pekezu 12.12.2009 12:58:21 | |
---|
Lisää kielikokemuksia. Olympia flatwound 105-45: Sormiystävälliset, saundiltaan todella todella tummat jopa flateiksi. Kuitenkin alakerta ja mukavan vintage plöm heti alkuunsa. Kuitenkin sointivoimakkuuksissa eroja kielten välillä. Ei laadukkaimmasa päästä. D'addario Chromes 105-50: Huomattavasti Olympioita jäykemmät ja uutena metallisemmalta soundaavat. Kuitenkin parempi sointi ja tunnokkaampi soittotuntuma. Hieman karheammat kuin Olympiat. Jämäkkyys voi aluksi teettää ongelmia, mutta eiköhän näihinkin totu. Daddariolla on jotain kummaa ainetta kielten pinnassa aina tuoreena. En tiedä onko se jotain tehdasmöhnää tms. säilöntainetta. Tahmaa vähän soittaessa, mutta sisäänajettuna ei enää haittaa. Kuitenkin aluksi voi häiritä. "Kiireessä ei tule kuin kusipäisiä lapsia." |
ekikoo 12.12.2009 15:38:53 | |
---|
Tervee, näistä teidän puheista alkoi kaasutella nää Elixirin ihmekielet, ja vilkuilin ebayta tässä. Ebay-kokemuksia ei ole mutta paypalista on, kaippa osaisin tämän hoitaa. http://cgi.ebay.co.uk/New-ELIXIR-Na … tar_Accessories?hash=item3ef85c3fe1 Forexin kurssin mukaan kuluineen nuo olisi 28 euron luokkaa, tässä taitaa thomannit ja Suomen liikkeet jäädä jälkeen? Onko muut ostaneet kieliä kaukomailta? Ja tarttuuko tulli näihin? Kiitti! All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH! |
PasiB 12.12.2009 15:47:17 | |
---|
ekikoo: Tervee, näistä teidän puheista alkoi kaasutella nää Elixirin ihmekielet, ja vilkuilin ebayta tässä. Ebay-kokemuksia ei ole mutta paypalista on, kaippa osaisin tämän hoitaa. http://cgi.ebay.co.uk/New-ELIXIR-Na … tar_Accessories?hash=item3ef85c3fe1 Forexin kurssin mukaan kuluineen nuo olisi 28 euron luokkaa, tässä taitaa thomannit ja Suomen liikkeet jäädä jälkeen? Onko muut ostaneet kieliä kaukomailta? Ja tarttuuko tulli näihin? Kiitti! Itse olen ostanut useammatkin Elixirit eBaysta ja ne on aina tulleet kirjeessä kotiin postilaatikkoon. Jos haluaa varmistaa, että ei mene tullia, niin tilaa Englannista. Pikkusen ehkä kalliimpia, mutta toimituskin on nopeampi. Suomessa ja Thomannilla hinnat ei ole oikein kilpailukykyisiä. Mitä, minäkö tyhmä? Nyt en oikein ymmärrä. |
Nooh, yllälinkitetyt lähti sieltä valumaan. Mitä kokeneemmat sanovat släppitouhuista näiden kanssa? Entäs muriseeko uutena yhtä kirkkaasti kuin esim. D'addarion nickel woundit? Notta tietää vähän mitä odottaa. All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH! |
Solex 14.12.2009 23:47:04 (muokattu 14.12.2009 23:49:35) | |
---|
En ole kovinkaan pitkään ehtinyt vielä bassoa soitella kun kitara on varsinainen pääsoittimeni mutta laitetaanpa tähän saakka kokemukset. Warwick Red Label - Sellanen sanoisinko hillityn tumppu saundi. Ei ollut mun juttu kun haluan kilinää ja metallista kolinaa. Hinta/laatusuhde on kuitenkin ok joten en ostaisi kahden sadan euron bassoon viidenkympin kieliä vaan näitä. GHS Super Steels - Suurin pettymys koska GHS:n kitarankielistä minulla on ihan positiivisia kokemuksia. Halvan oloisesti tehdyt ja jotenkin ei vaan vakuuttanut. Dean Markley Blue Steel - Laadukkaan oloiset olivat muuten mutta paksu E-kieli!! poikkesi ennen aikojaan treeneissä. Saundi oli jees ja kestivät kirkkaana pitkään. Hieman liian kalliit minusta. Rotosound Swing Bass 66' - Tähän mennessä näistä on parhaat kokemukset. Saundi yhtä hyvä kuin Dean Markleyssä eikä karheus minua haitannut. Lisäksi nämä irtoavat alta parin kympin joten hinta/laatu kohtasi. Yllättätyin että näistä puhutaan välillä pahaa. Jos kohtaan turhauttavaa laadun vaihtelua tulevaisuudessa niin saatan kokeilla taas uutta kielimerkkiä mutta näillä menen jatkossa. Jäykkyyseroja en ole huomannut minkään merkin suhteen, ehkäpä niitä on mutta meikäläisen puukädet ei vain huomaa niitä. Paksuutena käytin aluksi 045-105 settiä mutta kun mulla on pikkutytön kädet niin vaihdoin pykälän kevyempään 040-100 settiin. |