krautio 16.12.2009 20:09:47 | |
---|
On kieltämättä upea setti. Voisin lähteä jopa katsomaan Axl and the boys- orkesteria. Uskon, että hienoja keikkoja soittavat, kunhan muistaa jättää mielestä perinteisen Gunnari-mielikuvan. Axl on joka tapauksessa menestynyt mielestäni parhaiten sooloartistina alkuperäisistä gunnari-muusikoista. "I would step on anyone who fucked around with my band - personally. I would never send in a heavy, I'd deal with it myself, just as I would go to any lengths to get the band the money they were due" - Peter Grant, The Man Who Led Zeppelin, page 96. |
Stradlin 16.12.2009 20:21:59 | |
---|
krautio: Axl on joka tapauksessa menestynyt mielestäni parhaiten sooloartistina alkuperäisistä gunnari-muusikoista. Niin no miten sen nyt ottaa, Axlilla yksi julkaistu levy ja sekin kuitenkin GNR-nimellä. Itse sanoisin että Slash on nimenomaan soolona menestynyt parhaiten, sen verran on ihan omalla nimellä kertynyt kaikenlaisia levytyksiä ja muuta yhteistyötä muiden isojen nimien kanssa. Tuotteliain on tainnut olla Stradlin, mutta kaupallinen menestys ei varmasti yllä lähellekään Axlin tai Slashin lukuja. Toisaalta Izzy ei taida sellaisia tavoitellakaan. "He's probably one of those people who thinks Elvis is dead." - Mulder |
Tande 16.12.2009 20:32:30 | |
---|
Stradlin:Tuotteliain on tainnut olla Stradlin, mutta kaupallinen menestys ei varmasti yllä lähellekään Axlin tai Slashin lukuja. Toisaalta Izzy ei taida sellaisia tavoitellakaan. Monet Slashin myöhemmistä "jutuista" kiinnostuneet eivät välttämättä tiedä koko Izzyn olemassaoloa.. :( In Rock. |
Jyrken 16.12.2009 21:10:31 | |
---|
Ainakin mitä Izzyä oon vähän kuunnellu niin mainiolta bluesrockilta vaikuttaa. Hänellä on siihen touhuun myös sopiva lauluääni. if you mostly play metallica get kirk hammets signature dunlop wahh pedal |
krautio 17.12.2009 07:41:15 (muokattu 17.12.2009 07:41:37) | |
---|
Olin epätarkka sanoissani. Tarkoitin, että Axl on menestynyt musiikillisesti parhaiten tästä porukasta, sillä sen verran väkevä oli tämä Gunnareiden uusin levy. Ei hän mikään kovin tuottelias ole ollut muihin verrattuna. Mutta Slashin ja toisten soittajien soololevyt ovat minulla jääneet kyllä kovin nopeasti hyllyyn tai Spotifyyn pölyttymään.
Stradlin: Niin no miten sen nyt ottaa, Axlilla yksi julkaistu levy ja sekin kuitenkin GNR-nimellä. Itse sanoisin että Slash on nimenomaan soolona menestynyt parhaiten, sen verran on ihan omalla nimellä kertynyt kaikenlaisia levytyksiä ja muuta yhteistyötä muiden isojen nimien kanssa. Tuotteliain on tainnut olla Stradlin, mutta kaupallinen menestys ei varmasti yllä lähellekään Axlin tai Slashin lukuja. Toisaalta Izzy ei taida sellaisia tavoitellakaan. "I would step on anyone who fucked around with my band - personally. I would never send in a heavy, I'd deal with it myself, just as I would go to any lengths to get the band the money they were due" - Peter Grant, The Man Who Led Zeppelin, page 96. |
maelstorm 17.12.2009 08:13:30 | |
---|
Stradlin: Niin no miten sen nyt ottaa, Axlilla yksi julkaistu levy ja sekin kuitenkin GNR-nimellä. Itse sanoisin että Slash on nimenomaan soolona menestynyt parhaiten, sen verran on ihan omalla nimellä kertynyt kaikenlaisia levytyksiä ja muuta yhteistyötä muiden isojen nimien kanssa. Tuotteliain on tainnut olla Stradlin, mutta kaupallinen menestys ei varmasti yllä lähellekään Axlin tai Slashin lukuja. Toisaalta Izzy ei taida sellaisia tavoitellakaan. mies on kuitenkin ajautunut jo levyttämään räppiversioita nuoruutensa hiteistä. muutenkin nää slääsin suuret levytykset ovat toinen toistaan paskempia. mä sanoisin että se jos joku on selvä merkki uran epäonnistumisesta. plus tietty tuon hienon superstarabändin lehmän häntä -ura. slääsi oli hyvä maskotti muuten hyvälle bändille, ei muuta. Siivet. |
käsi 17.12.2009 11:31:45 | |
---|
krautio: On kieltämättä upea setti. Voisin lähteä jopa katsomaan Axl and the boys- orkesteria. Uskon, että hienoja keikkoja soittavat, kunhan muistaa jättää mielestä perinteisen Gunnari-mielikuvan. Axl on joka tapauksessa menestynyt mielestäni parhaiten sooloartistina alkuperäisistä gunnari-muusikoista. Nyt on pakko älähtää. EIkä tämä ole edes mielipide, mutta Axl on se joka ei ole saanut mitään aikaiseksi. Slashi on ollut velvet revolverissa muutaman muun kanssa, pari levyä ja rundeja maailmalla on jo pelkästään enemmän mitä axl on saanut aikaiseksi. Läsän vierailut muiden levyillä ja soolo matskunsa mukaan luettuna on jo aika mukava määrä tuotantoa siihen verattuna että axl sai yhden levyn tehtyä. Duffilla on parikin kokoonpanoa ollut velvet revolverin lisäksi joilla on levyttänyt ja rundannu. tsekkaas izzy stradlinin kama, ehkä eniten levyjä tehnyt gunnareista lähdettyään. ei ehkä myyntilistoilla ole keikkunut kuin eka juju hounds levy. jopa steven adler on mun mielestä saanut about yhtä paljon aikaiseksi kuin axl. steven ei toki saanu levyä, mutta on pystynyt keikkailemaan bändillään vaikka on jo fyysisesti jo aika helvetin huonossa kunnossa. treenaaminen on turhaa, katotaan sitten iltamissa |
Tigerstedt 17.12.2009 12:40:48 | |
---|
käsi: Nyt on pakko älähtää. EIkä tämä ole edes mielipide, mutta Axl on se joka ei ole saanut mitään aikaiseksi. Slashi on ollut velvet revolverissa muutaman muun kanssa, pari levyä ja rundeja maailmalla on jo pelkästään enemmän mitä axl on saanut aikaiseksi. Läsän vierailut muiden levyillä ja soolo matskunsa mukaan luettuna on jo aika mukava määrä tuotantoa siihen verattuna että axl sai yhden levyn tehtyä. Duffilla on parikin kokoonpanoa ollut velvet revolverin lisäksi joilla on levyttänyt ja rundannu. tsekkaas izzy stradlinin kama, ehkä eniten levyjä tehnyt gunnareista lähdettyään. ei ehkä myyntilistoilla ole keikkunut kuin eka juju hounds levy. jopa steven adler on mun mielestä saanut about yhtä paljon aikaiseksi kuin axl. steven ei toki saanu levyä, mutta on pystynyt keikkailemaan bändillään vaikka on jo fyysisesti jo aika helvetin huonossa kunnossa. Tottahan tuo on mitä kirjoitat, mutta minun mielestäni määrä ei korvaa laatua. Kyllä, Slash & Co. ovat tuottaneet huomattavasti paljon enemmän matskua, mutta suurin osa on ollut sellaista joka ei säväytä. En tarkoita tällä missään nimessä huonoa, mutta sellaista "ihan ok" kamaa. Esim. Velvet Revolver kaikkine ex-GNR miehineen oli paperilla ihan huippu, mutta mielestäni musa ei vastannut odotuksia. Chinese Democracyn julkaisu tosiaan kesti luvattoman pitkään, mutta lopputuotteelta löytyy kuitenkin kovempia biisejä, kuin miltään VR lätyltä. Eihän Chinese Democracy yllä millekään klassikkotasolle, mutta hyvä levy se kaikesta huolimatta on. Together we stand, divided we fall. |
krautio 17.12.2009 12:51:32 | |
---|
Tarkoitin alunperin sitä, että Axl on musiikillisesti menestynyt parhaiten. Gunnareiden viimesin levy pesee kaikkien muiden soittajien soolomateriaalit mennen tullen. Levyllä on paljon hyviä biisejä kautta linjan. Ei tietenkään pääse alkuperäisten guns-levyjen tasolle, mutta silti pidän sitä yhtenä parhaimmista 2000-luvun rocklevyistä. Velvet Revolver teki enemmän musaa ja kovasti keikkoja, mutta jotenkin koko hommasta jäi kovin valju maku. En syttynyt koskaan tuolle touhulle. Slashin soolot ovat vain ok materiaalia. Eniten ottaa herran puolesta se, että hän on menettänyt ominaissoundin, josta hänet opittiin tuntemaan 90-luvun alusta. Eli määrä ei korvaa laatua, kuten joku muu jo asian tässä ketjussa ilmaisi.
käsi: Nyt on pakko älähtää. EIkä tämä ole edes mielipide, mutta Axl on se joka ei ole saanut mitään aikaiseksi. Slashi on ollut velvet revolverissa muutaman muun kanssa, pari levyä ja rundeja maailmalla on jo pelkästään enemmän mitä axl on saanut aikaiseksi. Läsän vierailut muiden levyillä ja soolo matskunsa mukaan luettuna on jo aika mukava määrä tuotantoa siihen verattuna että axl sai yhden levyn tehtyä. "I would step on anyone who fucked around with my band - personally. I would never send in a heavy, I'd deal with it myself, just as I would go to any lengths to get the band the money they were due" - Peter Grant, The Man Who Led Zeppelin, page 96. |
Izer 17.12.2009 13:52:06 | |
---|
Itse pidän Ain't Life Grandia parhaana levynä mitä keltään GNR-poppoosta on tullut Illusioneiden jälkeen. Siinä on vielä Läsän soittokin kohdallaan ja sitä samaa meininkiä mitä ennen muinoin (+kova laulaja). Nykyään ei oikein enää tunnu lähtevän. Luulen että Velvet olisi toiminut paremmin jollain muulla laujalalla, nyt ei iskenyt vaikka onkin ihan ok kamaa. Chinese Democracy oli ihan jees, varsinkin hitaammat biisit ovat varsin hyviä mutta kokonaisuus jättää kylmäksi. Odotuksia on enemmän sen Slashin uuden soololevyn suhteen. Got a six-string heartbeat |
Stradlin 17.12.2009 14:14:33 | |
---|
maelstorm: mies on kuitenkin ajautunut jo levyttämään räppiversioita nuoruutensa hiteistä. muutenkin nää slääsin suuret levytykset ovat toinen toistaan paskempia. mä sanoisin että se jos joku on selvä merkki uran epäonnistumisesta. plus tietty tuon hienon superstarabändin lehmän häntä -ura. slääsi oli hyvä maskotti muuten hyvälle bändille, ei muuta. Onhan se tosiaan paljon mitäänsanomatonta paskaakin onnistunut vääntämään, mutta kuitenkin materiaalia on kertynyt jo sieltä ysärin puolesta välistä lähtien. Itse olen pitänyt Snakepitin ja Revolverin levyistä ja löytyyhän mieheltä sitten paljon näitä vierailuja esim. Jacksonin ja Kravitzin levyiltä. Musiikillisesti Chinese Democracy on tietysti kokonaisuutena kunnianhimoisempi kuin yksikään Slashin levy, mutta eiköhän koko tuotannosta saisi yhden vastaavantasoisen lätyn kasattua. Samalla lailla Axlilta löytyy jos jonkinlaista skeidaa My Worldista lähtien ja Democracy nyt on kokoelma niistä parhaista biiseistä tuolta levytysajalta, eikä sekään mielestäni ihan mestariteos ole, vaikka hyvä levy onkin. Se että Slash pysyy aktiivisena ja tekee oikeasti jotain, ei tee äijän urasta millään lailla huonompaa kuin perfektionisti-Axlin vastaavasta. Mun mielestä. Ihan markkinointimielessäkin Slash brändinä on varmasti arvokkaampi kuin Axl. Biisinikkarinahan Slash ei ikinä ole ihan Axlin, Izzyn tai edes Duffin tasoa ollut, joten siinäkin mielessä voisi sanoa ettei sen ura nyt ihan epäonnistunut ole sentään, siis noilla eväillä. Duffin soolo Believe In Me on muuten myös aika loistava, muuta tuotantoa en ole tainnut kuulla. "He's probably one of those people who thinks Elvis is dead." - Mulder |
käsi 17.12.2009 14:58:40 | |
---|
ite pidän paljon velvet revolverin levyistä. Mun mielestä jopa kokonaisuuksina parempia kuin illusionit, tosin illusioneilla on yksittäisiä biisejä siellä täällä jotka on parempia kuin yksikaan revolverin biiseistä. Duffin believe in me ei mun mielestä mikään huippulevy ollut mutta ei se huonokaan ole. pesee osan illusioneiden biiseistä. Tuossa axlin gunnari jutussa on sellainen ero noihin muihin, että se tosiaan on guns and roses nimellä tehty levy. Muiden soolot/bändi levyt seisoo omilla jaloillaan ja tietty statusta on ollu jo muutamilla soittajilla niissä. Tarkkoja lukuja kun en tiedä kiinalaisen demokratian myynneistä, on pakko spekuloida että onko myynyt vielä niin paljoa kuin esim läsän snakepitin eka levy? (myynti aika on ollut kyl aika pitkä), eikä noi velvet revolverin levytkään huonosti ole mennyt. Myynnillisesti uskoisin axlin kavereiden kanssa kyhäämän levyn olevan kovin noista ajan kanssa. Tuo gnr leima siinä painaa paljon. treenaaminen on turhaa, katotaan sitten iltamissa |
Se että Slash pysyy aktiivisena ja tekee oikeasti jotain, ei tee äijän urasta millään lailla huonompaa kuin perfektionisti-Axlin vastaavasta. Mun mielestä. Ihan markkinointimielessäkin Slash brändinä on varmasti arvokkaampi kuin Axl. Biisinikkarinahan Slash ei ikinä ole ihan Axlin, Izzyn tai edes Duffin tasoa ollut, joten siinäkin mielessä voisi sanoa ettei sen ura nyt ihan epäonnistunut ole sentään, siis noilla eväillä. Duffin soolo Believe In Me on muuten myös aika loistava, muuta tuotantoa en ole tainnut kuulla. No, nämä on mielipideasioita. Mun mielipide taisi tulla jo selväksi. Alleviivaan kuitenkin sitä, että minusta musan tekemistä ja muusikkona päheilemistä ei voi mitata onnistuneisuudessa samalla tavalla kuin valmista tavaraa makkaratehtaalla. Ehkä en ole tarpeeksi luterilaiskörttiläisellä työläismoraalilla varustettu, mutta mä en anna tippaakaan 'spektii siitä, että on onnistunut pysyttelemään jenkkilän medioiden "pahana rokkipoikana" vaikka ne varsinaiset ansiot kuihtuvat pois sen varsinaisen bändin lopettaessa 90-luvun alussa. näin släsi on toiminut, nähdäkseni. Se on oikeastaan oman brändin sössimistä - ajautua joksikin joka paikan rokkiääliö karikatyyriksi joka kutsutaan paikalle silloin kitaroineen, kun räppilevylle halutaan valtavirran rokkikredibiliteettiä. Mieshän on tehnyt itsestään täyden pellen, aikojen saatossa. enkä minä chinese democracya tai axlin kiertueita missään ihmeellisessä arvossa pidä, jos släs kriittinen kirjoitteluni voikin niin antaa ymmärtää. seurasin vain vuodesta toiseen tätä chinese democracy katastrofia mielenkiinnolla koska aavistin, että tämä GNR uusi levy -spektaakkeli on sellainen "vain tämän kerran maailman historiassa" -juttu, ja se sinänsä teki levystä ja sen valmisteluista kaikessaan mielenkiintoisen. ja vaikkei mun mielestä chinese democracylla paljoakaan mukavaa musiikkia olekaan, niin verrattuna släsin pykäilyihin axl suoriutuu silti sekä livebändinsä että levytyksiensä puolesta miljoonasti mielekkäämmin kuin släs, jonka suoriutuminen ekasta snakepit-platasta alkaen on mun kirjoissa ollut tasaista nollaa. ja ehkä parasta missä on ollut mukana onkin ollut ne vierailut muiden levyillä, mutta sekin vain lähinnä sen varsinaisen kantaneen artistin/bändin kiintoisuuden vuoksi, ei lässin itsensä ollenkaan. Siivet. |
Jzci 17.12.2009 19:10:16 | |
---|
Itse pidän Ain't Life Grandia parhaana levynä mitä keltään GNR-poppoosta on tullut Illusioneiden jälkeen. Ain't Life Grand hakkaa kyllä Nuo Illusionitkin satunaisia biisejä lukuunottamatta. Tuosta Äkseli & the boysin viimeisimmästä lätystä en viitsi edes sanoa mitään. |
Joffe 17.12.2009 21:25:19 | |
---|
" omistajan käsikirja jumittua tunnistetta, 1969 Diamond Jubilee jumittua tag " -Goldtophuijari |
Peoplez 17.12.2009 23:11:22 | |
---|
Noissa post GNR-projekteissa(joksi lasken myös tämän nykyisen Axlin poppoon) on aina se ongelma, että tuntuu kuin jotain puuttuisi. Ei päästä täysosumiin kuin satunnaisesti. Esim tuo Snakepitin Ain't Life Grand on mielestäni kitaroiden osalta yksi kaikkien aikojen kovimmista rocklätyistä. Mutta sitten niistä biiseistä ja bändistä puuttuu se viimeinen taika, joka nostaisi ne perusbiiseistä superbiiseiksi. Izzyn levyissä taasen olisi biisimateriaalissa esim enemmän potentiaalia kuin Slashilla, mutta biiseistä puuttuu täysin se liha luiden ympäriltä. Itse sanoisin näin, että Izzyllä on parhaat lahjat tehdä biisirunkoja, Slash tuo hyvät soolot ja jonkun verran riffejä yms. Axl taasen omaa sen eeppisen vision jolla nostetaan koko paketti vielä aivan uusiin sfääreihin tyyliin Estranged. Parhaimmillaan kun nämä palaset yhdistyivät, niin syntyi jotakin maagista. Duffilla on kans kivoja bassokuvioita. |
krautio 18.12.2009 07:44:17 | |
---|
Tämä Dj Ashba vaikuttaa mielestäni pätevimmältä kitaristilta, mitä post-Gunnareissa on soittanut. Hyvällä tatsilla vetää Slashin jutut. "I would step on anyone who fucked around with my band - personally. I would never send in a heavy, I'd deal with it myself, just as I would go to any lengths to get the band the money they were due" - Peter Grant, The Man Who Led Zeppelin, page 96. |
Jyrken 18.12.2009 13:03:09 | |
---|
krautio: Tämä Dj Ashba vaikuttaa mielestäni pätevimmältä kitaristilta, mitä post-Gunnareissa on soittanut. Hyvällä tatsilla vetää Slashin jutut. Jep, sopii virkaan paljon paremmin kuin Finck. if you mostly play metallica get kirk hammets signature dunlop wahh pedal |
timus 18.12.2009 13:08:57 | |
---|
Peoplez: Izzyn levyissä taasen olisi biisimateriaalissa esim enemmän potentiaalia kuin Slashilla, mutta biiseistä puuttuu täysin se liha luiden ympäriltä. Itse sanoisin näin, että Izzyllä on parhaat lahjat tehdä biisirunkoja, Slash tuo hyvät soolot ja jonkun verran riffejä yms. Axl taasen omaa sen eeppisen vision jolla nostetaan koko paketti vielä aivan uusiin sfääreihin tyyliin Estranged. Parhaimmillaan kun nämä palaset yhdistyivät, niin syntyi jotakin maagista. Pitkälti samaa mieltä tästä. Niin laimeaa ja kliseistä kuin onkin todeta tuo kulunut sanonta, niin tuo Stradlinin aikainen GnR oli tosiaan enemmän kuin osiensa summa. "The lyrics don't mean shit to be honest, in my opinion. It's all about the drums"
-Larry Mullen Jr (U2). |
Wradlin 18.12.2009 15:01:08 | |
---|
Peoplez: Itse sanoisin näin, että Izzyllä on parhaat lahjat tehdä biisirunkoja, Slash tuo hyvät soolot ja jonkun verran riffejä yms. Axl taasen omaa sen eeppisen vision jolla nostetaan koko paketti vielä aivan uusiin sfääreihin tyyliin Estranged. Parhaimmillaan kun nämä palaset yhdistyivät, niin syntyi jotakin maagista. Duffilla on kans kivoja bassokuvioita. Kirjotin tähän helvetin pitkän viestin. Painoin "Lähetä" ja sinne se hävisi bittiavaruuteen... No, kuitenkin. Niinhän ne väittää että alkuperäisen GN'R:n suurimmat hitit syntyivät niin, että esim. Izzy keksi idean, johon Slash täydensi kitaraosuuksia ja Duff basson, kun Axl taas kehitteli melodioita ja sanoitukset. Slashin kirjan mukaanhan Axl osasi kehittää loistavia melodioita ja sanoituksia ja Duff oli biisien liima. Mutta yhdyn siihen että vanhan Guns N' Rosesin jälkeen tulleista jutuista puuttuu aina "se jokin". Milloin kitara, laulu tms. Btw, pari hyvää videota viime keikoilta: http://www.youtube.com/watch?v=WVQBwwaLr3M&feature=related Jungle http://www.youtube.com/watch?v=AlDL5bWrr2A Shackler's http://www.youtube.com/watch?v=E8hFG7Zbi4o&feature=related YCBM Hienolta vaikuttaa. Bändin kokonaisuus toimii, suurimmat kiitokset siitä tietty Axlille sekä soittajista Ashballe. Ei mulla muuta. |