmasti tulen ainakin itse tänne kertomaan jos jotain ylimääräistä pörinää, sirinää, suhinaa tai vinkunaa se päästää läpi tai itse aiheuttaa. Putkivahvareiden ja sinkkumikkein hurinaa lukuunottamatta olen itsekin allerginen kaikelle muulle ylimääräiselle mitä laitteista kuuluu. Ainakin vielä korvat on sellaisessa kunnossa, että varmasti bongaan jos jotain mätää vehkeessä on.
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
HTMono
18.12.2009 20:37:26
PekKampela:
Tai sit jengin korvat ei enää erota niitä korkeita, hyvin ärsyttäviä ininöitä. ;)

Mulla on muuten inissy tasan yksi lainapedaali 1spotin kanssa. Joku oudon merkkinen OD jota lainailin studiolla. Muuten se +20 pedaalia mitä on tullu käytettyä niin on ollut häiriöttömiä. Useampi delaykin on ongelmitta kiinni vaikka niiden kanssa ilmeisesti ollu porukalla häikkää.
If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to sort it out for themselves.
Zeeboo
18.12.2009 22:06:15 (muokattu 18.12.2009 22:07:33)
PekKampela: ... Ymmärrät varmaan. ;)

Toki, mutta pakkohan se oli =)

Tämä on se hakkuripowereiden huono puoli. Siis se, jos hakkuritaajuus on kuuloalueella & jos sitä ei ole suodatettu kunnolla.Jostain syystähän putkikoneissa juuri käytetä hakkureita, vaan iso teho rakennetaan isolla raudalla.
"Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta."
Kiinankeisari
19.12.2009 11:25:48
mulla on kans 1spot toiminu ihan hyvin, en nyt muista että mitään karmivaa mölyä olis koskaan aiheuttanut (useammalla reeniksellä ja keikkapaikalla oon tuota kuitenkin käyttänyt, monta vuotta jo ollut mulla). jännää on tosin se että kaverin paljon uudempi 1spot aiheutti samalla pedaalikattauksella korvin kuultavia ufoääniä (pedaalit, piuhat ja virranjako samat, vain virtalähde vaihdettiin). olisko tämä nyt esimerkki siitä että vintage tosissaan on parempaa :)
My pedal concept is a pedal that will only produce out of tune pentatonic blues bends. The input will be stamped "Strat here" and the other side will say "Connect to Tubescreamer".
Rämppy
20.12.2009 12:26:55
Kiinankeisari: jännää on tosin se että kaverin paljon uudempi 1spot aiheutti samalla pedaalikattauksella korvin kuultavia ufoääniä (pedaalit, piuhat ja virranjako samat, vain virtalähde vaihdettiin). olisko tämä nyt esimerkki siitä että vintage tosissaan on parempaa :)
Villi veikkaukseni on, että Visual Sound tekee sopimuksen aina tietyksi ajaksi jonkun kiinantehtaan kanssa, ja kilpailuttaa ne aina sopimuskauden lopulla. Eli on ihan mahdollista, että muutaman vuoden ikäiset 1spotit on eri tehtaan valmistamia kuin nykyiset. Kiinassahan on näitä sopimusvalmistaja-elektroniikkatehtaita pilvin pimein. Siksi eri aikakausien tuotteissa voi olla laatueroja, vaikka tilaajan määrittämät speksit olisivatkin koko ajan pysyneet samoina.
En sitten malttanut olla sanomatta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)