Aihe: 2010 Humppamuusikoiden tapaaminen.
1 2 3 4 57 8 9 10 11
baron
04.12.2009 07:44:12

Jupi57: Toivottavasti pääsen tuonne... on se Metsäpeto niin armoton.

Mä ilmoittauduin.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
isojussi
04.12.2009 17:23:06 (muokattu 04.12.2009 17:23:42)
baron: 8-10/1 viikonloppuna on Lappajärvellä joku Martti Metsäkedon vetämä kurssi/seminaari humppamuusikoille ja bändeille.

ilmeisesti sivutoimisille amatööreille suunnattu, ettei tartte olla päivätöistä pois.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
baron
04.12.2009 17:28:31

isojussi: ilmeisesti sivutoimisille amatööreille suunnattu, ettei tartte olla päivätöistä pois.

Eihän prot mitään oppia tarvitse!
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
isojussi
04.12.2009 17:31:08
baron: Eihän prot mitään oppia tarvitse!

Ai siekii oo huumormiehii?
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
KoskPaavo
04.12.2009 17:43:57
Heh, poppamies heittää kohta jotain "cha-cha"`n askelien tärkeydestä .
Humppamuseon intendentti
Timi
04.12.2009 18:17:43
baron: Mä ilmoittauduin.

Hienoa!Ammattilaisilta saa käytännön ja joskus salattuja oppeja.Kunhan he ovat sillä mielellä;)
Vaikea.Mutta varma!
Timi
04.12.2009 18:20:23
Nysse taas hyppäs asiasta kolmanteen?
Vaikea.Mutta varma!
pekkajau
04.12.2009 21:25:14
Timi: Hienoa!Ammattilaisilta saa käytännön ja joskus salattuja oppeja.Kunhan he ovat sillä mielellä;)

Minä en enää muuta "hutusta" haluaisi tietää kun sen että miten bassoa tangossa soitetaan oikein väärin soittavan rumpalin kanssa? Ehkä paremman neuvon saa kriisipalvelusta kuin tuollaisilta julkisuuden henkilön vetämiltä kursseilta. Tai ehkä on alettava harrastaa varmaan jotain savikiekkoammuntaa? Siinähän ne refleksit varmasti ajan myötä kehittyvät tarvittavalle tasolle?
http://www.youtube.com/watch?v=MwHWbsvgQUE
KoskPaavo
04.12.2009 22:55:16
Pekalle plussa , lappua (toivottavasti) tuijottavalle rumpalille myös.
Humppamuseon intendentti
rintapek
04.12.2009 23:28:58

pekkajau: miten bassoa soitetaan oikein väärin soittavan rumpalin kanssa?

Se mitä tarttet on mun pändin basistin puhelinnumero.
One kind of music only - the good kind
pekkajau
04.12.2009 23:58:31
Kerro lisää!
http://www.youtube.com/watch?v=MwHWbsvgQUE
Timi
05.12.2009 15:09:25
pekkajau: Minä en enää muuta "hutusta" haluaisi tietää kun sen että miten bassoa tangossa soitetaan oikein väärin soittavan rumpalin kanssa? Ehkä paremman neuvon saa kriisipalvelusta kuin tuollaisilta julkisuuden henkilön vetämiltä kursseilta. Tai ehkä on alettava harrastaa varmaan jotain savikiekkoammuntaa? Siinähän ne refleksit varmasti ajan myötä kehittyvät tarvittavalle tasolle?

Soita vain niinkuin pitääkin.Runputtaja on soittavinaan.Pahoissa kohissa säätelee peltien asentoa tai snaren viritystä tai menee vessaan.Oikeasti tangojen komppaus on tautisen haastavaa ja ilman nuotinlukutaidoa.Vain räpeltää!Niinkuin minäkin;)
Vaikea.Mutta varma!
korgie
05.12.2009 16:04:33
Timi: Soita vain niinkuin pitääkin.Runputtaja on soittavinaan.Pahoissa kohissa säätelee peltien asentoa tai snaren viritystä tai menee vessaan.Oikeasti tangojen komppaus on tautisen haastavaa ja ilman nuotinlukutaidoa.Vain räpeltää!Niinkuin minäkin;)

IMHO sanoisin kyllä tuohon, että mieluummin yrittää vaan seurata mukana ja soittaa samoja jakoja mitä rumpali, kuin yrittää keikalla lennossa opettaa "eiku näin sen kuuluu mennä". Tangot kuulostaa tosi hienoilta sitten kun kaikki jaot ja aksentit osuu kohdalleen ja koko bändi on niissä mukana, mutta jos ei se onnistu niin vähemmän pahalta se kuulostaa vaikka vedettäisiin "suorana" läpi kuin se että rumpali soittaa eri jaot kun basisti.
Ihan sama minkävärinen ja -muotoinen soittopeli, kunhan siitä ääntä lähtee...
isojussi
15.12.2009 11:05:59
Anonymous-jazz: Eikö oo päivää vielä päätetty?

Päätetty - jaa tällä porukalla? HOHO!
korgie
15.12.2009 17:37:00
Anonymous-jazz: Eikö oo päivää vielä päätetty?

Käytännössä päivä on päätetty siinä vaiheessa kun joku tarttuu härkää sarvista ja alkaa tehdä jotain konkreettista tapahtuman järjestämisen eteen, eli suomeksi sanottuna ottaa luurin käteen ja selvittelee tilavarauksen ym. käytännön asioita. Iänikuista vääntöä päivämääristä ja viikonpäivistä voitaisiin jatkaa vaikka loputtomiin; ei semmoista päivää olekaan mikä kaikille sopii. Viime kädessä kuitenkin ns. "puuhamiehellä" on varsin paljon sananvaltaa siinä, mille päivämäärälle tapahtuma loppujenlopuksi ajoittuu - sinne sitten tulee mukaan ne ketkä tulee, muut ruikuttaa ja valittaa kotona. Näin se on aina mennyt ja tulee aina menemään, ja karu tosiasia on se että ne jotka suurimpaan ääneen kitisee viikonpäivistä, on useimmiten juuri niitä jotka eivät ikinä saisi aikaiseksi itseään raahata mukaan mihinkään tapahtumaan, oli se ajankohta sitten mikä tahansa.

Missäs piilossa se Pula-aho nyt luuraa...? =)
Ihan sama minkävärinen ja -muotoinen soittopeli, kunhan siitä ääntä lähtee...
half
15.12.2009 20:41:18
Juuri noin. Henk. koht. olen paikalla ellei siihen pukkaa keikkaa.
COVS jäsen N:o 5
baron
15.12.2009 22:03:08 (muokattu 15.12.2009 22:04:44)

half: Juuri noin. Henk. koht. olen paikalla ellei siihen pukkaa keikkaa.

Kun/jos joku ottaa homman hoitaakseen (?) niin määrää myös ajankohdan.
Toivottavasti jonkun "hermot pettää" ja tarttuu puhelimeen.
Sitten nipoille voi sanoa että olisitte itse tehneet asian eteen jotain.

Musta Pula-ahon paikka viime vuonna oli ihan OK eli kun kukaan ei näytä tekevän mitään asian eteen niin jos Pula-aho viitsii itselleen sopivana ajankohtana sinne järjestää niin OK.
ÄM
15.12.2009 22:54:21

baron: Kun/jos joku ottaa homman hoitaakseen (?) niin määrää myös ajankohdan.
Toivottavasti jonkun "hermot pettää" ja tarttuu puhelimeen.
Sitten nipoille voi sanoa että olisitte itse tehneet asian eteen jotain.

Musta Pula-ahon paikka viime vuonna oli ihan OK eli kun kukaan ei näytä tekevän mitään asian eteen niin jos Pula-aho viitsii itselleen sopivana ajankohtana sinne järjestää niin OK.

No sehän olis passeli paikka. Lämmittäiskö oikein salin puolen.

Lämmöstä puheen ollen, meikä lähtee nyt thaimaaseen loppu vuodeks MORJENS!
Mutta mahtavaa olis, jos tammikuussa palatessa olis homma saatu lukkoon. Nöyränä toivon siis, itse estyneenä järjestelyihin osallistumaan. Rumpusetti tosin, perinteisesti, tulee mukanani, jos vaan päivä sopii.
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
Tankero
15.12.2009 23:04:45
ÄM: No sehän olis passeli paikka. Lämmittäiskö oikein salin puolen.

Lämmöstä puheen ollen, meikä lähtee nyt thaimaaseen loppu vuodeks MORJENS!
Mutta mahtavaa olis, jos tammikuussa palatessa olis homma saatu lukkoon. Nöyränä toivon siis, itse estyneenä järjestelyihin osallistumaan. Rumpusetti tosin, perinteisesti, tulee mukanani, jos vaan päivä sopii.

Kattele siellä, jos sattuis sopiva paikka löytymään.
Humppajyrä
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)