Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Takamikistä katosi potku
1
Jyrken
13.12.2009 18:57:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo eli omistan uuden Epiluuri G-nelisatasen. Nyt kävi näin, että soittaessani takamikki heikkeni huomattavasti. Voluumi ja tone kympillä, säröjen kanssa soittaessa, ääni muuttui yhtäkkiä hiljaisemmaksi ja paljon kliinimmäksi.
 
Epäilen kitaran heikohkoa elektroniikkaa. Kyseisen takamikin voluumipotikan säätely ei tunnu vaikuttavan soundiin juuri mitenkään, jopa nollassa ääni kuuluu. Onko nyt kyseessä joku johto, tämä potikka vai mikkikytkin? En ole avannut tämän sisuksia vielä kertaakaan ja arvelen ettei vika näy päälle päin.
 
Thomannin takuullahan tästä selviää, mutta typerää lähettää takaisin, jos vian voi korjata helposti itse. Kolvi pysyy kai itselläni kädessä.
 
if you mostly play metallica get kirk hammets signature dunlop wahh pedal
oiva tumpeloinen
13.12.2009 18:59:01 (muokattu 13.12.2009 18:59:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käyt kaikki juotokset läpi. Todennäköisesti ongelma häviää sillä. Samalla kun sulla on konehuone auki, ei potikat tykkää huonoa pienestä kontaktispray-tujauksesta.
 
Jyrken
13.12.2009 19:03:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juum, häviääkö takuu siinä samalla?
 
if you mostly play metallica get kirk hammets signature dunlop wahh pedal
päänahka
13.12.2009 19:08:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luulisin että vika on potikassa, jos ei pyörittely vaikuta juuri mitään. Puhdistusspray auttanee hetkellisesti, mutta pysyvä hoito on potikan vaihto laadukkaampaan.
 
Työ norjat, Zorron yöstä nouskaa.
oiva tumpeloinen
13.12.2009 19:10:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jyrken: Juum, häviääkö takuu siinä samalla?
 
Onhan se nyt aika selviö, että takuu loppuu siltä osin, mihin menet itse ronkkimaan. Jos sua se huolettaa, niin ota ihmeessä yhteyttä sinne myyjään.
 
fox
13.12.2009 19:16:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

päänahka: Luulisin että vika on potikassa, jos ei pyörittely vaikuta juuri mitään. Puhdistusspray auttanee hetkellisesti, mutta pysyvä hoito on potikan vaihto laadukkaampaan.
 
Kannattaa myös tsekata se mikkiswitchi. Todennäköisimmin siinä on aivan vakio "hevosenkenkä"switchi, ja niissä on joskus saattanut sattua, että on esim. se kontaktiliuska vähän antanut periksi. Yleismittarilla mittaillen se selviää, ja sitä voi varovasti kapeakärkisillä pihdeillä taivuttaa - kannattaa ensin kyllä varmistaa, että sitä switchin liuskapakkaa kiinnipitävät ruuvit ei ole löystyneet. Jos switchissä ei ole vikaa, niin sitten se potikka vaihtoon, niistä ei korjaamalla yleensä kovin hyviä saa, vallankin kun nykyään on niitä ns. minikokoisia melkein järjestään nuo potikat kaikki.
Itsehän veikkaisin kyllä tuota switchiä...
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Jyrken
13.12.2009 19:50:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Helkkarin helkkari. Ärsyttäisi lähettää takaisin... mutta kun takuuaikaa on kolme vuotta vielä.
 
if you mostly play metallica get kirk hammets signature dunlop wahh pedal
oiva tumpeloinen
13.12.2009 20:28:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jyrken: Helkkarin helkkari. Ärsyttäisi lähettää takaisin... mutta kun takuuaikaa on kolme vuotta vielä.
 
Takuu siis menee siltä osin, mitä olet itse säheltänyt sen kitaran kanssa, ei koko takuu. Jos luulet pystyväsi paikantamaan vian ja jopa korjaamaan sen, laita se ihmeessä itse kuntoon. Tai ehkä ensin kannattaa olla yhteydessä Thomanniaan, josko sieltä saisi osat.
 
Jyrken
13.12.2009 20:29:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Takuu siis menee siltä osin, mitä olet itse säheltänyt sen kitaran kanssa, ei koko takuu. Jos luulet pystyväsi paikantamaan vian ja jopa korjaamaan sen, laita se ihmeessä itse kuntoon. Tai ehkä ensin kannattaa olla yhteydessä Thomanniaan, josko sieltä saisi osat.
 
Hienoa, kiitti avusta. Otan sitten huomenna yhteyttä sinne.
 
if you mostly play metallica get kirk hammets signature dunlop wahh pedal
Jyrken
14.12.2009 16:09:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kas kummaa, kun kytkintä nyplään tässä niin saan äänen kuuluviin. On siis aika selvää, missä vika luuraa.
 
if you mostly play metallica get kirk hammets signature dunlop wahh pedal
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «