Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Dunlop Crybabyn häröilee, vika vai ominaisuus?
1 2
Tuomoo
16.12.2009 19:02:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haku antoi monta ketjua Crybabyistä, mutta yhdestäkään en pikaisesti löytänyt infoa asiaani.
 
Juuh, elikäs ostin pari vuotta sitten Crybabyn mallia GCB-95, oli ensimmäinen ostamani pedaali ja tykkäsin todella paljon, aika lailla tuli leikittyä ensimmäiset pari kuukautta. Sitten wahi jäi vähemmälle käytölle, enkä ole oikeastaan vuoteen wahitellut käytännössä lainkaan muuten kuin satunnaisesti.
 
Nyt tässä eräänä kauniina iltana polkaisin wahin käyntiin, ja jotenkin tuntui siltä että wahi puuroutti soundin toden teolla. Ala-asennossa soundi oli kuin flunssaisen sian pöhinää, suttuista ja mistään ei saanut selvää. Auki käännettynä kuului valtava pörinä ja surina, eikä itse vaakutusta kuulunyt käytännössä lainkaan. Hetken aikaa tätä ihmettelin, kunnes nappasin piuhat irti pedaalista, kytkin ne uudestaan ja jatkoin soittamista. Nyt pörinä oli selvästi vähentynyt, ja vaakutus kuulosti taas normaalimmalta.
 
En ole ikinä pitänyt wahista cleanilla kanavalla, mutta päätin kokeilla että millaisia häröääniä siitä cleaneilla lähtee. Mitään muita pedaaleita ei ollut päällä. Kun wahin polkaisi päälle, volyymitaso hyppäsi todella paljon ylöspäin, aivan kuin volyymiä olisi buustattu jollakin. Kun wahin polkaisi täysin auki ääni säröytyi aivan kuin olisi ollut overdrive jossakin välissä päällä, vaan kun ei ollut edes laudassa kytkettynä. Nyt kun tuolla on tullut taas vätkyteltyä enemmän ja olen tätä testaillut, olen todennut sen että joku tuossa särkee cleaneilla äänen selväksi rutuksi ja volumet nousevat huomattavasti. Tuossa Blackstarin vahvistimessa on ainakin mielestäni aika hyvät cleanit, ja kerrostalovolyymeillä särö ei varmasti tule vahvistimesta. Kitarana oli strato, mikit ovat niin kylmät että säröä ei meinaa irrota vaikka olisi vahvistimen gainit täysillä. Syyttävä sormi osoittaakin nyt crybabyä.
 
Voisikohan vika johtua siitä, että nykyisin itkupillille tulee virta seinästä muuntajan kautta, kun ennen käytin paristoja? Mutta eihän sen silti pitäisi säröttää ääntä, varsinkaan kun muuntaja on oikean kokoinen ja varmasti ehjä. Olisiko siis crybabyssä sisäelimissä jotakin vikaa? Kuitenkin tuon olen omistanut nyt jo ainakin kaksi ja puoli vuotta, enkä ole ennen volumen tuntuvaa nousua ja säröytymistä huomannut.
 
Kaikki vastaukset ovat tervetulleita, paitsi ne ketkä tulevat provoamaan "osta Voxin wahi, ne ovat parempia" En aivan heti olisi tuota crybabya heittämässä pois, kuitenkin satunnaiseen pieneen wahitteluun näppärä laite.
 
Pluto
16.12.2009 19:14:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuomoo:
 
Voisikohan vika johtua siitä, että nykyisin itkupillille tulee virta seinästä muuntajan kautta, kun ennen käytin paristoja? Mutta eihän sen silti pitäisi säröttää ääntä, varsinkaan kun muuntaja on oikean kokoinen ja varmasti ehjä. Olisiko siis crybabyssä sisäelimissä jotakin vikaa? Kuitenkin tuon olen omistanut nyt jo ainakin kaksi ja puoli vuotta, enkä ole ennen volumen tuntuvaa nousua ja säröytymistä huomannut.

 
Tuota... aika nopeasti tuon kokeilee.
 
Dillon, you son of a bitch!
M4ss3 m/
16.12.2009 19:18:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla tekee ihan samaa, siis säröytymistä sun muuta häröilyä, mutten välitä.
 
[hullu ukko: Särö pedalli musta slip knot ääni http://ultimate-guitar.com/metalzoneasaasdasd]
masterhat
16.12.2009 19:21:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

avaa boksi ja suihkuta vähän elktroniikkalle tarkotettua kontaktipuhdistussprayta, vaikka crc:n
 
toi kuulostaa just joltain pöly/hapettumis/ yms. rahinalta, jos esim. virtajack on vähän huorallaan, ja sen takia pätkimistä ilmenee
 
ite sain oman cry babyn jo vuonna -96, joskin heitin sen roskiin varmaan joskus 2004 koska tuntui hajoavan koko ajan
 
''On moraalitonta antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa''
Brik
16.12.2009 20:23:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juuri tämä oli yksi syy, miksi päädyin Voxin V-847Wahiin. Varmatoiminen ja soi pirun nätisti cleaneilla.
 
Raist
16.12.2009 21:55:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuomoo: ...
 
Johtuiskohan ongelma siitä, että sulla on wahissa tasot liian korkeella? Onko sulla siinä kompressoinnin / volan säätöä? :-) Jos ei, niin voi olla elektroniikkavikaa. Mulla oli entisessä paskawahissa vakiona volan nosto ja särö, mutta se olikin paska. Dunlopit nyt yleensä on aika laadukkaita.
 
Brik: Juuri tämä oli yksi syy, miksi päädyin Voxin V-847Wahiin. Varmatoiminen ja soi pirun nätisti cleaneilla.
 
Mielenkiintoista. Tämähän ratkaisi ongelman kertaheitolla, hei plussaa sinne!
 
Tuomoo
16.12.2009 22:33:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pluto: Tuota... aika nopeasti tuon kokeilee.
 
Jäipä tietenkin sanomatta että pattereilla tuo ei toimi ennen kuin sinne vaihtaa uuden nepparin tilalle. Se on hajalla.
 
Raist: Johtuiskohan ongelma siitä, että sulla on wahissa tasot liian korkeella? Onko sulla siinä kompressoinnin / volan säätöä? :-) Jos ei, niin voi olla elektroniikkavikaa. Mulla oli entisessä paskawahissa vakiona volan nosto ja särö, mutta se olikin paska. Dunlopit nyt yleensä on aika laadukkaita.
 
Ei ole mitään säätöjä, ainakaan ulkopuolella ei ole mitään potikoita mitä voisi säätää, eikä ole kyllä sisäpuolellakaan. Itselläkin on ollut käsitys että Dunlopit ovat olleet hyvälaatuisia tuotteita. Tarkoituksena oli muuttaa tuo true-bypassiksi, osatkin on valmiina, mutta enpä tiedä nyt sitten jos tuo ilmenee joksikin viaksi niin saattaapa jäädä tuokin... Mutta toivotaan että se on vain ominaisuus.
 
Morri
16.12.2009 22:54:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on muutaman kerran ollut 535Q:ssa sama "vika" cleaneilla, tosin sen olen todennut esiintyvän jos boost on päällä ja samalla pedaalin oma säädettävä volume liian kovalla. Aloittajalla ei kuitenkaan tainnut olla näitä säätömahdollisuuksia omassaan, joten vika lienee toisaalla. CRC:tä tms suosittelisin suihkimaan sinne wahin uumeniin ensi hädässä.
 
"Nuotin vieressä on tilaa..."
aristoteles666
16.12.2009 23:23:17 (muokattu 16.12.2009 23:24:31)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

crc tä älkää suihkiko mihinkään potikoihin yms, se ei ole sitä varten ja niin pilaatte potikat kunnolla.
oikea aine tollaiseen on PRF 7-78.

ruskea purkki, se sininen on yleiseen puhdistukseen, EI potikoihin.
 
Kimmo72
17.12.2009 07:22:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: crc tä älkää suihkiko mihinkään potikoihin yms, se ei ole sitä varten ja niin pilaatte potikat kunnolla.
oikea aine tollaiseen on PRF 7-78.

ruskea purkki, se sininen on yleiseen puhdistukseen, EI potikoihin.

 
On sitä CRC:lläkin samaa tavaraa http://www.clasohlson.fi/link/m3/Product,Product.aspx?artnr=34-6049
 
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
aristoteles666
17.12.2009 07:36:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dream_eater: On sitä CRC:lläkin samaa tavaraa http://www.clasohlson.fi/link/m3/Product,Product.aspx?artnr=34-6049
 
tota nimenomaan ei saa laittaa potikoihin.
 
Numb
17.12.2009 08:04:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaa vika vai ominaisuus?
 
Taitaa olla molempia... *köh*
 
Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö
Vladi
17.12.2009 09:12:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä sä Tuomoo voisit poistaa nimestäs yhden o-kirjaimen ja ruveta torvensoittajaks.
 
Kyllä se siitä.
Tuomoo
17.12.2009 10:02:30 (muokattu 17.12.2009 10:02:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Mun mielestä sä Tuomoo voisit poistaa nimestäs yhden o-kirjaimen ja ruveta torvensoittajaks.
 
Kiitos "asiallisesta" vastauksesta.
 
Oon jo pari viikkoa tätä asiaa pähkäilly ja nyt erehdyin kysymään sitä täältä. Oon harmikseni todennu sen että täällä mnetissä vastausten taso on laskenu todella paljon viime aikoina. Ennen sai tyhmiinkin kysymyksiin hyviä vastauksia, nyt on vaikea saada kelvollisia vastauksia mihinkään. Aloituksessa sanoin heti, että turha suositella wahin vaihtoa mihinkään tällä hetkellä, ja jo neljäs vastaaja alkoi kehumaan Voxin waheja. Lukutaidon vai ymmärryksen puutetta?
 
Helppohan sitä joidenkin porvareiden on kehua omia wahejaan ja muitakin kamojaan, jos niihin on sijoittanut tuhansia euroja. Kuitenkaan kaikilla ei ole yksinkertaisesti mahdollisuutta sellaisiin, ja jos johonkin halvempaan välineeesen täällä kysyy infoa tai neuvoja esim. mahdollisen vian takia, heti ollaan kuorossa laulamassa "myy pois, osta parempi".
 
Mutta haenpa tuollaista puhdistusspraytä tässä joskus, ja voisinpa tuota vähän tarkkailla, esim. virtajakin kuntoa ja voisinpa vähän tökkiä tuota yleismittarillakin, koska sellainenkin täytyy hommata tässä piakkoin.
 
Vladi
17.12.2009 10:06:36 (muokattu 17.12.2009 10:11:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuomoo: Kiitos "asiallisesta" vastauksesta.
 
Oon jo pari viikkoa tätä asiaa pähkäilly ja nyt erehdyin kysymään sitä täältä. Oon harmikseni todennu sen että täällä mnetissä vastausten taso on laskenu todella paljon viime aikoina. Ennen sai tyhmiinkin kysymyksiin hyviä vastauksia, nyt on vaikea saada kelvollisia vastauksia mihinkään. Aloituksessa sanoin heti, että turha suositella wahin vaihtoa mihinkään tällä hetkellä, ja jo neljäs vastaaja alkoi kehumaan Voxin waheja. Lukutaidon vai ymmärryksen puutetta?
 
Helppohan sitä joidenkin porvareiden on kehua omia wahejaan ja muitakin kamojaan, jos niihin on sijoittanut tuhansia euroja. Kuitenkaan kaikilla ei ole yksinkertaisesti mahdollisuutta sellaisiin, ja jos johonkin halvempaan välineeesen täällä kysyy infoa tai neuvoja esim. mahdollisen vian takia, heti ollaan kuorossa laulamassa "myy pois, osta parempi".
 
Mutta haenpa tuollaista puhdistusspraytä tässä joskus, ja voisinpa tuota vähän tarkkailla, esim. virtajakin kuntoa ja voisinpa vähän tökkiä tuota yleismittarillakin, koska sellainenkin täytyy hommata tässä piakkoin.

 
Oliko tää nyt henkilökohtaisesti mua kohtaan? Ei ollu tarkotus aukoa päätä, vaan heittää läppää kaverille. :) Mä voin tarjoutua tässä joululomalla seuraks, voidaan avata sun wahi ja modata siitä toimiva tai tehdä siitä vaikka lentokone.
 
Waheissa taitaa ekana hajota just potikka(?). Eikös tosta perusbabysta saanu vähän paremman vaihtamalla sen potikan siellä sisällä? Ei taitais olla kauheen kallis modi, mitä ne ny maksaa, 5e?
 
Kyllä se siitä.
oiva tumpeloinen
17.12.2009 10:55:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: tota nimenomaan ei saa laittaa potikoihin.
 
Onkos jotain kättä pidempää tähän? Mä kyllä käytän itsekin PRF:n 7-78:aa, mutta kerropa ihmeessä, miksi tuo CRC:n töhnä ei kävisi, jos sitä sattuu hyllyssä olemaan?
 
Tuomoo
17.12.2009 11:02:12 (muokattu 17.12.2009 11:02:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Oliko tää nyt henkilökohtaisesti mua kohtaan? Ei ollu tarkotus aukoa päätä, vaan heittää läppää kaverille. :) Mä voin tarjoutua tässä joululomalla seuraks, voidaan avata sun wahi ja modata siitä toimiva tai tehdä siitä vaikka lentokone.
 
Waheissa taitaa ekana hajota just potikka(?). Eikös tosta perusbabysta saanu vähän paremman vaihtamalla sen potikan siellä sisällä? Ei taitais olla kauheen kallis modi, mitä ne ny maksaa, 5e?

 
En nyt hyökkää ketään vastaan, ainakaan kavereita, läpänheitto on aina tervetullutta. Mutta täälläkin tosiaan tuo neljäs vastaus on suoraan ratkaisu kaikkiin kysymyksii. Kun kysyy neuvoa oman kapistuksen korjaamiseen, niin minkä h*lvetin takia heti aletaan markkinoimaan muita waheja? Jos kysyy apua johonkin laiteongelmaan niin miksi pitää tulla vastaamaan ellei ole mitään tietoa ongelmasta saati ratkaisuista? Olen nyt jo saanut kyllä neuvoja wahin putsaamiseksi, ja tämän aionkin toteuttaa.
 
Itsekin mietin ensimmäiseksi, että joko potikassa tai virransyötössä on vikaa, tarkistan nuo jahka ehdin ja jaksan.
 
E:tekstiä
 
blaekie
17.12.2009 11:06:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: ... Eikös tosta perusbabysta saanu vähän paremman vaihtamalla sen potikan siellä sisällä? Ei taitais olla kauheen kallis modi, mitä ne ny maksaa, 5e?
 
Pikkusen meni metsään hinta-arvio , -> http://www.theguitarfiles.com/product_id-363.html , mitä lienee suomessa maksaa.
 
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
Vladi
17.12.2009 11:08:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuomoo: En nyt hyökkää ketään vastaan, ainakaan kavereita, läpänheitto on aina tervetullutta. Mutta täälläkin tosiaan tuo neljäs vastaus on suoraan ratkaisu kaikkiin kysymyksii. Kun kysyy neuvoa oman kapistuksen korjaamiseen, niin minkä h*lvetin takia heti aletaan markkinoimaan muita waheja? Jos kysyy apua johonkin laiteongelmaan niin miksi pitää tulla vastaamaan ellei ole mitään tietoa ongelmasta saati ratkaisuista? Olen nyt jo saanut kyllä neuvoja wahin putsaamiseksi, ja tämän aionkin toteuttaa.
 
Itsekin mietin ensimmäiseksi, että joko potikassa tai virransyötössä on vikaa, tarkistan nuo jahka ehdin ja jaksan.
 
E:tekstiä

 
Se on kait tätä "nimettömänä" kirjoittamisen ihanuutta. Voi heittää mitä vaan näytölle, kielloista tai toisten pyynnöistä huolimatta. On kyllä ollu aikamoista laskua tän kitarakamapalstan taso, porukka vaan provoaa idioottiuttaan ja toiset rölöttää mitä sattuu. Saa oikeasti jo suurennuslasin kanssa ettiä sitä asiaa kaiken vinkumise välistä.
 
Mutjoo, ei mulla enempää sanottavaa ole. Nähään me lomalla vaikka sen leffaillan merkeissä sitten ;)
 
Kyllä se siitä.
Vladi
17.12.2009 11:09:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blaekie: Pikkusen meni metsään hinta-arvio , -> http://www.theguitarfiles.com/product_id-363.html , mitä lienee suomessa maksaa.
 
Tää taitaakin olla joku pro-versio. Eikös noihin mee joku tavallisempikin potikka? Tietty siinä on se, että jos päivittää sen potikan, ni miksei samantien jotain kunnon hyrrää.
 
Kyllä se siitä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «