wardog 14.12.2009 21:49:51 (muokattu 14.12.2009 21:52:14) | |
---|
Mulla ei ole koskaan kestäny yli viikkoa. =) Veikkaan perjantaita. |
gulfstream650 15.12.2009 07:46:25 | |
---|
Jos keikkailee kovasti ja kuskaa settiä autossa, niin 20". Ja jos mikitetään, niin kuin hyvin usein tulee tehtyä, tiskin kautta iskun saa napsahtamaan, tömähtämään tai dudum-tyylisesti soimaan. On mulla yksi järkkykokoinen Slingerlandin settikin, jossa on 26" basari. Se ei vaan meinaa mahtua minnekään. Svengaa kuin saksanhirvi. |
PjP 17.12.2009 19:09:19 | |
---|
PjP: Viikko meni Thomannilla saada basari varastoon ja vihdoin tänään lähti tulemaan kohti Suomea ja Tamperetta. Kertokaapas te Thomannilta paljon tilanneet, että minä päivänä saan basarin hyppysiini? Tänään on basari tullut Suomeen, mutta ei se taida huomenna olla vielä haettavissa... Eli kyllä se ensi viikon puolelle menee. Sopivasti joululahjaksi. :D 17.12.2009, klo 11:56 Lähetys on lajiteltu 01010 ITELLAN LOGISTIIKKAKESKUS 17.12.2009, klo 11:51 Lähetys saapunut maahan 01010 ITELLAN LOGISTIIKKAKESKUS Make it Funky! |
Morooon! En viitsinyt lukea keskustelua alusta, joten heitän kommenttini kylmiltään perään ;) Minulla on ollut erikokoisia basareita, pienin, joka oli käytössä, oli 20 tuumainen. Oikein kiva pikkukaveri, jonka kanssa pystyi vetämään todella kevyesti ja napakasti. Mutta 24 tuumainen opettaa. Omistan PDP 805-setin, jossa kyseinen basari. Aluksi ajattelin, että olenko ihan kihahtanut, mutta yllättävän hyvin soitto on isollakin setillä onnistunut. Roudaus.. niin... onhan se työlästä, mutta soittomukavuutta pitää olla! / Pappa Ammattilaisen ja harrastelijan erottaa ainoastaan tilipussista |
Bjarska 21.12.2009 14:07:36 | |
---|
Roudaus.. niin... onhan se työlästä, mutta soittomukavuutta pitää olla! --> olen samaa mieltä... mul on 22" basari ja se on iha hyvä. 20" vois kyl ehkä helpottaa asetteluu, mut ainaki mä on pärjänny iha hyvin sillä 22" basarilla. Oon mä sitä keikoille roudannu muutaman kerran ja kyl se autoon iha hyvin menee... sehän johtuu myös soittajan pituudesta! =) |
ferodoz 24.12.2009 00:07:57 | |
---|
Kyllä soittomukavuuden takia välillä pitää roudatessa hikoillakkin. Ja tuo asetteluhomma, kaikkeen tottuu paitsi jääpuikkoon perseessä. Jos pitää tomeja basarin päällä, niin ne luonnollisesti nousee jos vaihtaa 20" --> 22" basariin. Sitten voi nostaa virveliä, lattiatomppaa ja tuoliakin, jos on tarvis. Tai pelkästään totutella soittamaan tomeja erilailla. itsellä ei asetteluun vaikuta millään tavalla edes vaihto 20"--> 24" basariin. 26" basarilla joutuis rideä nostamaan jonku sentin, mikä nyt ei vielä maailmaa kaada. :) Eihän se oo mun vika ettei joillain oo rytmi veres. Näiden körttiläisten kulttuuriinhan kuuluu vain palli, haitari ja äijjä. - Remu |
Cimble 28.12.2009 14:07:15 | |
---|
Mulla on aina ollu 22", paitsi joskus 90-luvulla oli yhdessä Tama Crestar-setissä 24". Kyllä muuten jysähti ja sopi hyvin suoraan ja jytäkkään rokkiin, siitä saundista tuli aina mieleen Bonham. Mutta käytännöllisyyssyistä 22" tuntuu itselleni kokonaisuudeltaan parhaimmalta ratkaisulta, ei ole liian isokaan eikä modernit mallit paina juuri mitään. Aina välillä kun joutuu soittamaan tai kopaisemaan 20" bd-setillä, niin lähes aina huomaa eron bottnessa ja voimassa. Vaikka riippuuhan se paljon soittajasta, tilasta, kalvoista, vireestä ja pedaalista nuijineen. Ja ei tarkoitus ole saada mahdollisimman kovaa ääntä, mut yleensä minusta 22" sopii rokkihommiin hyvin, kun haetaan biittiin tukevuutta. Bassarin päällä olevat tomitkaan ei pitäisi nousta liian korkealle, mitä ne saattaa olla jo 24":n kans. Riippuu tietysti taas rumpalin istumakorkeudesta, kropasta sekä tomien syyvyydestä. Visuaalisestikin 22" on mukavan näköinen. Tietysti monelle ei ole sellaisella merkitystä, mutta sitten taas ollaan helsketin tarkkoja muuten pönttöjen pintaviimeistelyn yms. visuaalisuuden suhteen... |