![]() 27.02.2004 16:31:55 (muokattu 27.02.2004 16:32:49) | |
---|---|
Mikäs siinä? Kannattanee varmaan itsekin hiukan opetella sitä trimmaamista. Ei tarvi odottaa että kaupan setä ehtii sen tehdä. Kyllä jokaisen itseään kunioittavan basistin pitäis osata perussäädöt tehdä itse. Siitähän on täälläkin ollut juttua vaikka kuinka. EDIT: Ja niistä nauhattoman tumpuista ajattelin lähinnä kysyä niiltä jotka ovat kokeilleet. What demands an answer,
but newer Ask`s a question? | |
![]() 27.02.2004 17:01:04 | |
Mikäs siinä? Kannattanee varmaan itsekin hiukan opetella sitä trimmaamista. Ei tarvi odottaa että kaupan setä ehtii sen tehdä. Kyllä jokaisen itseään kunioittavan basistin pitäis osata perussäädöt tehdä itse. Siitähän on täälläkin ollut juttua vaikka kuinka. EDIT: Ja niistä nauhattoman tumpuista ajattelin lähinnä kysyä niiltä jotka ovat kokeilleet. Kyllä mä muuten, muttaku se saatanan kaula pitää irrottaa aina kun rautaa säätää. Ja viimeksun mä säädin koko sunnuntain, niin kaula oli vaan huonommassa kondiksessa kun ennen säätöä. Mä maksan ilomielin 100 euroa uusista kielistä ja säädöistä, koska ei niitä säätöjä nyt hirmusen usein pidä tehdä. Hanki Presari ja ole tosimies! | |
![]() 27.02.2004 19:05:57 | |
Mikäs siinä? Kannattanee varmaan itsekin hiukan opetella sitä trimmaamista. Ei tarvi odottaa että kaupan setä ehtii sen tehdä. Kyllä jokaisen itseään kunioittavan basistin pitäis osata perussäädöt tehdä itse. Siitähän on täälläkin ollut juttua vaikka kuinka. EDIT: Ja niistä nauhattoman tumpuista ajattelin lähinnä kysyä niiltä jotka ovat kokeilleet. Hep. Ruusupuuotelauta kiinanpuuöljysä ja hiotut kielet. Nauhattomassa se soundi ei vaan ole ihan sellainen tumbs, ehkä pikemmin trumbs. Tykkään kyllä ihte. Tuossa on muuten mun ääninäyttessä juurikin se basso... Kaikki on hyvää.
-hemmo | |
![]() 27.02.2004 19:13:37 | |
Noniin, elikkä hommaan todennäkösesti uuden kombon ennen studioita, EBS 15" Dromen. Siitä pitäisi saada jo tosi hyvä saundi, joten voi käyttää mikitystä. Kannattaisko basso pistää di-boksin kautta komboon, ja vetää se suoraan linjaan, ja sen lisäksi vielä mikittää kombo? Ja miten miksausvaihessa sitten pitäisi menetellä? Ja millanen mikki kartioon, kondesaattoriko? Olisi käytössä nyt ainakin Neumannin U87, DPA:n Type 4006, ja Shuren SM57, studioissa joitan vielä lisää. Mitä noista käyttäisitte? Hanki Presari ja ole tosimies! | |
![]() 27.02.2004 20:22:03 | |
Noniin, elikkä hommaan todennäkösesti uuden kombon ennen studioita, EBS 15" Dromen. Siitä pitäisi saada jo tosi hyvä saundi, joten voi käyttää mikitystä. Kannattaisko basso pistää di-boksin kautta komboon, ja vetää se suoraan linjaan, ja sen lisäksi vielä mikittää kombo? Ja miten miksausvaihessa sitten pitäisi menetellä? Ja millanen mikki kartioon, kondesaattoriko? Olisi käytössä nyt ainakin Neumannin U87, DPA:n Type 4006, ja Shuren SM57, studioissa joitan vielä lisää. Mitä noista käyttäisitte? Kai tohon on niin monta tapaa kuin on soittajaakin, mutta ite ollaan nyt kovasti häärätty studion uumenissa, ja olen viimeisen vuoden aikana oppinut seuraavaa; -Yksi raita suoraan pöytään, ilman DI-boksia, ei kei sekään siinä välissä mitään olis haitannu -Toinen raita jollain kombolla/styrkkari+ kaapi-yhdistelmällä, aika sama mikä, tuo vaan eloa siihen soundiin Siis nämä miolemmat äänitetään tietysti samalla, ja noita soundeja voi sitten miksauksessa poimia haluamallaan tavalla kyytiin, sen mikitetyn styrkkarin idea on siis ollut lähinnä se hyvää kompressiota aihuttava särö, ja linjasta sitten saa kaiken sen mitä ei mitkään komerot toista. _Ja tärkeimpänä; ITSE BASSO! (okei, vähän myös sen soittaja). Huonosta lähtösoundista ei saa hyvää kirveelläkään, mikä ei varmaan tuu yllätyksenä? Siis nämä vain omia kokemuksia, varmaan on maailma viisaampia ihmisiä täynnä. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED | |
![]() 27.02.2004 21:00:25 | |
Näin kitaristina hyppään mukaan keskusteluun ja suosittelen myös että jos/kun säädätät basson korjaajasedällä ennen sessiota, vaihdatat kielet ja soittelet niillä muutaman päivän ennen nauhoitusta. Ainakin minua häiritsee pahemman kerran ihan tuoreiden kielien soundi ja parempaan tulokseen pääsee kunhan kielet on soitettu sisään. Main screen turn on. | |
![]() 27.02.2004 21:12:59 | |
Noniin, elikkä hommaan todennäkösesti uuden kombon ennen studioita, EBS 15" Dromen. Siitä pitäisi saada jo tosi hyvä saundi, joten voi käyttää mikitystä. Kannattaisko basso pistää di-boksin kautta komboon, ja vetää se suoraan linjaan, ja sen lisäksi vielä mikittää kombo? Ja miten miksausvaihessa sitten pitäisi menetellä? Ja millanen mikki kartioon, kondesaattoriko? Olisi käytössä nyt ainakin Neumannin U87, DPA:n Type 4006, ja Shuren SM57, studioissa joitan vielä lisää. Mitä noista käyttäisitte? Jos Dromen meinaat hankkii niin vedä siitä Dromesta Di pöytään ja jos haluut sen kaapin saundii niin mikitä se.Sit sull on kaks raitaa bassoo ja voit valita niistä jomman kumman tai käyttää molempia eli summata ne. Siihen basson ja esim Dromen väliin ei kandee oikeen laitta di-boxii. Noist mikeistä käyttäisin ehkä Shure sm 57. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits | |
![]() 27.02.2004 21:22:51 | |
Näin kitaristina hyppään mukaan keskusteluun ja suosittelen myös että jos/kun säädätät basson korjaajasedällä ennen sessiota, vaihdatat kielet ja soittelet niillä muutaman päivän ennen nauhoitusta. Ainakin minua häiritsee pahemman kerran ihan tuoreiden kielien soundi ja parempaan tulokseen pääsee kunhan kielet on soitettu sisään. Näin teenkin. Vähintään nyt viikko, siinä ajassa Rotosaundit tulevat kivasti sisäänajetuiksi... Hanki Presari ja ole tosimies! | |
![]() 28.02.2004 20:48:57 | |
Noniin, tänään taas vietin harjotus-studiosession, ja hyvää jälkeä tuli. Basso DI:n kautta pöytään, ja saundit olivat aika hyvät. Jäi vain se "kaiutin" puuttumaan, varmaankin käytän myös mikitystä. Ja se juokseminenkin on laskenut paljon ekoista kerroista, pitää vaan harjoitella ahkerasti... Hanki Presari ja ole tosimies! | |
![]() 01.03.2004 12:28:41 | |
Huonosta lähtösoundista ei saa hyvää kirveelläkään Riippuu vähän miten sitä kirvestä käyttää. Ei vaan, olet aivan oikeassa. TT. Oksalaa lainaten: "Paskasta ei saa konvehtia" Just when I thought I was out, they pull me back in! | |
![]() 01.03.2004 12:30:03 | |
Noniin, tänään taas vietin harjotus-studiosession, ja hyvää jälkeä tuli. Basso DI:n kautta pöytään, ja saundit olivat aika hyvät. Jäi vain se "kaiutin" puuttumaan, varmaankin käytän myös mikitystä. Ja se juokseminenkin on laskenut paljon ekoista kerroista, pitää vaan harjoitella ahkerasti... sitten vielä yks mikki lähelle sormia :) ja toinen suun eteen, saa ne "äh, eiku!" -lisät sinne raidalle. Str prd skrz prdel! | |
![]() 01.03.2004 16:50:04 | |
sitten vielä yks mikki lähelle sormia :) ja toinen suun eteen, saa ne "äh, eiku!" -lisät sinne raidalle. Ei tullut kun yks tommonen "eiku" kommetti, ja sekin tuli jotain tahtia ennen loppua. Kaheksan minsan biisi. Se sitten feidattiin pois taktisesti :) Soita bassoa ja ole uromies! | |
![]() 06.03.2004 14:02:49 | |
Noniin, elikkä ensimmäisten "studiosessioiden" tulos on tullut. Elikkä soitin bassot M.net blues kolmoseen. DI:n kautta suoraan pöytään, ja hyvät saundit saatiin, niiden kanssa ei kyllä sählätty kauaa. Pikkasen on myös juoksemista havaittavissa, mutta se vähenee kokoajan. Olisi kiva saada kritiikkiä bassoista: http://www.mikseri.net/artistit/?id=28961 Soita bassoa ja ole uromies! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)