scath 05.03.2004 22:03:17 | |
---|
Harjoitatteko ollenkaan näppäilyä vai teettekö kaiken plekulla? Du siehst so sexy aus, wenn du luftgitarre spielst. |
Cutter 05.03.2004 22:23:29 | |
---|
Melkein ainoastaan tällä hetkellä. Plekun käyttö on muodostunut mulle ainakin varsinaiseksi ongelmaksi. Se koko ajan tipahtelee kädestä tai jotain muuta vastaavaa.. "Jos sinulla on jotain sanottavaa, sano se. Jos ei, älä vaan sitä sano." |
scath 05.03.2004 22:26:39 | |
---|
Mie soitin ensimmäiset kaksi vuotta pelkästään näppäilemällä. Viimeiset neljä vuotta on soitettu melkein ainoastaan plekulla. Harmillista, kun ei enää osaa näppäillä samalla tavalla kuin ennen Du siehst so sexy aus, wenn du luftgitarre spielst. |
Cutter 05.03.2004 22:30:06 | |
---|
Niin,musta taas tuntuu et se pleku vaan hidastaa menoa. Silti sillä on pakko opetella soittamaan. Täytyis varmaan yrittää pitää molempia taitoja yllä... "Jos sinulla on jotain sanottavaa, sano se. Jos ei, älä vaan sitä sano." |
scath 05.03.2004 22:34:21 | |
---|
Hidastaa. hmm..se on tietysti totuttelu kysymys. Kyllä se tietysti rajoittaa välillä nopeutta, mutta se taas johtuu siitä etten hallitse täydellisesti plektran käyttöä. Kai. Tai sitten olen vain tyhmä. Du siehst so sexy aus, wenn du luftgitarre spielst. |
Cutter 05.03.2004 22:38:23 | |
---|
Joo siis nimenomaan tuota tarkoitin. kun siinä kädessä on jotain ylimäärästä, niin mulla ne plekut sitten aina välillä tuppaa lentelemään ympäriinsä...:) "Jos sinulla on jotain sanottavaa, sano se. Jos ei, älä vaan sitä sano." |
Lord of the strings 05.03.2004 22:45:06 | |
---|
Soita Creeping death näppäilemällä. "Onks Kekkonen viel hengissä?" - Ystäväni Emmi. |
alphamale 06.03.2004 01:56:54 (muokattu 06.03.2004 01:57:06) | |
---|
mä tykkään ainaki himassa soittaa näppäilemällä ja sovittaa biisejä sormisoittoon. treeneissä nyt tarvii vähemmän näppäillä. tosin hybrid eli chicken picking on yksi ehkä lempijuttuja mitä huitoo leadeihin mukaan. |
blastoff 06.03.2004 02:28:50 | |
---|
Juuri pari tuntia sitten harjoittelin näppäilemään akustisella yhtä Nick Draken biisiä. Vaikeaa oli. Sähkökitaralla soittaessa käytän myös usein sormia yhdessä plektran kanssa. I forgot my mantra |
ingle 06.03.2004 11:07:03 | |
---|
Ei näppäillä, ei käkkäillä, ei puhuta, ei pyöritä... If assholes could fly, this place would be an airport. |
Guitargirl1 06.03.2004 13:32:37 | |
---|
Juuri pari tuntia sitten harjoittelin näppäilemään akustisella yhtä Nick Draken biisiä. Vaikeaa oli. Sähkökitaralla soittaessa käytän myös usein sormia yhdessä plektran kanssa. Miten sä saat sen plektran pysymään hyvin kädessä jos näppäilet sormilla ja plekulla samaan aikaan? Musta tuntuu aina että se tipahtaa kun yrittää soitella silleen.. :) |
Näppäilen klassista ja sähkistä, ja sähkistä soitan myös plekulla. Näppäilyä oon käyttäny jotain 7½v, plekua n.1½v. Nopeus ei ole mitään ilman tyylitajua... Ja tyylitaju ei ole mitään ilman nopeutta! |
blastoff 06.03.2004 15:58:53 | |
---|
Miten sä saat sen plektran pysymään hyvin kädessä jos näppäilet sormilla ja plekulla samaan aikaan? Kyllä se siinä pysyy, kun puristaa vaan tarpeeksi :) Jos vaikka soitan jotain ihan yksinkertaisia arpeggioita, niin yleensä otan sen matalimman (ja joskus myös seuraavankin) äänen plektralla ja loput sitten sormilla. I forgot my mantra |
kid ego 06.03.2004 17:30:47 | |
---|
Sähkistä soitan vain plekulla, mutta akustista soitan ihan näppäillenkin. Nylonkielistä soitan vain sormilla, tosin sellaiseen pääsen käsiksi nykyisin melko harvoin kun omani on bäskana. Kääk!! Olen Ankka!! |
scath 06.03.2004 17:34:55 | |
---|
Kyllä se siinä pysyy, kun puristaa vaan tarpeeksi :) Jos vaikka soitan jotain ihan yksinkertaisia arpeggioita, niin yleensä otan sen matalimman (ja joskus myös seuraavankin) äänen plektralla ja loput sitten sormilla. Se on hieman hankalaa, onnistuu jos tarpeeksi yrittää. Mieluummin jokotai. Du siehst so sexy aus, wenn du luftgitarre spielst. |
JM 06.03.2004 18:40:40 | |
---|
Kyllähän tuota tulee aina silloin tällöin harrastettua... Nopeammat jutut tosin hoidan aina plekulla. "Täällä haisee joku vitun selluliittitehdas!" |
scath 06.03.2004 18:46:28 | |
---|
Onko kellään näpppäily vahvempi kuin plekun käyttö? Du siehst so sexy aus, wenn du luftgitarre spielst. |
Blue Moon 06.03.2004 18:48:59 | |
---|
Harjoitatteko ollenkaan näppäilyä vai teettekö kaiken plekulla? Harvoin tulee plekua käytettyä edes sähkökitaralla. Bluesia soitetaan sormin. ;-) - It's been a long time coming - |
hardy 06.03.2004 19:35:15 | |
---|
Onko kellään näpppäily vahvempi kuin plekun käyttö? tuntuu olevan vähän varmempaa näppäily, plektralla soitan yleensä koska plekunkäyttökin pitäs saada näppäilyn tasolle |
Ze Kink 06.03.2004 19:56:21 (muokattu 06.03.2004 19:57:23) | |
---|
Onko kellään näpppäily vahvempi kuin plekun käyttö? No mulla ainakin, paljon paremmin osaan soittaa näppäillen, mutta plekukin nykyään pysyy kädessä. Pikkasin joskus sellasia 1234 tekniikkaharjotuksia kaulaa ylös melkein 20 nuottia sekunnissa, mutta ajattelin, ettei ehkä vielä sitä nopeutta tarvita, ja vaihdoin tekniikkaharjoitukset sooloiluharjoituksiin. EDIT: Toisin sanoen en halunnut seuraavaksi Fareriksi. Nopeus ei ole mitään ilman tyylitajua... Ja tyylitaju ei ole mitään ilman nopeutta! |