Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Carl Roa
1
Vladi
17.12.2009 19:17:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hello!
 
Törmäsinpä juutuubissä tämmöiseen tyyppiin kuin Carl Roa. Ilmeisesti Elf-nimisen bändin kitaristi. Mikä herrassa miellytti on soundi ja soiton mielenkiintoisuus. Vaikka teknisesti soitto ei olekkaan häkellyttävää niin melodisesti se on kiinnostavaa ja pitkätkin soolojutut jaksaa kuunnella läpi mielenkiinnolla. Onko muille tuttu tämä jamppa?
 
http://www.youtube.com/watch?v=YTcDPEmaYjc&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=XeeK_lD5x_A&feature=related
 
Kyllä se siitä.
vox10
17.12.2009 21:56:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Hello!
 
Törmäsinpä juutuubissä tämmöiseen tyyppiin kuin Carl Roa. Ilmeisesti Elf-nimisen bändin kitaristi. Mikä herrassa miellytti on soundi ja soiton mielenkiintoisuus. Vaikka teknisesti soitto ei olekkaan häkellyttävää niin melodisesti se on kiinnostavaa ja pitkätkin soolojutut jaksaa kuunnella läpi mielenkiinnolla. Onko muille tuttu tämä jamppa?
 
http://www.youtube.com/watch?v=YTcDPEmaYjc&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=XeeK_lD5x_A&feature=related
 
Joo , tosi paska tekniikka. Ei jaksa kuunnella kun se ei OSAA sahaa asteikko motiffia ylös alas riittävän nopeesti.
 
Jucciz
17.12.2009 23:34:05 (muokattu 17.12.2009 23:34:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Carl Roa ei oo tuttu, mutta Elf:istä tuli mieleen, että eikös Blackmorekin soittanut sen nimisessä bändissä? Tuli heti mieleen biisi nimeltä "Never More" ja se on kyllä todella hieno.
 
Ylipäätään Purple/Elf/Rainbow/yms.-sukupuu on kyllä aika iso osa post-Beatles-rockmusiikin historiaa. :)
 
BigPapa
17.12.2009 23:37:26 (muokattu 17.12.2009 23:37:46)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Carl Roa ei oo tuttu, mutta Elf:istä tuli mieleen, että eikös Blackmorekin soittanut sen nimisessä bändissä? Tuli heti mieleen biisi nimeltä "Never More" ja se on kyllä todella hieno.
 
Ylipäätään Purple/Elf/Rainbow/yms.-sukupuu on kyllä aika iso osa post-Beatles-rockmusiikin historiaa. :)

 
Mahtokohan soittaa, Elffihän lämmitteli Purplea keikoilla ja Dio laulo siinä, siis Elffissä.
 
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
Jucciz
17.12.2009 23:58:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BigPapa: Mahtokohan soittaa, Elffihän lämmitteli Purplea keikoilla ja Dio laulo siinä, siis Elffissä.
 
Eiku joo, eipäs ollukaan. Wikipedia auttoi. David Feinstein oli kitaristin nimi ainakin tuolla levyllä, jossa kappale Never More on. Dio lauloi kyllä.
 
Vladi
18.12.2009 00:35:33 (muokattu 18.12.2009 00:39:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vox10:
Joo , tosi paska tekniikka. Ei jaksa kuunnella kun se ei OSAA sahaa asteikko motiffia ylös alas riittävän nopeesti.

 
Joo, just tätähän mä tarkoitinkin. Mee vaikka pihalle leikkimään ja tuu sitten takasin kun on jotain järkevää sanottavaa. (mulle on ihan sama minkä ikänen oot, mutta lapsen käytöstä moinen. Voitais ees yks palsta pitää tyhjänä näistä)
 
Kyllä se siitä.
Vladi
18.12.2009 00:37:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No mitäs meidän vintage-soittajat(sori, oli pakko) tykkää sit tästä, nyt kun bändin nimeä on puitu? Vielä ku vähän lisää selaa juutuubia, niin Carl Roalta löytyy todella monipuolista kamaa progemetallista jazztouhuihin. Vois varmaan levynkin joskus hankkia tutustumismielessä.
 
Kyllä se siitä.
John Titor
18.12.2009 01:56:57 (muokattu 18.12.2009 01:58:08)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ton jäbän bändi on Magic Elf, suht selkeesti se ilmaistaan tuon videon infossa :D Onkohan tossa bändissä painoraja? Kaikki soittajat näyttävät ainakin olleen ruoka-aikaan kotosalla :)
 
Hyvinhän tuo jäbä soittaa, ei valittamista.
 
Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti.
vox10
18.12.2009 09:34:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Joo, just tätähän mä tarkoitinkin. Mee vaikka pihalle leikkimään ja tuu sitten takasin kun on jotain järkevää sanottavaa. (mulle on ihan sama minkä ikänen oot, mutta lapsen käytöstä moinen. Voitais ees yks palsta pitää tyhjänä näistä)
 
No, voisitko nyt sitten täsmentää mikä tuossa tekniikassa ei nyt sitten ole niin ihmeellistä? Miten sen pitäisi teknisesti soittaa et se olisi sinun mittapuulla "ihmeellistä"
 
Vladi
18.12.2009 09:43:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vox10: No, voisitko nyt sitten täsmentää mikä tuossa tekniikassa ei nyt sitten ole niin ihmeellistä? Miten sen pitäisi teknisesti soittaa et se olisi sinun mittapuulla "ihmeellistä"
 
Tarkoitin lähinnä sitä, että Carl Roa ei tee teknisesti mitään sävähdyttävää, toisin kuin vaikka Guthrie Govan. Samoin Roa:n plekutekniikassa on jotain kummalisen näköistä, taitaa pikata kyynärvarrella aika paljon.
 
Silti Roa soittaa todella hyvin ja taitavasti, en minä noita sen juttuja osaa todellakaan. Mun mielestä oikeastaan todella piristävää löytää teknisesti pätevä soittaja, jolle se teknisyys ei ole se juttu, vaan keskittyy itse musiikkiin ja melodioihin.
 
Näin. Tätä hain aloitusviestissä, mutta ilmeisesti olisin voinut tuon sanajärjestyksen valita paremmin ettei tuu epäselvyyksiä.
 
Peace! :)
 
Kyllä se siitä.
vox10
18.12.2009 09:53:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Tarkoitin lähinnä sitä, että Carl Roa ei tee teknisesti mitään sävähdyttävää, toisin kuin vaikka Guthrie Govan. Samoin Roa:n plekutekniikassa on jotain kummalisen näköistä, taitaa pikata kyynärvarrella aika paljon.
 
Silti Roa soittaa todella hyvin ja taitavasti, en minä noita sen juttuja osaa todellakaan. Mun mielestä oikeastaan todella piristävää löytää teknisesti pätevä soittaja, jolle se teknisyys ei ole se juttu, vaan keskittyy itse musiikkiin ja melodioihin.
 
Näin. Tätä hain aloitusviestissä, mutta ilmeisesti olisin voinut tuon sanajärjestyksen valita paremmin ettei tuu epäselvyyksiä.
 
Peace! :)

 
Sitä minäkin :) Hyvän kuulosta soittoa tuo oli kyllä.
 
BTW..Esim. Methenyllä on todella outo plekutekniikka kuten kaikki varmaan tiedätte mutta teknisesti ja musikaalisesti soitto ei kauheasti enään voi siitä parantua.
 
Vladi
18.12.2009 10:16:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lisää aika maukasta soittoa. On kyllä siisti toi soundi, pakko sanoa.
 
http://www.youtube.com/watch?v=oG5i … DYp2fU&feature=rec-fresh+div-r-8-HM
 
Kyllä se siitä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «