Aihe: 1Spot kapasiteetti
1 2 3 4
Midrange
15.12.2009 23:59:19 (muokattu 16.12.2009 00:02:39)
samaa paskaa kaikki halvat virtalähteet. Kyllä oma 1spot aiheuttaa enemmän hurinaa joillekin pedaaleille kun vastaava halpismuuntaja jonka on valmistanut/brändännyt danelectro

Riippuu tosiaan ihan spedusta että mikä tahtoo tykätä mistäkin muuntajasta. Vähän niinkun henkimaailman juttuja. Mutta kyllä 1 spot on hintaansa nähden pirun hyvä juttu kun siitä saa kaikkiin speduihin virran, vie vähän tilaa ja noise supressorilla lähtee helposti kaikenmaailman pörinät.

Eipä muuta tuu käytettyä
Ps. Elä välitä kirjoitusvirheistä. En oo korjaamassa
jra
16.12.2009 00:10:56
Midrange: samaa paskaa kaikki halvat virtalähteet.

Samaa paskaa, mutta joku on silti tiettyyn paikkaan parempi kuin toinen. Mulla on tähän mennessä ollut paras, joku kavereilta aikoinaan kulkeutunut nimetön mötikkä, joka liitetään pistorasiaan johdolla, ei suoraan itse virtalähdettä. Se on vain jo sen verran päällisin puolin iskuja ottaneen näköinen, että ihan turvallisuussyistä pitää hommata uusi tilalle. Bilteman virtalähteet ovat järjestään pörisseet tai suhisseet, vaikka niissä olisi ollut regulointi (huono sellainen?). Ja muutamassa muuten toimivassa on taas niin pieni virran anto, että riittävät varmasti vain muutamalle pedaalille, jos joukossa on yksikin reippaammin haukkaava.

Mutta joo, näin sähkötekniikkaa vain pintapuolisesti tuntevalle ovat kyllä välillä astrologian ja henkien manauksen puolelle kuuluvia juttuja.
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
Juicy
16.12.2009 00:15:34

Ainoat hurinat mulla on tullut 1spotin kanssa kun on ollut Bossin digidelay samassa ketjussa muiden pedaalien kanssa. Tai pikemminkin se Bossin tap-tempo kuului napsuina sen ollessa pois päältä.

Nykyään on laudassa Biyangin Pedal Power jossa on eristetyt lähdöt, joten ei ole enää sitäkään ongelmaa.
"Kyllähän sitä voi silti vaikka umpihumalassa onkin, kontata sivistyneesti kuin herrasmies."
Pitkavirta
16.12.2009 01:34:27
gator: Dl-4:n lisäks ainaski viis spedua kiinni tällä hetkellä, eikä ylimääräisiä hurinoita kuulu.

Just DL4:n takii oon epäröiny 1-Spotia.. Mut jos toimii niin hyvä!

jra: Samaa paskaa, mutta joku on silti tiettyyn paikkaan parempi kuin toinen. Mulla on tähän mennessä ollut paras, joku kavereilta aikoinaan kulkeutunut nimetön mötikkä, joka liitetään pistorasiaan johdolla, ei suoraan itse virtalähdettä. Se on vain jo sen verran päällisin puolin iskuja ottaneen näköinen, että ihan turvallisuussyistä pitää hommata uusi tilalle. Bilteman virtalähteet ovat järjestään pörisseet tai suhisseet, vaikka niissä olisi ollut regulointi (huono sellainen?). Ja muutamassa muuten toimivassa on taas niin pieni virran anto, että riittävät varmasti vain muutamalle pedaalille, jos joukossa on yksikin reippaammin haukkaava.

Mulla on sama tilanne! Joku 1A "Vanson", jonka oon joutunu avaamaan itsemuotoillulla ruuvarilla, kolvasin stydimmän johdon ja nyt se on kiinni pyhällä hengellä.. Mut toi "liitetään pistorasiaan johdolla" on minusta hyvä ominaisuus.

Juicy: Nykyään on laudassa Biyangin Pedal Power jossa on eristetyt lähdöt, joten ei ole enää sitäkään ongelmaa.

Paljon toi makso? Mimmoi speksit?
Juicy
16.12.2009 01:54:24

Paljon toi makso? Mimmoi speksit?

En muista paljonko mä siitä tarkalleen maksoin, mutta uusimmassa kimppatilauksessa näkyi hintana olevan 35€.

http://www.biyang.com.cn/Products.asp?Id=55
"Kyllähän sitä voi silti vaikka umpihumalassa onkin, kontata sivistyneesti kuin herrasmies."
kimurantti1
16.12.2009 02:36:30 (muokattu 16.12.2009 02:51:03)
jlummaa: Sä suosittelet ehdottomasti ensimmäiseksi virtalähteeksi... Hurinoita on ollut muutamilla keikkapaikoilla... ja silti rahalle on tosi hyvin vastinetta.

Ei vaikuta kovin hyvältä mun mielestäni.

Meinaan sitä, että henkilö joka on hommaamassa ekaa virtalähdettään ei välttämättä vedä keikkaa ympäri Suomen todella monessa keikkapaikassa. Ja toi edellä mainitsemani keikkapaikkojen määrä on muutama keikka lähemmäs sadasta paikasta. Kun otetaan huomioon että toi 1-Spot maksaa sen pari kymppiä, niin on se hintaisekseen hyvä laite. Sitten jos haluaa olosuhteista riippumatonta toimintavarmuutta niin pitää virtalahteeseen sijoittaa moninkertaisesti enemmän. Jos sitä virtalähdettä tarvii ehkä himassa ja bänditreeneissä, niin ei välttämättä ole perusteltua hankkia parin sadan euron mokkulaa. Kuten sanoin, jos vakavampaa käyttöä miettii niin kantsii investoida laadukkaampaan virtalähteeseen.

Kaikki ei vedä keikkaa Suomen ympäri. Suurimmalle osalle riittää että se virtalähde antaa tökyä muutamalla pedaalille himassa, jossa on kuitenkin suht. järkevästi toteutetut sähköt. Mulla on sen verran fyrkkaa laitteissa kiinni ettei parin sadan virtalähde tunnu missään, mutta jos vahvistinkalusto on luokkaa Micro Cube ja DS-1, voi olla hankalaa perustella 200 euron virtalähdettä. Laitteiden hinnat kantsii suhteuttaa ainakin jotenkin toisiinsa. Onko tässä sun mielestäsi jotain epäloogista?
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Janne19691
16.12.2009 07:59:32

ravensoul: Tota, jos poweri syöttää ongelmitta täyttä laudallista pedaaleita, ei aiheuta hurinoita yhtä herkästi kuten halvat powerit yleensä ja tekee tuon alle 30e hinnalla niin eikö siinä jo ole tarpeeksi?

Miten niin yhtä herkästi? Kertokaa mulle mikä siinä 1Spotissa on se juttu mikä ei aiheuta hurinoita yhtä herkästi kuin "halvat virtalähteet"?
Rule #1: There are no rules.
Janne19691
16.12.2009 08:37:04

kimurantti1: Meinaan sitä, että henkilö joka on hommaamassa ekaa virtalähdettään ei välttämättä vedä keikkaa ympäri Suomen todella monessa keikkapaikassa. Ja toi edellä mainitsemani keikkapaikkojen määrä on muutama keikka lähemmäs sadasta paikasta. Kun otetaan huomioon että toi 1-Spot maksaa sen pari kymppiä, niin on se hintaisekseen hyvä laite. Sitten jos haluaa olosuhteista riippumatonta toimintavarmuutta niin pitää virtalahteeseen sijoittaa moninkertaisesti enemmän. Jos sitä virtalähdettä tarvii ehkä himassa ja bänditreeneissä, niin ei välttämättä ole perusteltua hankkia parin sadan euron mokkulaa. Kuten sanoin, jos vakavampaa käyttöä miettii niin kantsii investoida laadukkaampaan virtalähteeseen.

Kaikki ei vedä keikkaa Suomen ympäri. Suurimmalle osalle riittää että se virtalähde antaa tökyä muutamalla pedaalille himassa, jossa on kuitenkin suht. järkevästi toteutetut sähköt. Mulla on sen verran fyrkkaa laitteissa kiinni ettei parin sadan virtalähde tunnu missään, mutta jos vahvistinkalusto on luokkaa Micro Cube ja DS-1, voi olla hankalaa perustella 200 euron virtalähdettä. Laitteiden hinnat kantsii suhteuttaa ainakin jotenkin toisiinsa. Onko tässä sun mielestäsi jotain epäloogista?

Ei ole. Ainoa mikä tulee mieleen on se että jos ostaa virtalähteen ja se aiheuttaa häiriöitä edes jollain keikalla niin ei se hyvältä ostokselta tunnu. Mut toisaalta häiriöt voi nyt aiheutua jostain muustakin kuin powerista juuri sillä keikkapaikalla.

Mulla on ollut halpa Ibanez virtalähde (ei edes ikään hakkuripoweri) 10+ vuotta eikä sen kanssa ole ongelmia ollut, keikkoja sillä on vedetty aikanaan satakunta. Tässä valossa 1Spot ei ole mikään ihmelaite. Se mikä 1Spotissa on erikoista ja millä sitä markkinoidaankin on se että se puskee maksimissaa 1700 mA virtaa.
jra
16.12.2009 10:01:53 (muokattu 16.12.2009 10:12:52)
jlummaa: Mulla on ollut halpa Ibanez virtalähde (ei edes ikään hakkuripoweri) 10+ vuotta eikä sen kanssa ole ongelmia ollut, keikkoja sillä on vedetty aikanaan satakunta. Tässä valossa 1Spot ei ole mikään ihmelaite. Se mikä 1Spotissa on erikoista ja millä sitä markkinoidaankin on se että se puskee maksimissaa 1700 mA virtaa.

Ei kait sitä minään ihmelaitteena ole markkinoitu, eikä täälläkään ehdoteltu? Mullakin on tosiaan vanha perusvirtalähde (ikää +20 vuotta), joka toimii ongelmitta, mutta tiedä sitten kuinka kauan.

Tässäkin ketjussa on tullut esille ne muutamat 1Spotin ongelmakohdat, ja tietysti hyvät puolet (virrananto, pääosin ongelmaton, pieni koko). Kuitenkin kuulostaa huomattavasti vähemmän ongelmalliselta kuin vaikkapa Bilteman muka reguloidut virtalähteet, jotka omien kokemusten mukaan päästävät järkiään häiriötä läpi, tai pedaaleiden mukana tulleet virranannoltaan heikot vaihtoehdot joita pitää olla 2-3 kpl.

Jos jollakin on ehdottaa 1Spotin hintaluokassa joku, jossa on vielä vähemmän potentiaalisia ongelmia, niin hyvä. Jos ei ja se ei kelpaa tai riitä, niin sitten on selvästi kalliimpia, mutta jo suunnittelulähtökohdiltaan aivan eri luokkaa olevia laatikoita.

Siitä on ainakin harkinnassa ja hankinnassa hyötyä, jos joku sanoo että 100 keikkaa ja parilla hurisi, tai joku että sillä ja sillä delaylla päästi jotain kihinää läpi, mutta muilla ok. Jokainen voi sitten pohtia onko noilla ominaisuuksilla omaan käyttöön sopiva ja hintansa väärti, vai pitääkö olla jotain muuta.

Jos todetaan vaan että *tun hyvä, osta tai roskaa, niin informaatioarvo on aika nolla.
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
darrell
16.12.2009 11:34:25
jra: ne muutamat 1Spotin ongelmakohdat

1Spot saattaa olla myös ongelmallinen, jos samassa lenkissä on useampi Line6 ToneCore sarjan pedaali.
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
Krice
16.12.2009 11:48:00

Minulla on myös 1Spot, 5 pedaalia kiinni, eikä lainkaan ongelmia.
Pitkavirta
16.12.2009 12:17:49
jra: Jos jollakin on ehdottaa 1Spotin hintaluokassa joku, jossa on vielä vähemmän potentiaalisia ongelmia, niin hyvä. Jos ei ja se ei kelpaa tai riitä, niin sitten on selvästi kalliimpia, mutta jo suunnittelulähtökohdiltaan aivan eri luokkaa olevia laatikoita.

Kyllä mun hankintalistalla näyttää jo aika potentiaaliselta haastajalta toi Biyangin pedal power.. Mut muuten ihan asiaa puhut, ei sillä!
Rämppy
16.12.2009 12:20:43
Mun laudassa on kiinni Korg Pitchblack-viritin, Little Big Muff, Fulldrive2, Boss SD-1, Boss OD-3, BYOC phaser, Ibanez rotary chorus ja Line6 DL4 delay modeler.
1-Spot syöttää virrat koko härdellille. Hyvin on palvellut, ei ongelmia. Tuon systeemin kanssa on tullut keikkailtua ainakin 3 vuotta. Vähemmän hurinoita ja häiriöitä kuin monen muun muuntajan kanssa. Taitaa tehtaan ilmoittama anti olla 1800mA. Tietysti Voodoo labit, fuel tankit ynnä muut ovat vieläkin parempia, mutta hinta-laatusuhteeltaan 1-Spot on lyömätön.
En sitten malttanut olla sanomatta.
kimurantti1
16.12.2009 13:09:06 (muokattu 16.12.2009 13:38:32)
jlummaa: Ei ole. Ainoa mikä tulee mieleen on se että jos ostaa virtalähteen ja se aiheuttaa häiriöitä edes jollain keikalla niin ei se hyvältä ostokselta tunnu. Mut toisaalta häiriöt voi nyt aiheutua jostain muustakin kuin powerista juuri sillä keikkapaikalla.

Mulla on ollut halpa Ibanez virtalähde (ei edes ikään hakkuripoweri) 10+ vuotta eikä sen kanssa ole ongelmia ollut, keikkoja sillä on vedetty aikanaan satakunta. Tässä valossa 1Spot ei ole mikään ihmelaite. Se mikä 1Spotissa on erikoista ja millä sitä markkinoidaankin on se että se puskee maksimissaa 1700 mA virtaa.

Jep, ei mulle tai varmasti sullekaan olisi hyvä ostos sellainen virtalähde joka aiheuttaa häiriöitä yhdelläkään keikalla. Onko sulla ehdottaa toista parin kympin mokkulaa, joka antaa edes lähestulkoon saman verran virtaa mutta on vielä häiriöttömämpi kuin 1-Spot? Sillä täydellä hurinattomuudella mikä noissa kalliimmissa laitteissa on, on kai aika paljon tekemistä sen kanssa, että lähdöt on omissa maissaan ja muutenkin täysin eristettyjä toisistaan, mikä ei tietenkään ole mahdollista jos otetaan yksi muuntaja ja ketjutetaan siitä jakopiuhala virtaa purkeille. Tai ainakin näin mulle on annettu ymmärtää, asian teknisestä puolesta en enempää tajua.
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
ravensoul
16.12.2009 14:45:17
jlummaa: Miten niin yhtä herkästi? Kertokaa mulle mikä siinä 1Spotissa on se juttu mikä ei aiheuta hurinoita yhtä herkästi kuin "halvat virtalähteet"?

Osta joku nimetön reguloitu Bilteman tai vastaavan halpismuuntaja niin tulet tod.näk. huomaamaan, että sen reguloinnin voi useassa tapauksessa laittaa lainausmerkkeihin.

Tai kerro toki meille, jos tiedät parempia tai yhtä hyviä vaihtoehtoja samaan hintaan. Mielelläänhän sitä aina parempaan vaihtaa mutta ei oo vielä tullu vastaan mitään varteenotettavaa kilpailijaa tuolla tasolla. Ja kolmin-nelinkertaista hintaa ei toisaalta kaikkien käyttötarkoituksiin kannata investoida.
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Juicy
16.12.2009 15:54:03

Ottakaa huomioon, että tuo Biyang ei välttämättä ole vertailukelpoinen hinnaltaan, koska se tulee ilman suurempia välikäsiä suoraan tehtaalta kimppatilauksina.

Täkäläisestä kaupasta ei varmasti noin halvalla sitä saa ulos kannettua...
Janne19691
16.12.2009 17:07:33

ravensoul: Osta joku nimetön reguloitu Bilteman tai vastaavan halpismuuntaja niin tulet tod.näk. huomaamaan, että sen reguloinnin voi useassa tapauksessa laittaa lainausmerkkeihin.

Tai kerro toki meille, jos tiedät parempia tai yhtä hyviä vaihtoehtoja samaan hintaan. Mielelläänhän sitä aina parempaan vaihtaa mutta ei oo vielä tullu vastaan mitään varteenotettavaa kilpailijaa tuolla tasolla. Ja kolmin-nelinkertaista hintaa ei toisaalta kaikkien käyttötarkoituksiin kannata investoida.

Ei nimetön reguloitu Bilteman halpismuuntaja automaattisesti sitä tarkoita etteikö niitä voisi käyttää ihan ongelmitta. Mä en usko tuohon teoriaan. Regulattoori ja pari kondensaattoria ei paljon maksa joten kunnollisen reguloinnin jättäminen pois ei juuri säästä.

Niin mulle jäi edelleen epäselväksi mikä tuossa 1Spotissa oli se parempi ominaisuus. Jotkut väittää että siinä on jopa huonoja ominaisuuksia.
Janne19691
16.12.2009 17:29:21 (muokattu 16.12.2009 17:31:36)

kimurantti1: Onko sulla ehdottaa toista parin kympin mokkulaa, joka antaa edes lähestulkoon saman verran virtaa mutta on vielä häiriöttömämpi kuin 1-Spot?

Ei ole mutta en käsittääkseni ole niin esittänytkään.

Se mihin tuolla ekalla sivulla jo tartuin oli se että monet väitti 1Spotin ole niin verraton mutta kuitenkaan kenelläkään sinua lukuun ottamatta (tosin vertasit Voodoo Labiin joka teknisesti ihan eri asia) ei ole ollut esittää mitään konkreettista sanojen painoksi. Ne halpojen virtalähteiden hurinat ja 1Soptin hurinattomuus on jäänyt vähän heikolle näytölle. Voi olla että odotin liikaa. Ymmärrän että mnetin vahvin puoli ei ole perustelut mutta...
ravensoul
16.12.2009 19:37:18
jlummaa: Ei nimetön reguloitu Bilteman halpismuuntaja automaattisesti sitä tarkoita etteikö niitä voisi käyttää ihan ongelmitta. Mä en usko tuohon teoriaan. Regulattoori ja pari kondensaattoria ei paljon maksa joten kunnollisen reguloinnin jättäminen pois ei juuri säästä.

Niin, automaattisesti ei. Tietysti saa alkaa lottoamaankin, ei se automaattisesti tarkoita ettei napsahda ens vloppuna 7 oikein. Jokainenhan uskoo mitä haluaa. Mulla on käyny laudassa pari mollukkaa ennen 1Spottia, halpa perusmuuntaja ja jonkin polkimen "oma". Siellä halvimmassa päässä sai kyllä niitä häiriöitä ihan koko rahan edestä, polkimien muuntajat toimivat kuten olettaa sopii mutta yksikään ei tietysti aja koko lautaa.

Niin mulle jäi edelleen epäselväksi mikä tuossa 1Spotissa oli se parempi ominaisuus. Jotkut väittää että siinä on jopa huonoja ominaisuuksia.

Multa alkaa rautalanka loppua. Tuossa hintaluokassa 1Spotilla ei käytännössä edes ole kilpailijoita, koska harva kykenee tuuppaamaan virtaa vaikka 10 polkimen laudalle.

Mutta voit toki jatkaa vänkyttämistä vaikka maailman tappiin ja kyllähän myös sen 1Spotin kanssa saattaa ilmaantua hurinoita, etenkin monta poljinta syöttäessä, kun ei ole eristettyjä lähtöjä. Mutta ei se sitä asiaa muuta, että se on tällä hetkellä hintaluokassaan ylivoimainen ratkaisu.
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)