Aihe: James Cameronin Avatar
1 2 3 4 58 9 10 11 12
carnation
14.12.2009 13:24:19 (muokattu 14.12.2009 13:26:50)
Bluesmies: Traileri oli kyllä aivan täyttä paskaa.

Jotenkin arvasin, että ketjun alussa on joku tällainen kommentti. Ja jotenkin arvasin, että laukojana on Bluesmies tai vastaava. Pitäähän sitä nyt itkeä ja kitistä, kun elokuvaa niin hypetetään. Eihän se voi olla hyvä!

Hyvin tehty eeppinen scifi/fantasia vetoaa aina ja luotto Cameroniin on sen verran kova, että kyllä se on teatteriin marssittava: siellähän tällainen elokuva pääsee oikeuksiinsa. 3D-näytökseen ei harmillisesti ole mahdollisuutta (tuppukylässä kun asun), joten saa se 2D kelvata tähän hätään. Cameron on onnistunut aiemmissa elokuvissaan mielestäni hyvin tasapainottamaan sen enemmän tai vähemmän mullistavan teknisen brassailun sekä hyvän ja dynaamisesti etenevän tarinan. Tietty kyynisimmillään voisi ajatella, että pullataikinan lailla paisunut Lucas-syndrooma on pesiytynyt myös Cameroniin, mutta pois sellaiset ennakkoasetelmat. Traileri oli mielestäni hieno ja näyttävä, eivätkä siniset menninkäiset vituttaneet. Kyllä, olen jopa hieman innoissani tästä. Kivittäkää.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
itsy
14.12.2009 13:31:09
Dipsetcityboy: Itekin petyin traileriin jo silloin joskus alkusyksystä kun sen ekaa kertaa näin, onhan nuo mennnikäiset aika vammaisen näköisiä. Huippuarviot kuitenkin loi mulle paljon toivoa ja oon yksinkertaisesti liian lapsellisen innoissani näkemään tuon visuaalisen puolen leffasta. Toivottavasti se tosiaan tarjoaisi jotain muutakin kuin silmäkarkkia.

Samoja fiiliksiä. Voisi vaikka käväistä jossain päivänäytöksessä tsekkaamassa 3D:nä, olisi kiva ainakin huikaistua visuaalisesta loistosta jos ei leffa vastaa odotuksia. Epäilys tähän kuitenkin vähenee koko ajan noita arvioita lukiessa. Juonikuvionahan on melkoisen tuttu Pocahontas-asetelma mutta kaikissa eeppisissä leffoissahan on kierrätetyt ja kulutetut juonikuviot.
ex-Izzy | pian on taas villatakki aika,villa sukka menot alkaa! jee! - Jippu
Bluesmies
14.12.2009 13:46:25
carnation: Jotenkin arvasin, että ketjun alussa on joku tällainen kommentti. Ja jotenkin arvasin, että laukojana on Bluesmies tai vastaava. Pitäähän sitä nyt itkeä ja kitistä, kun elokuvaa niin hypetetään. Eihän se voi olla hyvä!

Eli olisi pitänyt kehua traileria, vaikka se oli yksi typerimmistä trailereista, jonka olen ikinä nähnyt?
arc
14.12.2009 15:19:45
Eli olisi pitänyt kehua traileria, vaikka se oli yksi typerimmistä trailereista, jonka olen ikinä nähnyt?

Onks se nyt ihan kuitenkaan niin paska :) Kyllä noi "One man, one desire" jää vielä jalkoihin.
itsy
14.12.2009 15:23:23
arc: Onks se nyt ihan kuitenkaan niin paska :) Kyllä noi "One man, one desire" jää vielä jalkoihin.

Jep. Mieluummin hyvä leffa huonolla trailerilla kuin toisinpäin. Esimerkkinä Independence Day, Cloverfield yms. tekijöiden ylisiistit trailerit ja mainostaminen kun taas leffat kauheata shaibaa.
ex-Izzy | pian on taas villatakki aika,villa sukka menot alkaa! jee! - Jippu
MV
14.12.2009 15:46:56
Bluesmies: Eli olisi pitänyt kehua traileria, vaikka se oli yksi typerimmistä trailereista, jonka olen ikinä nähnyt?

Ei tietenkään olisi tarvinut. Sehän oli ihan paska niin kuin itsekin sanoit. Sen sijaan loputtomat ja nerot vitsit Arskasta ja Syltystä ei kuole koskaan. FIRST BLOOD NEVER FORGET!
elbowski
14.12.2009 15:52:08
Tässä ei tosiaan 3D:n lisäksi ole samanlaista koukkua kuin Titanicissa, Aliensissa ja T2:ssa, mikä vetäisi jengiä samalla tavalla teattereihin. Itse en usko että tämä tulee taloudellisesti olemaan kovin menestynyt ja pahin salaliittopiruilija olkapäälläni sanoo myös että maailman kalleimman elokuvan ylistysarviot ovat järjestettyjä. Veikkaan että tarina tulee olemaan se perinteinen siirappinen, ällömakea, juustokermavaahtomansikkakakuin kuorrutettu överisentimentaali rakkaustarina että odotukset eivät ainakaan ole korkealla. Aijon katsoa tämän kyllä niin pian kuin mahdollista.
Photography is truth. The cinema is truth twenty-four times per second.
dipshit
14.12.2009 15:57:21
noog: Tässä ei tosiaan 3D:n lisäksi ole samanlaista koukkua kuin Titanicissa, Aliensissa ja T2:ssa, mikä vetäisi jengiä samalla tavalla teattereihin.

Ite olen niin nuori etten muista kunnolla aikaa esim. kun Titanic ilmestyi, joten oon mietiskelly että mikä juurikin siinä leffassa (tai sen markkinoinnissa) oli niin uskomatonta, että siitä tuli niin käsittämättömän suuri hitti? Ei sillä, hyvä leffa se mun mielestä on mutta ei nyt 11 Oscarin, yli puolen vuoden teatteriesitysajan ja lähes kahden miljardin dollarin tuottojen arvoinen.

Koska siis tosiaan tuntuu että eipä tätä Avataria mitenkään kummoisemmin ainakaan Suomessa ole markkinoitu, omasta kaveriporukastakin tän leffan tietää oikeestaan vain ne jotka vähän leffaskeneä seuraavat tai on viimeisen 2kk aikana käynyt elokuvateattereissa ja nähnyt trailerin. Mietin siis vaan että mitenköhän tämä voisi olla edes puoliksi yhtä suuri hitti mitä Titanic aikoinaan oli.
bedlam
14.12.2009 16:07:12 (muokattu 14.12.2009 16:08:09)

carnation: Jotenkin arvasin, että ketjun alussa on joku tällainen kommentti. Ja jotenkin arvasin, että laukojana on Bluesmies tai vastaava. Pitäähän sitä nyt itkeä ja kitistä, kun elokuvaa niin hypetetään. Eihän se voi olla hyvä!

Bluesmies kommentoi tuota traileria, eikä leffan hypetystä. Trailerihan näytti kuitenkin melkoisen paskalta.
Peoplez
14.12.2009 16:22:36
Dipsetcityboy: Ite olen niin nuori etten muista kunnolla aikaa esim. kun Titanic ilmestyi, joten oon mietiskelly että mikä juurikin siinä leffassa (tai sen markkinoinnissa) oli niin uskomatonta, että siitä tuli niin käsittämättömän suuri hitti? Ei sillä, hyvä leffa se mun mielestä on mutta ei nyt 11 Oscarin, yli puolen vuoden teatteriesitysajan ja lähes kahden miljardin dollarin tuottojen arvoinen

Kaikki ihmiset tuntevat Titanicin. Leffaa hehkutettiin maailman kalleimpana jne. Elokuva onnistui vetämään teatteriin paljon myös vanhempia ihmisiä ja niitä, jotka eivät normaalisti käy elokuvissa. Leonardo Dicaprio hoiti sitten teinitytöt saliin ja hänestä tuli supertähti. Tässä joitakin syitä.
Bacchus
14.12.2009 16:23:19
Dipsetcityboy: Ite olen niin nuori etten muista kunnolla aikaa esim. kun Titanic ilmestyi, joten oon mietiskelly että mikä juurikin siinä leffassa (tai sen markkinoinnissa) oli niin uskomatonta, että siitä tuli niin käsittämättömän suuri hitti? Ei sillä, hyvä leffa se mun mielestä on mutta ei nyt 11 Oscarin, yli puolen vuoden teatteriesitysajan ja lähes kahden miljardin dollarin tuottojen arvoinen.

Titanic menestyi iskemällä alhaisimpaan yhteiseen nimittäjään, joka yhdistää pääasiallisesti naisihmisiä; nolo, banaali ja melodramaattinen rakkaustarina myy aina. Kai se nyt tuottaa rahaa, kun jotkut urpot käyvät katsomassa pätkän 30 kertaa.

Niin, ja tämä Avatarin traileri on surkeinta muovihöttöä mitä on pitkään aikaan nähty. Meinasin ripuloida housuuni, kun se sininen muovailuvahanaama ensimmäisen kerran ilmestyi ruutuun.
When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro
Stradlin
14.12.2009 16:34:39
Dipsetcityboy: Ite olen niin nuori etten muista kunnolla aikaa esim. kun Titanic ilmestyi, joten oon mietiskelly että mikä juurikin siinä leffassa (tai sen markkinoinnissa) oli niin uskomatonta, että siitä tuli niin käsittämättömän suuri hitti? Ei sillä, hyvä leffa se mun mielestä on mutta ei nyt 11 Oscarin, yli puolen vuoden teatteriesitysajan ja lähes kahden miljardin dollarin tuottojen arvoinen.

Muistan kun pikkupoikana hypetettiin Titanicia, kun se tais olla kallein leffa siihen mennessä ja kavereiden kanssa ihmeteltiin kovasti, että miten se on tehty jne. Tytöillehän siinä oli elämää suurempi rakkaustarina ja sen hetken söpöin poika maailmassa pääosassa. Muistelisin joidenkin käyneen katsomassa Titanicin useammankin kerran lähes Star Wars-nörtin veroisella hartaudella. Olihan se kaikenkaikkiaan liki täydellinen elokuva markkinoinnin kannalta. Oscareista en osaa sanoa, en tiedä mistä se edes noin monta sai. Ainakin nykyäänhän tuon tyylinen leffa saa väkisinkin efekteistä ynnä muusta jo monta pystiä, tyyliin LOTR.

Avatarin odotan vihdoin rikkovan Kurkunleikkaajien Saaren ennätyksen ja poistavan tuon häpeällisen merkinnän Suomem poiijaan ceeveestä ja Guinnessin ennätyskirjasta. Cameron pitäisi tämän tapahduttua kutsua linnanjuhliin kunnon isämmaampuollustajan lailla.
"He's probably one of those people who thinks Elvis is dead." - Mulder
Milkop
14.12.2009 16:49:41

Bacchus: Meinasin ripuloida housuuni, kun se sininen muovailuvahanaama ensimmäisen kerran ilmestyi ruutuun.

Plussaa päivän makeimmista nauruista :)
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
Brian May jr.
14.12.2009 17:07:11
Luin tuon Ebertin arvostelun, en kyllä käsitä notta miten komeat CGI:t voisivat mitenkään korvata hyvää tarinaa tai muita hyvän leffan vaatimuksia, mutta Eberthän myöntää tuossa tavallaan itsekin että näin tässä käy. Eihän elokuva voi noin hyvä olla pelkän teknisen puolensa voimalla, vai?

Ilman muuta menen tämän katsomaan, mutta odotukset ovat edelleen melko alhaalla.
Vettä!
inkognito
14.12.2009 17:34:43 (muokattu 14.12.2009 17:35:51)
Veikkaan, ettei tästä elokuvasta olisi voinut tehdä minkäänlaista traileria, ilman "erikoistehosteita vailla sisältöä"- tai "vuosisadan floppi"-kommentteja.

Kuten todettua, traileri ei vastaa hypetykseen, mutta sehän ei sinällään kerro elokuvasta paljon mitään kokonaisuudessaan. Itselläni on edelleen suhteellisen korkeat odotukset Avataria kohtaan muun muassa siksi, että Cameron on omalla tavallaan perfektionisti, joka ei hirveästi tuubaa ole ohjannutkaan. Vielä kun huomioi, että elokuvaa on rakennettu vuositolkulla = en todellakaan jaksa uskoa, että Cameron olisi sitä ainakaan "sisällöttömyydellä" pilannut. Se on sitten eri asia, että onko elokuvalla mahdollisuuksiakaan lunastaa vuosien saatossa kasautuneita odotuksia tämän sukupolven Avaruusseikkailu 2001:nä, mutta paska se tuskin tulee olemaan.
Rhapa
14.12.2009 17:42:51
Siis häh? Miten joku voi sivuuttaa ne siniset ruikulit? Trailerin perusteella kyllä uskomattoman huonosti toteutettu nämä "päähahmot" leffaan. Jo tuon yksistään pitäisi nostaa ihokarvat sen verran pystyyn, että mitään odotuksia ei leffalle latele mielessään. Vai voiko joku pokkana sanoa, että näyttipä hyvältä?
gigity gigity
Lähikauppias
14.12.2009 18:16:47

Rhapa: Siis häh? Miten joku voi sivuuttaa ne siniset ruikulit? Trailerin perusteella kyllä uskomattoman huonosti toteutettu nämä "päähahmot" leffaan. Jo tuon yksistään pitäisi nostaa ihokarvat sen verran pystyyn, että mitään odotuksia ei leffalle latele mielessään. Vai voiko joku pokkana sanoa, että näyttipä hyvältä?

Jep. Parempaa CGI:tä näkee vaikka VR:n mainoksissa.
www.johnnysuperhero.com
www.koriakittenriot.com
Rock over London, rock on Chicago.
Seppo_Howitzer
14.12.2009 18:23:11 (muokattu 14.12.2009 18:23:24)
Aliens on mun suosikkileffa ja Terminator 2 on yksi parhaista, mutta tämän leffan kohdalla ei pahemmin odotuksia ole.
Milkop
14.12.2009 18:33:07

Hieman huvitti kun Sigourney Weaver sanoi äsken kyldyyriuutisissa, että leffan pääosassa on ihmiset ja tarinat eivätkä erikoistehosteet. Hyvä jos näin on, mutta ainakin itselle on jäänyt leffasta mieleen pääosin 3D:lla lesoilu ym. tekninen jargonia. Noh, ei pidä lytätä vielä vaikkei odotuksia juuri olekaan. Harmi vain ettei täällä takapajulassa pääse 3d:n iloista nauttimaan.
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)