Yazka 14.12.2009 08:56:22 | |
---|
jra: Kopio ja väärennös on eri asia. Joku Tokai tms. saattaa olla tarkkakin kopio, mutta sitten kun väärennetään logoja myöten niin ollaan laittomilla teillä, niin valmistajan kuin ostajankin osalta. Tosiaan, hio kaikki väärennökseen viittaavat tuntomerkit pois. Gibson-teksti ja väärennetyt sarjanumerot ja made in usa -merkinnät. Saattaa olla lieventävä asianhaara, eikä ainakaan viittaa sitten siihen että halua pistää väärennöksen rahaksi. Korostetaan nyt vielä kerran että ostos (1kpl) on omaan käyttöön.Mistään salakuljetuksesta ei voi puhua sillä kitara tuli käsimatkatavaroissa ja meni tullin läpivalaisusta sekä Kiinan että Suomen päässä.Kitarasta ei oltu kiinnostuneita,mutta käsimatkatavaroissa mukana kulkeneet kynsisakset lähti hävitykseen. Pitänee sitten ottaa hiomakone kauniiseen käteen kun tuntuu herättävän sen verran tunteita. "En missään nimessä halua kuulua yhteisöön joka huolisi minut jäsenekseen" |
jussip 14.12.2009 11:14:53 | |
---|
nakedzen: Sansamp Psa-1 ja Rocktron Velocity pois, Peavey 6505 tilalle. Oli jo toinen Sansamp. Ja toka 6505. :D Kuinka paljon nuo keskenään samanluonteisia vehkeitä? Olen ajatellut vaihtelua PSA:lle ja 6505 voisi olla varteenotettava vaihtoehto. |
nakedzen 14.12.2009 11:21:44 (muokattu 14.12.2009 12:36:52) | |
---|
jussip: Kuinka paljon nuo keskenään samanluonteisia vehkeitä? Olen ajatellut vaihtelua PSA:lle ja 6505 voisi olla varteenotettava vaihtoehto. Eipä noilla paljoakaan yhteistä ole. Sansamp on kompressoitunut ja scoopattu ja SISO taas raaka ja middle-voittoinen. Melkeinpä yksi parhaista nupeista hevin äänittelyyn, ja tulee bändisoitossa taatusti läpi. Itse ajan tuota niin että lead-kanava toimii puhtaana ja crunch taas high gain -asetuksilla. Crunch on itsestä paljon isomman kuuloinen ja sirisee vähemmän kuin lead. E: Jos haet jotain soundiltaan samankaltaista mutta putkivehjettä niin Engl Powerball ja Fireball ovat hyviä vaihtoehtoja. |
joku muu sikko 14.12.2009 13:25:39 (muokattu 14.12.2009 13:32:28) | |
---|
Yazka: Korostetaan nyt vielä kerran että ostos (1kpl) on omaan käyttöön.Mistään salakuljetuksesta ei voi puhua sillä kitara tuli käsimatkatavaroissa ja meni tullin läpivalaisusta sekä Kiinan että Suomen päässä.Kitarasta ei oltu kiinnostuneita,mutta käsimatkatavaroissa mukana kulkeneet kynsisakset lähti hävitykseen. Pitänee sitten ottaa hiomakone kauniiseen käteen kun tuntuu herättävän sen verran tunteita. Laita sitä ennen kuvia siitä johonkin. Olisi hauska ihan mielenkiinnosta nähdä kuvia tuollaisesta että miten hyvin se on tehty aidon näköiseksi. Muuten en uskalla kommentoida koko asiaa, kokemus osoittaa että banniviikate heilahtaa hetkessä ja aihe on tulen arka. |
McNulty 14.12.2009 13:48:28 (muokattu 14.12.2009 13:49:00) | |
---|
Yazka: Korostetaan nyt vielä kerran että ostos (1kpl) on omaan käyttöön. Ei ole mitään merkitystä. Piraattituotteiden/tuoteväärennöksien maahantuonti on LAITONTA. 1 piraatti-CD omaan käyttöön on yhtä laitonta kuin 10 piralevyä kavereille. PISTE! Mistään salakuljetuksesta ei voi puhua sillä kitara tuli käsimatkatavaroissa ja meni tullin läpivalaisusta sekä Kiinan että Suomen päässä. On SINUN tehtäväsi tullata ostokset, mikäli tullattavaa on. Siitäkin voidaan jälkikäteen vaatia verolle jollet ole sitä tehnyt, maahantuodessa tavaraa. Pitänee sitten ottaa hiomakone kauniiseen käteen kun tuntuu herättävän sen verran tunteita. Minä en ainakaan katso hyvällä tuoteväärennöksiä. En vaikka sinä koittaisit niitä kuinka perustella "yksityiskäyttöön hankittuna" ja ties millä verukkeella milloinkin. Tuoteväärennös on tuoteväärennös ka tuoteväärennöksen maahantuonti, myynti jne. ovat kriminalisoitu. Tämä threadin perusteella voimme kaikki todeta, että olet TIETOISESTI maahantuonut tuoteväärennöksen, joka on rikoslaissa rangaistava teko. "Mä en tiennyt" ja "vain omaan käyttöön" ei tässä vaiheessa enää kelpaa syyksi/selitykseksi. I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted. |
Yazka 14.12.2009 13:56:59 | |
---|
joku muu sikko: Laita sitä ennen kuvia siitä johonkin. Olisi hauska ihan mielenkiinnosta nähdä kuvia tuollaisesta että miten hyvin se on tehty aidon näköiseksi. Muuten en uskalla kommentoida koko asiaa, kokemus osoittaa että tulee bannia sen verran herkästi ja aihe on tulen arka. Hetkinen.Tarkennetaas pikkasen.Lavassa lukee GIBSUN, eikä se toinen vähän samantyylinen sana.Mutta onko tuomio edelleen se sama lavan hionta? Omastani kuvia ei ole tulossa,mutta tuollaisia löysin haulla: http://www.ruoste.com/guitars/gibsun/Gibsun lavassa on kirjoitettu samalla tavalla mutta ilman salmiakkilogoa. Ja vielä kerran:Tämä ei ole tule myyntiin ikinä, ei täällä mnetissä eikä missään muuallakaan! "En missään nimessä halua kuulua yhteisöön joka huolisi minut jäsenekseen" |
Dunga 14.12.2009 14:01:42 (muokattu 14.12.2009 14:03:30) | |
---|
Yazka: Hetkinen.Tarkennetaas pikkasen.Lavassa lukee GIBSUN, eikä se toinen vähän samantyylinen sana.Mutta onko tuomio edelleen se sama lavan hionta? Omastani kuvia ei ole tulossa,mutta tuollaisia löysin haulla: http://www.ruoste.com/guitars/gibsun/ Gibsun lavassa on kirjoitettu samalla tavalla mutta ilman salmiakkilogoa. Ja vielä kerran:Tämä ei ole tule myyntiin ikinä, ei täällä mnetissä eikä missään muuallakaan! Gibson tai Gibsun, aivan sama kuin joku Adidas ja Adibas... tuoteväärennöksiä, joita joku voi helpostikin luulla aidoksi. e. niin, kyllä se aitokin Gibsonin logo näyttää Gibsunilta jos niin haluaa sen nähdä. War... war never changes. |
Vladi 14.12.2009 14:03:26 | |
---|
Kattelin noita kuvia, onpas muuten härskin tarkasti kopioitu laukkua myöten systeemit. Rumaa touhua, sanon minä. Ei kannanottoa tuohon maahantuontijupakkaan, minä en asiasta mitään tiedä. Ja nyt kuitenkin asiaa kommentoin. Ei näin. Kyllä se siitä. |
fox 14.12.2009 14:14:51 | |
---|
Vladi: Kattelin noita kuvia, onpas muuten härskin tarkasti kopioitu laukkua myöten systeemit. Rumaa touhua, sanon minä. Sitähän se. Tuo Wylde nyt on "aika helppo" muutamastakin jutusta totaalisen feikiks todeta, ainoa vaan, että valitettavasti täytyy ne "jutut" tosiaan tietää. http://www.ruoste.com/guitars/gibsun/gibsun2.jpg Tuosta kuvasta näkee erään huvittavan yksityiskohdan.. ;) Mutta tuokaan ei ihan kaikkiin "kelpoisiin väärennöksiin" tänä päivänä auta. |
fox 14.12.2009 14:19:19 | |
---|
Void: e. niin, kyllä se aitokin Gibsonin logo näyttää Gibsunilta jos niin haluaa sen nähdä. Syystä että se "o"-kirjain on vähän vuosista riippuen auki joko ylhäältä tai alhaalta. Ei sitä helmiäistä muuten saa leikattua. Logossa on muutenkin vuosista riippuen eroja, niin noissa inlay-logoissa (helmiäistä) kuin myös niissä silkkipainetuissa (ja siirtokuvalogoissa). Logo kuuluu muuten myös siihen "trademark"-lainsäädännön piiriin.. =) |
SirElwood 14.12.2009 14:20:27 (muokattu 14.12.2009 14:20:34) | |
---|
fox: Tuosta kuvasta näkee erään huvittavan yksityiskohdan.. ;) Mutta tuokaan ei ihan kaikkiin "kelpoisiin väärennöksiin" tänä päivänä auta. Meinaatko että tuo olis niinku 1952 tehty? =D |
buju 14.12.2009 14:30:08 | |
---|
Yazka: Korostetaan nyt vielä kerran että ostos (1kpl) on omaan käyttöön.Mistään salakuljetuksesta ei voi puhua sillä kitara tuli käsimatkatavaroissa ja meni tullin läpivalaisusta sekä Kiinan että Suomen päässä.Kitarasta ei oltu kiinnostuneita,mutta käsimatkatavaroissa mukana kulkeneet kynsisakset lähti hävitykseen. Pitänee sitten ottaa hiomakone kauniiseen käteen kun tuntuu herättävän sen verran tunteita. Terve. Älä nyt mene kitaraa hiomaan, ei tommonen kiinnosta kuin tämän palstan poliiseja. Hävettää tommoset kotipoliisit. Damn right, I´ve got the blues |
-line 6- vahvari -stratocaster samanlainen kun dave murray:lla |
Hard as a rock 14.12.2009 14:34:18 (muokattu 14.12.2009 14:35:01) | |
---|
Yazka: Hetkinen.Tarkennetaas pikkasen.Lavassa lukee GIBSUN, eikä se toinen vähän samantyylinen sana.Mutta onko tuomio edelleen se sama lavan hionta? Omastani kuvia ei ole tulossa,mutta tuollaisia löysin haulla: http://www.ruoste.com/guitars/gibsun/ Gibsun lavassa on kirjoitettu samalla tavalla mutta ilman salmiakkilogoa. Ja vielä kerran:Tämä ei ole tule myyntiin ikinä, ei täällä mnetissä eikä missään muuallakaan! Jos et jostain syystä halua, niin älä hitossa hio lapaa, jos sulla on kotona tuollainen etkä sitä myy niin se ei ole kenenkään ongelma. Ziisus. Marge: I Have never been so embarrassed in my whole life.
Homer: Why, what did you do? |
mattim 14.12.2009 14:36:16 | |
---|
bonecrusher: Ei ole mitään merkitystä. Piraattituotteiden/tuoteväärennöksien maahantuonti on LAITONTA. 1 piraatti-CD omaan käyttöön on yhtä laitonta kuin 10 piralevyä kavereille. PISTE!
On SINUN tehtäväsi tullata ostokset, mikäli tullattavaa on. Siitäkin voidaan jälkikäteen vaatia verolle jollet ole sitä tehnyt, maahantuodessa tavaraa.
Minä en ainakaan katso hyvällä tuoteväärennöksiä. En vaikka sinä koittaisit niitä kuinka perustella "yksityiskäyttöön hankittuna" ja ties millä verukkeella milloinkin. Tuoteväärennös on tuoteväärennös ka tuoteväärennöksen maahantuonti, myynti jne. ovat kriminalisoitu. Tämä threadin perusteella voimme kaikki todeta, että olet TIETOISESTI maahantuonut tuoteväärennöksen, joka on rikoslaissa rangaistava teko. "Mä en tiennyt" ja "vain omaan käyttöön" ei tässä vaiheessa enää kelpaa syyksi/selitykseksi. Piraatti CD-levyt rikkovat tekijänoikeuksia, väärennetty Kitara on taas teollisoikeuden rikkomuksia. Teollisoikeuksia rikkovien tuotteiden osalta taitaa vallitseva EU säädöksen soveltamisohje olla vieläkin seuraavansisältöinen: "Jäsenvaltioiden on pidettävä matkustajien henkilökohtaisiin matkatavaroihin sisältyviä tavaroita, joilla ei ole kaupallista luonnetta ja joita tuodaan tullittoman tuonnin rajoissa, tämän asetuksen soveltamisalaan kuulumattomina, jolleivät aineelliset seikat viittaa kaupalliseen toimintaan." Matti |
Joees 14.12.2009 14:36:34 | |
---|
Hard as a rock: Jos et jostain syystä halua, niin älä hitossa hio lapaa, jos sulla on kotona tuollainen etkä sitä myy niin se ei ole kenenkään ongelma. Ziisus. Kunnes se tulee myyntiin... Loafers
Grunge-garagerokin räimettä höystettynä powerbluesilla á la Zepukat -fox
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja. |
Krice 14.12.2009 14:47:15 | |
---|
Yazka: Mutta onko tuomio edelleen se sama lavan hionta? Jos et ole varma niin kysy poliisilta! Ne sen tietävät parhaiten, että miten tulee menetellä. Minusta koko asia ei ole hirveän vakava, varsinkin jos et ole tiennyt laista mitään, mikä vaikuttaakin siltä. |
Hard as a rock 14.12.2009 14:49:37 | |
---|
Methis: Kunnes se tulee myyntiin... No siinä tapauksessa tietenkin hiotaan pois, mutta mä nyt oletin myyjän olevan ihan rehellinen kaveri noiden kirjoitusten perusteella. Marge: I Have never been so embarrassed in my whole life.
Homer: Why, what did you do? |
Midrange 14.12.2009 14:59:41 | |
---|
bonecrusher: Ei ole mitään merkitystä. Piraattituotteiden/tuoteväärennöksien maahantuonti on LAITONTA. 1 piraatti-CD omaan käyttöön on yhtä laitonta kuin 10 piralevyä kavereille. PISTE!
On SINUN tehtäväsi tullata ostokset, mikäli tullattavaa on. Siitäkin voidaan jälkikäteen vaatia verolle jollet ole sitä tehnyt, maahantuodessa tavaraa.
Minä en ainakaan katso hyvällä tuoteväärennöksiä. En vaikka sinä koittaisit niitä kuinka perustella "yksityiskäyttöön hankittuna" ja ties millä verukkeella milloinkin. Tuoteväärennös on tuoteväärennös ka tuoteväärennöksen maahantuonti, myynti jne. ovat kriminalisoitu. Tämä threadin perusteella voimme kaikki todeta, että olet TIETOISESTI maahantuonut tuoteväärennöksen, joka on rikoslaissa rangaistava teko. "Mä en tiennyt" ja "vain omaan käyttöön" ei tässä vaiheessa enää kelpaa syyksi/selitykseksi. Ööh. Tuota muistanko oikein lukeneeni aiemmin että työskentelet jossain musakaupassa? Nää sun kommentit saa aina hymyn suupieliin kun niistä paistaa jo kilometrien päähän vaan se hirveä vimma puolustaa kivijalkaliikkeen pitäjän etua :D Eiköhän meistä jokainen tuo kaikki kamat tullin ohi mikäli se vain onnistuu. En sit tiedä mikä pointti tuossakin oli, kai se tullin ohi tuominen on potentiaalisesti pois musiikkikaupan myynnistä kun noita voi sitten kaupitella halpaan hintaan torilla. Ps. Elä välitä kirjoitusvirheistä. En oo korjaamassa |
Tympee Huttunen 14.12.2009 14:59:57 | |
---|
Hard as a rock: No siinä tapauksessa tietenkin hiotaan pois, mutta mä nyt oletin myyjän olevan ihan rehellinen kaveri noiden kirjoitusten perusteella. No, mutta se kannattaa ymmärtää, että oli kuinka rehellinen kaveri vaan, niin se kitara tulee joskus mitä luultavimmin vaihtamaan omistajaa- viimeistään kuolinpesästä ja silloin tietämättömät myyvät nurkista löytynyttä Gibsonia. |