Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ensimmäinen preamp
1
Rothallar
14.12.2009 15:16:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi,
 
Elikkäs hankin nyt ensimmäisen etusen itselleni ja haluaisin pyytää neuvoa kytkennöistä. Käytän kotona Ibanez transistori nuppia 4'12 kaapin kanssa ja hankin sen kaveriksi GP-1000 preampin. Jos joku voisi neuvoa miten saada nuo kaksi toimimaan oikein ibanez poweramppina gp-1000:lle Ongelma on kun kytken tuon preampista master output1 > ibanezin effects loop returniin niin saundia tulee aivan järjettömän lujaa ettei voi volumea nostaa yli 0.5 jolloin en myöskään saa saundeista mitään irti. Ainakin olen nähnyt/kuullut miten kyseisellä etusella soitetaan ihan 10w vahvarista ilman ongelmia. Itselläni kuitenkin on tuo 100w ja volumet nousee aivan liian korkeelle. Neuvoja?
 
Kiitos
 
www.myspace.com/crownforger
munkero
14.12.2009 15:46:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No soita täysiäm!!1
 
Tai jos ei muu auta niin hommaat sille kaveriks jonkun halvan trankkupäättärin. Esim. http://www.thomann.de/fi/rocktron_velocity100.htm
 
Mä tunnen sen jo kasvavan - GAS:in sisälläin. Hei beibi, saanks mä piirtää Karnaughn kartan sun totuustaulukosta? ;)
tommiot
14.12.2009 16:29:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joku volumea pudottava vehje väliin. Volumepedaali, EQ, itse kyhätty boksi jossa volapotikka, jne...
 
How do mix ?! ¯(°_o)/¯
Sunkka
16.12.2009 15:45:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Öö, täh? Käännä etusen tai päätteen volumea pienemmälle?!!
 
Marzi
16.12.2009 20:29:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rothallar: Ongelma on kun kytken tuon preampista master output1 > ibanezin effects loop returniin niin saundia tulee aivan järjettömän lujaa ettei voi volumea nostaa yli 0.5 jolloin en myöskään saa saundeista mitään irti.
 
Nupin mastervola ja etuasteen mastervola kohillaan?(ei täysillä siis) Onko loopissa volume tai +4/-10dB -kytkin ja missähän asennossa ne ovat? Pikkusen hankala neuvoa kun ei tiedä noita sun kamoja (nimi ja malli nyt kannattaisi mainita ainakin) muuten kun epämääräisesti Googlettamalla.
 
Tarpeeksi on liian vähän.
tommiot
16.12.2009 21:32:11 (muokattu 16.12.2009 21:33:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Marzi: Nupin mastervola ja etuasteen mastervola kohillaan?(ei täysillä siis) Onko loopissa volume tai +4/-10dB -kytkin ja missähän asennossa ne ovat? Pikkusen hankala neuvoa kun ei tiedä noita sun kamoja (nimi ja malli nyt kannattaisi mainita ainakin) muuten kun epämääräisesti Googlettamalla.
 
Nupin mastervola ei aina vaikuta loopin paluussa, koska master-potikka saattaa olla tonestackin yhteydessä. Tällöin etuasteen vola voi olla hankala säätää kohdalleen kotisoittelussa. Eli väliin joku volaa pudottava boksi on helpoin ratkaisu.
 
How do mix ?! ¯(°_o)/¯
Marzi
17.12.2009 00:15:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moridin: Nupin mastervola ei aina vaikuta loopin paluussa, koska master-potikka saattaa olla tonestackin yhteydessä. Tällöin etuasteen vola voi olla hankala säätää kohdalleen kotisoittelussa. Eli väliin joku volaa pudottava boksi on helpoin ratkaisu.
 
Just tästä syystä olis aina hieno tietää, että milläköhän kamoilla se kysyjä nyt sitten vetää. Btw, mun käyttämistä nupeista jokaisessa on loopin jälkeen ollut presence+volume. Triplessä tosin vaan damping-kytkin ja vola. Mut kuitenkin.
 
Oliko siis kyse siitä, että etuasteen masteria ei voi avata yli 0,5:n? Siinä tapauksessa tarvii tosiaan jarrua väliin.
 
Tarpeeksi on liian vähän.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «