Aihe: Mikä tässä mättää
1 2 3 4
kimkorho
12.12.2009 17:47:59

toba: Se on mun oma näkemys että mua ei kiinnosta tuhlaa aikaani muuhun kun omiin bändeihini ellei ole kyseessä oikeesti joku KANTAVA juttu omien bändien lisäksi.. Mitä se mua hyödyttää että soittaisin jossain sunnuntai-poppoossa joka ei tuota tulosta?

Mua edelleen kiinnostais kuulla tarkemmin, että mitä tarkoitat sillä, että juttu on "kantava"? Tai sillä, että juttu tuottaa "tulosta"? Viittaatko taloudelliseen hyötyyn vai mihin?
www.theindigo.fi
toba
12.12.2009 19:44:03

kimkorho: Mua edelleen kiinnostais kuulla tarkemmin, että mitä tarkoitat sillä, että juttu on "kantava"? Tai sillä, että juttu tuottaa "tulosta"? Viittaatko taloudelliseen hyötyyn vai mihin?

Kyllä joo. Siihen että bändi saa mainetta, ja parhaassa tapauksessa rahaa. Eikait tuolla oikein muutakaan voida tarkoittaa kun jompaakumpaa. Okei, onhan noi tanssikeikat eriasia sikäli, että eihän ne nyt mitään listakamaa ole, mutta kyllä ns. ylimääräsissä bändeissä se raha olis varmaan tärkeempää kun se maine.
Jupi57
12.12.2009 19:57:56 (muokattu 12.12.2009 19:58:33)
Toba: Se on mun oma näkemys että mua ei kiinnosta tuhlaa aikaani muuhun kun omiin bändeihini ellei ole kyseessä oikeesti joku KANTAVA juttu omien bändien lisäksi.. Mitä se mua hyödyttää että soittaisin jossain sunnuntai-poppoossa joka ei tuota tulosta?

Mua edelleen kiinnostais kuulla tarkemmin, että mitä tarkoitat sillä, että juttu on "kantava"? Tai sillä, että juttu tuottaa "tulosta"? Viittaatko taloudelliseen hyötyyn vai mihin?

Kyllä joo. Siihen että bändi saa mainetta, ja parhaassa tapauksessa rahaa. Eikait tuolla oikein muutakaan voida tarkoittaa kun jompaakumpaa. Okei, onhan noi tanssikeikat eriasia sikäli, että eihän ne nyt mitään listakamaa ole, mutta kyllä ns. ylimääräsissä bändeissä se raha olis varmaan tärkeempää kun se maine

Jotenkin tuntuu, että ymmärrän Toban pointin, vaikka horisko olenkin (hänen mielestään ; )

Itsellänikin oli useampi projekti päällänsä joskus.
Uusia kappaleita opeteltiin ihan jatkuvasti, JA varsinkin yhden bändin meininki muuttui täysin,
kun omia biisejä alkoi tulla viikottain, samoin keikkoja solistin vaihdon myötä.
Eikä ihme, että bändi levytti myöhemmin ja menestyikin...

AKIHA hei
Raskausarvet ja kohtu ovat naisten juttuja, vaikka teksti olisi kirjoitettu spermalla.
Allegorian ja Metaforan mielessä pitämisen lisäksi kannattaa muistaa kohde ; )
Ei jatkoon...
Sonormies
12.12.2009 20:00:49
www.myspace.com/dyessence (Deserter on tuorein soittonäyte) Ihan freesi tuotos koko orkesterilta. Rumpuraita ok; ei mokia, mutta tylsä eikä mitään uutta tai mullistavaa. Nimmaria ei tarvitse lähettää.

Mitäs väliä sillä on paljonko on soittokokemusta? Mulla ainakin ratkasee se että pystyykö jotain asioita soittamaan vai ei, sillon ei käsittääkseni soittovuosilla paljon ole väliä? On sillä väliä, että onko humppakomppia koputeltu 4 viikkoa vai onko perusasiat selkärangassa. Vaikuttaa suoraan soittovarmuuteen, joka on keikoilla tärkeä juttu.

Vai onks tää joku egon buustaus juttu että ku oot joku vanha pappa joka on soittanu jo elviksen aikaan niin kehtaat tulla tänne avautumaan?! :DDDDD Parempi, kun et ala papoittelemaan tuntemattomia. Teinipoikien egopullistelua.

Se on mun oma näkemys että mua ei kiinnosta tuhlaa aikaani muuhun kun omiin bändeihini ellei ole kyseessä oikeesti joku KANTAVA juttu omien bändien lisäksi.. Mitä se mua hyödyttää että soittaisin jossain sunnuntai-poppoossa joka ei tuota tulosta? Mua tai ketään muuta täällä ei kiinnosta hevon vi**n humpan vertaa se, miten aikasi käytät. Kun kuitenkin julkisesti vaadit muita kattamaan itsellesi juhlapäivällisen (valmis, menestymisen kynnyksellä oleva bändi), jotta pääset vaivatta herkuttelemaan (menestystä, helppoa rahaa ja pi**ua) etkä edes tiedä kummassa kädessä haarukkaa pidetään saati sitä, ettei saa huudella vieraisiin pöytiin niin olisi parempi, että menisit kiltisti nakkikioskille omalla rahalla. Röyhkeää ja typerää käyttäytymistä, jolle tässä rajaa osoitellaan.

Seuraavaksi joku/sinä varmaan tulee mulle selittämään että "nii mutku kyllähän sitä nyt soittamisen ilosta..". Edelleen, soitan soittamisen ilosta omissa bändeissäni, se riittää, kantoivat ne hedelmää tai eivät. Äläpä yritä asettaa sanoja toisten suuhun. Omissa puheissasi ja asenteessa kun olisi vähän petrattavaa.

Täällä on kyllä välillä niin älyvapaata meininkiä, mitä nyt tohonkin "joko luonnonlahjakkuus tai suhteellisuudentajun puutteesta kärsivä aloittelija" -juttuun tulee. Usein totuus kirpaisee. Annapa kokemuksen karttua niin soittamisen kuin elämänkin suhteen. Myöhemmin ymmärrät kyllä.
"Harvalla on yhtä hyvä musamaku, kuin itselläni on. Itse asiassa, kun mietin tarkemmin, niin ei kellään." -Nolte
Bobana
12.12.2009 20:33:47
toba: Kyllä joo. Siihen että bändi saa mainetta, ja parhaassa tapauksessa rahaa. Eikait tuolla oikein muutakaan voida tarkoittaa kun jompaakumpaa. Okei, onhan noi tanssikeikat eriasia sikäli, että eihän ne nyt mitään listakamaa ole, mutta kyllä ns. ylimääräsissä bändeissä se raha olis varmaan tärkeempää kun se maine.

Kannattaa varoa ja harkita sillä yleensä noi "mammonan" tavoittelija-bändit on täynnä kusipäitä.
Mä en sellasessa orkassa soittas sekuntiakaan vaikka siitä sais leivän mut jos ei tulla keskenään toimeen. Se on ihan tuolta.
Nähtiinhän se taasen Andyn versiona.... Lupaavaa oli mutta kun alkuun päästiin...

Ehkä hieman karrikoidusti mutta siinä on totuuden jyvä myös.
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
hollmi-5
12.12.2009 22:22:39
toba: www.myspace.com/dyessence (Deserter on tuorein soittonäyte)

Täysin tyylinmukainen veto.
Soundit, piuhat ja kajarit.
toba
13.12.2009 19:34:46 (muokattu 13.12.2009 19:43:51)

Sonormies:

Mua tai ketään muuta täällä ei kiinnosta hevon vi**n humpan vertaa se, miten aikasi käytät. Kun kuitenkin julkisesti vaadit muita kattamaan itsellesi juhlapäivällisen (valmis, menestymisen kynnyksellä oleva bändi), jotta pääset vaivatta herkuttelemaan (menestystä, helppoa rahaa ja pi**ua) etkä edes tiedä kummassa kädessä haarukkaa pidetään saati sitä, ettei saa huudella vieraisiin pöytiin niin olisi parempi, että menisit kiltisti nakkikioskille omalla rahalla. Röyhkeää ja typerää käyttäytymistä, jolle tässä rajaa osoitellaan.

Haha, ai että oikein vaadin muita kattamaan juhlapäivällisen? Tuon sanoit sinä, en minä. Kyllä teitä sen verran näyttää kiinnostavan mun ajankäyttö kun kiinnostaa kuulla perusteluja että miksi olen sitä sun tätä mieltä asioista -> liittyy myös sillon ajankäyttöön, koska bänditoimintahan vie aikaa!
On muuten helvetin kummallista, että ruvetaan räyhäämään siksi, että olen yksinkertaisesti sitämieltä, että ei kiinnosta soittaa omien bändien lisäksi muissa poppoissa, jos ei siitä ole jotain taloudellista hyötyä tai hyötyä mikä liittyy nimen saamiseen. Kummallisia tyylejä lähestyä meikän asianmukaisia kommentteja.. Mutta jos täällä halutaan olla vittumaisia ja töykeitä niin senkus sit :)

Äläpä yritä asettaa sanoja toisten suuhun. Omissa puheissasi ja asenteessa kun olisi vähän petrattavaa.

Ai siksi että mua ei kiinnosta hankkiutua kolmanteen bändiin jos tiedän että se on turhaa? Oot vähän höpsö, ei millään pahalla :D

Usein totuus kirpaisee. Annapa kokemuksen karttua niin soittamisen kuin elämänkin suhteen. Myöhemmin ymmärrät kyllä.

No kylläpäs oli äijältä "nokkela" heitto.
Sonormies
13.12.2009 20:31:45 (muokattu 13.12.2009 20:47:49)
Toba: ...mutta lähinnä vaan jos homma tuottaa tulosta. Ei oikein omien bändien lisäksi kiinnostaisi soittaa (tuhlata aikaa) tuloksetta jossain bändissä joka vaan tekee musaa ilman sukseeta ja keikkoja joissa ei ole porukkaa... ...ei kiinnosta soittaa omien bändien lisäksi muissa poppoissa, jos ei siitä ole jotain taloudellista hyötyä tai hyötyä mikä liittyy nimen saamiseen... ...Haha, ai että oikein vaadin muita kattamaan juhlapäivällisen? Viitsitkö, arvon Toba, valaista, mitä muuta edellä kertomasi on kuin juhlapäivällisen vaatimista muiden valmistamana?

Mua ei sinäänsä haittaisi vaikka en niin musiikista pitäisi, kunhan vaa pääsisi toteuttamaan asioita jotka oikeasti kantaa hedelmää. Niin, että esim. tiukan rock a billy-trion pitäisi ottaa sut rumpaliksi, vaikka sua ei lainkaan kiinnosta itse musa vaan se, milloin pääsee treeneistä tai keikalta himaan ja pääasia on se, että keikoista liksaa tulee? Todella reilua muita muusikoita kohtaan. Joku on kutsunut tuollaista onnistuneesti huoraamiseksi. Eikä sua varmasti haittaisi vaikka bändi ei sinusta johtuen pääsisikään niin suureen sukseeseen, mitä se pääsisi asialleen ja genrelle omistautuneen rumpalin kanssa... Kunhan sä saisit taskurahaa ja mainetta.

En nyt tietenkää tarkota että mun pitäisi päästä siivellä johonkin jo valmiiksi tosi suosittuun bändiin joka hakee rumpalia... Älä selitä. Onneksi sun kaltaisia onnenonkijoita ei tule vastaan kovin usein.

Mutta jos täällä halutaan olla vittumaisia ja töykeitä niin senkus sit :) Ei olla vielä edes vittumaisia vaan rehellisiä. Hymynaamat voit livauttaa tiedät kyllä minne.

Olet röyhkeä ja ahne onnenonkija, jonka arvomaailma on perseellään. Mulle-nyt-kaikki-ja-heti. Siinä sun asenteesi. Se on samalla tasolla kuin keskimääräisesti 5-vuotiaalla pojalla. Etsi itsellesi jostakin aimo annos nöyryyttä ja palaa asiaan sen jälkeen.

Eli WANTED-osastoa: "Kaikki, joilla on uusi Eppu Normaali perustettu! Tässä on kaveri, joka haluaa bändiinne, kunhan takaatte että mammonaa tulee. Muulla ei ole väliä. Antakaa vanhalle rumpalille kenkää, sillä nyt on sellainen kaveri liikkeellä, että oksat pois. En mä mitään ihmeellistä osaa soittaa eikä mua kiinnosta teidän musa lainkaan, kun oon metallimiehiä. Mutta kun MÄ HALUAN menestyvään bändiin niin kai te mut otatte! -Toba"

Niin ja alkuperäiselle keskustelun aloittajalle edelleen: Tsemppiä! Löydätte varmasti hyvän kaverin, kunhan väistelette puolivillaisia onnenonkijoita.
"Harvalla on yhtä hyvä musamaku, kuin itselläni on. Itse asiassa, kun mietin tarkemmin, niin ei kellään." -Nolte
toba
13.12.2009 21:00:45 (muokattu 13.12.2009 21:06:25)

Jupi-57 on näköjään ainoa joka edes JOTENKIN ymmärtää mun pointin..

Kysytään asiaa sitten tältä kantilta: Kuinka paljon Sonormies sinua kiinnostaisi mennä pumppuun soittamaan jos et a) tuntisi kyseisiä hemmoja b) et pitäisi musiikista c) bändissä ei kaupallista potentiaalia VERSUS a) tuntisi kyseisiä hemmoja b) et pitäisi musiikista c) bändissä on kaupallista potentiaalia ?

Minä ainakin valitsisin jälkimmäisen.
+ Minä ainakin tunnen rumpaleita jotka ovat sessioineet bändeissä vaikkeivat tykkää musiikista. Siksi se juuri kannattaa, että siitä saa rahaa, ainakin näissä tapauksissa.
Mutta tottakai sehän on HUORAAMISTA!!
hollmi-5
13.12.2009 21:05:19 (muokattu 13.12.2009 21:07:43)
toba: Jupi-57 on näköjään ainoa joka edes JOTENKIN ymmärtää mun pointin..

Täydellinen matchi... Juhlan aihetta ja viikon putki päälle...
Sonormies
13.12.2009 21:14:43 (muokattu 13.12.2009 21:24:39)
Toba: Tollasen paskantärkeitä mielipiteitä täynnä olevan vintageukon kanssa on näköjää turha koittaa edes keskustella.. Millä vitun lihaksilla sä laitat ketään vintage-kerhoon?

Koitat käännellä mun juttuja niin pahasti päälaelleen, että saat ne kuulostamaan joltain painajaisilta. Sä olet röyhkeä ja ahne = painajainen.

Just toi mua ärsyttää että väännät asiat ihan vituilleen vaikka sulle koittais vääntää ratakiskosta. PRKL! Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. Totuus kirpaisee. En mä mitään ole väännellyt. Siteerannut sua ja kertomalla saman asian toisin sanoin.

Kysytään asiaa sitten tältä kantilta: Kuinka paljon Sonormies sinua kiinnostaisi mennä pumppuun soittamaan jos et a) tuntisi kyseisiä hemmoja b) et pitäisi musiikista c) bändissä ei kaupallista potentiaalia VERSUS a) tuntisi kyseisiä hemmoja b) et pitäisi musiikista c) bändissä on kaupallista potentiaalia? Minä ainakin valitsisin jälkimmäisen. Jos kohtaan b) joutuu vastaamaan "kyllä"n niin jokainen toisia ihmisiä edes vähän arvostava ja kunnioittava ihminen ei edes hae paikkaa ko. bändistä. Kaltaisesi oman edun tavoittelijat sen sijaan hakevat. Ja munaavat muiden aikaansaannoksia.

Onnea ja menestystä sinulle, Toby, valitsemallasi tiellä!
toba
13.12.2009 21:26:40

Sonormies: Ja munaavat muiden aikaansaannoksia.

Juujuu, näinhän se menee ;)
markkuliini
14.12.2009 00:26:39 (muokattu 14.12.2009 00:31:01)

E-RIT-TÄIN hupaisaa tuo 'vintageukko'-sanan käyttö.
"Nytpä keksin oikein ältsin pahan nimen.......hmmmm.....HEUREKA! VINTAGEUKKO!!!!"

Mäkin voin olla vintageukko...tai vaikka retrosetä. Saa haukkua! Buaha!
Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem.
Kailis
14.12.2009 01:45:05

Ja Jupi57 EI ole vintageukko, halusi tai ei.
Toba, olet muodostumassa todelliseksi kiintotähdeksi m.netin historiassa. Nillität nokka räässä ihan väärissä paikoissa ja auot päätäsi aika surutta. Ja tuohon "pitäiskö mennä vielä johki bändii jost sais massii" kysymykseen; niihin bändeihin jotka seuraa sun edesottamuksia täällä...tuskin.
hollmi-5
14.12.2009 08:17:02
Saanko minäkin olla vintageukko? Saanko?
Pieni rumpalipoika
14.12.2009 08:52:53

hollmi-5: Saanko minäkin olla vintageukko? Saanko?

Heh.

Sähän olet jo vintagemuumio : )

Mutta noin yleisesti, en kyllä tajua tätä tajutonta hyökkäystä tota tobaa kohtaan. Eihän se toki kovin nätisti asiaa esitä, mutta tarviiko sitä aina esittääkään? Ja ei täällä vintageukotkaan koko ajan kovin korrektisti kommenttejaan ole esittäneet.

Vielä yleisemmällä tasolla vielä pahempaa kuin lievä röyhkeys, musta on sellainen jumalaton joojoilu ja nöyristely.

Hyvähän se vain on jos kaverilla on kunnianhimoa ja tietää missä haluaa soittaa. Jos osasta vintageukkoja on jo aika jättänyt ja on soitettava aina kun vain saa, niin tsori : )
Rummut nurin ja nussimaan! - Musanäyte: http://www.youtube.com/watch?v=xNXySiXWU9w
toba
14.12.2009 10:24:26

Kailis: Ja Jupi57 EI ole vintageukko, halusi tai ei.
En oo niin sanonutkaan.

Toba, olet muodostumassa todelliseksi kiintotähdeksi m.netin historiassa. Nillität nokka räässä ihan väärissä paikoissa ja auot päätäsi aika surutta.

No siihen ei sitten paljoa vaadita. Täytyis vissiin kuulua samaan laumaan kun kaikki muutkin "hyväsydämiset" ja "korrektisti" käyttäytyvät m.nettiläiset.

Ja tuohon "pitäiskö mennä vielä johki bändii jost sais massii" kysymykseen; niihin bändeihin jotka seuraa sun edesottamuksia täällä...tuskin.

Kerrotko vielä että missä oon noin sanonut?
Vallu-Veke
14.12.2009 11:50:30
toba: Täytyis vissiin kuulua samaan laumaan kun kaikki muutkin "hyväsydämiset" ja "korrektisti" käyttäytyvät m.nettiläiset.

Kyllä se siitä lähtee. Minäkin olen oppinut hieman korrektimmaksi, niin miksetpä sinäkin. Aiheesta nuo hemmot yleensä huomauttaa.
Rauhallisesti rauhallisesti, muttei liian rauhallisesti.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009121410775940_uu.shtml
toba
14.12.2009 12:01:36

Justjust. Ei voi silti vaan muutakun ihmetellä sitä "mäkämäkää" mikä tulee siitä että kirjottaa yhen ihan asiallisen viestin. Aika kapeakatseista, ettenkö sanoisi. Joten ei, eivät he välttämättä edes yleensä aiheesta valita. Pitäisivät vaan ne omat primitiiviset näkemyksensä (kuten Markkuliinikin jopa threadin yhdestä tekaisi) ja antaisivat toisten pitää toiset näkemykset.. Vituttaa se, että pitäis kuulua samaan muottiin kun joku marginaalinen nettiskene. Ja jos ei ole samaa mieltä, niin heti "mäkätimäkäti". Se jos mikä on lapsellista!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)