Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol IV
1 2 3 4 516 17 18 19 20121 122 123 124 125
krk
12.12.2009 19:38:13

latuska90:
krk
Vähän ääniä ja paljon taukoja, mutta niinhän se on kaikkein paras tapa ilmaista todellista bluesia. Kohdissa 0:15-0:19 ja 0:46-0:49 mainitsemisen arvoiset maukkaimmat pikku-likit. Lopussa oikein herkullista kaikua. +++

Suuret kiitokset, todellinen asiaan paneutumimen ja arvostus tuntuvat aina hyvältä.
Bluesmies
12.12.2009 21:09:56
BigPapa: Niin, se on Les Paul nyt keskustelemassa.

Haha, nonnih, sekin meni sitten persiilleen. Eipä pitäisi puhua asioista, joista ei mitään tiedä.
Kuha
12.12.2009 22:27:25

Nyt onkin tavallista laadukkaampia arviointeja, hieno juttu, jatketaan näin!
MaQ
12.12.2009 23:41:05
Mainioita vetoja kyllä.. onneksi en ehtiny ite räpeltää :)

Latuskalla melko hawaji meininki hyvässä mielessä.. hauskan hyvä veto kyllä. Kuha omaa luokkaa ja muutenkin makeeta pidättelyä vedoissa. Mukava oli kuunnella.

ja..

J.Hollström
Tässä soitossa on jotain tuttua...

No niin oli ja komea veto.. juki osaa. Taiteilija nimen näämmä laitanu? ( juki_roots)
Juzpe
13.12.2009 02:12:57

Vai, että oli terävämpi atakki... saattaa johtua siitä, että oli pikkumikeillä pilattu les paul deluxe tällä kertaa... eikä panzerwagin näässistrato. Jotain kaikuakin kaipaili joku... Ei oikee sit meinaa toi soitto onnistua jos laittaa jotain dilsaa tms. soundin sekaan... lähtee helposti miettiin, että miten sitä hommaa pitäs viilata soiton pulelta ny ku ei oo se peruskuiva soundi. Kiits kommenteista.
"Ihmisten pitäisi olla kiltimpiä toisilleen. Ja kasvattaa pidempi tukka." - Zuge 15 v. Pointsi-lehdessä 1972
Gary Enfield
13.12.2009 15:13:20
apenaattori:
gary field: Aika hapuilevaa soittoa, alkupuolella on haettu vähän erikoisempia sävyjä, mikä on hyvä. Reippaasti treeniä metronomin kanssa ja bendejen ja vibran väsymätöntä treenausta suosittelen.

Enpä yleensä tapaa puuttua ihmisten kokemuksiin, enkä sitä nytkään halua tehdä. Mielenkiintoista on lukea kuinka ihmiset asiat kokee. Mutta mitäs luulet, paljonkos se ennakko-odotus siitä miltä sen pitäisi kuulostaa vaikuttaa siihen mitä kuulee?
TAR
13.12.2009 15:24:55 (muokattu 13.12.2009 16:12:16)
Arvostan kommentteja, joista saa kehitysvinkkejä. Valmentaja - tyyppinen potkiminen tekee hyvää. Toki kriittisellä potkijalla pitää olla kokemusta ja näkemystä pitkältä ajalta. Hyvä, kun ei kaunistella, vaan sanotaan asioista suoraan, ja saadaan aikaan fiilis, jossa haluaa kehittyä ja oppia nöyrästi uutta.
BigPapa
13.12.2009 15:29:59

BigPapa: Aika BerusBapaa. Kaipaisin lisää dynamiikka, nyt kaikki tuuttautuu aikalailla samalla voluumilla ja tatsilla mikä tuo aika tasapaksun vaikutelman.

Näin suuren dynamiikka päivän kunniaksi haluan sanoa, että dynamiikka on tyttöjen hommaa. Tähän kyseiseen taustaan tarkoitukseni oli soittaa juuri näin ja mikäli se Herra Apenaattorille ei sovi, niin en silti muuttaisi vedostani nuottiakaan.
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
blues guitar
13.12.2009 15:36:15

BigPapa: Näin suuren dynamiikka päivän kunniaksi haluan sanoa, että dynamiikka on tyttöjen hommaa. Tähän kyseiseen taustaan tarkoitukseni oli soittaa juuri näin ja mikäli se Herra Apenaattorille ei sovi, niin en silti muuttaisi vedostani nuottiakaan.

Jotenkin mä arvasin että Apenaattorin kriittistä arvostelua kritisoidaan täällä jälkikäteen. Mutta pitää muistaa että nää oli "Apen" henkilökohtaisia näkemyksiä asiasta...joku toinen taas voi olla erimieltä.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
BigPapa
13.12.2009 15:37:15 (muokattu 13.12.2009 15:37:29)

blues guitar: Jotenkin mä arvasin että Apenaattorin kriittistä arvostelua kritisoidaan täällä jälkikäteen. Mutta pitää muistaa että nää oli "Apen" henkilökohtaisia näkemyksiä asiasta...joku toinen taas voi olla erimieltä.

No minähän olen erimieltä.
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
blues guitar
13.12.2009 15:42:23

BigPapa: No minähän olen erimieltä.

Jep jep... Ja kumpikin on yhtä oikeassa.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
BigPapa
13.12.2009 15:44:20

blues guitar: Jep jep... Ja kumpikin on yhtä oikeassa.

Paitsi, että minä olen sen suhteen oikeammassa, että miten halusin tuon soittaa.
BigPapa
13.12.2009 15:48:14

blues guitar: Mutta Apenaattori oli oikeammassa siinä miten sen halusi kuulla.

Joku toinen voi sen kuulla eri tavalla.
blues guitar
13.12.2009 15:50:39

BigPapa: Joku toinen voi sen kuulla eri tavalla.

Olen samaa mieltä .......
Päästiinhän me lopulta yksimielisyytteen tässä asiassa :)
Tuomo_
13.12.2009 16:14:48
tahtah: Asiallinen saundi, bendit ja vibrat aika kireitä ja hermostuneita. Taimi pysyy melko hyvin, mutta vibra on kyllä melko häiritsevä. Rauhallisuutta ja sellaista BB-King -tyylistä "sweetnessiä" lisää niin paketti keinuisi paremmin sisään.

Joo, olenkin vasta harjoittelemassa tuota vibraattoa. Siihen saattaa kulua seuraava vuosikymmen, mutta ei haittaa. Tuskaahan minä ulossoittelin, BB-King on jo varmaan kelannut tuohon ikään pahimmat frustraatiot.

Minusta apenaattorin arviointi oli kohdallani perusteltua.
Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues.
Lennu
13.12.2009 17:27:50

BigPapa: Paitsi, että minä olen sen suhteen oikeammassa, että miten halusin tuon soittaa.

Miksi soitit väärin?
[kokarek: En kehtaa tuhlata aikaani niiden kommentointiin kun et sinäkään ollut tuhlannut aikaa niiden säveltämiseen.]
Juzpe
13.12.2009 19:35:47 (muokattu 13.12.2009 19:37:55)

Kiitokset Apenaattorille kriittisestä palautteesta. Jos kaikki vaan kertois mitä hyvää mun soitossa kuulee, nii jäis ne fiilauksen tarpeessa olevat jutut varmaan osittain huomaamatta.

arvasin että Apenaattorin kriittistä arvostelua kritisoidaan täällä jälkikäteen

En mä usko että sä arvasit... tiesit kumminki. Ja tiesit jopa nimeltä, kuka siihen suhtautuu em. tavalla.
"Ihmisten pitäisi olla kiltimpiä toisilleen. Ja kasvattaa pidempi tukka." - Zuge 15 v. Pointsi-lehdessä 1972
BigPapa
13.12.2009 19:59:58 (muokattu 13.12.2009 20:14:24)

Juzpe:En mä usko että sä arvasit... tiesit kumminki. Ja tiesit jopa nimeltä, kuka siihen suhtautuu em. tavalla.

Niinku millä ihmeen tavalla? Tuomalla esiin oman henkilökohtaisen mielipiteensä, jota ilmeisesti ei kaikille sallita.
latuska90
13.12.2009 20:07:40

Aikas mukavasti tullut positiivista palautetta tosta mun slidesoitosta. Kiitos heille. Taidanpa jatkaa liu'uttelua tästä lähin useammin tulevissa skaboissa...
"Valkoinen mies on viisas sen sähkön kanssa, mutta mitäs sitten tehdään kun sähkö loppuu?" - Albert Järvinen
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)