Aihe: Petrucci Signature Series [Music Man]
1 2 3
makoskela
23.02.2004 15:51:53
Saas nährä millaisessa hinnoissa tuo Musari on Nykin Guitar Centerissä. Voisi vaikka tarttua käteen...
'Kyllä kulta. Lupaan olla ostamatta enempää kitaroita..' '...Rakas?!?' 'Miksi ovi on auki...?'
Morse Code
24.02.2004 12:05:01
Itse olen ollut reilut puoli vuotta Petrucci signaturen onnellinen omistaja. Enpa osaa kitarasta juuri muuta kuin kehuja antaa. Rahaa siihen uppoaa, mutta kylla siita iloakin on huimasti.

Kaula on mukavan vikkela ja tosiaankin hyvin eri mallinen verrattuna esim. Axisiin, joka puolestaan minun mielestani on yllattavankin halkomainen. Ellen olisi erikseen tiennyt, en olisi uskonut, etta JP:n alkuperainen kielisetti on 0.10 koska soitettavuus oli sen verran kevea. Ensi alkuun olisin voinut veikata jopa 0.08 settia! Skitta oli rakista otettaessa yllattavan hyvin saadoissa.

Oman lisavarinsa soundimaailmaan tuo mikkivalitsimen keskiasento, jolloin molemmat mikit toimivat yksikelaisina. Totuttelua vaati aluksi mikkivalitsimen sijainti. Se tuntuu aluksi olevan helposti tiella, mutta totuttelun jalkeen se tuntuu itse asiassa hyvalta ratkailulta: mikkien vaihto kesken soiton on nopeaa. Nirvana-osastoa veivattaessa valitsin on varmasti tiella, mutta ko. musiikkiin tata soitinta ei ehka olekaan luotu.

Pieni (negatiivinen?) yllatys minulle oli dimarzioiden varsin maltillinen teho. Olisin kuvitellut jytinaa lahtevan lahemmas SD:n Invader tasoa, mutta nama mikit ovatkin hieman keveammat. Asia, josta naemma keskustellaan aika paljon myos Musarin omalla foorumilla. Kampi pitaa hyvin vireensa vaikkei floikkari olekaan. Petruccin edellisessa signaturessahan (ibanez) oli FR.

Kivana lisana mainittakoon Musarin palvelu: kun rekisteroi skittansa heidan nettisivullaan, jonkun ajan kuluttua postista saapuu kolme kielisettia. Ai niin ja lisarahasta saa piezon.

Hankin toisen samanlaisen, kunhan vain viikkorahaa on tarpeeksi saastettyna..
Shaft
24.02.2004 14:16:28
Ei mitään järkeä, jää kaikki patteriluukut yms. rumentamaan hyvää kitaraa.

Voisihan siihen laittaa esimerkiksi aktiivisen mid-boostin passiivimikkien rinnalle, kun paikka paristolle kerran on olemassa.
Socialite
24.02.2004 15:16:08
Käytetyn näköisistä minäkin tykkään, mutta patina on eri asia kuin ruma.

Ja se takana olevana patteriluukkuko tekee siitä ruman?!
ei ei...

Musarin mallit on kyllä minunkin "dream on" listalla, varsinkin silhouette ja luke.
Jes, sain vähän käteistä!
Fortune
24.02.2004 15:17:59
Ja se takana olevana patteriluukkuko tekee siitä ruman?!
ei ei...

Ei, vaan se on turha ja särkee kokonaisuuden.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
makoskela
25.02.2004 16:42:54
Ei, vaan se on turha ja särkee kokonaisuuden.

Mutta kokonaisuus on kuitenkin upea!
'Kyllä kulta. Lupaan olla ostamatta enempää kitaroita..' '...Rakas?!?' 'Miksi ovi on auki...?'
serubaabel
25.02.2004 19:46:52
Pieni (negatiivinen?) yllatys minulle oli dimarzioiden varsin maltillinen teho. Olisin kuvitellut jytinaa lahtevan lahemmas...

Kai se Petruccin haaveena on ollut magneettiselta vedoltaan (magnetic pull) kevyet mikit. Oho, tulipa paha anglismi. Mutta kuiteskin, eihän se oli ikinä kai käyttänyt mitään "ultra high output"-mikkejä.
makoskela
25.02.2004 19:58:18
Ei muuta kuin ruuvaamaan mikkejä lähemmäs kieliä!
Da Make
25.02.2004 20:01:15
Joo, loistavia keppejähän nuo tuppaavat olemaan. DLX:sessa on ne kaikki "Singature" mallit sekä Luke. Todella vakuuttavia. GASgas...
Cräx, Change, Ötöm!?
drlecter
26.02.2004 03:29:31

Hyvä keppi se on. Mikkien puolitus hyvä juttu, saa jykevät humpparisoundit ja heleät stratosoundit. Turhan kallis vaan.
Soitetaan nyt vaan..
thejmh
26.02.2004 10:49:22
Sairaan hyvä kitara. Oon ite omistanut nyt sen yli vuoden ja eipä ole mitään moitetta sanottavana. Tämän jälkeen tuntuu että ei oo enää paluuta huonompiin, sen verran hyvä on soittotuntuma ja koko kepin laatu. Ja pysyy täydellisesti vireessä vaikka kampeaisi kuinka! Ja kyllä mulle on niissä mikeissä ainakin ihan tarpeeksi potkua. Clean soundikin on loistava. Varmaan pitää ostaa tälle kaveriksi vielä musarin silhouette, niin saa vielä vähän stratonpaa saundia. Musta se hinta ei oo ollenkaan ongelma kun vertaa siihen mitä saa. Tavallinen strato tuntuu hirveeltä tämän jälkeen.

Jos haluaa testata musareita, niin seinäjoen vieressä nurmossa Top Saundissa on melkein kaikki musarin mallit liikkeessä. Lisäksi melkein kaikkia muitakin merkkejä...
JLM
26.02.2004 16:42:42

nyt on ilmeisesti tullut jo myyntiin tuota olp versiota tuosta petrucci kepistä.
tommonen ois melkeenpä pakko hommata.
http://www.musik-produktiv.de/shop2 … 0009629/sid/!06082002/quelle/listen

Samaa olen silmäillyt. Toivottavasti johonkin lähikauppaan saapuisi tuollainen piakkoin. Sokkona ei viitsisi ostaa...
makoskela
26.02.2004 20:30:54
Katselin vähän nettikauppoja Jenkeissä... 1000 taalan hintaan saattaisi irrota tuo piezoton malli. Ei paha.
Fortune
27.02.2004 19:49:38
Katselin vähän nettikauppoja Jenkeissä... 1000 taalan hintaan saattaisi irrota tuo piezoton malli. Ei paha.

Ei todellakaan. Sitten vain kaula irti ja Samsonitessa kotiin :)
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Muhvi
27.02.2004 20:18:53
Ei todellakaan. Sitten vain kaula irti ja Samsonitessa kotiin :)

Noin tulee muuten tapahtumaan ensi keväänä, jes!
From the Evil forces of Skeletor!
makoskela
06.03.2004 13:37:47
Juu. Kävin testaamassa. Suuri pettymys. Kaikessa suhteessa. LUKE on huomattavasti parempi ja monipuolisempi.
Niskamies
06.03.2004 14:07:48
Juu. Kävin testaamassa. Suuri pettymys. Kaikessa suhteessa. LUKE on huomattavasti parempi ja monipuolisempi.

No, tuliko LUKE samsonitessa kotiin? :)
Soita bassoa ja ole uromies!
mastermikko
22.04.2005 23:14:09
Jos raha on ongelma niin osta OLPn versio ja vaihda mikit... itse oon tehnyt näin ja mulla on kyllä ollu kaikenlaisia kitaroita mutta nyt ku tällä oon alkanu soittamaan nii tosiaan pystyy soittamaan LÄHES kaiken mitä keksii...

Kuulostipa ostos-tv:n mainokselta... no ei vaan oikeesti tuo on aivan mahtava... jos joku pöllis nii se ois kyl henki pois! multa siis... ei ois enää elämää...
Kitarat: -Gibson Les Paul Standard (unelma) -OLP Petrucci Signature (hyvä) -Fender Stratocaster (Mexico) (stratot on surkeita) -Landola (akustinen) Rummut: Tama Swingstar (USA) Ziljian Rock HiHat (jees) Paiste 16' Crash (paska) Paiste 12' Spl
Wäiski
24.04.2005 10:32:37
Erehdyin kerran ottamaan Musarin Silhoueten käteeni eräässä liikkeessä ja sen jälkeen elämä ei ole ollut entisellään; en ollut hankkimassa uutta kitaraa, mutta kokeillessani ko. musaria tuli heti PAKKO saada se ja sitten kun katsoin hintalappua järkytys, ei ikinä tällaiselle harrastelijalle. Pari viikkoa pyöritin ajatusta mielessäni, kävin testaamassa tarkemmin ja vertasin mm. saman hintaluokan stratoihin ja niin oli. että Musari tuntui luodulta käteeni. Nyt siis omistan unelmien kitaran ja pankkitilissä on iso lovi vielä hyvän aikaa. Kun otan kitaran käteeni ei kaduta hetkeäkään!

Tässä siis yhdistetty ostosTV ja uskonnollinen hurmos ;-)

Sitten asiaa: Patterikotelo ainakin minun kitarassani on hurinanestopiiriä varten. Se haistelee mikkien läheisyydessä olevan häiriökentän ja luo vastavaiheisen kentän. Itse mikkisysteemi on täysin passiivinen. Toimii erinomaisesti.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)