Aihe: Kirjoituksiin vastauksista.
1 2 3 4 5 6
Jucciz
15.12.2009 11:55:16 (muokattu 15.12.2009 11:56:43)
Mr. Speed: Jeppis. Kyllä kaikilla on oikeus mielipiteeseen. Tiedän, että jengi on kyllä eri mieltä mun kanssa, ja saavatkin olla. Kuitenkin, huonompi heille, koska he myös ovat väärässä.

Lähetään jo pelkästään tosta sun allekirjoituksesta ja yhdistetään se sun avatariin. Valitettavasti kahdesta väärästä ei tule oikeaa. :(
Klapp
15.12.2009 11:59:33
Siis minkä takia joku noin kuittaisi? Väärin? Sulla on selvästi aika ylimenevää sarkasmia. Tai jotain.

Sarkasmin jyvä löytynee kuin löytyneekin alun perin kuitatusta. Samoin, kuin allekirjoittaneen halu liittyä tähän ketjuun just semmosella kirjotuksella, mistä täällä on peitsentynkää väännetty.

Mun äidinkielenopettaja sanoi aikoinaan, että yhdyssana on semmonen kakssanaa, mistä tulee joku uus sana. Eli jos sanoista "soitto" ja "tunti" tulee yhdynnässään joku tavallaan niinku uus käsite, niin sillon ne on kai aiheellista kirjottaa yhteen.

Eli koska Jucciz ei suostunut, niin mä kuittaan:

"Ja äidinkielen tunteihin".
"Tahdikkuus ja pidättyväisyys ovat aivan paikallaan ihmisten kanssa rupatellessa, mutta ei pidä kierrellä ja kaarrella, kun on kysymys musiikista." -David Mitchell: Pilvikartasto
Mr. Speed
15.12.2009 12:00:26
Jucciz: Lähetään jo pelkästään tosta sun allekirjoituksesta ja yhdistetään se sun avatariin. Valitettavasti kahdesta väärästä ei tule oikeaa. :(

Tiedän sen hyvinkin, vaikka kyllähän tuplanegaatio on positiivinen. Muttei kaksi oikeaa tee väärää ;)
Telecasterilla soittavissa ihmisissä täytyy olla jotain vikaa.
jra
15.12.2009 13:53:24
Jucciz: Lähetään jo pelkästään tosta sun allekirjoituksesta ja yhdistetään se sun avatariin. Valitettavasti kahdesta väärästä ei tule oikeaa. :(

Mulla tulis tuosta allekirjoituksesta enemmänkin mieleen se, että se 100% on totta, mutta jättää huomiotta sen että myös kaikissa muissa ihmisissä on enemmän tai vähemmän vikaa. Myös banjonsoittajissa.
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
Mr. Speed
15.12.2009 14:05:28
jra: Mulla tulis tuosta allekirjoituksesta enemmänkin mieleen se, että se 100% on totta, mutta jättää huomiotta sen että myös kaikissa muissa ihmisissä on enemmän tai vähemmän vikaa. Myös banjonsoittajissa.

Tuo mun allekirjotushan ei ole mitenkään poissulkeva :) Hyvin huomattu! Tosin, minussahan ei mitään vikaa ole, mutta sen te kaikki nyt tiedättekin jo!
Telecasterilla soittavissa ihmisissä täytyy olla jotain vikaa.
artha61
17.12.2009 15:46:50
Klapp: ...Mun äidinkielenopettaja sanoi aikoinaan, että yhdyssana on semmonen kakssanaa, mistä tulee joku uus sana. Eli jos sanoista "soitto" ja "tunti" tulee yhdynnässään joku tavallaan niinku uus käsite, niin sillon ne on kai aiheellista kirjottaa yhteen. ...

Pääsääntöisesti olen pyrkinyt löytämään teksteistä sen asiasisällön, vaikka joskus joku teksti olisi ollut hiukan vaikeaselkoisempikin.
Ei vaan jaksa/viitsi/kehtaa leikkiä kielipoliisia.
Mutta esim. nuo yhdyssanat tuntuvat olevan vaikeita, joten yksi vinkki lisää - toivottavasti auttaa.

Yhdyssana selvinnee monasti kokeilemalla loppuun tai väliin tavua "kin".
Otetaan ensin simppeli esimerkki: jalka pallo vaiko jalkapallo.
JalkaKIN pallo kuulostaa pöljemmältä kuin jalkapalloKIN, joten sana on yhdyssana.
Samoin esim. soittoKIN tunti osoittaa, että ei erikseen vaan kyseessä on yhdyssana
soittotunti, jolloin "kin" voi tulla loppuun -> soittotuntikin.
Lisää vaikkapa täältä:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Yhdyssana
http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/suomi/yhdyssanat.html

Mutta yhdyssanaprobleemit on vielä pikkujuttu. Hankalampaa on silloin, kun joku selvästikin tarvitsisi vastausta johonkin, mutta kysyjän kirjallinen ulosanti tökkii niin pahasti, että lisäkysymyksilläkään siitä ei saa tolkkua.
Tai silloin, kun teksti menee hiukan tähän tyyliin:
"Mikä on paras säröpedaali? Oon päättänyt ostaa "brand-x":n - se on ainoa oikea - turha tarjota muita vaihtoehtoja!"
Eli ensin kysellään vaihtoehtoja, mutta annettuja vaihtoehtoja ei halutakaan tsekata. Joskus jopa varoitettu jostain laitteesta - syystäkin, mutta ei sitten neuvo kelpaa, kun olikin yleinen hyväksyntä hakusessa sille laitteelle "x".

Muutaman kerran on vetänyt suuta hymyyn silloin, kun on löytynyt tämän kaltaisia lauseita:
"Mulla ei sellaista saundia ole ollutkaan, jota en siitä olisi irti saanut."
Juuri näin! Minullakin on lähinnä sellaisia soundeja joita saan irti.
Tai:
"On opeteltava tekniikka hyvin, ja sitten opeteltava soittamaan."
Itse olen ajatellut, että tuo soittotekniikkakin sisältyisi tuohon soiton opetteluun. =)
"Kitara, josta et luovu!!"-ketjussa joku kehuu kitaransa, mutta muutamaa päivää myöhemmin se kitara on torilla myynnissä!?
Tosin samassa "Kitara, josta et luovu!!"-ketjussa eräs kehui myös vahvistimensa...
Tässä vain tuoreemmasta päästä. Hauskoja ja harmittomia sinänsä.

Tarvittaessa täällä on saanut hyviäkin ohjeita pulmatapauksien ratkaisuun - on löytynyt sekä kokemusta että ammattitaitoa.
Mutta joskus menee esim. näin - ensin kerrotaan, että kokemusta on:
"Me sitä ollaan käytetty, mutta tappitehoilla ei olla käytetty...."
Ja seuraavassa vastauksessa tyyliin "eikäkö - suunnitellaan vasta...":
"Tarkennan nyt sen verran vielä, että toi on ihan suunnitelman tasolla,..."
Ko. tapauksessa ideat olivat sitä luokkaa, että vähintään laiterikko erittäin todennäköinen.

Hiukan voisi kaikenlaista chattaamista ja aina uusien otsikoiden perustamista vähentää - määrä ei korvaa laatua.
Hakua (myös googlea) kannattaa käyttää ja sopivia olemassaolevia otsikoita voisi käyttää enemmän.
Vanhojen ketjujen nosto ihan ok silloin, kun asia on oikeasti uudelleen ajankohtainen ja paikkansapitävä.
Mutta esimerkiksi pari vuotta takaperin hiipuneen, 2005 aloitetun "XXX boikottiin..."-ketjun nosto oli sikäli hassu, että suurin osa tuoreista vastaajista sitten kehuikin ko. lafkaa. Neljä vuotta vanhan otsikon ja tuoreiden vastausten välillä oli melkoinen ristiriita, kun firma näemmä parantanut tapansa jo vuosia sitten.

Mutta - loppukevennyksenä! Aivan erityisen hilpeä oli tämä "täysputkivahvistimet"-ketju:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=184836&o=0
Puolivälistä eteenpäin lähtee kyllä niin hyvin lapasesta, että meni työpäiväkin rattoisasti.

Ja - juu - kaiken kaikkiaan mun mielestä m.net on erittäin hyvä ja monipuolinen foorumi.

Leppoisaa Joulun odottelua!
En allekirjoita - kunhan totean
Confidentum
17.12.2009 20:33:19
Voi veljet, tää on ollu huikea ketju ja varmaan kaikki meidän ama/semi/pro-kamafunkkareiden kaikki puolet on tullu hyvin esiin. Itse olen pitänyt ohjeena seuraavaa: "Soundi lähtee sormista ja jos soundi on perseestä, niin kannattaa ottaa sormet pois sieltä" :)
Munkkilatinaa sano mummo nuoteista
jra
17.12.2009 21:01:20
artha61:
Mutta - loppukevennyksenä! Aivan erityisen hilpeä oli tämä "täysputkivahvistimet"-ketju:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=184836&o=0
Puolivälistä eteenpäin lähtee kyllä niin hyvin lapasesta, että meni työpäiväkin rattoisasti.

Siinä on kyllä poijjaat (ja tytöt?) leikkineet tulella, kun rölö-ketjuihin vastaamisesta tulee vahvojen huhujen ja kirjoittamattomien sääntöjen mukaan kuulemma pari viikkoa jäähyä.
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
artha61
17.12.2009 21:58:13
jra: Siinä on kyllä poijjaat (ja tytöt?) leikkineet tulella, kun rölö-ketjuihin vastaamisesta tulee vahvojen huhujen ja kirjoittamattomien sääntöjen mukaan kuulemma pari viikkoa jäähyä.

Notta juu.
Useinhan nuo trollaukset tuhlaavat vain palstatilaa.
Joissain tapauksissa aiheuttavat mielipahaa jne.
Niitä pitääkin rajoittaa.

Mutta joskus juuri tuollainen "täysputkivahvistimet" pelastaa huonon päivän 8)

Jos ko. huumori pitäisi kirjoittaa toiselle keskustelualueelle ("muu yleinen..." tms), niin
tavallaan juuri se paras terä menetettäisiin, kun se yllätysmomentti puuttuisi.

Toivottavasti modet kuitenkin joustavat jatkossakin silloin, kun ketään ei lähdetä suoraan loukkaamaan ja muutenkin homma pysyy lähinnä hyväntahtoisena ja hilpeänä. Eihän näitä aina vakavana jaksa...

Joten - poikkeus vahvistaa säännön - vai miten se nyt oli?)
En allekirjoita - kunhan totean
Aki
18.12.2009 12:33:05

Caprichos: Siis minkä takia joku noin kuittaisi? Väärin? Sulla on selvästi aika ylimenevää sarkasmia. Tai jotain.

Tää on huolestuttavaa että nykyään ei tajuta missä on virhe vaikka sen maalaisi neonvärillä.

Toi yhdyssanojen kin-testaus ei aina skulaa, mutta korjaisi kieltämättä 90% tän palstan ys-mokista. Mutta jos 15 vuodessa tulee näin iso sukupolviero, pelkään että 10 vuoden päästä mistään tekstistä ei enää tajua mitään vaikka kuinka yrittäisi.

Ja sitten myös aiheesta. Huomattiinhan se tässäkin ketjussa, ettei tällasiin ongelmiin tiedetä ratkaisua. Puolet ihmisistä kun vaan on niin saamarin tyhmiä. Ne ei tajua mitkä asiat on faktoja, mitkä mielipiteitä. Tai että on tärkeämpiäkin asioita kuin heidän hassunhauska trollinsa.

Näkemäni kielipoliisit ja asiasisältöpoliisit on olleet liikkeellä täysin aiheesta. Jos nuorikko ei tajua kirjoittavansa sellaista popcornia ettei kysymykseensä saa vastausta, on lähinnä avuliasta kertoa hänelle mikä mättää. Tiedän myös että on turhauttavaa vastata samaan kysymykseen joka viikko. Tai pureskella Googlen hakutulokset valmiiksi. On turhauttavaa ettei monikaan ymmärrä tän palstan asiasisällöllistä arvoa. Mutta jos jaksaa, niin poliisoinnin vois yrittää esittää vähän rakentavampaan sävyyn.

Tää ketju oli mainio tapa tuoda ongelma esille. Mutta eipä siihen mitään ratkaisua löydy. Ihmiset kun on vaan on välillä niin hemmetin ihmisiä että kaikkia ottaa päähän. Tulipahan puheeksi, se on hyvä.
"Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella." -Jucciz, 2008
horseface
18.12.2009 15:09:19 (muokattu 19.12.2009 11:14:55)
Eli, pointtini on , että tämä voisi olla asiallinen keskustelupalsta, jossa voisi vaihtaa tietoja ja yms juttuja laitteista ja soitosta, mutta kun keskustelun asiantuntioina ovat nykyään 13-17 v "asiantuntijat" "hevikirveineen" ja "shreddingeineen" niin arvatkaa, kuinka moni ihan kaljaa kaupasta saava viitsii ottaa osaa keskusteluun?
ehkä pitäisi Juccizen tyyliin perustaa "aikuisten "osio.

Senkin uhalla, että joku tätä jo kommentoi, totean seuraavaa: En ymmärrä, miksi ihmeessä teinit eivät voisi osallistua keskusteluun. Silloinhan mennään saman diskriminaation puolelle, kuin esim. joissakin nimeltä mainitsemattomissa musakaupoissa tehdään. Varmaan me kaikki varttuneemmatkin musikantit muistamme, kuinka ylenkatse vitutti. Mielestäni täällä ei moiseen kannata ryhtyä. Tyhmiinkin kysymyksiin on vastaus eikä aloittelija voi mitenkään tietää, mikä on kaikille muille itsestään selvää ja mikä ei. Huumori tai jopa kirjoitusvirheet ovat minun puolestani sallittuja. Ei tämä musahomma voi nyt NIIN vakavaa olla, että ollaan koko ajan kuin Ogelin pääsykokeissa.

Eri asia on tahallinen asiattomuus tai vittuilu.
Oli miten oli, näin on!
saastara
18.12.2009 15:38:12
Fuck old school.
Hitler used Telefunkens.
Karhukoira74
18.12.2009 17:01:22

Minuu vituttaa viesteihin vastaamattomuus, erityisesti jos ollaan myymässä tai ostamassa...
-So many assholes, so few bullets-
Terry Pantheras
18.12.2009 17:07:40
Karhukoira74: Minuu vituttaa viesteihin vastaamattomuus, erityisesti jos ollaan myymässä tai ostamassa...

Nii, varsinkin myyjänä... ;)

Oon yrittäny myydä tätä reilun kuukauden päivät:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=376868

...enkä ole saanut yhtä ainutta yhteydenottoa! :D Kukaan ei edes yritä tinkiä...
einzweidreivier MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)