Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Saunan käyttäminen laulukoppina
1
mll
15.12.2009 21:28:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pieni saunamme vaikuttaa oikein kivalta äänityspaikalta laulujen suhteen. Kivat puiset pinnat, ei kaiu liikoja, sitä pystynee hätäakustoimiaan lisääkin tarvittaessa. Onko porukalla kokemusta asiasta?
 
Kailis
15.12.2009 21:34:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mll: Pieni saunamme vaikuttaa oikein kivalta äänityspaikalta laulujen suhteen. Kivat puiset pinnat, ei kaiu liikoja, sitä pystynee hätäakustoimiaan lisääkin tarvittaessa. Onko porukalla kokemusta asiasta?
 
Ei vielä, mut tuun heti kun kutsut. Tarjootko saunabisset kans?
 
Antti1
15.12.2009 21:36:26 (muokattu 15.12.2009 21:36:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ei oo kokemusta, mutta usein saunoissa on kyllä melko "intiimi" akustiikka. Muistelisin jonkun levyn jopa olleen suurimmaksi osaksi savusaunassa duunattu, soittohommat siis. Varmaan sellanen hirsihökkeli voi olla ihan jees.
 
Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine?
Kailis
15.12.2009 21:42:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oikeasti en vähättelisi lainkaan tuollaisen puupaneroidun tilan toimivuutta tuossa tarkoituksessa. Kokeilisin, estottomasti.
 
Mikael
15.12.2009 21:45:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Kokeilisin, estottomasti.
 
I get the picture....
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
Kailis
15.12.2009 21:47:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: I get the picture....
 
I know your pictures man =D
 
Groovi
15.12.2009 22:16:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On testattu, eikä ole läheskään niin paha paikka kuin voisi kuvitella.
 
Yleisimmin väitellään yksityiskohdista, ja sivutetaan samalla kokonaisuus.
mll
15.12.2009 22:46:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli saunaan vaan laulamaan... Pitänee testata seuraavaa demo tehtäessä.
 
cozmo
15.12.2009 23:31:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mll: Pieni saunamme vaikuttaa oikein kivalta äänityspaikalta laulujen suhteen. Kivat puiset pinnat, ei kaiu liikoja, sitä pystynee hätäakustoimiaan lisääkin tarvittaessa. Onko porukalla kokemusta asiasta?
 
Käytimme aikanaan saunaa tarkkaamona kun äänitimme rumpuja kylpyhuoneessa, oli muuten messevät pannut. Anteeksi OT. Mutta miksei voisi laulut onnistua siellä, hiukan demppiä kehiin vaan...
 
http://nikolaasonen.blogspot.com nofi @ gearslutz.com: "I wouldn't choose a mic pre based on pictures of two "square" waves that have been through them..... that's retarded."
samic
15.12.2009 23:33:55 (muokattu 15.12.2009 23:34:10)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tulevalle levylle nauhotettiin meidän toisessa saunassa laulut,laitoin muutaman akustiikkalevyn seinään ja maton lattialle.
 
joujou
dolbynr
15.12.2009 23:42:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Puupaneloitu sauna toimii hyvin laulun äänityksessä. Ja peltinen puukiuas resonoi lauluäänestä. Lähimikittämällä sen saa aika persoonallista plate-kaikua.
 
Timo JM
16.12.2009 01:01:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Testasin joskus ja ainakin meidän saunasta, ilman mitään tilapäisiä pehmustuksia, tuli mukaan pientä "tynnyrisoundia" mikä ei kuulostanut kovin kivalle.
 
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Timo |
ganesha
16.12.2009 06:32:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dolbynr: Puupaneloitu sauna toimii hyvin laulun äänityksessä. Ja peltinen puukiuas resonoi lauluäänestä. Lähimikittämällä sen saa aika persoonallista plate-kaikua.
 
tästä hyvästä viikon niksipirkka palkinto! :D
 
viina. hanuri. ja naiset.
Laaksonen
16.12.2009 07:28:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dolbynr: Puupaneloitu sauna toimii hyvin laulun äänityksessä. Ja peltinen puukiuas resonoi lauluäänestä. Lähimikittämällä sen saa aika persoonallista plate-kaikua.
 
Huomasin tuon saman Plate-kaijun kun saunoimme ja musisoimme saunassa yhtenä kesäisenä ryyppyiltana, mikki nappasi hyvin kiukaasta kaikua ja tallentui samalla myöskin kiukaan pihinät ja tulen räiskyntä. Tunnelma oli oikein mainio, tai no niin kauan kun aloimme lauleskelemaan/ mölyämään :D
 
Zammy
16.12.2009 09:46:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja savusauna on tietenkin paras laulun äänityksessä, kakkosena tulee normaali puusauna ja sähkösaunan soundi onkin sitten kireempi. Ja optimi laululämpötila on siinä 70 paikkeilla.
 
Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen.
HTMono
16.12.2009 09:56:25 (muokattu 16.12.2009 09:57:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perus puusauna on kyllä kiva äänityspaikka, joskus tullut kanssa kokeiltua.
 
Voisi kai kuvailla niin että alapää on yleensä pehmeä ja massiivinen, aivan alimmat taajuudet jo elokuvamaisia, riippuen kiukaan koosta ja palon nopeusta. Keskialue on täynnä kivaa lämpöä ja syvyyttä. Yläpäässä sitten on tiettyä sähäkkyyttä ja sihinää jota on kuitenkin helppo hallita oikealla löylykäden tekniikalla ;)
 
EDIT: Ja sitten perään voisi huomauttaa että älkää viekö ainakaan konkkia lämpimään saunaan, eivät tykkää :)
 
If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to sort it out for themselves.
jurpontor
16.12.2009 12:11:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zammy: Ja savusauna on tietenkin paras laulun äänityksessä, kakkosena tulee normaali puusauna ja sähkösaunan soundi onkin sitten kireempi. Ja optimi laululämpötila on siinä 70 paikkeilla.
 
'70s blackface Aito-kiukaassa on mun mielestä paras soundi, ei nää uudemmat pääse edes lähelle.
 
Mites, jätkät, suosikkilaudepuunne?
 
"Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies
koopop
16.12.2009 13:22:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kylmä sauna tuoksuu aidolle..
 
Kailis
16.12.2009 14:23:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jurpontor: '70s blackface Aito-kiukaassa on mun mielestä paras soundi, ei nää uudemmat pääse edes lähelle.
 
Mites, jätkät, suosikkilaudepuunne?

 
"Anna arpisten haapojen olla" sanos mestari ko saunaa rakennettiin. Jos haluaa rautalankasoundia kandee käyttää apachea. Kuusta? Mä oon maasta. Männyssä on puumainen sointi, mutta oma suosikkini on kii.
 
Zammy
16.12.2009 15:24:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon kuullut myös, että Stratovarius ym. tyylinen laulu lähtee kivasti jos on sattunut jäämään kassit sinne lauteiden väliin.
 
Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «