Teijo K. 14.12.2009 18:53:36 | |
---|
Aikuisten sadulta vaikutti, eli just parhaalta. |
Bluesmies 14.12.2009 20:03:31 | |
---|
Seppo_Howitzer: Aliens on mun suosikkileffa ja Terminator 2 on yksi parhaista, mutta tämän leffan kohdalla ei pahemmin odotuksia ole. Hei älähän nyt, carnation saattaa loukkaantua. |
Akitus 14.12.2009 22:35:05 (muokattu 14.12.2009 22:35:35) | |
---|
Dipsetcityboy: Koska siis tosiaan tuntuu että eipä tätä Avataria mitenkään kummoisemmin ainakaan Suomessa ole markkinoitu, omasta kaveriporukastakin tän leffan tietää oikeestaan vain ne jotka vähän leffaskeneä seuraavat tai on viimeisen 2kk aikana käynyt elokuvateattereissa ja nähnyt trailerin. Tähän on kyllä pakkoa todeta näin helsinkiläisessä elokuvateatterissa työskentelevänä, että kyllä sitä Avataria on ainakin teatter(e)i(de)n puolella on markkinoitu jo vitutukseen asti. Melkein tekisi mieli jo toivoa, että leffa floppaisi, mutta eipä siitä oikeastaan mulle mitään iloa olisi. Sitä paitsi erehdyin suuren yleisön maun suhteen jo 2012-pätkän kanssa niin pahasti, että eipä ne toiveet kuitenkaan toteutuisi. 42.
www.myspace.com/sirpenth
http://maihinnousu.net/a/1133 |
myrtonen 15.12.2009 21:39:49 | |
---|
Ehkä se vähän vituttelee kun tyttöystävän kanssa pitäis perjantaina vuosipäivää vietellä elokuvan merkeissä ja sinä iltana pyörii täällä tasan kaks leffaa: Avatar ja Avatar 3D:nä. Trailerin perusteella näyttää kyllä paskalta lähinnä niiden ärsyttävän näkösten örkkien takia, mutta ehkä sen joku yksinäinen sunnuntai-ilta vois käydä katsomassa. En oo nähny yhtään tällaista tapausta. Oikeesti. |
Tympee Huttunen 15.12.2009 22:08:21 | |
---|
Minua jostain syystä polttelee päästä katsomaan tämä. Leffaliput "aktivoituu" vasta joulun jälkeen, joten silloin pääsee tuon 3D:nä katsomaan. Traileri vaikutti mielenkiintoiselta, toki ne siniset otukset näytti liikaa cgi:ltä, mutta eipä se tarinaan vaikuta. |
aivokuolio 15.12.2009 22:41:42 | |
---|
Jo on möykkää leffasta vaikkei kukaan tätä ole vielä edes nähny. No ite käyn varmaa joulun jälkeen kattelemassa ja odotukset on korkealla koska eihän Cameron mikään Lucas kuitenkaan oo. |
Kitaranraiskaaja 15.12.2009 23:08:56 | |
---|
Tänään kun kävin katsomassa sen Saiturin joulu 3D:n niin tuli trailerit sekä tästä Avatarista ja Burtonin Liisa ihmemaassasta ja täytyy sanoa, että Liisassa näytti olevan paljon toimivampaa ja hienompaa 3D:tä. Tuli vaan mieleen kun tuossa jotkut sanoi että on jotai uskomatonta tämän Avatarin systeemit. |
Meadow 16.12.2009 01:29:57 (muokattu 16.12.2009 01:33:27) | |
---|
No joo, Ebert antaa nykyään joka toiselle leffalle täydet pisteet, joten tuohonkin arvosteluun suhtautuisin varauksella. Cameron on tehnyt monia hyviä elokuvia, ja kun otetaan huomioon miehen vahvuus scifin saralla, on Avatarilta syytä odottaa laatua edes visuaalisen tykityksen kannalta. Siniset öttiäiset on toteutettu ihan hyvin, mutta oikeiden näyttelijöiden rinnalla ne näyttävät karmean muovisilta. Vähän myös pelottaa, miten siirappiseksi tarina oikein kehkeytyy, asetelmassa kun on kaikki ainekset kunnon jenkkinyyhkyttelyyn. |
Lord of the strings 16.12.2009 05:36:42 | |
---|
Näkemättä paskaa. "Itsehän arvostan niin tiede- kuin panomiehiäkin" -PomppoK |
Wolfgang 16.12.2009 09:49:11 | |
---|
Don't think twice it's all right. |
Teijo K. 16.12.2009 10:05:33 | |
---|
Wolfgang: http://www.mtv3.fi/uutiset/kulttuur … /arkistot/kulttuuri/2009/12/1018228 Ei tykänny ainakaan tää kaveri. Onko toi nyt siis oikeesti maailman kallein leffa, kuten tuossa väittävät? Ite oon kuullu muuta... Katos, jos von "snobi" ei diggaa, se lupaa hyvää. Toihan tykkää lähinnä jostain mustavalkoisista taideleffoista mistä tämmönen tavallinen elokuvien viihdekäyttäjä ei sit saa mitään irti. |
Itse en mikään suunnaton Cameron-diggari ole koskaan ollut. Mulle mies on aina ollut vähän sellainen Emmerichin ja Bayn isoisä. Eka Terminator oli hyvä, kun budjettia ei vielä isommin ollut käytössä, mutta kakkosesta tulikin yllättäen sitten lastenseikkailu. Alienskin tuntuu ihan paskalle, jos sen katsoo heti ekan perään. Mutta omillaan se toimii oikeinkin hyvin. |
inkognito 16.12.2009 11:07:11 (muokattu 16.12.2009 11:09:12) | |
---|
Onko toi nyt siis oikeesti maailman kallein leffa, kuten tuossa väittävät? Ite oon kuullu muuta... Suhteutettuna nykyrahan arvoon, olen kuullut, että historian kallein elokuva olisi venäläinen Voyna i Mir, eli suomeksi Sota ja rauha. "On arvioitu, että saman kokoluokan filmi nykypäivänä maksaisi yli miljardi dollaria ollen kallein koskaan tehty elokuva", kertoo Discshopin tuoteseloste. Mutta jos konkreettisesti mitataan tekohetkellä käytettyä rahaa, niin kyllä, Avatar taitaa olla tällä hetkellä ykkönen. bedlam: Itse en mikään suunnaton Cameron-diggari ole koskaan ollut. Mulle mies on aina ollut vähän sellainen Emmerichin ja Bayn isoisä. Eka Terminator oli hyvä, kun budjettia ei vielä isommin ollut käytössä, mutta kakkosesta tulikin yllättäen sitten lastenseikkailu. Alienskin tuntuu ihan paskalle, jos sen katsoo heti ekan perään. Mutta omillaan se toimii oikeinkin hyvin. Unohdit Abyssin! Mielestäni Cameronin paras tekele heti T2:n jälkeen :) |
Pluto 16.12.2009 11:37:15 | |
---|
Dillon, you son of a bitch! |
bedlam 16.12.2009 11:38:55 (muokattu 16.12.2009 11:42:24) | |
---|
inkognito: Unohdit Abyssin! Mielestäni Cameronin paras tekele heti T2:n jälkeen :) Täytyy häpeillen tunnustaa, että Abyss edelleenkin odottaa katsomistaan dvd-hyllyssä... Osan leffasta näin silloin joskus aikoinaan, mutta en tiedä miksei vieläkään ole tullut kokonaan katsottua. Ja miksei tosta ole bluureitä! Pluto: Onhan Aliens maailman paras action-rypistys, ei siitä päästä mihinkään. Kyllähän se äksönpläjäyksenä toimiikin, en sitä kiistä. Mutta itselleni eka Alien on niin rakas, että tuota totaalista genrevaihdosta oli vaikea sulattaa. |
inkognito 16.12.2009 11:44:04 | |
---|
Pluto: Onhan Aliens maailman paras action-rypistys, ei siitä päästä mihinkään. http://www.youtube.com/watch?v=6kmTNObny3k&feature=related Aliens oli vähän liian actionia meikäläisen makuun jos siihen ykköseen vertaa. Ei siinä, hyvä elokuva silti. bedlam: Täytyy häpeillen tunnustaa, että Abyss edelleenkin odottaa katsomistaan dvd-hyllyssä... Osan leffasta näin silloin joskus aikoinaan, mutta en tiedä miksei vieläkään ole tullut kokonaan katsottua. Ja miksei tosta ole bluureitä! Juu, kannattaa katsoa se sitten vaikka DVD:nä jos BR:ää ei ole tarjolla :) Menee kyllä meikäläisen kirjoilla ihan sinne scifileffojen kärkikymmenikköön, ellei jopa viisikkoon. |
cldron 16.12.2009 12:33:10 | |
---|
Teijo K.: Katos, jos von "snobi" ei diggaa, se lupaa hyvää. Toihan tykkää lähinnä jostain mustavalkoisista taideleffoista mistä tämmönen tavallinen elokuvien viihdekäyttäjä ei sit saa mitään irti. Mun mielestä tuo oli ainakin ihan asiallinen ja hyvin perusteltu arvostelu. Onko tuo mies joskus kussu sun muroihin? |
k1mm0 16.12.2009 12:38:36 (muokattu 16.12.2009 12:39:18) | |
---|
En ole traileria nähnyt, mutta eilen Conanissa näyttivät pätkän tuosta ja oli kyllä harvinaisen muovisen ja muutenkin kökön näköistä. Lastenelokuvalta se äkkiseltään vaikutti, viimeistään siinä vaiheessa kun ruutuun tuli sininen ripuli ratsastamassa lentoliskolla. Oisivat vaikka hommanneet Blue Man Groupin äijjät näyttelemään sinne ihan oikeasti, nyt näytti graafiselta tasoltaan aika perus nykypäivän tietokonepeliltä. Toki puhun vain yhden lyhyen pätkän perusteella, mutta jos tämä on niin kallis ollut kuin huhutaan niin ei leffassa pitäisi olla yhtään noin huonoa pätkää. Mutta mää tykkäänkin leffoista missä on tissejä ja räjähdyksiä, että ehkä tää ei oo sitten ihan se mun juttu muutenkaan. |
carnation 16.12.2009 12:50:09 (muokattu 16.12.2009 12:53:37) | |
---|
cldron: Mun mielestä tuo oli ainakin ihan asiallinen ja hyvin perusteltu arvostelu. Onko tuo mies joskus kussu sun muroihin? Lisäksi tuossa otsikossa oli taas vähän sellaista sensaatiohakuisuutta ilmassa: "murska-arvio", vaikkei tuo sitä edes ollut. Asiallisesti sanottu mitkä osa-alueet toimii ja mitkä ei. Onhan se kauheeta kun joku kriitikko ei tykkääkään, ei noista kannata yöuniaan menettää ja heti mustamaalata sillä vanhalla "se kattoo vaan jotain mustavalkoisia taidefilmejä" -fraasilla, kyllähän von Baghille uppoaa mm. Blade Runner ja Tappajahai sun muut. Peter-setä on työskennellyt elokuvakulttuurin parissa ja rustannut paksuja niteitä jo ennen kuin moni täällä kirjoittelevista on edes syntynyt, joten eiköhän sillä hemmolla ole tarpeeksi perspektiiviä ja asiantuntemusta aiheen tiimoilta. Tietty von Baghila (kuten aika monilla vanhemman ikäluokan kriitikoilla) on sellainen "oldies but goldies" -asenne toisinaan. "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
Heissi 16.12.2009 13:21:21 | |
---|
k1mm0: Toki puhun vain yhden lyhyen pätkän perusteella, mutta jos tämä on niin kallis ollut kuin huhutaan niin ei leffassa pitäisi olla yhtään noin huonoa pätkää. Mitä nyt pari kertaa nähnyt tuon trailerin isolta kankaalta niin teatteriyleisö on lähinnä repeillyt sille miten kehveliltä se näyttää. Tai ainakin ite naureskelin sille, ehkä muilla tirskujilla oli jotain omaa kivaa... "We live in a world where people will have a GPS and a crucifix on the same dashboard." - Doug Stanhope
E N O K K I O . C O M |