Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: rumpujen ohjelmointi
1
leftyjee
09.12.2009 13:44:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omistan EZ drummerin drum kit from hellin mutta en saa tätä soimaan äänitysohjelmissani. Rummut on nuotitettuna mutta kun siirrän rumputiedoston äänitysohjelmaan niin se ei vain soi. Mikä mahtaa olla ongelmana?
 
Kalmo
09.12.2009 13:55:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei hajuakaan, kun et kerro pienintäkään yksityiskohtaa, mikä voisi auttaa vastaamisessa. Et tietsikastasi, et äänikortistasi, et kerro edes mitä äänitysohjelmaa käytät, saati miten olet EZ:tä sen sisällä käyttänyt/yrittänyt käyttää, tai sitä, osaatko ylipäätään käyttää VST-instrumentteja softallasi, herttilei!
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
gatehill
09.12.2009 16:18:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pistetään villi arvaus enne kun tulee lisätietoa...
 
Voisiko olla niin että se rumpunuotitus on tehty eri ohjelmalla jonka MIDI nuotit eivät vastaa DKFH nuotitusta? Näin on minulle käynyt joskus...
 
Onko kiire vai tehdäänkö tietokoneella?
Cathi777
09.12.2009 18:14:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

gatehill: Pistetään villi arvaus enne kun tulee lisätietoa...
 
Voisiko olla niin että se rumpunuotitus on tehty eri ohjelmalla jonka MIDI nuotit eivät vastaa DKFH nuotitusta? Näin on minulle käynyt joskus...

 
Mut kyllä siellä nyt varmaan joku jollekin rummulle osuisi, että sieltä jotain kuuluisi joka tapauksessa.
 
Only pop music can break my heart...
WinterMad
10.12.2009 12:46:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuntuu vähän siltä, että aloittaja yrittää saada audiosekvensserissä soimaan itse DFH-tiedoston, joka ei kaiketi ääntä ole laisinkaan?
Rumpuraidalle tulee ensin tehdä mixdown/export .waviksi, joka sitten avataan äänitys-softassa.
 
Kalmo
10.12.2009 14:17:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WinterMad: Tuntuu vähän siltä, että aloittaja yrittää saada audiosekvensserissä soimaan itse DFH-tiedoston, joka ei kaiketi ääntä ole laisinkaan?
Rumpuraidalle tulee ensin tehdä mixdown/export .waviksi, joka sitten avataan äänitys-softassa.

 
Missähän softassa tuollaista tarvitaan? Ei perussoftissa tarvitse kuin avata rumpu-VST asianmukaisesti ja vetää midilooppeja midiraidalle mistä vaan, missä mappaus sopii.
 
Exporttausta tarvitaan vasta kun koko biisi on valmis, miksattu ja valmistaudutaan masterointiin. Jos koneessa ei tehot riitä, voi valmiit rumpuraidat bouncata audioraidalle, muttei ole mitään syytä exportata niitä ulos ja tuoda takaisin.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
leftyjee
13.12.2009 17:27:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Äänitysohjelmana käytän Reaperia ja Audacityä. Tietokoneeni äänikortilla pelittää kuitenkin perinteisesti nauhoittamani soittimet. Olen yrittänyt laittaa midiraidalle miditiedostoja, siirtää suoraan dfkhsta tiedostoja sekä laittaa niitä raakadatana. Mutta ne eivät vain suostu soimaan. Pitääkö minun hankkia joku ulkoinen äänikortti tai muuta vastaavaa?
 
Kalmo
14.12.2009 13:03:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No minkälainen on signaalitiesi? Miten se midi menee rumpusoftaan, että DFH tietää, minkä rummun pitää soida, ja mihin se audiosignaali jatkaa DFH:n jälkeen?? Osaatko käyttää softasyntikoita ylipäätään?
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
leftyjee
15.12.2009 19:49:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täytyy kyllä myöntää että kaikki tuollainen on minulle aika hepreaa... Singnaalitiestä en kyllä tiedä enkä muistakaan. Ja tämä on ensimmäinen kerta kun yritän mitään äänityksiä tehdä koneella että olen aika aloittelija..
 
Kalmo
16.12.2009 11:23:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DFH on siis VST instrumentti. Yritä saada softasi manuaalista selvää, miten siinä käytetään VST:tä.
 
Idea on pääpiirteissään se, että on midiraita, jolla on rumpujen midi"nuotit". Tämän raidan ulostulosta midin pitäisi mennä DFH:iin, sitten tarvitaan audioraita, jonka kautta DFH:n tuottama ääni toistuu, eli audioraidan input on DFH.
 
Toimenpiteen yksityiskohdat ovat eri softissa erilaisia, ja toimenpiteitten nimitykset vaihtelevat. On myös yhdistelmiä, joissa nuo midi- ja audioraidat ovat yhdistetty paketiksi.
 
Luulisin, että useimmilla softilla VST:n käynnistys lähtee jostain dropdown-ikkunasta tyyliin " Insert>VST>DFH" ja sitten voidaan ehkä valita, halutaanko rumpusetin joka osalle oma audioraita, " All /multiple audio outputs" tai sinnepäin.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «