Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Rumpalit, käykää katsomassa!!
1 2 3 4 5 6 7
SAARIRUMMUT
17.12.2009 20:44:42
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käsintehtyjä rumpuja!
 
Osoitteessa:
 
http://www.saarirummut.fi/index.html
 
kincy
17.12.2009 20:52:19 (muokattu 17.12.2009 21:01:47)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SAARIRUMMUT: Käsintehtyjä rumpuja!
 
Osoitteessa:
 
http://www.saarirummut.fi/index.html

 
Vähän lisää infoa sivuille kiitos!
 
E. Tosiaan, kerros tarkemmin näistä. Miten lugit ovat kiinni rungossa? Ei näyttäisi olevan noiden kuvien mukaan ruuvien kantojakaan sisäpuolella. Tosin kuvat on huonoja.
 
Kailis
17.12.2009 20:53:57 (muokattu 17.12.2009 20:58:15)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvin mielenkiintoista. Teetkö itse kaikki puuosat? Kritisoin hieman lugien ulkonäköä, joka ainakin noin vaaleana korostaa niiden saunankahvamaisuutta. Tummempana tai jotenkin liukuvärittämällä saisi ehkä tämän ilmiön lievemmäksi.
Mitenköhän täällä suhtaudutaan ilmaiseen mainostamiseen? Kaikella kunnioituksella suomalaista käsityötä kohtaan. Sitten vaan settiä kaikkiin mahdollisiin esittelytilaisuuksiin. Onnea!
 
EDIT
 
Huomasin ettei bassorummu(i)ssa ole jalkoja. Mitäs?
 
lare21
17.12.2009 21:12:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs tällänen setti suunnilleen maksaa ??? Vaikkapa BD22 tomit: 10,12,14,16?
 
Soitetaan tai ei soiteta, mutta ei rampata!
Rumpukapulat
17.12.2009 21:13:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Huomasin ettei bassorummu(i)ssa ole jalkoja. Mitäs?
 
Näyttäs olevan joku tuki tuossa basarin edessä. Onko toisella puolella samanlainen ja jos on, miten pedalin kiinnitys?
 
Lugeista olen samaa mieltä, et vähän väriä niihinkin. Ei toimi hirveän hyvin tuollaisena, saunamaisuus oli hyvä sana.
 
isoaarne
17.12.2009 21:34:01 (muokattu 17.12.2009 21:35:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä myös toivoisin parempia ja yksityiskohtaisempia kuvia, sekä tarinaa/teksiä esim. tomikiinnityksistä, lattiatomien jalkojen kiinnityksistä, minkälaiset vastakierteet on lugeissa, miksi bassorummussa ei ole jalkoja? Hieman tarinaa sivuille millä periaateella on lähdetty liikkeelle, kiitos!
 
http://www.youtube.com/watch?v=cW0RIbQwOfI&fmt=18
Velli
17.12.2009 21:38:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lugit näyttävät ihan puisilta. Olisiko niin, että ne on liimattu runkoihin. Myös tomimuhvin ja rungon välissä näyttäisi olevan puupala. Tarkoituksena on ilmeisesti ollut tehdä niin puiseva rumpusetti kuin mahdollista :). Basari kyllä kaipaisi mun mielestä ehdottomasti jalkoja vaikka ne metallia runkoon lisäisivätkin.
 
markkuliini
17.12.2009 21:41:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Velli: . Basari kyllä kaipaisi mun mielestä ehdottomasti jalkoja vaikka ne metallia runkoon lisäisivätkin.
 
Joo, toi bassarin jalattomuss on aika hassua.
 
Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem.
Kailis
17.12.2009 21:50:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Velli: Lugit näyttävät ihan puisilta. Olisiko niin, että ne on liimattu runkoihin. Myös tomimuhvin ja rungon välissä näyttäisi olevan puupala. Tarkoituksena on ilmeisesti ollut tehdä niin puiseva rumpusetti kuin mahdollista :). Basari kyllä kaipaisi mun mielestä ehdottomasti jalkoja vaikka ne metallia runkoon lisäisivätkin.
 
Kyllä puusta saisi ihan hienot ja toimivat jalat. Pikkasen suunnittelua vaatis. Muutekseen ainakin Slingerlandilla oli II maailmansodan aikana rumpuja joissa oli mm. puiset lugit ja koneisto. Hienoja.
 
http://www.billyrhythm.com/drums/snares/big/rollingbomber.jpg
http://s227.photobucket.com/albums/ … YPIX/1940s%20SLINGERLAND%20BOMBERS/
Seuraavassa on muutamakin sota-ajan setti. Metallin säännöstely nääs nääs.
http://images.google.fi/imgres?imgu … %26sa%3DG&ei=s4kqS8jOHsqu-gb4lKmKBg
 
Kailis
17.12.2009 21:53:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Joo, toi bassarin jalattomuss on aika hassua.
 
Mulle sopis hyvin; olenhan rumpali jota vaivaa kädettömyss. =D
 
Jupi57
17.12.2009 22:52:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Mulle sopis hyvin; olenhan rumpali jota vaivaa kädettömyss. =D
 
Koska yritys on olemassa, niin huomennahan tuo seleviää...
 
Ei jatkoon...
Groovi
17.12.2009 22:58:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ulkonäköön kannattaa panostaa, vaikka rummut sinänsä olisivatkin hyviä. Ei soittimen tarvitse ain olla kaunein mitä markkinoilta löytyy, mutta veikkaan että monen osalta tuo yleisilme jarruttaa kaupantekoa.
 
Yleisimmin väitellään yksityiskohdista, ja sivutetaan samalla kokonaisuus.
Kumu-Pekka
18.12.2009 10:19:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SAARIRUMMUT: Käsintehtyjä rumpuja!
 
Osoitteessa:
 
http://www.saarirummut.fi/index.html

 
Käskystä! Hyvä meininki, puulugisissa rummuissa on aina ollut jotain hellyttävää. 80-luvulla tein täsmälleen samalla lugimallilla pari settiä, viritysruuvien vastakappaleina oli tavalliset huonekaluruuvien osat ja ruuvit olivat kuusiokolomallia.
 
Sivuille kannattaa laittaa lisää infoa, aiheesta olisi varmasti paljonkin kerrottavaa. Millaiset ovat itse rungot ja mitä kokoja on saatavilla...
 
Bassarihan ei välttämättä vaadi erillisiä jalkoja, maailmalta löytyy esimerkkejä tuolla tavalla toteutetuista rummuista ja periaate kyllä toimii.
 
MTM
18.12.2009 12:06:34 (muokattu 18.12.2009 12:08:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tiedän miehen ja olen kuullut hänen rumpalointiaan. Siltä pohjalta uskon että rumpujen anatomia ja sielunelämä ovat kyllä tuttuja. Haasteena on vakuuttaa konservatiiviset muusikot tällaisten erikoisempien ratkaisujen kilpailukyvystä ja sitä kautta ylittää hankintakynnys. Paljon riippuu hinnoittelusta ja kyvystä vastata asiakkaan yksilöllisiin mielitekoihin ja tarpeisiin. Pitäisi varmaan saada joku tunnettu nimi endorsaamaan tuotetta, sitä kautta kiinnostus näihin voisi herätä laajemmin. Sivuilla voisi tosiaan olla enemmän infoa. Vaikka kuvia valmistuvaiheista, ääninäytettä jne...
 
EDIT: Jos vanteet ovat lugeissa kiinni tavallisilla puuruuveilla (ovatko?), montako kalvojenvaihtoa kestää, ennenkuin lugien kierteet ovat sökönä?
 
Kailis
18.12.2009 12:27:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EDIT: Jos vanteet ovat lugeissa kiinni tavallisilla puuruuveilla (ovatko?), montako kalvojenvaihtoa kestää, ennenkuin lugien kierteet ovat sökönä?
 
Ei ole, älä pelkää. Eiköhän noissa ole metalliset insertit sisällä missä on kierteet.
Ja se ulkonäkö. Joillekin nappuloille voi myydä mielikuvilla vaikka mitä, mutta mä en saunakahvallista settiä ostais vaikka mannekiinina ois kuka.
 
Simbe
18.12.2009 13:33:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiinnostaisi nähdä, millainen on basarin lyöntipuolen vanne. Mihin pedaali kiinnittyy? Jos homma on ratkaistu järkevästi, seuraa toinen kysymys: Paljonko maksaa tuollaiset bassarivanteet erikseen? Vaikka 22"
 
Onko sinulla Yamaha rummut? Käy täällä.
MTM
18.12.2009 14:23:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sinänsähän tämä on juuri sitä mitä meidän Suomessa pitäisi tehdä: käyttää uusiutuvia luonnovarojamme ja jalostaa niistä osaamisellamme kilpailukykyistä tavaraa.
 
Jupi57
18.12.2009 14:24:09 (muokattu 18.12.2009 14:27:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jupi57: Koska yritys on olemassa, niin huomennahan tuo seleviää...
 
Yrittäjällä on oma filosofiansa rummuista ja toteuttaa sitä.
Esim. basari pysyy asennossa kuvassa näkyvän "hahlon" (resokalvo) avulla.
Koivusta tekee... ja aikoo kuulemma tännekin tarkempaa infoa laittaa, koska
mielenkiintoa tuntuu olevan...
 
Menestystä uudelle innovaatioille ...
 
Ei jatkoon...
Lucky 7
18.12.2009 14:43:08 (muokattu 18.12.2009 14:48:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onpa hauskan näköiset!
Ei mua ainakaan vaivaa yhtään noi puiset lugit. Ovat varmaan maksimaalisen kestävyyden ja jäykkyyden varmistamiseksi reilun kokoiset. Eikä jää kenellekään epäselväksi mikä on homman nimi.
Kerrassaan upeeta että joku uskaltaa tehdä just sitä, minkä oikeeksi kokee.
Enkä näkis tossa jalattomuudessakaan ongelmaa, koska tomit ei ole kiinni pasarin päällä.
 
www.whitneydrums.com osoitteessa on toisenlainen versio aiheesta.
 
Se mitä ei muista, ei pidäkään muistaa.
Bobana
18.12.2009 15:33:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veikeät ovat kyllä. The Flinstones.
 
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «