Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: kitara, tietokone, hardware ja software
1
nooblaze
16.12.2009 19:21:55 (muokattu 16.12.2009 19:31:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

elikkäs tarkotus olis kasailla kone kitaralla soittamista, nauhoittamista ja editoimista ynm. varten harrastus mielessä. perustana COMPAQ EVO 510D paketti koneesta otettu emolevy, prosessorina P4 2.4Ghz ja muisteina 2x 256 kampaa 133mhz väylällä. kovalevyjä ja näyttistä tuskin tarvitsee mainita. eli kyselisin tässä neuvoa minkälaista tavaraa/ohjelmaa minun kannattaisi hankkia. budjetti on pieni.
tavoitteena olis että kaikki muu paitsi soittaminen hoituu koneen kautta.
 
tuntuu hieman vajaalta kirjoitukselta, mutta kysyä pitää jos jotain tärkeää puuttuu!
 
ja muistakaa mainita ja perustella ilmais softia!!
 
edit:
se vielä että mistä kannattaa tilata ja mieluusti kaikki kerralla, turhien kulujen lisäämiseksi.
 
elmanuel
16.12.2009 20:05:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://ubuntustudio.org/
 
perustelut:
 
+ ilmainen
 
- pitää nähdä vähän vaivaa ja jaksaa perehtyä asiaan
 
HTMono
16.12.2009 20:09:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

elmanuel: http://ubuntustudio.org/
 
perustelut:
 
+ ilmainen
 
- pitää nähdä vähän vaivaa ja jaksaa perehtyä asiaan

 
Voisin suositella samaa kunhan on aikaisempaa kokemusta. Saattaa vähän yllättää jos olet windows-maailmaan tottunut :) Tosin tekemällä oppii ja varsinkin jos haluat juurikin itse opetella ja harrastella hommaa niin sitten mainio pohja. Et tarvitse mitään ylimääräistä/maksullista enää tuohon.
 
If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to sort it out for themselves.
nooblaze
16.12.2009 20:21:40 (muokattu 16.12.2009 20:25:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

polttavaa dvd asemaa ei löydy itseltä. onko tuossa ubuntu studiossa mitään efekti/mallinnus softaa
 
ja minkälaista äänikorttia minun kannattaisi harkita
 
mikkojen
17.12.2009 10:53:01 (muokattu 17.12.2009 10:53:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo vaikutti mukavalta ja kevyeltä winkkaripohjaiselta vaihtoehdolta:
http://www.dubstepforum.com/free-po … ic-studio-updated-to-v3-t73393.html
 
pikaisen testailun perusteella toimii suoraan vaikkapa muistitikulta. Paketissa mukana Reaperin 30 päivän demoversio, mutta kyseinen lisenssi on erittäin edullinen kotikäyttäjälle. Plus tuossa paketissa on mukana jo plugareita joilla pääsee aivan taatusti alkuun.
 
edit: tekstiä.
 
carpe diem - memento mori
nooblaze
18.12.2009 09:10:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mikä äänikortti olisi hyvä nauhoitukseen, etupaneeli olisi plussaa!
 
Henri Henri Olavi
18.12.2009 10:35:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nooblaze: mikä äänikortti olisi hyvä nauhoitukseen, etupaneeli olisi plussaa!
 
Tuolta pläräämään: http://www.thomann.de/fi/firewire_a … id=1bf3218f4ae101201d96071dd0545e91
 
Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
mutkis
18.12.2009 11:51:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi.
 
Audio-interfacea miettiessä kannattaa tarkkaan miettiä ottaako Firewire-liitännällä olevaa, mikäli ei satu Firewire-piiri koneessa/kortissa olemaan Texas Instrumentsin. Tämä siis Pc puolella, Mac: llä ilmeisesti täysin eri asia.
 
Itse ostaisin esim. M-audion Fast Track sarjalaisen jos nyt hankkisin interfacen. Itse ostin Tascam FireOnen ja toimivuus Vistalla ja lukuisilla ei TI- piireillä todella tuuri peliä. Niin itseasiassa varmaan vielä sen M-Audion ostankin.
 
T: Mika
 
-
nooblaze
18.12.2009 21:09:56 (muokattu 18.12.2009 22:09:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

koneesta ei löysdy firewireä, usb 2.0 ja pci ainoat mahdollisuudet
tuo M-AUDIO FAST TRACK saattaisi kiinnostaa, tosin minimi vaatimuksissa 1GT muistia
 
gunner
19.12.2009 11:37:23 (muokattu 19.12.2009 11:38:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nooblaze: koneesta ei löysdy firewireä, usb 2.0 ja pci ainoat mahdollisuudet
tuo M-AUDIO FAST TRACK saattaisi kiinnostaa, tosin minimi vaatimuksissa 1GT muistia

 
Mulla oli vuosi sitten läppärissä tuo 512 megaa muistia. Saatto tosin olla 333 MHz:ä nopeudeltaan. Sillä M-audion Fast Track Usb ei jaksanut kunnolla pyöriä, ääni pätkäs aina satunnaisin väliajoin. Kitaroiden nauhottamiseen käytin Line6 Pod X3 Liveä, silläkään ei pystynyt toistamaan ääntä. Suurimmalla bufferilla se kesti 10-15 minuuttia, kunnes toistoääni katos. Mun veikkaus oli siis, että tää johtuis tosta muistin määrästä. Mut voihan se olla mikä tahansa muukin tekijä, joka kaiken pilaa.
 
Kävin kesällä turhautuneena ostamassa 13" MacBook Pron, kyllä nyt elämä hymyilee.
 
Vauhti korjaa virheet
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «