Aihe: Ostamassa Marshallia!
1 2 3
koponen
15.12.2009 00:44:22
Tämäkin ketju on muuten alusta loppuun pelkkää asiaa. Offtopiccia ei ole juuri nimeksikään! :D
I'm endorsed by Marshall
Icy-Sun
15.12.2009 01:08:43 (muokattu 15.12.2009 01:11:40)
lavaamo: Jcm800 on ihan jees peli, mutta jos haluat monpuolisempaa marsusoundia, niin osta JVM.

Itse oon kai niin vanhanaikainen, että laittaisin suosiolla jcm800. Ei se JVM jotenkin vaan murise mun korvaan oikealla tavalla. On kuitenkin soittokokemuksia jonkinverran molemmista. Jos se rässiin tulee niin, en ensimmäisenä ajattelisi kuitenkaan, että pitää humpasta heviin taittua pelkällä kanavanvaihdolla.

E: Mutta niin H&K:n tuotteisiin oon itsekin tykästynyt. Niitä tuossa jo edellisellä sivulla kehuttiinkin. Tosin itse olen jälleen juuttunut tähän Puretoneen, joka on taas kaukana hevikoneesta ja säädöiltään hyvin yksinkertainen. Corebladesta en tiedä, koska uusi on, mutta Switchbladella jo soittaa tanakatkin hevit, joten luulisi tämän uuden olevan aika brutaali.
maxillaris
15.12.2009 01:26:31
koponen: Tämäkin ketju on muuten alusta loppuun pelkkää asiaa.

On,on.
Väsykäsi
15.12.2009 09:10:30
Ahokkis: Älä ainakaan vintage modernia laita.

Onkos siinä jotain vikaakin, hä?
Hiukan enemmän toivoisi nyrkkiä naamaan saavansa. -Räbbänä
Michi
15.12.2009 16:26:31
Väsykäsi95: Onkos siinä jotain vikaakin, hä?

No tätä sitä minäkin notta onpiko siinä jottae vikkoa?!
-Up The Irons!-
Väsykäsi
15.12.2009 16:30:35
Michi: No tätä sitä minäkin notta onpiko siinä jottae vikkoa?!

Ihmiset jotka haukkuvat VM:ää eivät ole koskaan kokeilleet sitä. Parempaa Marsua saa hakea; monipuolista soundia ja Kt66:set säröytyy mahtavalla tavalla.
nakedzen
15.12.2009 16:38:47
Mitäs tuo Kerry King -versio JCM800:sta, lätäkön tuolla puolen ovat ainakin kehuneet vehjettä? dv247:lla näyttää olevan 906€ tällä hetkellä.
Mr. Speed
15.12.2009 16:44:22
Väsykäsi95: Ihmiset jotka haukkuvat VM:ää eivät ole koskaan kokeilleet sitä. Parempaa Marsua saa hakea; monipuolista soundia ja Kt66:set säröytyy mahtavalla tavalla.

Ihan turha vehje se on :)
Telecasterilla soittavissa ihmisissä täytyy olla jotain vikaa.
Michi
15.12.2009 17:24:37
Mr. Speed: Ihan turha vehje se on :)

Ai, no sit. Ihan huono, jos kerta turha.

Hymiö.
-Up The Irons!-
Icy-Sun
15.12.2009 18:06:04 (muokattu 15.12.2009 18:08:09)
Väsykäsi95: Ihmiset jotka haukkuvat VM:ää eivät ole koskaan kokeilleet sitä. Parempaa Marsua saa hakea; monipuolista soundia ja Kt66:set säröytyy mahtavalla tavalla.

Meidän reenikämpällä on Vintage Moderni ja jäsen Ahokkis sattuu myös soittamaan samassa kämpässä. Taisi tarkoittaa lähinnä sitä, ettei rässiin. Ja joo ei kyllä ole parhaita marsuja ainakaan minun korvaan. Parhaita nykymarsuja kylläkin ja halpahan se on. Turha siitä vehkeestä silti tapella. Et silti taida väittää, että olisi yhä paras marsu rässiin?

E: Tulipa muuten vielä mieleen, että Les Paul miehenä en pitänyt VM:n ja LP:n soundista yksissä mitenkään erityisesti, mutta meidän toisella kitaristilla, joka omistaa sen vehkeen on Firebirdi ja tämä yhdistelmä toimii huomattavasti paremmin ;)
Väsykäsi
15.12.2009 18:09:21 (muokattu 15.12.2009 18:13:29)
Icy-Sun: Meidän reenikämpällä on Vintage Moderni ja jäsen Ahokkis sattuu myös soittamaan samassa kämpässä. Taisi tarkoittaa lähinnä sitä, ettei rässiin. Ja joo ei kyllä ole parhaita marsuja ainakaan minun korvaan. Parhaita nykymarsuja kylläkin ja halpahan se on. Turha siitä vehkeestä silti tapella. Et silti taida väittää, että olisi yhä paras marsu rässiin?

Juu en väitäkkääen, että VM olisi hyvä rässiin. Ja kuten jo olen tässä ketjussa todennutkin sen, että Kt66:t ovat sen verta löysiä alapäästään, että VM ei sovellu tiukkaan menoon. =)

E: Tulipa muuten vielä mieleen, että Les Paul miehenä en pitänyt VM:n ja LP:n soundista yksissä mitenkään erityisesti, mutta meidän toisella kitaristilla, joka omistaa sen vehkeen on Firebirdi ja tämä yhdistelmä toimii huomattavasti paremmin ;)

Tämän allekirjoitan. Vaikka ei se Lessullakaan huono ole, kun iskän bändin kitaristin kitaralla kokeilin. Mutta Firebird \,,/ =)
Simo78
15.12.2009 18:19:30
Mr. Speed: Ihan turha vehje se on :)

Ei jcm800 ole turha. Se on mun mielestä sellainen perus toyota corolla, ja olkoon toi KK-versio sitten paremmin varusteltu malli. Oon jo maininnutkin, että enpä tule kaipaamaan kyseistä vahvaria ei se ollut mun juttu, mutta usean muun mielestä varmasti toimiva.
Konsta_87
15.12.2009 18:31:01
Täältä varmasti löytyy monta eriävää mielipidettä, mutta suosittelen kokeilemaan marsun TSL60:stä. Joutuu kyllä huudattamaan aika kovalla, että soundit alkaa löytymään, mutta on kyllä hinta/laatu suhde mielestäni kohdillaan. Monipuolisesti löytyy möyrintää, eikä cleanikään ole yhtään pöllömpi. Jos hinta taasen ei ole ongelma, niin sitten varmaan jotain JVM:ää tai kasisatasta.
Mr. Speed
15.12.2009 18:33:35
Simo78: Ei jcm800 ole turha. Se on mun mielestä sellainen perus toyota corolla, ja olkoon toi KK-versio sitten paremmin varusteltu malli. Oon jo maininnutkin, että enpä tule kaipaamaan kyseistä vahvaria ei se ollut mun juttu, mutta usean muun mielestä varmasti toimiva.

Tuolla kommentilla viittasinkin Vintage Moderniin :) En tosin kyllä itse pidä edes JCM800:sesta. KK sitten kuulostaa ihan erilaiselta. Se ei kuulosta Marsulta ollenkaan. Siitä tuli lähinnä "one trick pony" 5150:n ohella mieleen.
Simo78
15.12.2009 18:37:39
Mr. Speed: Tuolla kommentilla viittasinkin Vintage Moderniin :) En tosin kyllä itse pidä edes JCM800:sesta. KK sitten kuulostaa ihan erilaiselta. Se ei kuulosta Marsulta ollenkaan. Siitä tuli lähinnä "one trick pony" 5150:n ohella mieleen.

Ihan sama toyota kuin toyota, eiku siis marsu:-). Mä oon sitten käsittänyt ihan perseelleen, että toi KK ois perus jcm, missä on vaan lisänä se noisegate.
nakedzen
15.12.2009 19:26:39
Simo78: Mä oon sitten käsittänyt ihan perseelleen, että toi KK ois perus jcm, missä on vaan lisänä se noisegate.

Melkein, se on perus jcm missä on lisänä noise gate sekä "beast" :D
joka ymmärtääkseni lisää gainia ja muokkaa eq:ta.
Mr. Speed
15.12.2009 19:48:21
nakedzen: Melkein, se on perus jcm missä on lisänä noise gate sekä "beast" :D
joka ymmärtääkseni lisää gainia ja muokkaa eq:ta.

Juu, ja päätteessä on KT88:t. Musta se oli täysin erikuulonen, ku perus JCM800.. Myös siis ilman sitä ihme Beast-nappulaa.
jussi1976
15.12.2009 21:33:44
JVM:n kun kääntää nupit kaakkoon niin siinä on Beast ketarat levällään kuin Svante Darkroomissa...
Volle
15.12.2009 22:02:29
Kaikkia noita voi suositella, mutta varauksin:

Tojota Corolla eli vissiin se yksikanavainen malli jcm-800:ista on kyllä hyvä, mutta saattaa tarvita jonkun buusterin kaverikseen, jos heviä pitää vetää. Lisäksi yksikanavaisuus voi haitata, jos pitää saada puhdas saundi. Low-inputtia käyttämällä sellaisen saa kyllä, mutta sitten pitää särö ottaa jostain purkista. Nämä ovat myös melko lailla hinnoissaan nykyään.

Mulla on itsellä mölinäbändin kanssa käytössä jcm 900 sl-x. Hyvin lähtee thrashit, hevit ja blakmedallit, mutta puhtaan saundin ruuvaaminen on aika hankalaa. Jalkanapin takana on vaihdettava mastervolume eli liidiosuudet saa buustattua livenä, mutta varsinaista kanavanvaihtoa ei ole.

Jcm 2000 DSL100 seisoo parilla reeniksellä, jossa tulee tuolloin tällöin käytyä jammailemassa. Rokkisaundit ja puhtaatkin lähtee mukavasti, mutta hevitouhut ei ihan niin hyvin. Tässä on myös puhdas kanava, jos sellaista tarvitsee. Tosin kanavanvaihdossa on sellainen veemäinen lyhyt hiljaisuus, että kertsin aloitus ei välttämättä tottumattomalla osu ihan ykköselle.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)