Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fender Band Master
1
mettju-5
14.12.2009 12:02:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HEI!
 
Onko kellään kokemusta otsikossa mainitusta nupista? Haku ei anna yhtään tulosta. Vahvistin vaikuttaa ainakin ruudulla oikein monipuoliselta minun käyttötarkoitukseeni. Tarvitsen hyvän rautalankasoundin sekä mukavaa bluessäröä (onko se nyt sitten sitä pikkurosoa). Nykyinen Hot Rodikin on aika hjuva, mutta kovin pistävä yläpäältään. Tähän nuppiinhan sais sitten sorvattua tietysti kaapilla sen yläpään vähemmän pistäväksi. Mutta kaikki kokemukset ovat tervetulleita.
 
Ahokkis
14.12.2009 12:18:06 (muokattu 14.12.2009 12:18:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Puhutaankohan nyt niistä vanhanliiton bandmastereista vai näistä uustuotannon digiefekti/heviinkin sopivista härpäkkeistä?
 
Uusista voisin sanoa ettei omasta mielestä kovin fenderiä ole nähnytkään. En pahemmin tykkää, mutta vois toimia ihan passelisti johonkin rautalankaan. Ilkiän kuulonen kun sanotaan fender ja samassa lauseessa myös digiefektit ja raskas särö..
 
En ole päässyt kokeileen tuota vanhaa vehjettä, mutta ainakin olen kuullut ja helvetin hyvälle saundaa. Ehkä laitan joskus rikkaana ei opiskelijana tuon. Itse pysyisin siinä hotrodissa ja vaihtaisin tummemmat elementit jos yläkireä saundi, kannabis rex esim.
 
"Siis Se ei ole pakollista mutta nopeutta ennen tulee puhtaus... muuten soitosta tulee täysin huonoa... Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." -Ushimir
duc
14.12.2009 12:30:11 (muokattu 14.12.2009 12:34:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ahokkis: Puhutaankohan nyt niistä vanhanliiton bandmastereista vai näistä uustuotannon digiefekti/heviinkin sopivista härpäkkeistä?
 
Uusista voisin sanoa ettei omasta mielestä kovin fenderiä ole nähnytkään. En pahemmin tykkää, mutta vois toimia ihan passelisti johonkin rautalankaan. Ilkiän kuulonen kun sanotaan fender ja samassa lauseessa myös digiefektit ja raskas särö...

 
Raskas särö? Vintage Modified -sarjan Bandmasterissa sitä kyllä ei ole, vaikka säröä siitä rokkikäyttöön lähtikin. Digiefektit olivat aika hyvän kuuloisia. Muuten vahvistimen soundi oli ehkä vähän ohuehko, ns. isosta Fenderistä toivoisi paksumpaa ääntelyä... Tosin aika pikaisesti sitä testailin. Ei kummikaan yhtä hyvältä kuulostanut kuin oma Blues Junior.
 
edit:
yhdyn ydelliseen puhujaan sikäli, että Hot Rodiin kun laittaa paremman kajarin niin pitäisi soundin parantua selvästi. Mainittu C-Rex on hyvä, Texas Heat ehkä vielä parempi (mielipideasioita toki).
Ahokkis
14.12.2009 12:40:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

duc: Raskas särö? Vintage Modified -sarjan Bandmasterissa sitä kyllä ei ole, vaikka säröä siitä rokkikäyttöön lähtikin. Digiefektit olivat aika hyvän kuuloisia. Muuten vahvistimen soundi oli ehkä vähän ohuehko, ns. isosta Fenderistä toivoisi paksumpaa ääntelyä... Tosin aika pikaisesti sitä testailin. Ei kummikaan yhtä hyvältä kuulostanut kuin oma Blues Junior.
 
Jos oikein muistan niin saa jotain hevisäröäkin tuosta laitteesta, saatan toki sekoittaa johonkin muuhunkin uustuotantofenderiin. Jokatapauksessa fenderi saisi siihen perinteiseen meininkiin enemmän panostaa kuin tuohon hevi/digihärpäkehommaan, jossa fender on mennyt melko pahasti omasta mielestäni pers-eellä puuhun.
 
Omasta mielestä melko turha sijoitus tuo, mutta tämäkin on vaan mielipidekysymys. Kannattaa muuten laneyn lionheartitkin koklata jos ei ole niin merkin päälle, samassa hintaluokassakin pyörii ja tuurilla löytää käytettynäkin edullisesti.
 
"Siis Se ei ole pakollista mutta nopeutta ennen tulee puhtaus... muuten soitosta tulee täysin huonoa... Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." -Ushimir
mettju-5
14.12.2009 13:29:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkoitan just uustuotantovehjettä. Valitettavasti vanhan liiton koneisiin ei rahat riitä. Ehdin kyllä Hot Rodin luvata jo bändikaverille. Täytyy tsekata esim. tuo LionHeart.
 
Jucciz
14.12.2009 23:02:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanha Bandmaster ei varmasti petä vanhan liiton soundeja haettaessa: kyllä sillä bluesit, rokkenrollit, rockabillyt ja miksei rautalangatkin soittelee mennen (ei se partavesi) tullen.
 
Tässä Blonde-aikakauden ('61-'63) Bandmaster vuodelta '62, yhtä vanhan kaapin kera (alkuperäiset Jensenit sisällä):
http://mp3.jucciz.com/bandmaster/cabinet_1.mp3
http://mp3.jucciz.com/bandmaster/cabinet_2.mp3
 
Kakkospätkän vibrato-efekti on vahvistimen sisäänrakennettu ja erittäin herkullinen ominaisuus - merkittävä syy siihen, miksi tällainen oli pakko aikanaan saada.
 
H-Diddy
16.12.2009 17:12:43 (muokattu 16.12.2009 17:44:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tää nyt on taas tätä. Hyvältä toi digiefektein varustettu bandmaster kuullosti. Mun mielestä on täysin ymmärrettävää että Fender yrittää kehittää tuotteitaan. Esim. Se Fender Princeton Recording vehje on aivan helvetin hyvän kuulloinen. Väittäisin että jos Fender tekisi täysin 60-lukuun identtisen blonde band masterin, niin tän palstan kultakorvat mutisisivat että se ei kuullosta niin pehmeältä yms. ku originaali vaikka sisältäisi täysin samat NOS-osat. Musta tuntuu että ne jotka pääsevät suunnittelemaan Fenderille vahvistimia, eivät voi olla kovasti kehnoja ammatitaidoltaan. Toki tältä foorumilta löytyy paremmat insinöörit.
 
En siis tarkoita vuodatusosiossa Juccizta, koska hän puhuu mitä luultavasti eri vahvistimesta. Olettaisin ainakin että tää uusiopainos on aloittajan mielessä. Hyviltä on kuullostanu muutenkin noi re-issue mallit Fenderiltä.
 
Twinkle
16.12.2009 17:51:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: http://mp3.jucciz.com/bandmaster/cabinet_2.mp3
 
Kakkospätkän vibrato-efekti on vahvistimen sisäänrakennettu ja erittäin herkullinen ominaisuus - merkittävä syy siihen, miksi tällainen oli pakko aikanaan saada.

 
Tämä onneksi todensi sen, että tuo minun itse tekemä princeton ei ole mikään viallinen. Kuvittelin siinä olevan ongelman tremolossa kun se ei ole niitä jotka tekee merisairaaksi. Ei sillä että sen pitäisi olla, mutta kun itse tekee niin ei voi koskaan tietää onko laitteessa joku vika ja siihen tähdätään että homma toimii oikein.
 
Bandmasterin tekemistä olen kyllä harkinnut, sen pitäis olla ihan jees masiina vaikkei se yksi diy-versio ihan niin hyvältä kuulostanut kun mitä oletin.
 
Numb
16.12.2009 17:52:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

H-Diddy: Hyviltä on kuullostanu muutenkin noi re-issue mallit Fenderiltä.
 
Näin munstakin. Esim. Deluxe Reverb RI on aivan huippuhyvä siinä mitä se tekee.
 
Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö
Volle
16.12.2009 17:58:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

H-Diddy: Musta tuntuu että ne jotka pääsevät suunnittelemaan Fenderille vahvistimia, eivät voi olla kovasti kehnoja ammatitaidoltaan. Toki tältä foorumilta löytyy paremmat insinöörit.
 
Eivät varmastikaan, mutta mä taas en oikein usko, että suurelle yleisölle tarkoitettu halvahko vahvistin voisi olla ihan kompromisseittä suunniteltu. Se ei tokikaan sulje pois sitä, että tämä uusi band master voi olla ihan käyttökelpoinen peli. Näin kokeilematta en tiedä.
 
H-Diddy
16.12.2009 18:22:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Volle: Eivät varmastikaan, mutta mä taas en oikein usko, että suurelle yleisölle tarkoitettu halvahko vahvistin voisi olla ihan kompromisseittä suunniteltu. Se ei tokikaan sulje pois sitä, että tämä uusi band master voi olla ihan käyttökelpoinen peli. Näin kokeilematta en tiedä.
 
Käsittääkseni Fenderin alkuaikojen idea oli juuri tehdä halvahkoja kitaroita ja vahvistimia soittajien tarpeisiin. Se että ne on näinä päivinä saavuttaneet legendaarisen maineen (eikä syyttä) ei tarkoita sitä että ne muuten olisi sen kummempia vehkeitä kuin mitkään muutkaan. Jossain ikivanhassa rytmi lehdessä oli hyvin kiteyttävä pilapiirros. Siinä kaksi avaruus ajan hemmoa haikailivat vanhan kunnon sekvensserin lämpöisen ja maanläheisen soundin perään. Itsekkin vintage vehkeiden ja nimen omaan Fender pajan tuotteita suosivana ymmärrän yskän, mutta silti ihmetyttää se että 50 vuodessa maailma on astunut aivan käsittämättömän harppauksen eteenpäin kaikilla muilla alueilla paitsi psykoakustiikassa. Se että vahvistin on kolvattu piirilevylle point-to-point ratkaisun sijaan ei sinänsä huononna vahvistimen ulosantia millään tavalla. Nykyaikaiset studioratkaisut ovat lähes poikkeuksetta digitaalisia. Myös niiden kautta on kulkenut ja käsitelty tuo esim. Setzerin käyttämä band master soundi. Se ei todellakaan mene suoraan ketjussa Setzer->piuha->vahvistin->pukin kontti.
 
Itse en ole ikinä päässyt alkuperäistä Band Masteria kokeilemaan, kuten ei moni muukaan, johtuen pitkälti siitä että niitä valmistettiin hurjan vähän aikaa ja arvo on huikea. Varmasti kuullostaa erilaiselta kuin nykyinen jo senkin johdosta ettei sen kaltaisia osia ole valmistettu puoleen vuosisataan joita kys. vahvistin pitää sisällään. Sen vaan tahdon sanoa, että helvetin hyvän ja terveen kuuloinen vahvistin on tämä uusi. Noi digitaaliset efektitkin on todella toimivia jos niitä haluaa käyttää.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «