Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: 1Spot kapasiteetti
1 2 3 4
charvette
15.12.2009 15:18:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkälaisia määriä pedaaleita virroitatte 1Spotilla? Toki eri pedaalit syövät erilailla virtaa mutta etsiskelen nyt yleisiä käyttökokemuksia (jotta tarvitsenko kenties toisenlaista värkkiä).
 
Midrange
15.12.2009 15:21:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

omassa on 10 spedua kiinni
 
Ps. Elä välitä kirjoitusvirheistä. En oo korjaamassa
oiva tumpeloinen
15.12.2009 15:23:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.cioks.com/media/current_consumption_table.pdf
 
Tuolta saat jotain vinkkiä, paljonko jotkut pedaalit syövät virtaa. Siitä yksinkertaisesti voi laskea, montako 1-Spot virroittaa, jos se syöttää 1,5A virtaa maksimissaan.
 
duc
15.12.2009 15:23:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

9 taitaa olla omassa.
Zammy
15.12.2009 15:24:07 (muokattu 15.12.2009 15:26:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.stinkfoot.se/andreas/diy/power/list.htm
 
Tuolla on myös noita virrankulutuksia. Ja eikös se 1A:n verran anna virtaa toi 1spotti?
 
EDIT: Itseasiassa 1700 mA luvataan virtasta.
 
Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen.
charvette
15.12.2009 15:26:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo antaa muistaakseni 1.7A. Ja kiitos suuntaviitoista, omassa laudassa vaan sattuu olemaan kimppatilauspedaaleita joiden virrankulutuksesta ei ole tietoa.
 
oiva tumpeloinen
15.12.2009 15:26:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zammy: http://www.stinkfoot.se/andreas/diy/power/list.htm
 
Tuolla on myös noita virrankulutuksia. Ja eikös se 1A:n verran anna virtaa toi 1spotti?

 
Oltiin näköjään molemmat väärässä. Se antaa 1,7A valmistajan mukaan.
 
oiva tumpeloinen
15.12.2009 15:27:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

charvette: Tuo antaa muistaakseni 1.7A. Ja kiitos suuntaviitoista, omassa laudassa vaan sattuu olemaan kimppatilauspedaaleita joiden virrankulutuksesta ei ole tietoa.
 
Jos sulla on niitä Biyangeja ja vastaavia, niin noista voit kyllä hakea suuntaviittaa niihin. Normaalisti siis tuommoiset säristimet sun muut päristimet vie aika kevyesti, kun taas hedelmäpelit vie moninkertaisesti siihen nähden. Näin karkeasti siis....
 
jra
15.12.2009 15:33:30 (muokattu 15.12.2009 15:41:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistäs muuten 1Spot posteineen edullisimmin ja onko siinä mitään hurina ym. ongelmia? Beatman:han tuota ainakin Suomessa myy.
E: Taitaa tämä olla ihan ok hinta: http://www.kuopionmusiikki.fi/verkk … ction=tuotteen_info&tuotteen_id=834 (posteineen: 32.67 €)
 
Tuohon varmaan käy mikä tahansa boss-liittimellä oleva 1->5 -jakojohto?
 
Jostain olen moisista kuullut, mutta varmaan kaikissa virtalähteissä niitä on joissain olosuhteissa ja joidenkin pedaalien kanssa. Lienee hintaluokassaan kuitenkin ongelmmattomin normi 9v-spedujen kanssa?
 
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
Vladi
15.12.2009 15:40:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla tollanen antoi yhdessä vaiheessa virtaa 7 pedaalille, joista yksi oli bossin dd-20(jolle suositellaan omaa muuntajaa), eikä ollut mitään hurinaongelmia. Mun mielestä yks parhaista virtalähderatkaisuista.
 
Kyllä se siitä.
Sammo
15.12.2009 15:46:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jra: Mistäs muuten 1Spot posteineen edullisimmin ja onko siinä mitään hurina ym. ongelmia?
 
Mulla on joku vastaava, tosin vanhempi, hakkurilähde ja se aiheuttaa ikävää ininää jossain speduissa. Edelleen mun Axessin switcherin manuskassa lukee:
 
DO NOT USE A COMPACT SWITCHING OR SWITCHMODE POWER ADAPTER (SUCH AS THE BOSS PSA-120S, THE ONE SPOT, THE POWER ALL AND SIMILAR MODELS) TO POWER THE GRX4 BECAUSE THEY HAVE BEEN KNOWN TO DAMAGE IT. A SUITABLE ALTERNATIVE TO THE ADAPTER THAT WE RECOMMEND IS A HIGH QUALITY POWER SUPPLY SUCH AS THE BBE SUPA-CHARGER OR THE VOODOO LAB PEDAL POWER II.
 
"Where are we going, and why am I in this handbasket?"
Lunnu
15.12.2009 15:48:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla myös ollut käytössä ja laudassa on pedaalia laidasta laitaan. Hurinoita eikä häiriöitä ole esiintynyt.
Ainoa puute on tosiaan tuo 9V rajoite - jos se piisaa niin sitten voin kyllä suositella omasta puolestani.
 
Nostalgy is not what it used to be
atha
15.12.2009 15:49:34 (muokattu 15.12.2009 15:51:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Guitareffectspedals.comista tilasin 1spot combo packin (poweri + 8-haaroitin, line6-adapteri, 2xparistoadapteri, 2x 3,5 mm adapteri), 47.90 dollaria eli noin 33 euroa posteineen.
 
Tuosta combo pack $32:
http://www.guitareffectspedals.com/1spot.html
 
Ostoskori lisää 5,95 dollaria postikuluja, mutta sähköpostilla kun asiaa kysyin, halusivat vielä ulkomaille lähettäessä $10 extraa, tämän extran sai lisätä paypal-tilaukseen sivulta:
 
http://www.guitareffectspedals.com/orderpage10.html
 
10 päivää meni toimituksessa. Haittapuolena on se, että noiden myymä poweri on USA-pistokkeella, mutta täkäläisiin pistorasioihin sopivan adapterin pistivät powerin mukaan veloituksetta, kun Paypal-maksun yhteydessä mainitsin asiasta
 
http://www.guitareffectspedals.com/vp4.jpg
 
tuolla sivuilla oli 1-spotin tuotetiedoissa on maininta veloituksettomasta adapterista. Eihän tuo ihan yhtä napakasti pistorasiassa istu kuin "aito" euro-töpseli, mutta eipä se irtoakaan jos ei potkimaan ala.
 
kimurantti1
15.12.2009 15:57:14 (muokattu 15.12.2009 17:07:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä käytin ennen kanssa 1-Spotia, annoin virtaa muistaakseni seitsemälle purkille. Muutamilla keikkapaikoilla (siis kymmenistä paikoista) oli häiritsevää hurinaa. Ostin Voodoo Labin Pedal Powerin ja hurinat loppuivat siihen, mutta toki kyse on monta kertaa kalliimmasta laitteesta. 1-Spotissa on musta rahalle tosi hyvin vastinetta, varsinkin jos käyttää pedaaleja vaan vahvistimen edessä niin ei se juurikaan hurinaa tuottanut. Ensimmäiseksi virtalähteeksi suosittelen ehdottomasti, on se mulla vieläkin tallella jos joskus sattuu tarvimaan. Jos 1-Spot noin muuten tuottaa halutun lopputuloksen (ei hurinoita jne), niin samakos se on, että antaako se virtaa kymmenelle vai kahdelletoista pedaalille? Se on tosi jytky virtalähde ja kuitenkin niin halpa, että niitä voi ostaa vaikka kaksi jos ei yhdessä muka virta riitä. Tosin jos pedaaleja on niin paljon ettei yhden 1-Spotin virta riitä, niin silloin astetta laadukkaampi virtalähde voisi olla harkitsemisen arvoinen.
 
Vaikka mä 1-Spotia suosittelenkin, niin tässä kuitenkin vähän kriittistä tekstiä, joka kantsii lukea: http://www.stinkfoot.se/andreas/diy/articles/trans.htm
 
Mm. tuon ongelman delayn kanssa joka tuolla mainitaan, olen itsekin ihan käytännössä todennut. Ei monien mielestä ehkä häiritse, mutta onpahan olemassa silti. Plus että on kuulemma joitain laitteita, jotka eivät tykkää tuolla teknologialla toteutetuista virtalähteistä. Itselle ei ole tullut vastaan, mutta kantsii tarkistaa laitteiden manuaalit silti. Kuten nimim. Sammo mainitsi, tiemmä ainakin Axess Electronicsin tuotteet on tällaisia.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
gator
15.12.2009 20:01:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Germaniumfuzzien kanssa tulee ongelmia ketjussa. Muuten erinomainen laitos. Itsellä aktiivikäytössä ollut jo kauan aikaa. Dl-4:n lisäks ainaski viis spedua kiinni tällä hetkellä, eikä ylimääräisiä hurinoita kuulu.
 
Janne19691
15.12.2009 20:28:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

gator: Germaniumfuzzien kanssa tulee ongelmia ketjussa. Muuten erinomainen laitos. Itsellä aktiivikäytössä ollut jo kauan aikaa. Dl-4:n lisäks ainaski viis spedua kiinni tällä hetkellä, eikä ylimääräisiä hurinoita kuulu.
 
Se että joidenkin fuzzien positiivinen maa tuottaa virtalähdejaossa ongelmia(germanium transistorilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa) ei johdu virtalähteestä (oli se ihan mikä vaan) vaan siitä fuzzista.
 
Kandee siinä tapauksessa hommata semmoinen virtalähde jossa on erotetut ulostulot niin fuzzille saa oman virran.
 
Rule #1: There are no rules.
Janne19691
15.12.2009 20:31:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Mun mielestä yks parhaista virtalähderatkaisuista.
 
Voitko esitellä meille hieman suorittamiasi vertailuita, kiitos? Mihin virtalähteisiin olet verrannut 1Spottia?
 
Rule #1: There are no rules.
Janne19691
15.12.2009 20:39:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: Muutamilla keikkapaikoilla (siis kymmenistä paikoista) oli häiritsevää hurinaa. Ostin Voodoo Labin Pedal Powerin ja hurinat loppuivat siihen, mutta toki kyse on monta kertaa kalliimmasta laitteesta. 1-Spotissa on musta rahalle tosi hyvin vastinetta, varsinkin jos käyttää pedaaleja vaan vahvistimen edessä niin ei se juurikaan hurinaa tuottanut. Ensimmäiseksi virtalähteeksi suosittelen ehdottomasti, on se mulla vieläkin tallella jos joskus sattuu tarvimaan. Jos 1-Spot noin muuten tuottaa halutun lopputuloksen (ei hurinoita jne), niin samakos se on, että antaako se virtaa kymmenelle vai kahdelletoista pedaalille? Se on tosi jytky virtalähde ja kuitenkin niin halpa, että niitä voi ostaa vaikka kaksi jos ei yhdessä muka virta riitä. Tosin jos pedaaleja on niin paljon ettei yhden 1-Spotin virta riitä, niin silloin astetta laadukkaampi virtalähde voisi olla harkitsemisen arvoinen.
 
Vaikka mä 1-Spotia suosittelenkin, niin tässä kuitenkin vähän kriittistä tekstiä, joka kantsii lukea: http://www.stinkfoot.se/andreas/diy/articles/trans.htm
 
Mm. tuon ongelman delayn kanssa joka tuolla mainitaan, olen itsekin ihan käytännössä todennut. Ei monien mielestä ehkä häiritse, mutta onpahan olemassa silti. Plus että on kuulemma joitain laitteita, jotka eivät tykkää tuolla teknologialla toteutetuista virtalähteistä. Itselle ei ole tullut vastaan, mutta kantsii tarkistaa laitteiden manuaalit silti. Kuten nimim. Sammo mainitsi, tiemmä ainakin Axess Electronicsin tuotteet on tällaisia.

 
Sä suosittelet ehdottomasti ensimmäiseksi virtalähteeksi... Hurinoita on ollut muutamilla keikkapaikoilla... ja silti rahalle on tosi hyvin vastinetta.
 
Ei vaikuta kovin hyvältä mun mielestäni.
 
Rule #1: There are no rules.
ravensoul
15.12.2009 20:50:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jlummaa: Sä suosittelet ehdottomasti ensimmäiseksi virtalähteeksi... Hurinoita on ollut muutamilla keikkapaikoilla... ja silti rahalle on tosi hyvin vastinetta.
 
Ei vaikuta kovin hyvältä mun mielestäni.

 
Tota, jos poweri syöttää ongelmitta täyttä laudallista pedaaleita, ei aiheuta hurinoita yhtä herkästi kuten halvat powerit yleensä ja tekee tuon alle 30e hinnalla niin eikö siinä jo ole tarpeeksi?
 
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Simo78
15.12.2009 22:37:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole huomannut hurinoita, osa lenkissä ja osa edessä ja samasta muuntajasta. Virta menee tosin bossin virittimen läpi, että toimii sitten CE-2 samalla muuntajalla, ei siis toimi suoraan kytkettynä 1spotilla.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «