Aihe: ISOääninen vahvistin?
1 2 3
Numb
14.12.2009 13:45:59

Vladi: Tai laittaa narulla sen mopon perään ;)

Saapi samalla katu-uskottavan (sic!) relikoinnin laitteeseen.
Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö
Chemo
14.12.2009 13:50:17

oiva tumpeloinen: Noin sitä vois luulla. Mutta se onkin vain vasta nuorempien mukaratkaisuja asiaan.

Äläs ny, ajan myötä sitä huomaa pikemminkin sen että autot menee vaihtoon useammin kuin soittokamat -> joten auto pitää valita sen mukaan että ne kamat mahtuvat siihen.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
Vladi
14.12.2009 13:57:08
Numb: Saapi samalla katu-uskottavan (sic!) relikoinnin laitteeseen.

Näinpä.

Tästä tulee väkisin mieleen omat mopoajat. Mopona toimi mahtava Honda Monkey jolla päräytin paikalliseen Lidliin. Sieltä mukaan tarttui 6x2L colapaketti, jonka laitoin "mustekaloilla" kiinni tavaratelineelle. Oli siinä ajamista ku siihen aikaan vielä kevyt 15-vuotias yrittää ajaa talvella jäistä tietä, kun mopo pyrkii keulimaan koko ajan ja vaikka nojasin eteenpäin reilusti, niin eturengas otti vain hieman maahan. Vielä hauskempaa tuosta tekee se fakta, että tuota mankiani ei saanut muuten keulimaan melkein mitenkään, minä kun en kilttinä poikana virittelyjä harrastanut.
Kyllä se siitä.
Terry Pantheras
14.12.2009 14:38:14 (muokattu 14.12.2009 14:42:57)
Tai sitten voi rakentaa vahvistimesta esim. jonkinmoisen mopoautoratkaisun, jonka sitten voi ajaa suoraan keikkapaikan lavalle ja muuntaa soittokuntoon transformers-tyyliin...

Pelle Hermannin äänellä: Ai mitäkö että? Ai ei vai?

http://www.youtube.com/watch?v=lnCLaOnFntg

Aiheeseen: Mites tommottinen Laney Lionheart L20H nuppi-kaappi-tsydeemi? Hemmetin hyvä vehje mielestäni semmoseen juurevampaan poljentoon ja on kompakti paketti:

http://www.laney.co.uk/show_prod.php?prod=l20h
einzweidreivier MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~
Confidentum
14.12.2009 14:44:25
Vladi: Näinpä.

Tästä tulee väkisin mieleen omat mopoajat. Mopona toimi mahtava Honda Monkey jolla päräytin paikalliseen Lidliin. Sieltä mukaan tarttui 6x2L colapaketti, jonka laitoin "mustekaloilla" kiinni tavaratelineelle. Oli siinä ajamista ku siihen aikaan vielä kevyt 15-vuotias yrittää ajaa talvella jäistä tietä, kun mopo pyrkii keulimaan koko ajan ja vaikka nojasin eteenpäin reilusti, niin eturengas otti vain hieman maahan. Vielä hauskempaa tuosta tekee se fakta, että tuota mankiani ei saanut muuten keulimaan melkein mitenkään, minä kun en kilttinä poikana virittelyjä harrastanut.

Varsinainen Bad Monkey...mutta entäpä se soundipolitiikka, kun semmoista gilmourish-tyyppistä avaraa/isoa soundia pitäisi saada aikaiseksi, sillä ei taida olla hirveesti väliä onko 2x12 combossa vaikos kaapissa, mutta olisikos soundin pohjat helpoimmin rakennettavissa brittityyppisillä vahvistinratkaisuilla kuten esim. Matamp taikkas Orangen vermeet tai jopa Laney. Fenkku/Mesa tuntuisi äkkiseltään, ettei ihan tuohon soundimaailmaan noin vain taivu---ainakaan petrucci-gilmourit ei ihan ole sitä mitä haen.
Munkkilatinaa sano mummo nuoteista
Terry Pantheras
14.12.2009 14:48:58
Tuossa äsken mainitsemassani Lionheartin kaapissa ois vielä Celestion G12H Heritage tötteröt - ei siis perus Anniversaryt...
einzweidreivier MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~
baba o riley
14.12.2009 15:08:18
Jos nyt olet alunperin sitä gilmourish isoa hiwatt soundia lähtenyt havittelemaan, niin osta se hiwatti. Vaikka se painaa jonkin verran, niin se nuppi ja kaappi nyt kuitenkin yleensä erikseen roudataan. Jos kombon sit haluut niin sa212 on isosoundinen, ja saahan siihenkin lisäkaapin tarvittaessa. dr504 säröytyy aikasemmin, mutta kyllä sekin on isosoundinen. Turhapa noita kompromissejä hirveesti soundin suhteen kannata tehdä.
akuankkakomppi
14.12.2009 15:18:01
akuankkakomppi: Fender Blues DeVille 212.

Confidentum: No hitto - tämänhän minä olin kokonaan unhottanut,

Jos jostain löydät, nappaa mukaan! Lähtee ne kirkkaat Fender-cleanit ja messevät rosot, ja takuulla vola riittää.
Call me a relic, call me what you will. Say I'm oldfashioned say I'm over the hill. Today's music ain't got the same soul, I like that old time rock'n'roll" -Bob Seger
baba o riley
14.12.2009 15:21:59
akuankkakomppi: Jos jostain löydät, nappaa mukaan! Lähtee ne kirkkaat Fender-cleanit ja messevät rosot, ja takuulla vola riittää.

Mä vaihdoin itse asiassa blues DeVille212 styrkkarista aikoinaa dr103 kun halusin vielä isomman soundin. Mulla koitu onglmaks fenkussa, vaikka pirun hieno styrkkari ja soundi onkin että jouduin aina ruvelle, enkä koskaan livenä saanut puhdasta. Mutta soitankin yleensä ihan saatanan kovaa. dr 103 pysyy puhtaana pirun pitkään :)
oiva tumpeloinen
14.12.2009 16:01:30
Chemo: Äläs ny, ajan myötä sitä huomaa pikemminkin sen että autot menee vaihtoon useammin kuin soittokamat -> joten auto pitää valita sen mukaan että ne kamat mahtuvat siihen.

Mä oon kyllä sinänsä jälkeenjäänyt, että olen ajanut yli 6 vuotta samalla autolla. Onko mussa jotain vikaa???? (ei tarvitse vastata, kiitos =))
Chemo
14.12.2009 16:42:50

oiva tumpeloinen: Mä oon kyllä sinänsä jälkeenjäänyt, että olen ajanut yli 6 vuotta samalla autolla. Onko mussa jotain vikaa???? (ei tarvitse vastata, kiitos =))

Mäkin oon ajanut nykyisellä kärryllä aika kauan, ei oo vaan saanut aikaiseksi vaihtaa. Mutta kooltaan kriittisempi kitaravahvistin on ollut matkassa 21 vuotta, ja on vastakin..... ;-)
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
Confidentum
14.12.2009 17:32:51
baba o riley: Jos nyt olet alunperin sitä gilmourish isoa hiwatt soundia lähtenyt havittelemaan, niin osta se hiwatti. Vaikka se painaa jonkin verran, niin se nuppi ja kaappi nyt kuitenkin yleensä erikseen roudataan. Jos kombon sit haluut niin sa212 on isosoundinen, ja saahan siihenkin lisäkaapin tarvittaessa. dr504 säröytyy aikasemmin, mutta kyllä sekin on isosoundinen. Turhapa noita kompromissejä hirveesti soundin suhteen kannata tehdä.

Syvällä syömmessäni asian tiedän näin olevan :)
koponen
14.12.2009 17:52:53 (muokattu 14.12.2009 17:53:25)
Numb: Fender Twin Reverbissä on aika iso ääni.

On ja sopisi Gilmourish -soundiinkin mainiosti. Taavi itsekin moista käyttänyt monta kertaa.
I'm endorsed by Marshall
Confidentum
14.12.2009 17:55:17 (muokattu 14.12.2009 18:18:35)
Kiitoksia veljet kommenteista ja vinkeistä. Tilasin justiinsa yhden kappaleen kitaravahvistimia :). Jos vielä visalla katetta oli ja tilaus meni perille, vahvistuksen saatuani voin kertoakin mitä on tulossa.
Gilmourish-joulua kaikille

EDIT: Hiwatt DR103 nen on tulossa
Confidentum
14.12.2009 18:11:08
jussi1976: Miten muuten Gilmour tekee sen saundinsa? Joku väitti, että siihen pitäisi olla aika suht messevä rivi 4x12 kaappeja ja Marsun nuppeja, reverbiä ja pieni delay väliin. Vähän AC/DC malliin noin niinkuin rakenteellisesti - ja täähän EI sitten ole mikään resepti, vaan kysymys!!!!!!

Melkoisen paljon monenmoista signaalin syöjää on ketjussa. Tässä kuvajaista 1994 rigistä. http://petecornish.org/pfrig.html
kimurantti1
14.12.2009 18:14:12 (muokattu 14.12.2009 18:14:59)
E: Eipä enää mitään, kun oon hidas.
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
ReBeat
14.12.2009 18:14:51

baba o riley
14.12.2009 18:15:02
jussi1976: Miten muuten Gilmour tekee sen saundinsa? Joku väitti, että siihen pitäisi olla aika suht messevä rivi 4x12 kaappeja ja Marsun nuppeja, reverbiä ja pieni delay väliin. Vähän AC/DC malliin noin niinkuin rakenteellisesti - ja täähän EI sitten ole mikään resepti, vaan kysymys!!!!!!

strato, pete cornish pedal board (aikoinaan m.m big muffia ym), dr103 (nykyään dg103 jpoka periaatteessa on dr103 linkitetyillä sisäänmenoilla) wem kaapit fane crescendo elementeillä. Loput taitaakin sitten olla daven omasta soittotatsista kiinni.

Marsuja en kyllä ensisijassa yhdistäis gilmoureen. Soundi on vain ihan väärä.
PJS
14.12.2009 18:22:16 (muokattu 14.12.2009 18:26:48)

baba o riley: strato, pete cornish pedal board (aikoinaan m.m big muffia ym), dr103 (nykyään dg103 jpoka periaatteessa on dr103 linkitetyillä sisäänmenoilla) wem kaapit fane crescendo elementeillä. Loput taitaakin sitten olla daven omasta soittotatsista kiinni.

Marsuja en kyllä ensisijassa yhdistäis gilmoureen. Soundi on vain ihan väärä.

Jep. Marsut ei kyllä osu stereotyyppiseen gilmour saundiin.

Se ekassa viestissä ehdoitettu SA212 olis just passeli. Dave soittelee moisella itsekkin pienempiä keikkoja (tv, studio etc.), sikäli kun semmoisia enään nykyään tekee. Mulla on 73' vuoden SA212 mihin oon iskeny Fane Crescendo -henkiset elementit kiinni ja pakko sanoa että saundissa löytyy kyllä. Roudaaminen ei tosin kokoa lukuunottamatta helpotu ollenkaan koska värkki painaa ns. paljon. Tosi tuplakahvat ja pyörät helpottavat mutta kumminkin.

Värkistä saa muuten yllättävän fenkkuhenkistäkin saundia nappuloita vääntelemällä. Ei tietty ihan mut sinnepäin kumminkin, kaiku tosin puuttuu.

EDIT: Ja luettuani loputkin viestit niin: DR103 on taatusti ihan yhtä passeli ellei jopa vähän passelimpi. Soittotatsi ja kyky valkata just ne oikeat nuotit on toki oleellisempaa kuin kamat. Mut kyl tolla, stratolla (tai telellä tai Les Paulilla mis on P90 mikit, tai oikeastaan millä tahansa hyvällä skittalla), jollain hyvällä futsilla ja delaylla pääsee aika pitkälle.
Peace!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)