Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: ISOääninen vahvistin?
1 2 3
Confidentum
14.12.2009 10:55:09 (muokattu 14.12.2009 11:00:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oli armeijassa aikoinaan meillä pikkuinen komppanianpäällikkö, jolla oli hiton ISO ja kantava ääni - kuiskaaja-Korhoseksi se nimettiin. Tarvitsisin semmoisen mahdollisimman kätevästi roudattavan mahdollisimman ISOäänisen paketin ja kysyisin kommenttejanne ja ehdotuksianne. Siis semmoista gilmourish-tyyppistä soundia haen, mutta DR103 ja 4x12 kaappi on liian iso paketti - peräkonttiin pitäisi mahtua ja mahdollisimman edullisesti pitäisi saada. Vaihtoehtoina ovat mielessäni olleet mm:
* kaksi 18-30w komboa rinnakkain ajettuna esim. 2x vox ac30
* etunen/päättäri/2kpl 1x12: tonelab/velocity/mesa tms
* 2x12 comboratkaisu: Mesa Lonestar, Hiwatt SA212
 
Munkkilatinaa sano mummo nuoteista
WinterMad
14.12.2009 10:56:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites olisi DR103:sen pikkuveli, eli DR504?
Ja vielä pienemmällä 2x12 -kaapilla niin menee peräkonttiinkin?
 
Numb
14.12.2009 10:56:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fender Twin Reverbissä on aika iso ääni.
 
Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö
Confidentum
14.12.2009 10:58:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WinterMad: Mites olisi DR103:sen pikkuveli, eli DR504?
Ja vielä pienemmällä 2x12 -kaapilla niin menee peräkonttiinkin?

 
Tuopa onnii ollu aatoksissa. Hinta vaan kovin lähellä DR103sta että perskule, tulis varmaan tuo isompi nuppi ostetuksi :)
 
Munkkilatinaa sano mummo nuoteista
Mr. Speed
14.12.2009 11:36:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pojilla on nyt ihan väärät lähtökohdat tässä hommassa! Musakamoja ei valita auton mukaan, vaan auto musakamojen. Eli eka ostetaan full-stäkki, ja sitten vasta mietitään, että millanen auto tarvitaan, että kaikki mahtuu!
 
Telecasterilla soittavissa ihmisissä täytyy olla jotain vikaa.
oiva tumpeloinen
14.12.2009 11:51:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Speed: Pojilla on nyt ihan väärät lähtökohdat tässä hommassa! Musakamoja ei valita auton mukaan, vaan auto musakamojen. Eli eka ostetaan full-stäkki, ja sitten vasta mietitään, että millanen auto tarvitaan, että kaikki mahtuu!
 
Noin sitä vois luulla. Mutta se onkin vain vasta nuorempien mukaratkaisuja asiaan. Kun ostaa ensin auton, ei tarvitse varata sille isompaa budjettia riippuen siitä kamamäärästä. Toisin sanoen voi ostaa halvemman auton ja jää enemmän rahaa kamoihin. sillä rahalla voi sitten vaikka miettiä niiden kamojen kokoa. Se on kuitenkin halvempaa kuin autoon sijoittaminen, joten tavaramäärä on suurempi.
 
akuankkakomppi
14.12.2009 11:54:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fender Blues DeVille 212. 60W, 2*12" kaiuttimet, ääntä lähtee ISOSTI. Kokemuksia on.
 
Call me a relic, call me what you will. Say I'm oldfashioned say I'm over the hill. Today's music ain't got the same soul, I like that old time rock'n'roll" -Bob Seger
Mr. Speed
14.12.2009 12:16:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Noin sitä vois luulla. Mutta se onkin vain vasta nuorempien mukaratkaisuja asiaan. Kun ostaa ensin auton, ei tarvitse varata sille isompaa budjettia riippuen siitä kamamäärästä. Toisin sanoen voi ostaa halvemman auton ja jää enemmän rahaa kamoihin. sillä rahalla voi sitten vaikka miettiä niiden kamojen kokoa. Se on kuitenkin halvempaa kuin autoon sijoittaminen, joten tavaramäärä on suurempi.
 
Vitsillähän mä tuon heitin. Tosin, oman Golffin takaluukkuun mahtuu kyllä tuo VHT:n puolistäkki ihan iloisesti, ja siihen vielä pari keppiä päälle. Enkä nyt voi väittää, että vuoden 1995 1.8 VW Golf Variant kovin kallis olisi :)
 
Telecasterilla soittavissa ihmisissä täytyy olla jotain vikaa.
kimurantti1
14.12.2009 12:24:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos kätevä roudattavuus on kriteeri, niin 2x12 -putkicombot voi jättää samantien laskuista pois. Nuppikaappi -systeemi on musta ainoa järkevä, jos tarvitaan enemmän kuin yksi kaiutin. Mitä tulee noihin vahvistimiin, niin Mesan Lone Starissa on ainakin todella iso ja pehmeä soundi, ja aikamoisella varmuudella ostaisin sellaisen itsekin jos olisi nyt juuri varaa.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Confidentum
14.12.2009 12:30:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Speed: Pojilla on nyt ihan väärät lähtökohdat tässä hommassa! Musakamoja ei valita auton mukaan, vaan auto musakamojen. Eli eka ostetaan full-stäkki, ja sitten vasta mietitään, että millanen auto tarvitaan, että kaikki mahtuu!
 
Aikoinaan tuotiin toista kitaristia 90 kilometriä keikalle satapiikiin kyydissä - kombo toisessa ja skitta toisessa kädessä :)
 
Munkkilatinaa sano mummo nuoteista
Confidentum
14.12.2009 12:31:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

akuankkakomppi: Fender Blues DeVille 212. 60W, 2*12" kaiuttimet, ääntä lähtee ISOSTI. Kokemuksia on.
 
No hitto - tämänhän minä olin kokonaan unhottanut, jossain paikassa olen tuommoisella vedellytkin ja tykkäsin, kiitokset muistutuksesta
 
Munkkilatinaa sano mummo nuoteista
jussi1976
14.12.2009 12:32:43 (muokattu 14.12.2009 12:40:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No... onhan noissa yleensä iso ääni kun kaiuttimia on vaikka 2x12 tai peräti 4x10...
Marshallin 410c toimii aika kivasti kun 100w irtoaa, ja on muuten kooltaan yllättävän pieni, mutta rutosti kyllä painaa - yli 40kg muistaakseni. Toinen isoääninen olisi kyllä joku Fenderin 2x12 tai sitten se 4x10, joka hönkii jo suht kivasti - riippuu vähän saundista, jota haet? Toisaalta pitäisi myös Mesasta löytyä.
 
Tosta roudauksesta sen verran, että itse suosittelisin kyllä tosiaan unohtamaan noi nupit, ja ottaisin vaikka juuri sen 2x12 täysputkikombon, ja siihen sitten erikseen 2x12 kaapit. Esimerkiksi tohon Marsuun ne saa, ja saa kyllä muihinkin. Keskeisenä ideana on tässä ajattelumallissa se, että keikan ja tilan mukaan voi sitten valita, mitä roudaa mukana. Pikkukeikalle voi ottaa sen pelkän kombon, jos tulee isompi keikka niin ottaa mukaan myös kaapin / kaapit. 100w riittää kyllä hönkimään ihan ok. Jos sulla on nuppi ja kaappi, sulla on aina enempi roudattavaa ja enempi painoa mukana, ja vielä kahdessa osassa vähintään aina. Lisäksi nuppi/kaappi-kombinaatio on luonnollisesti aina isompi tilallisesti kuin pelkkä kohtuukokoinen kombo. Se on kivempi setti autossa ja lavalla ja myös roudatessa. Eli siis juuri kombo ja kaappi olisi oma ehdotukseni.
 
oiva tumpeloinen
14.12.2009 12:40:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi1976: No... onhan noissa yleensä iso ääni kun kaiuttimia on vaikka 2x12 tai peräti 4x10...
Marshallin 410c toimii aika kivasti kun 100w irtoaa, ja on muuten kooltaan pieni, mutta rutosti kyllä painaa - yli 40kg muistaakseni. Toinen isoääninen olisi kyllä joku Fenderin 2x12 tai sitten se 4x10, joka hönkii jo suht kivasti - riippuu vähän saundista, jota haet? Toisaalta pitäisi myös Mesasta löytyä.
 
Tosta roudauksesta sen verran, että itse suosittelisin kyllä tosiaan unohtamaan noi nupit, ja ottaisin vaikka juuri sen 2x12 täysputkikombon, ja siihen sitten erikseen 2x12 kaapit. Esimerkiksi tohon Marsuun ne saa. Ideana on tässä ajattelumallissa se, että keikan ja tilan mukaan voi sitten valita, mitä roudaa mukana. Pikkukeikalle voi ottaa sen pelkän kombon, jos tulee isompi keikka niin ottaa mukaan myös kaapin / kaapit. 100w riittää kyllä hönkimään ihan ok. Jos sulla on nuppi ja kaappi, sulla on aina enempi roudattavaa ja enempi painoa mukana, ja vielä kahdessa osassa vähintään aina. Eli siis kombo ja kaappi olisi oma ehdotukseni noin roudauksen kannalta.

 
Mun mielestä on kyllä kovasti kivempi roudata nuppia ja 2x12" komeroa kuin 2x12" comboa. Se on vain mun mielipide, mutta ei mulle yleensä paino ole ongelma, vaan tavaran muoto.
 
jussi1976
14.12.2009 12:42:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ymmärrän ton ihan hyvin. Mulla vain aikoi itse nyppiä jossain vaiheessa se nupin ja kaapin kiikuttelu ympäriinsä, mutta tietysti kaikkia se ei häiritse.
 
Jii-Gee
14.12.2009 12:55:21
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Confidentum: Aikoinaan tuotiin toista kitaristia 90 kilometriä keikalle satapiikiin kyydissä - kombo toisessa ja skitta toisessa kädessä :)
 
Tiedän porukan joka hoiti roudaukset mopolla,kaikkein suurin combo kulki kuskin ja matkustajan välissä ku ei jaxanu kädessä roikottaa.
Ja yks toinen bändi veti ison combon pulkassa lähimmälle bussipysäkille,oli vaan niukalti lunta siihen vuodenaikaan...
 
"Pitäiskö bassoa virittää vai pidänkö tehtaan vireessä niin kuullostaa aidommalta." -poppamies-
s8na
14.12.2009 13:02:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JAKRGUS: Tiedän porukan joka hoiti roudaukset mopolla,kaikkein suurin combo kulki kuskin ja matkustajan välissä ku ei jaxanu kädessä roikottaa.
Ja yks toinen bändi veti ison combon pulkassa lähimmälle bussipysäkille,oli vaan niukalti lunta siihen vuodenaikaan...

 
Asiameininkiä!
 
2x12 comboissa kandee katella paljon ne painaa jos sellasta hommaa, niitä ku on eripainosia. Alunperin vanha Marsu paino jotain 32 kiloo mut jytkymmät elementit ku vaihdoin ni se liho 2-3 kg. Itellä tollanen 35 kiloa menee vielä mut alkaa olee aika rajoilla ja pitää jo olla varovainen, ettei pullauta välilevyjä.
 
Mä olen retuuttanu sekä 2x12 boxia ja nuppia että 2x12 comboa kodin ja reeniksen välillä. Molempipahempi, combossa tappaa paino, toisessa yhdistelmässä oli kettumaista koko, ja mahdollisesti useampi ravauskerta kämpän ja auton välillä.
 
All the stuff I need is here, I just have to invent how to use them -McGyver
Mr. Speed
14.12.2009 13:12:15 (muokattu 14.12.2009 13:25:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Confidentum: Aikoinaan tuotiin toista kitaristia 90 kilometriä keikalle satapiikiin kyydissä - kombo toisessa ja skitta toisessa kädessä :)
 
Juu, kyllä itsekin olen kyykkykevarilla tullut kaverin kanssa kakspäällä skitan ja 1x12" combon kanssa 60 kilometria treeneihin, josta vikat muutamat kilometrit ovat todella huonokuntoista ja mäkistä sepelitietä. Oli jännää :)
 
Tähän vielä tuosta tiestä. Se on nimittäin vähänkään liukkaammalla kelillä hyvin jännä ajettava jopa autolla!
 
Telecasterilla soittavissa ihmisissä täytyy olla jotain vikaa.
jussi1976
14.12.2009 13:23:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hauskoja tapauksia teillä :o)
 
No jos toi tohon menee, niin siinä tapauksessa paras vaihtoehto lienee joku Mesan +22 tms. pienempi putkicombo. Tehon pitäisi riittää suht hyvin, sehän on monipuolinen ja kevyt ja hyväsaundinenkin vielä.
 
Mun käsittääkseni yksi painavimmista comboista on Peaveyn 5150. Sehän on muistaakseni lähemmäs luokkaa 50 kiloa, vai onko peräti enemmän?
Tietysti yksi vaihtoehto on laittaa tohon raskaampaan comboon rullat alle niin sithän sitä voi työnnellä kuin kottikärryä...
 
Vladi
14.12.2009 13:27:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi1976:
Tietysti yksi vaihtoehto on laittaa tohon raskaampaan comboon rullat alle niin sithän sitä voi työnnellä kuin kottikärryä...

 
Tai laittaa narulla sen mopon perään ;)
 
Kyllä se siitä.
jussi1976
14.12.2009 13:35:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

:o)
 
En ymmärrä, miksei Marshall ole laittanut tohon 410:iin niitä. Se painaa muuten paljon, mutta olisi paljon parempi, jos sitä saisi vain vetää perässä tai työntää.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «